του ΛΟΥΚΑ ∆ΗΜΑΚΑ, “Τα ΝΕΑ”
Tην περασµένη Παρασκευή 1η Απριλίου µια νταλίκα φορτωµένη µε 4 µεγάλα κοµµάτια της ατράκτου του µαχητικού αεροσκάφους F-16 κατασκευα σµένααπό ελληνικά χέρια, βγήκεαπό την πύλη της Ελληνικής Αεροπορικής Βιοµηχανίας (ΕΑΒ) στην Τανάγρα. Η νταλίκα ήταν τουρκική,ο οδηγός της Τούρκος και τα φορτωτικά έγγραφα έγραφαν«προορισµός Αγκυρα» καισυγκεκριµένα τις εγκαταστάσεις της ΤΑΙ, της Τουρκικής Αεροπορικής Βιοµηχανίας. Εκεί δηλαδή που συναρµολογούνται τα νέα τουρκικά F-16 για τα οποία και προορίζονταν τα made in Greece εξαρτήµατα!

Ετσι, είναι πολύ πιθανό σελίγες εβδοµάδες που θα αρχίσουν να παραδίδονται στην τουρκική πολεµική αεροπορία τα 30 νέου τύπου F-16 Block 50 Plus, να βρεθούν αντιµέτωπα στους ουρανούς του Αιγαίου ελληνικά και τουρκικάµαχητικά καιόλα να έχουν ελληνικά εξαρτήµατα! Και αυτό καθώς το συγκεκριµένο πρόγραµµα της ΕΑΒ άρχισε µε αφορµή την ελληνική παραγγελία. Η είδηση, ότανανακοινώθηκε πριν από µερικές ηµέρες, ξάφνιασε– έγινεµάλιστακαι ερώτηση από τον κ. Βελόπουλο του ΛΑΟΣ που διερωτάτο αν η πληροφορία είναι πραγµατική και εν γνώσει του υπουργείου… Καιαυτό καθώςπριν από κάµποσα χρόνια, όταν ηΤουρκία είχε ήδη γραµµή παραγωγής για κάποια εξαρτήµατα, η ελληνική πλευρά –κοινή γνώµη και Πολεµική Αεροπορία – είχε αντιδράσει στο ενδεχόµενο να υπάρχουν εξαρτήµατα από την Τουρκία στα ελληνικά F-16 και είχαν αναζητηθεί «νοµικοί» τρόποι να αποκλειστεί κάτι τέτοιο. 

ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΞΑΣ. Το δροµολόγιο της περασµένης εβδοµάδας δεν ήταν πάντως το πρώτο ούτε φυσικά τοτελευταίο, όπως λένε στελέχη της ΕΑΒ. Ούτεπρόκειται, διαβεβαιώνουν, για κάποια δευτερεύουσας σηµασίας κοµµάτια. Παρ’ όλο που τυπικά ο αποστολέας των εξαρτηµάτων είναι ο αµερικανικόςβιοµηχανικός κολοσσός Λόκχιντ Μαρτιν που κατασκευάζει τα συγκεκριµένα µαχητικά, από τις γραµµές παραγωγής τηςΤανάγρας βγαίνει το 29% της συνολικής ατράκτου τωνF-16 για όλο τον κόσµο, αφού έχειαποκλειστι κό συµβόλαιο µε τηνελληνική κρατική εταιρεία εδώκαι χρόνια (sole source). Μάλιστα, αυτήν την εποχή κατασκευάζονται και συναρµολογούνται στην Ελλάδα κοµµάτια για τα µαχητικά της Αιγύπτου, του Μαρόκου αλλά και της Τουρκίας που έχουν και την ιδιαιτερότητά τους! Ηδη, όπως πληροφορεί τη Βουλή το υπουργείο Αµυνας, έχουν κατασκευαστεί και συναρµολογηθεί επίσης αντίστοιχα κοµµάτια για τα µαχητικά του Πακιστάν, του Ισραήλ, της Χιλής, του Οµάν, της Πολωνίας και των Ηνωµένων Αραβικών Εµιράτων.

Τα εξαρτήµατα παραδίδονται µέσα στην ΕΑΒ σε κλιµάκιο της αµερικανικής εταιρείας και αφού πιστοποιηθούν µε τα στάνταρ που προβλέπονται από τη σύµβαση, αποστέλλονται στις γραµµές τελικής συναρµολόγησηςµε ευθύνη των Αµερικανών. Τακοµµάτια στέλνονται στο εργοστάσιο συναρµολόγησης στο Fort Worth του Τέξας των ΗΠΑ, πλην αυτών για την Τουρκία που πάνε στην ΤΑΙ για τιςπαραγγελίες της τουρκικής πολεµικής αεροπορίας. Για την τουρκική παραγγελία έχουν ήδηπαραδοθεί κοµµάτιαγια τα11 απότα 30 αεροσκάφη. http://www.tanea.gr

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

7 Comments

  1. Σπύρος

    Open skies που λένε εκεί που πρέπει όμως μόνο, όχι στα εθνικά, παραπέρα δημιουργεί παρενέργειες αβγατίζει τα προβλήματα.

    Κανένα μικρό αεροσκάφος σαν αυτά που κάνουν οι του πρώην ανύπαρκτου να έφτιαχνε η ΕΑΒ λέω αλλά λείπει η επιχειρηματικότητα, λες και δεν θα έβρισκαν συνεργάτες με τις ίδιες “παράλληλες” επιδιώξεις.
    Όπου βαλτώσουν οι πολιτικοί σύμπαν δεν κουνιέται, μόνο το βόλεμα ανθεί.

    1. Θα το πιστέψετε αν σαν πω ότι, στα πρώτα χρόνια της “Πτήσης” έκανα με τους συτνεργάτες μου συγκεκριμένες προτάσεις για την κατασκευή μονοκινητήριων αεροπλάνων από την ΕΑΒ. Με “έγραψαν” κανονικά γιατί το “πρότζεκτ” δεν είχε λαδάκι

      1. C_GRIP

        Τι? Κατασκευή μονοκινητηρίων που θα μπορούσαν να αγοράζονται φθηνά από … Ελληνες μικρομεσαίους? Δηλαδή θα μπορούσε ο … Βύθουλας (κατά τη Μαντάμ Σουσού) να ασχοληθεί ευκολότερα με τοιαύτα ευγενή αθλήματα, στα οποία (άκουσον-άκουσον) ούτε ένα Στοίχημα, ένα Λοττο, ένα ΠροΠο βρε αδερφέ δεν μπορούμε να παίξουμε? Οποία ύβρις!

        Ασχετο-σχετικό. Η αγορά κυνηγετικών & σκοπευτικών όπλων στη χώρα μας, είναι πολύ μεγαλύτερη απ΄ όσο μπορείτε να φανταστείτε. Ανέρχεται σε δεκάδες χιλιάδες όπλα ετησίως, δηλαδή πιθανώς τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων Ευρώ ετήσιο τζίρο. Και όλα, μα όλα είναι εισαγωγής. Από την άλλη, έχουμε εξαιρετικές βιομηχανίες όπως τα (κατόπιν συγχώνευσης) Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, εργοστάσια των οποίων κατά καιρούς αδρανούν, ή στην καλύτερη περίπτωση υπολειτουργούν, ενώ θα μπορούσαν κάλλιστα να σχεδιάσουν και παράγουν ελληνικά όπλα με τη μισή τιμή των ξένων.
        Ομως η ελληνική νομοθεσία … ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ την πώληση ελληνικών όπλων, από ελληνικές βιομηχανίες στους έλληνες πολίτες. Ναι, δεν είναι πλάκα, καλά διαβάσατε.
        Είπατε κάτι?

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.