Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ
Η κυβέρνηση επιμένει «σε επιθετική ειρηνική στρατηγική» απέναντι στην Τουρκία, ώστε «να πιέσει» την Αγκυρα «να καθήσει στο τραπέζι του διαλόγου», ενώ θεωρεί λάθος να οδηγήσει σε κλιμάκωση της έντασης.

Με παράλληλες δηλώσεις τους τόσο ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Δ. Δρούτσας όσο και ο αναπληρωτής υπουργός Αμύνης Π. Μπεγλίτης επέμειναν ότι θα ακολουθήσουν την ανωτέρω τακτική, αναγνωρίζοντας πάντως ότι τους προβληματίζει ιδιαιτέρως η στάση της Τουρκίας και με τις πρόσφατες προκλητικές κινήσεις του «Πίρι Ρέις».

Ο κ. Δρούτσας ανέφερε χθες ότι η Τουρκία πράγματι «επιχειρεί να δημιουργήσει συνθήκες έντασης και να οξύνει την κατάσταση στο Αιγαίο αναμασώντας θέσεις εκτός διεθνούς νομιμότητας».

Κατά τον κ. Δρούτσα, η κυβέρνηση απαντά «βάσει του σχεδιασμού μας, με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα, απαντούμε με ξεκάθαρο τρόπο κατοχυρώνοντας τις νομικές και πολιτικές μας θέσεις και ταυτόχρονα ορίζουμε εμείς τον ρυθμό και την ένταση σε όλα αυτά τα γεγονότα…».

Ομοίως ο κ. Μπεγλίτης επέμεινε ότι θα ήταν «σοβαρό στρατηγικό λάθος να πάμε στην κατεύθυνση της κλιμάκωσης της έντασης…». Εξέφρασε ακόμα την πεποίθηση ότι η «επιθετική ειρηνική στρατηγική που έχουμε επιλέξει είναι η μόνη αξιόπιστη και αποτελεσματική στρατηγική για να αναγκαστεί η Τουρκία επιτέλους να καθήσει στο τραπέζι του διαλόγου…». Χαρακτήρισε μάλιστα το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης «ασφαλές αγκυροβόλιο για την επίλυση της υφαλοκρηπίδας».

Στο μεταξύ η Αγκυρα εξακολουθεί να βολτάρει με το «Πίρι Ρέις» και πάνω σε τμήματα της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, ενώ επιμένει, απαντώντας στα ελληνικά διαβήματα, ότι δεν αναγνωρίζει υφαλοκρηπίδα στα νησιά, αλλά ούτε και υφαλοκρηπίδα πέραν των 6 ν.μ. στις ηπειρωτικές ακτές.

  • Για «χαμηλή αντίδραση» της κυβέρνησης στην υπόθεση του «Πίρι Ρέις» μίλησε η Ντόρα Μπακογιάννη και ζήτησε να γίνει «σοβαρότατη κινητοποίηση» ενημέρωσης των συμμάχων της χώρας για τις ενέργειες της Τουρκίας. Σε συνέντευξή της στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο», η πρώην υπουργός Εξωτερικών κατηγόρησε την Τουρκία ότι «δυναμιτίζει το κλίμα» και πρόσθεσε ότι «κάνει πολύ μεγάλο λάθος αν νομίζει ότι με το να βγάλει το σκάφος στο Αιγαίο αποκτά το παραμικρό δικαίωμα πάνω στην υφαλοκρηπίδα». *
    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Read more: http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/07/blog-post_6680.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+InfognomonPolitics+%28InfognomonPolitics%29#ixzz0uLXFUNYY

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

12 Comments

  1. Επιθετική Ειρηνική Στρατηγική!
    Μεγαλοφυές. Ένα εκκρηκτικό μείγμα από: New York, Washington DC, “πισ’ τ’ αυγό και κούρευτο”, “άλλα λόγια ν’ αγαπιώμαστε”, “Who? Me Worry?”, ΜΚΟ, Ραφήνα, Austria, Σύμη, Πάρο, Πόρο, Αναγνωστοπούλου, bitet, da Cappo, GK etc,etc

    1. Κώστας Κ.

      «σε επιθετική ειρηνική στρατηγική»

      Μην εκπλήσσεσθε κ. Καββαθά.
      Ο όρος είναι απ’ ευθείας μετάφραση του αμερικανικού όρου “passive-aggressive”, που τον γνωρίζουμε απο τα αμερικανικά σήριαλ και χρησημοποιείται κατα κόρον απο τηλεοπτικές λούγκρες και π**τάνες.

      Έτσι μας έχουν ότι πρέπει να αντιδρούμε σε οποιαδήποτε πρόκληση, “πολιτικά ορθώς” και με το κωλαράκι μας γυμνό και τουρλωμένο.

    2. Dom

      Πόλεμο αδέρφια, να κάνουμε πόλεμο τώρα, να τους φάμε τους αλλόθρησκους, να πάρουμε την κόκκινη μηλιά, να πάρουμε πολλά όπλα, να σκοτώσουμε πολλούς από αυτούς τους βρωμιάρηδες…..

      Και αυτούς τους έλληνες που σπούδασαν, έζησαν, και έχουν οποιαδήποτε σχέση με την Αμερική να τους κλείσουμε στα μπουντρούμια και να μην ξαναδούν τον ήλιο μέχρι να πάρουμε την πόλη…..

      ….. και τις ΜΚΟ (γιατροί χωρίς σύνορα, χαμόγελο του παιδιού, actionaid κλπ) να τις κλείσουμε και αυτές. Ποιοί είναι αυτοί που παίρνουν λεφτά και τι έργο προσφέρουν; Μόνο όπλα και σφαίρες να αγοράζουμε για να σκοτώσουμε τον εχθρό….

      Καληνύχτα

      1. Εγώ τουλάχιστον δεν είχα καταλάβει ότι, οι Τσάβες, Λούλα, Γκαντάφι, Ερντοαν, και δεκάδες άλλοι λαοί που τιμούν την ιστορία τους και προστατεύουν την εθνική τους αξιοπρέπει και ανεξαρτησία “κάνουν πόλεμο”.
        Μόνο ότι έχουν πίστη στο σκοπό, πιστεύουν στη πατρίδα και δεν καταβροχθίζουν μίζες για όπλα που ΠΟΤΕ δεν θα χρησιμοποιήσουν -ούτε καν σαν στρατηγικά πλεονεκτήματα. Αλλάμ εγώ και άλλοι πολλοί είμαστε γνωστοί για την …ένδοξη πολεμική μας ιστορία…

      2. Χρήστος

        Απ΄όλα αυτά που γράφονται σ΄αυτό το blog εσύ κατέληξες σε αυτά τα συμπεράσματα ??

        Συγχαρητήρια !!!!

        ΥΓ Αλήθεια τώρα που το Πιρι Ρεις κόβει βόλτες μέσα σε Ελληνικά ύδατα, για πες μας τι νιώθεις.

  2. george ..

    Ψυχραιμία αδέλφια.. ελληνικός πολιτισμός σημαίνει Αριστοτέλης Πλάτωνας Μέγας Αλέξανδρος, Αριστοφάνης… είναι η ζωντανή γλώσσα των αρχαίων χρονών .. είναι οι αρχαίοι κίονες που όπου σκάψεις, από εδώ μέχρι το Αφγανιστάν θα βρεις … είναι τα μαθηματικά η φυσική η ιατρική…. Είναι η δημοκρατία με τον εξοστρακισμό…. Δεν υπερασπιζόμαστε τα εδάφη μας μόνο … είναι η έμπρακτη υπεράσπιση των αρχών που εδώ και αιώνες ενέπνευσαν το πνεύμα του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού είναι το αρχαίο πνεύμα που ενέπνευσε τους δημιουργούς του αμερικανικού κράτους.. δεν υπάρχει αδέλφια τουρκικό κράτος και καμία τουρκική φυλή, αυτή η παγκόσμια ανωμαλία που δημιουργήθηκε μετά το τέλος του 1ο παγκοσμίου πολέμου, ικανή να αμφισβητήσει τον ελληνικό πολιτισμό…. Όπως φυσικά δεν είναι δυνατόν από τις πολιτικές κολοτουμπες του σημερινού πολίτικου τυχοδιωκτισμού να ελπίζουμε σε εξύψωση και αναγέννηση της παγκόσμιας ιδέας της δημοκρατίας, της δημοκρατίας για όλους τους λαούς, της αλληλεγγύης προς όλα τα έθνη και την κατάκτηση της ειρηνικής συνύπαρξης όλων των εθνοτήτων στο γεωγραφικό κόσμο της μέσης ανατολής, που σε αυτή την περιοχή βέβαια το τουρκικό έθνος είναι μειοψηφία…

  3. george ..

    το προσκύνημα του ΓΑΠ και εναπόθεσή της σωτήριας του έθνους στον ιερό τόπο της Ιερουσαλήμ και στους άγιους Εβραίους… http://www.romfea.gr/component/content/article/13/5428-2010-07-21-18-24-18

    α.. είχαμε και την προτροπή από την Ε.Ε. να αγοράσουν οι Κινέζοι τα Ελληνικά ομόλογα..χαχαχαχ.. και μετά να ρίξουν σε εμάς το φταίξιμο για την κινεζική φούσκα …. το σημιτη τον κινεζο δεν τον ρωτησαν…

  4. Panos

    Επιθετικη Ειρηνικη Στρατηγικη…..
    Πως θα την κανει την επιθεση ο Von Δρουτσας, με την οπισθεν?
    Θα ειναι και ο Βαλλιανατος εμπροσθο(οπισθο)φυλακη?

  5. Κ.Π.

    Συνοπτικά περί πολέμου στο ψιλοπεριεκτικό άρθρο του Μουζάκη:
    ΠΟΛΕΜΟΣ ΠΑΤΗΡ ΠΑΝΤΩΝ
    Η ρήση του σκοτεινού Εφεσίου διδασκάλου και φιλοσόφου Ηρακλείτου, οι οποία ενώ εκφράζει λακωνικότατα τα πάντα, εν τούτοις παραμένει δυσερμήνευτη και την εποχή που διανύουμε, παραμένει μάλλον ακατάληπτη. Ο σύγχρονος σχετικά θεωρητικός του πολέμου, Κλαούζεβιτς, περιγράφει αυτόν ως πράξη βίας, για την επιβολή της θελήσεώς μας στον αντίπαλο και τον ορίζει ως την συνέχεια της πολιτικής με άλλα μέσα. Θεωρεί επίσης ότι η βάση πάνω στην οποία διεξάγεται κάθε δραστηριότητα στον πόλεμο, είναι ο κίνδυνος και η ιδιότητα της ψυχής που τον καταπολεμά, είναι το θάρρος. Εκδηλώσεις του θάρρους, είναι η γενναιότητα, η αυτοπεποίθηση στην καλή τύχη και η παρατολμία. Από νομικής πλευράς, πόλεμος θεωρείται η χρήση ενόπλου βίας, στην οποία προσφεύγουν τα κράτη, μη δυνάμενα αλλιώς να ικανοποιήσουν, τα θεωρούμενα υπ΄ αυτών δικαιώματα και συμφέροντα, προς επιβολή της θελήσεώς τους. Σύμφωνα με το οικείο, τουλάχιστον σε μένα, Εγχειρίδιο Εκστρατείας 100-1, ο πόλεμος ανάλογα με την φύση του και τα χρησιμοποιούμενα μέσα, υποδιαιρείται δε δύο θεμελιώδεις κατηγορίες, ήτοι : στον θερμό πόλεμο και στον ψυχρό ή πολιτικό πόλεμο. Το στοιχείο που κυριαρχεί, κατά τον θερμό πόλεμο, είναι οι πάσης φύσεως στρατιωτικές επιχειρήσεις, ενώ κατά τον ψυχρό πόλεμο οι ψυχολογικές επιχειρήσεις. Σκοπός και στις δύο κατηγορίες πολέμου, είναι η κάμψη της θελήσεως του αντιπάλου για συνέχιση του πολέμου και τελικά η επίτευξη του αντικειμενικού σκοπού (ΑΝΣΚ) που έχει τεθεί. Είναι κατάδηλο από τους εκτεθέντες ορισμούς, αλλά και από την ίδια την φύση του, ό,τι ο πόλεμος είναι μία διαρκής κατάσταση και λαμβάνει χώρα εντός κάποιας γεωγραφικής έκτασης. Άρα, αφ’ ενός μεν η ύπαρξη του είναι απόλυτα συνυφασμένη με την έννοια του χρόνου και του χώρου, και αφετέρου, κατά κάποιο τρόπο, είναι άμεσα σχετιζόμενο με το χωροχρονικό γίγνεσθαι, όπως θα γίνει φανερότερο παρακάτω. Αυτό που εν τέλει επιδιώκεται (προφανώς και κατά την λεγομένη ειρηνική περίοδο), από τον εκάστοτε αντίπαλο ( κράτος, έθνος, φυλή, οργάνωση κλπ. ) έναντι του άλλου, είναι η δημιουργία πανικού, σύγχυσης, ανασφάλειας, αποπροσανατολισμού, καταρράκωσης των ηθών και κυρίως προϋποθέσεων προσβολής των θεσμών, ώστε πράγματι να καμφθεί η θέλησή του για αγώνα και να δοθεί η ευκαιρία χειραγωγήσεως του ή καταστροφής του. Τους εκάστοτε τιθέμενους στόχους και αντικειμενικούς σκοπούς, εξετάζει η Επιστήμη της Γεωπολιτικής. Οι βασικές σχολές της γεωπολιτικής σκέψης, που επικρατούν σήμερα, είναι δύο: η αγγλοσαξονική ( Νicolas Spykmαn, Alfred Mahan, Maykihder ) και η γερμανική ( Karl Haushofer, Frederik Ratzel ). Στον πυρήνα, της σκέψης των θεμελιωτών της γεωπολιτικής επιστήμης, βρίσκεται η γεωγραφία, ως παράγων επηρεασμού των συσχετισμών ισχύος, στο βαθμό που η ύπαρξη χερσαίων και θαλασσίων μαζών στον πλανήτη, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στην οικοδόμηση και την διαχείριση όλων των συνιστωσών κρατικής ή εθνικής ισχύος ( π.χ. ένοπλες δυνάμεις, οικονομία, εμπόριο, εθνικοί πόροι, περιβάλλον, ενέργεια, υποδομή, παιδεία, κοινωνική συνοχή, αποφασιστικότητα, πολιτισμική παραγωγή κλπ ). Και οι δύο γεωπολιτικές σχολές ομιλούν ουσιαστικά για το ίδιο ζήτημα, την έννοια της “κεντρικής γης ” ή « heartland » , δηλαδή αναφέρονται στην Ευρασία, την οποία όποιος ελέγχει, αυτός ελέγχει και τον πλανήτη. Κατ΄ επέκταση λοιπόν υφίσταται ένας κεντρικός αντικειμενικός σκοπός, ο οποίος είναι εντελώς σαφές, κρίνοντας από την ίδια την Ιστορία, αλλά και από τα τελευταία εξελισσόμενα γεγονότα, ότι δεν πρόκειται για θεωρητικό κατασκεύασμα, αλλά για ένα υπαρκτό σύστημα ανταγωνιστικών συσχετισμών, με άμεσες συνέπειες στην επιβίωση των λαών, των κρατών και των εθνοτήτων. Καθίσταται φανερό ότι η ίδια η γεωγραφική διαμερισμάτωση του πλανήτη, σε συνδυασμό με τις τάσεις ανάπτυξης και επιβίωσης των λαών και των εθνοτήτων, που κατέχουν οροθετημένα κατά τα άλλα εδάφη, δημιουργούν διαρκώς και αενάως αιτίες και αφορμές καταφυγής σε πράξεις πολέμου. Έναν επιπλέον βασανιστικό ρόλο, παίζει επίσης το πρόβλημα του χρόνου στην περίπτωση του πολέμου, καθόσον οι μεταβολές που επέρχονται εξελίσσονται ραγδαία και σχεδόν ακαριαία, είτε είναι καταστροφικές είτε όχι. Π.χ. τα τελευταία τουλάχιστον εκατό χρόνια, η ελληνική ύπαιθρος για διάφορους λόγους σταδιακά αλλά σταθερά αποψιλώνεται σχεδόν από κάθε ζωή. Αν όμως αυτό συνέβαινε ξαφνικά, φερειπείν στο σύντομο χρονικό διάστημα μερικών ημερών ή και εβδομάδων ακόμα, τότε θα ομιλούσαμε περί εθνικής καταστροφής. Στον αντίποδα του προαναφερθέντος όμως, είναι γνωστό ότι όλες σχεδόν οι επιστήμες συνήθως ανθούν εξ αιτίας του πολέμου όπως π.χ. μαθηματικά, επιχειρησιακή έρευνα, logistics, αεροπορική-πυραυλική τεχνολογία, μετεωρολογία, Η/Υ κ.λ.π. Η Ειρήνη και ο Πόλεμος εναλλάσσονται διαρκώς με βασικό κριτήριο την ύπαρξη ή όχι ισορροπίας δυνάμεων, τάσεων κλπ. Χαρακτηριστικό είναι ότι, οι περίοδοι ειρήνης αντλούν τα χαρακτηριστικά τους, το όνομά τους και εν γένει την ταυτότητά τους, από τα προηγηθέντα πολεμικά γεγονότα, μέσω των οποίων εδραιώθηκε η νέα τάξις πραγμάτων π.χ. Ομιλούμε περί Νικείου Ειρήνης, περί Pax Romana, Pax Britanica, ή της συνθήκης της Λωζάνης του Λονδίνου κλπ.
    Αντιλαμβάνεται κανείς με αυτόν τον τρόπο ευκρινέστερα το δίκαιο της ρήσης του Κικέρωνος « Αν θες ειρήνη προετοιμάσου για πόλεμο », καθώς και τους στίχους του ποιητή « Πρώτα οι Μαραθώνες και μετά οι Παρθενώνες».
    Τώρα πως γίνεται και άτομα των οποίων η βασική μόρφωση βασίζεται στο “Ε” της Ελευθεροτυπίας να έχουν το θράσος το παίζουν τιμητές αγνοώντας σχεδόν τα πάντα για τα πάντα, είναι τουλάχιστον αξιοπερίεργο._Κ.Π>

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.