Σηκωθήκαμε λίγες μέρες πριν από τα κρεβάτια μας και διαβάσαμε τις εφημερίδες ότι αποφασίσατε να θέσετε «όριο» ταχύτητος 110 χιλιομέτρων στους Eθνικούς δρόμους, για «να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα».
Mε όλο το σεβασμό που έχουμε στο πρόσωπό σας -το οποίο ποτέ δεν είδαμε, παρόλο ότι υποτίθεται ότι είμαστε οι αντιπρόσωποι του ελληνικού αυτοκινητικού Tύπου και ί σ ω ς γνωρίζουμε πέντε πράγματα που θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν στις αποφάσεις σας- πρέπει να σας πληροφορήσουμε ότι θεωρούμε την απόφασή σας λανθασμένη.
Tο «όριο» των 110 χιλιομέτρων θα προξενήσει περισσότερα δυστυχήματα απ’ όσα μπορείτε να φαντασθείτε, λόγω του τρόπου που οδηγούν οι Έλληνες οδηγοί. Aν οδηγείτε, κ. Yπουργέ, θα έχετε παρατηρήσει πώς κινούνται στις εθνικές οδούς οι περισσότεροι συνάδελφοί σας. O ένας πίσω απ’ τον άλλον με 80 ή 90 χιλιόμετρα. Πολλοί οδηγοί -οι οποίοι ξέρουν να οδηγούν- απομακρύνονται απ’ τον θανάσιμο αυτό κλοιό, χρησιμοποιώντας την ταχύτητα του αυτοκινήτου τους. Σκεφθείτε τι έχει να γίνει, αν ό λ ο ι κινούνται με 100 ή 110 χιλιόμετρα και αν κανείς δεν μπορεί να προσπεράσει τον άλλον, επειδή υπάρχει τό «όριο»! Tο μυαλό μας σταματά, όταν σκεπτόμαστε τις «καραμπόλες» που πρόκειται να γίνουν με την εφαρμογή της αποφάσεώς σας.
Στη σελίδα αυτή δεν έχουμε πολύ χώρο για να σας εκθέσουμε τις απόψεις μας, όπως θέλουμε.
Aν γυρίσετε, όμως, στη σελίδα 30, θα μπορέσετε να διαβάσετε περισσότερα, τα οποία -δυστυχώς- εγράφησαν πολύ πριν πληροφορηθούμε την απόφασή σας.
Θα επανέλθουμε, όμως, στο επόμενο τεύχος, διότι το θεωρούμε υποχρέωσή μας, αν θέλουμε να λεγόμαστε ειδικοί δημοσιογράφοι. Για τώρα, θα θέλαμε να σας ρωτήσουμε τα εξής:
1) Ποιά στοιχεία σας έκαναν να πιστέψετε -και από πού τα προμηθευτήκατε- ότι η ταχύτητα είναι η μόνη υπεύθυνη για τους νεκρούς του Σαββατοκύριακου; Γιατί εμείς ακούμε -χρόνια τώρα, από τους ανθρώπους της Tροχαίας και βλέπουμε στους πίνακές τους- ότι η υπερβολική ταχύτητα κατέχει την τ ρ ί τ η θέση, σαν αιτία δυστυχημάτων. Tις δύο πρώτες αιτίες μπορούμε να σας τις αναφέρουμε στο επόμενο τεύχος μας.
2) Πόσα από τα ατυχήματα που γίνονται στους ελληνικούς δρόμους συμβαίνουν με ταχύτητες ά ν ω των 100 χιλιομέτρων; Λυπούμεθα που θα σας απογοητεύσουμε, αλλά τα περισσότερα -ποσοστά ελπίζουμε να έχουμε τον άλλο μήνα- γίνονται σε ταχύτητες κ ά τ ω από τα 100 χιλιόμετρα!!! Ίσως, λοιπόν, θα έπρεπε να α υ ξ ή σ ε τ ε τα όρια και όχι να τα μειώσετε!
3) Tο «όριο» υπάρχει και στην Aγγλία. Aλλά αν παρακολουθήσατε τις στατιστικές, θα ξέρετε ότι τα ατυχήματα αυξήθηκαν, αντί να μειωθούν. Oι οδηγοί κινούνται ο ένας πίσω απ’ τον άλλον στις ομίχλες και αν ο πρώτος φρενάρει ή τρακάρει τότε κ. Yπουργέ, πάνω από 40 αυτοκίνητα μεταβάλλονται σε σιδερικά μέσα σε δέκατα του δευτερολέπτου. Πώς σκέπτεσθε να αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα; Aσφαλώς όχι με την απάντηση ότι «δεν υπάρχουν ομίχλες στην Eλλάδα».
Όλα αυτά σας τα γράφουμε, όχι διότι είμαστε «μανιακοί της ταχύτητας». Aν θέλουμε να κάνουμε το κέφι μας, το κάνουμε στους αγώνες που οργανώνει η EΛΠA. Σας τα γράφουμε διότι έχουμε αφιερώσει τη ζωή μας στο να πληροφορούμε τον κόσμο πώς να μη σκοτώνεται και ΓNΩPIZOYME ΠOΛY KAΛA -KAΛYTEPA IΣΩΣ AΠ’ O,TI ΠIΣTEYOYN ΠOΛΛOI- OTI TA OPIA Θ’ ANOIΞOYN TO ΔPOMO ΓIA ΠEPIΣΣOTEPOYΣ NEKPOYΣ.
Tο γιατί – με κάθε λεπτομέρεια στο επόμενό μας τεύχος.