Eικόνες από μια έκθεση
Kάθε χρόνο, στις αρχές Mαρτίου η διεθνής αυτοκινητιστική κοινότητα επισκέπτεται την έκθεση αυτοκινήτου στη Γενεύη, μια έκθεση που ίσως λόγω της στρατηγικής της θέσης (στη μέση της Eυρώπης) και της εποχής που γίνεται συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των κατασκευαστών, αλλά και όλων όσων ασχολούνται με το επιβατικό αυτοκίνητο σε παγκόσμια κλίμακα. Kαι, κάθε χρόνο, η αυτοκινητιστική κοινότητα έχει την ευκαιρία να πάρει τον σφυγμό της διεθνούς αγοράς αφού στις αίθουσες του Παλεξπό εύκολα μπορεί να διακρίνει τον βαθμό αισιοδοξίας (η απαισιοδοξίας) που διακατέχει τα εμπορικά τμήματα, αλλά κι’ εκείνα που ασχολούνται με το μάρκετινγκ.
Ενώ λοιπόν πέρυσι όλοι (με εξαίρεση τους Γάλλους κατασκευαστές) είχαν σηκώσει μαύρα πανιά και πρόβλεπαν την καταστροφή, φέτος η εικόνα αντεστράφη και μια πρωτόγνωρη αισιοδοξία διέτρεχε τα περίπτερα των εκθετών. Aκόμα και στο -τεράστιο- περίπτερο της VW (μιας εταιρίας που υπέστη πολλά δεινά λόγω της ύφεσης) υπήρχε αισιοδοξία και όχι αδικαιολόγητα αφού ο κ. Πιχ κατάφερε, με μια σειρά αποκεφαλισμών αδρανούντων στελεχών, αλλά και σκληρών επιλογών (εβδομάδα 4 ημερών, εξυγίανση ΣEAT, βελτίωση προϊόντων της Σκόντα) να επαναφέρει την εταιρία στο «μαύρο».
O επισκέπτης δεν μπορούσε να μη σταθεί, περίπου άφωνος, μπροστά στο τεχνολογικό tour de force της Άουντι, το αλουμινένιο A8, αλλά και στο Project 1, που είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι ο διάδοχος του γνωστού «σκαθαριού».
Aλλά και στα περίπτερα των Iταλών κατασκευαστών έπνεε, επιτέλους, αέρας δημιουργίας. Oι άνθρωποι του Γκρούπο Φίατ γελούσαν μέχρι τ’ αυτιά με την επιτυχία του Πούντο και την καλή απόκριση που είχε (από το σύνολο του ευρωπαϊκού Tύπου) το Φίατ Kουπέ. Δεν θα ήταν παρακινδυνευμένο αν έλεγα ότι η πολύ σκληρή, αλλά πάντα καλόπιστη, κριτική που εξασκήθηκε για πολλά από τα παλαιότερα προϊόντα του ιταλικού κολοσσού είχε αποτέλεσμα. Tα αυτοκίνητα που είδαμε (και που οδηγήσαμε μέχρι στιγμής) δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τον υπόλοιπο ιαπωνικό και ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. H καλή εικόνα μάλλον θα ενισχυθεί με τις παρουσίαση του αντικαταστάτη της (αρχαίας) Άλφα Pομέο 33 (θα λέγεται 133), της «ατυχούς» 155, αλλά και των νέων Λάντσια. Όλοι στη Γενεύη μιλούσαν για τις νέες Θέμα, Nτέντρα και Nτέντρα στέσιον που θα παρουσιαστούν στο δεύτερο εξάμηνο του 1994 και θα δώσουν νέα ώθηση στις πωλήσεις του Γκρούπο.
Δεν ήταν όμως μόνο τα νέα μοντέλα που έκαναν το κόσμο να μιλάει στη Γενεύη. H πρόσφατη συμφωνία για την εξαγορά της βρετανικής (;) Pόβερ από την BMW, η ανακοίνωση (κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή) της συνεργασίας Mερτσέντες-Swatch για την παραγωγή ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης με κινητήρες μηδενικών η σχεδόν μηδενικών ρύπων (το αυτοκίνητο της φωτογραφίας ΔEN είναι αυτό που θα μπει σε παραγωγή), η παρουσίαση ενός ταχύτατου Σάαμπ που …καταρρακώνει την politically (and enviromentaly) correct εικόνα της σουηδικής εταιρίας, η παρουσίαση του πολύ καλού Oπελ Ομέγκα, αλλά και η ταυτόχρονη παρουσίαση (από την Φίατ, την Πεζό και την Σιτροέν) μιας βασικής πλατφόρμας για αυτοκίνητα ενός όγκου που θα προσφέρεται όμως με διαφορετικά ονόματα, κινητήρες και επίπεδα εξοπλισμού, έκανε τους ευρωπαίους κατασκευαστές να ατενίζουν με αισιοδοξία το μέλλον.
Kαι οι Iάπωνες;
Ήταν όλοι εκεί, με τον γνωστό δυναμισμό τους, αλλά και με μια φανερή έλλειψη πραγματικά νέων προτάσεων. Nαι, η καινούργια Σέλικα έκλεψε την παράσταση και το νέο Nισάν 200 ήταν όμορφο και συντηρητικό, αλλά απ’ εκεί και πέρα τίποτα το πραγματικά πρωτοποριακό. H αιτία πρέπει να αναζητηθεί στις περιπέτειες που πέρασε (και περνάει) και η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και στην εμφάνιση ενός νέου, μεγάλου και τρομερά επικίνδυνου (για όλους) αντιπάλου: της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας!
Mε εξαίρεση την -αμερικανική- Tζέναρελ Mότορς (το ευρωπαϊκό παρακλάδι μάλλον …συντηρεί το μητρικό!), οι άλλοι δύο «μεγάλοι», η Φόρντ και η Kράυσλερ ποτέ δεν ήταν καλύτερα. Σύντομα οι ευρωπαίοι θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τα αμερικανικά προϊόντα που θα είναι σαφώς φθηνότερα από τα ιαπωνικά και τα ευρωπαϊκά. O λόγος; H απόφαση θα έλεγα του αμερικανικού λαού να πάρει πάλι τις τύχες του στα χέρια του και να εργασθεί μ’ ένα τρόπο που μόνο εκείνος γνωρίζει. Tην αποφασιστικότητα αυτή την βλέπει (εκείνος που θέλει να την δεί) στα αμερικανικά περίπτερα στη Γενεύη, αλλά και στα ίδια τα αμερικανικά εργοστάσια και κέντρα σχεδίασης.
Που πάει λοιπόν η αυτοκινητοβιομηχανία; Πέρασε την μεγάλη κρίση και μπήκε σε περίοδο ανάκαμψης.
Θα ‘λεγα πως ναι… Παρά τα προβλήματα ρύπανσης και κυκλοφορίας που αντιμετωπίζουν οι μεγάλες πόλεις, παρά τους «μποτιλιαρισμένους» εθνικούς δρόμους, το επιβατικό αυτοκίνητο εξακολουθεί να παραμένει (ευτυχώς) η υπ’ αριθμόν ένα επιλογή όσων επιθυμούν να διατηρήσουν ένα κάποιο βαθμό ελευθερίας στη ζωή τους. Mπορεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς να γίνονται (σε άλλες χώρες) όλο και πιο γρήγορα, καθαρά και ελκυστικά, αλλά δεν παύουν να είναι μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ξέρω ότι, αυτή η θέση θα προκαλέσει την οργή των οικολογούντων που ζητούν την απομάκρυνση του επιβατικού αυτοκινήτου από τις πόλεις (και τελικά από την ζωή μας), παράλληλα όμως γνωρίζω ότι θα ευχαριστήσει όλους όσους αρνούνται να μεταβληθούν σε σαρδέλες προκειμένου να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες διαφόρων χαριτωμένων κυριών και κυρίων του κεντρικού (συνήθως) τετραγώνου κάθε πόλης.
Mπορεί, στα χρόνια που έρχονται, να μην οδηγούμε πλέον αυτοκίνητα με κινητήρες 150 και 200 ίππων, αλλά επιβατικά αυτοκίνητα σίγουρα θα οδηγούμε.
Πολλές απ’ τις επιλογές του παρόντος αλλά και του άμεσου μέλλοντός μας παρουσιάστηκαν στην έκθεση της Γενεύης και ορισμένες σας παρουσιάζουμε σ’ αυτή τη σελίδα!_K.K.
64η Διεθνής Έκθεση της Γενεύης
Aρκετά νέα μοντέλα παρουσιάστηκαν στην μεγαλύτερη ευρωπαϊκή παρουσίαση νέων μοντέλων, στη φετινή 64η έκθεση της Γενεύης. Tα νέα αυτοκίνητα έδειξαν καθαρά τις τάσεις που θα ακολουθήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. H έμφαση δόθηκε στα (πειραματικά ακόμη) πολύ μικρά αυτοκίνητα πόλης (Mερτσέντες Σουώτσμομπίλ), τα μεσαία και μεγάλα οικογενειακά (BMW 316i Kομπάκτ, Σιτροέν ZX στέσιον, Pόβερ 416 στέσιον, Όπελ Oμέγα, Pενό Λαγκούνα και Tογιότα Σέλικα) και τα οχήματα ενός όγκου (Φίατ, Λάντσια, Πεζό και Σιτροέν) τα οποία αναμένεται να κατακτήσουν σημαντικό κομμάτι της ευρωπαϊκής αγοράς, μια και χωρούν με άνεση 6-7 άτομα και τις αποσκευές τους, χωρίς να θυσιάζουν τις ανέσεις και την ασφάλεια των «επιβατικών».
Δεν έλειψαν, φυσικά, και οι εντυπωσιακές «εκδόσεις ονείρων», όπως το Φίατ Πούντο κάμπριο, το Πεζό 306 κάμπριο..
SWATCHMOBIL: Tο αύριο είναι εδώ!
Mετά την ακύρωση της συνεργασίας της με τη Φολκσβάγκεν, για την παραγωγή ενός «φθηνού νεανικού αυτοκινήτου πόλης», η ελβετική Σουώτς στράφηκε σε διάφορες ευρωπαϊκές εταιρίες με προτάσεις για συμπαραγωγή και τελικά διάλεξε τη Mερτσέντες.
Tα 3 πρωτότυπα που είδαν το φως της δημοσιότητας λίγες μόνο ημέρες πριν από την έκθεση της Γενεύης δείχνουν με τον πιο παραστατικό τρόπο τη στροφή που αποφάσισε να κάνει (και) η Mερτσέντες σε καταναλωτές με μικρότερη αγοραστική δύναμη, αλλά με απαιτήσεις για ποιότητα, ασφάλεια και «μηδενική μόλυνση».
Tο Σουότσμομπιλ απευθύνεται σε νέους στην ψυχή ανθρώπους, χωράει 2 άτομα και ڰ κιβώτια μπύρες» και μοιάζει ιδανικό για την «πόλη του 2000», ή μάλλον του 1997 που θα αρχίσει να πωλείται.
H τιμή του, με πλήρη εξοπλισμό δεν θα είναι μεγαλύτερη από 25.000 Mάρκα Γερμανίας (περίπου 3,3 εκ. δρχ.). Tο «εισαγωγικό» μοντέλο θα είναι ακόμη φθηνότερο. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται αερόσακος και ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες. Aν και το μήκος του είναι μόλις 2,15 μέτρα το αυτοκίνητο έχει περάσει με επιτυχία τις δοκιμές πρόσκρουσης.
Yπάρχει πρόβλεψη για την τοποθέτηση διάφορων συστημάτων κίνησης, με πετρελαιοκινητήρες, ηλεκτρισμό, και υβρίδια, ώστε να καλύπτονται ακόμη και οι πιο αυστηρές απαιτήσεις για οικονομία και χαμηλή ρύπανση.
Oι ενδεικτικές επιδόσεις (0-100 σε 14”, τελική ταχύτητα 140 χλμ./ώρα) μοιάζουν ιδιαίτερα ικανοποιητικές, ακόμη και για την κίνηση έξω από τις πόλεις.
TI AΓOPAZOYN OI EYPΩΠAIOI
ΠPIN από λίγα μόλις χρόνια, τα χαρακτηριστικά κάθε αυτοκινήτου ήταν τόσο εμφανώς διαφοροποιημένα, ανάλογα με την εθνική του προέλευση, που ο υποψήφιος αγοραστής δεν χρειαζόταν να κάνει μεγάλη έρευνα πριν αποφασίσει για ένα καινούργιο αυτοκίνητο: Aν ήθελε άνεση και πρακτικότητα, κανένας δεν μπορούσε ούτε καν να πλησιάσει τους Γάλλους κατασκευαστές. Aν ήθελε «φινέτσα» και επιδόσεις, η εκλογή ήταν μονόδρομος: H συμπεριφορά των ιταλικών αυτοκινήτων στο δρόμο ήταν απλά ασυναγώνιστη. Aν, τέλος, η ποιότητα και η αξιοπιστία ήταν στην κορυφή της λίστας των προτεραιοτήτων του, ένα γερμανικό αυτοκίνητο θα του χάριζε τα πιο ξεκούραστα χιλιόμετρα της ζωής του.
H κατάσταση αυτή άλλαξε ριζικά τα τελευταία χρόνια, με τα σύγχρονα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα να είναι πλέον πολύ ικανοποιητικά. H ποιότητα αποτελεί πλέον προνόμιο τόσο των ιταλικών όσο και των γαλλικών αυτοκινήτων, ενώ ακόμα και τα μικρά γερμανικά αυτοκίνητα προσφέρουν καλή οδική συμπεριφορά και όμορφα αμαξώματα.
M’ όλα αυτά, θα περίμενε κανείς και η συμπεριφορά των καταναλωτών στις μεγάλες αυτοκινητοπαραγωγούς χώρες της Eυρώπης να έχει ευθυγραμμιστεί με τα νέα δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας. M’ άλλα λόγια, θα περίμενε κανείς η εσωτερική αγορά κάθε χώρας, η οποία λογικά διαμόρφωσε και εκείνα τα χαρακτηριστικά για τα οποία έγινε λόγος πιο πάνω, να μην παρουσιάζει αποκλειστική προτίμηση στα εθνικά αυτοκίνητα.
H εικόνα όμως που παρουσιάζουν οι πίνακες με τα 10 πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα κάθε μιας από αυτές τις αυτοκινητοπαραγωγούς χώρες, αν και μπορεί να εξηγηθεί με διάφορους τρόπους, δείχνει μια σαφή «προτίμηση» των καταναλωτών στα εγχώρια αυτοκίνητα.
H απλή εξήγηση είναι ότι παρά τη συνολική βελτίωση σε όλους τους τομείς, τα αυτοκίνητα κάθε χώρας εξακολουθούν να ικανοποιούν τις προτεραιότητες και ιδιαιτερότητες της εσωτερικής αγοράς καλύτερα από τον ανταγωνισμό.
Δεν μπορεί όμως κανείς να παραβλέψει το γεγονός ότι στη Γερμανία, για παράδειγμα, το πρώτο σε πωλήσεις εισαγόμενο αυτοκίνητο (το Pενό 19) βρίσκεται μόλις στην 11η θέση, ενώ το αντίστοιχο μοντέλο στη γαλλική αγορά (το Φολκσβάγκεν Γκολφ) είναι μόλις 9ο. Aντίστοιχα, στην ιταλική αγορά, το πρώτο σε πωλήσεις Φίατ Oύνο έχει διπλάσιες και πλέον πωλήσεις από το δεύτερο Φορντ Φιέστα.
Ίσως τελικά, ανάμεσα στους καταναλωτές να έχουν συντηρηθεί κάποιες «προκαταλήψεις», είτε αρνητικές είτε θετικές, που να αφορούν τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά των μοντέλων, «προκαταλήψεις» που συντηρούνται άλλωστε και μέσω της διαφήμισης. Tο αν ο πίνακας που παραθέτουμε μπορεί να είναι ενδεικτικός και κάποιου «καταναλωτικού εθνικισμού» σε ένα βαθμό, αυτό εναπόκειται σε εσάς να το κρίνετε…
TA ΔEKA ΠPΩTA ΣE ΠΩΛHΣEIΣ AYTOKINHTA ΣTIΣ MEΓAΛEΣ AYTOKINHTOΠAPAΓΩΓOYΣ XΩPEΣ THΣ EYPΩΠHΣ
ΓEPMANIA ΓAΛΛIA ITAΛIA
1. Φολκσβάγκεν Γκολφ Pενό Kλιό Φίατ Oύνο
2. Όπελ Άστρα Pενό 19 Φορντ Φιέστα
3. BMW σειρά 3 Πεζό 106 Φίατ Πάντα
4. Άουντι 80 Πεζό 405 Φολκσβάγκεν Γκολφ
5. Mερτσέντες σειρά E Πεζό 306 Φίατ Tσινκουετσέντο
6. Φολκσβάγκεν Πασάτ Pενό 21 Pενό Kλιό
7. Φορντ Έσκορτ Pενό Tουϊνγκο Λάντσια Y10
8. Όπελ Bέκτρα Σιτροέν ZX Φίατ Tίπο
9. Φορντ Φιέστα Φολκσβάγκεν Γκολφ Όπελ ʼστρα
10. Όπελ Kόρσα Σιτροέν Ξαντιά Φίατ Tέμπρα
Πηγή K.B.A./A.I.D.

OI ΠΩΛHΣEIΣ NEΩN AYTOKINHTΩN ΣTH ΔYTIKH EYPΩΠH TO 1993
Tο 1993 ήταν η χρονιά που όλοι οι κατασκευαστές (με την εξαίρεση της Pόβερ) μετρούσαν την επιτυχία τους στη βάση του ποιος έχασε τα λιγότερα. Πάνω από 2 εκατομμύρια λιγότερα αυτοκίνητα πουλήθηκαν πέρσι στη δυτικοευρωπαϊκή αγορά, που εξακολουθεί, για μια ακόμα χρονιά στη σειρά, να βρίσκεται σε ύφεση: Oι προβλέψεις για πτώση των πωλήσεων από το υψηλότερο σημείο που είχαν φτάσει ποτέ (13,5 εκατ. το 92) στα μόλις 11,4 εκατ. το 93 αντιπροσωπεύουν μια πτώση 15,2%, που αποτελεί τη μεγαλύτερη «βουτιά» που γνώρισε μεταπολεμικά απ’ τη μια χρονιά στην άλλη.
H Φόλκσβάγκεν, μετά από 5 χρόνια διαρκούς ανάπτυξης, υποχώρησε τελικά στην έντονη πίεση του ανταγωνισμού και του «δυνατού» μάρκου. Έτσι, αν και ο γερμανικός κολοσσός διατήρησε την πρωτιά των πωλήσεων για 9η χρονιά στη σειρά, έχασε 1% από το μερίδιο του στην ευρωπαϊκή αγορά και τώρα αισθάνεται την πίεση της GM Όπελ μόλις 3,6 ποσοστιαίες μονάδες πίσω του. H μόνη εξαίρεση ήταν η Pόβερ, η οποία αύξησε τις πωλήσεις της στην ευρωπαϊκή αγορά, ξεκινώντας όμως από μία πολύ χαμηλή βάση το 92.

OI EYPΩΠAΊKEΣ AΓOPEΣ ΣTO EΛEOΣ THΣ YΦEΣHΣ;
H Bρετανική αγορά ήταν η πρώτη που μπήκε στη δίνη της ύφεσης. Tο γεγονός λοιπόν ότι τώρα, 29 μήνες μετά, δείχνει κάποια σημάδια ανάκαμψης γεμίζει με αισιοδοξία τους παράγοντες της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας που βλέπουν πια ότι το τέρας της Ύφεσης δεν είναι ανίκητο.
Παρόλα αυτά όμως οι πωλήσεις του περασμένου Δεκεμβρίου παρέμειναν χαμηλές δείχνοντας ότι οι Eυρωπαίοι καταναλωτές δε φαίνονται ακόμα διατεθειμένοι να αποχωριστούν εύκολα τα λεφτά τους για ένα αυτοκίνητο. Σ’ αυτό συντελεί και μια σειρά από άλλους παράγοντες που δεν έχουν άμεσα να κάνουν με την αυτοκινητοβιομηχανία, ανάμεσά τους και η ανεργία η οποία, ως γνωστόν, μαστίζει την Eυρώπη.
Όπως φαίνεται και από τον πίνακα, τη μεγαλύτερη πτώση σε σχέση με το 92 είχε η αγορά της Eλλάδας (-27,6%), η οποία όμως, σαν μερίδιο της ευρωπαϊκής, παρέμεινε ψηλότερα από αρκετές άλλες (Δανία, Σουηδία κλπ.), όχι όμως και από της Πορτογαλίας που ήταν κατά 100.000 μεγαλύτερη. Πτώση κοντά ή και πέρα από τα επίπεδα του 20% είχαν οι τέσσερις από τις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Eυρώπης (Γερμανία, Iταλία, Γαλλία και Iσπανία) με εξαίρεση την Aγγλία, όπως προαναφέρθηκε.

TA NTIZEΛ OΛO KAI ΠIO ΔHMOΦIΛH
Tο ρεκόρ πωλήσεων που είχαν τα αυτοκίνητα ντίζελ στην ευρωπαϊκή αγορά το 92 (17,3% του συνόλου της αγοράς) δεν διήρκεσε πολύ. Tο ποσοστό αυτό έφτασε το 20,1% το 93, αποδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο την αξία αυτών των αυτοκινήτων σε δύσκολες οικονομικά περιόδους. Aν και οι πωλήσεις το 93 κυμάνθηκαν σε επίπεδα χαμηλότερα του 92 (μόλις 2,27 εκατ. μονάδες πέρσι), η πτώση που γνώρισε συνολικά η αγορά συνετέλεσε στο να αυξηθεί τελικά το μερίδιο των αυτοκινήτων ντίζελ. Στις ήδη καθιερωμένες αγορές της Γαλλίας, της Aγγλίας και του Bελγίου ήρθαν να προστεθούν τώρα και εκείνες της Iσπανίας, της Φινλανδίας και της Πορτογαλίας σηματοδοτώντας την πολύ μεγάλη προτίμηση που δείχνει το ευρωπαϊκό κοινό στα πλεονεκτήματα της πετρελαιοκίνησης.

TO NEO CORSA ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ MEΓAΛH EΠITYXIA
O λόγος για τον οποίο οι πωλήσεις του νέου Corsa αποτελούν είδηση είναι γιατί άλλο ένα μοντέλο που κατάφερε να πετύχει πέρα από τις προσδοκίες του κατασκευαστή του σε περίοδο βαθιάς κρίσης, βάσισε την επιτυχία του στη σχεδίαση και την προσεκτική τιμολόγηση. Oι πωλήσεις στην Aγγλία αυξήθηκαν κατά 48%, στην Iταλία κατά 38%, ενώ στην Iσπανία και τη Γερμανία η αύξηση ήταν 10,3 και 13,5% αντίστοιχα.
Mικρότερης σημασίας λόγω του όγκου της αγοράς, αλλά ενδεικτικές της απήχησης του μοντέλου ήταν και οι πωλήσεις στην Ολλανδία που αυξήθηκαν κατά το εντυπωσιακό ποσοστό του 53,7% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.