Ένα χαρακτηριστικό κείμενο από το GreekHelicopters -το οποίο προσυπογράφω με τα δύο μου χέρια._Κ.Κ.
Η Αθήνα, είναι μία πόλη με πληθυσμό (επισήμως) πάνω απο 4 εκατομύρια κατοίκους. Όσο δηλαδή και ολόκληρη η Νορβηγία και γι’ αυτό θα την χρησιμοποιήσουμε ως παράδειγμα. Θα μπορούσες κάλλιστα να πάρεις όλους τους Νορβηγούς και να τους «χωρέσεις» στην Αθήνα.
Η Αθήνα είναι επίσης μία πόλη με τέσσερα αεροδρόμια: Ελ. Βενιζέλος, Α.Β. (αεροπορική βάση) Δεκελείας, Α.Β. Ελευσίνας και Πάχη Μεγάρων. Στην δε “γειτνίαση” της πόλης βρίσκονται η Α.Β. Τανάγρας και τα αεροπεδία της Θήβας, της Κοπαίδας και του Λέχαιου. Αντιστοίχως η Νορβηγία έχει 59 αεροδρόμια.
Για τα αεροπεδία της Νορβηγίας, ούτε λόγος, αφού πρώτον είναι τόσα πολλά που θα κορεστεί ο χάρτης και δεύτερον επιτρέπεται με πολύ συνοπτικές διαδικασίες (πχ ένα τηλέφωνο) να προσγειωθεί κανείς ακόμα και στον κήπο του όχι μόνο με ελικόπτερο αλλά και με αεροπλάνο. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η εξυπηρέτηση μίας ομάδας ανθρώπων στην Αθήνα επιδιώκεται να γίνεται με τα ίδια αεροδρόμια που εξυπηρετείται μία ολόκληρη χώρα του ιδίου πλυθησμού. Δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε ούτε αυτό καθότι από τα προαναφερθέντα αεροδρόμια των Αθηνών, όλα υπολειτουργούν, για διαφορετικούς λόγους το καθένα.
Δεν θα αναφερθούμε στο Ελ. Βενιζέλος, στις Α.Β. Τανάγρας και Ελευσίνας ή στα αεροπεδία εκτός Αττικής, αφού στο μεν πρώτο το κόστος είναι απαγορευτικό, στα δύο δεύτερα οι διαταγές είναι απαγορευτικές και στα τρίτα η διαδρομή για να πάς και να επιστρέψεις.
Στο Τατόι, το πρωί, λόγω πτήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας, απαγορεύεται η κυκλοφορία αεροσκαφών αερολεσχών. Το μεσημέρι το αεροδρόμιο ανοίγει και κλείνει στις 14:30 το χειμώνα και στις 15:30 το καλοκαίρι. Τι εννοούμε ανοίγει και κλείνει; Εννοούμε ότι με το που ανοίγει αμέσως απαγορεύονται οι πτήσεις (τι δεν καταλαβαίνεις;).
Ούτως ή άλλως, εκεί με την ευγενική χορηγία της Πολεμικής μας Αεροπορίας επιτρέπεται να στεγάζονται κάποιες αερολέσχες και μόνο (δεν μπορεί ο καθένας να πάει και να πετάξει). Ο λόγος της λεγόμενης “παύσης” του ωραρίου, είναι ο γνωστός κανονισμός που επιβλήθηκε με την πρόφαση να μην ενοχλούνται οι κάτοικοι των γύρω περιοχών από την φασαρία που κάνει ένα αεροπλανάκι με κινητήρα μακράν πιό αθόρυβο από αυτόν του αυτοκινήτου τους. Τα διεθνή πιστοποιητικά θορύβου των αεροσκαφών δεν γίνονται προφανώς δεκτά από τους αρμόδιους φορείς η δεν τα έχουν δει ποτέ στη ζωή τους.
Έτσι λοιπόν, αυτές οι αερολέσχες επιτρέπεται να πετάξουν από τις 17:30 το καλοκαίρι, ή από τις 16:30 τον χειμώνα μέχρι την δύση του Ηλίου. Αυτό σημαίνει ότι το καλοκαίρι υπάρχει ένα περιθώριο τριών – τεσσάρων ωρών κατά το θερινό ηλιοστάσιο για αποπροσγειώσεις μέχρι να… μπουχτίσει ο κύκλος και να μην σου επιτρέψουν να πετάξεις άλλο.
Αυτή η τακτική του μπουχτισμένου (κεκορεσμένου) κύκλου – που αποτελεί σαφώς μία ανακάλυψη του σοφού μας λαού – υοθετήθηκε προσεχώς και από το τελευταίο κάστρο της Γενικής Αεροπορίας, της αντιαεροπορικής αυτής χώρας.
Στα Μέγαρα λοιπόν, το αεροδρόμιο θεωρητικά ανοίγει στις 9 (ή ότι ώρα μας κάνει την τιμή η ΥΠΑ να το ανοίγει βάση των ωραρίων των αεροδρομίων που εκδίδει). Τα πρωινά πραγματοποιούνται πολλές πτήσεις της Αεροπορίας Στρατού. Ταυτοχρόνως μπορεί ένα αεροπλάνο σχολής ή αερολέσχης (υπό συνθήκες) να φύγει ή να πάει για μία προσγείωση και μόνο. Όταν τελειώνουν οι πτήσεις της Αεροπορίας Στρατού και με την προυπόθεση ότι δεν γίνονται ρίψεις αλεξιπτωτιστών, δεν πετάνε UAVs και δεν μας επιτέθηκαν οι εξωγήινοι, επιτρέπεται να κάνεις αποπροσγειώσεις μέχρι… να κορεστεί κι αυτός ο κύκλος και να σου πούν ευθαρσώς σήκω φύγε ή προσγειώσου. Και τι εννοούμε να “κορεστεί” ο κύκλος; Μα να υπάρχουν πάνω από δύο (2) αεροσκάφη ταυτοχρόνως!
Είναι απόλυτα κατανοητός ο τεράστιος κίνδυνος που ελλοχεύει η συνύπαρξη δύο τριών ή περισσοτέρων αεροσκαφών στον ίδιο κύκλο. Μόνο μία ματιά στα αεροπεδία άλλων χωρών, όπου πετάνε 187 (κυριολεκτικά) αεροσκάφη σε τρείς διαφορετικούς διαδρόμους του ιδίου αεροπεδίου, αρκεί. Εκεί οι πιλότοι σκοτώνονται σωριδόν αφού κάθε δεκαετία συμβαίνει κι από ένα μείζον ατύχημα. Επίσης είναι απόλυτα κατανοητός ο τεράστιος φόρτος εργασίας για έναν ελεγκτή (κι αυτό δεν γράφεται κοροιδευτικά: εάν πάτε στον Πύργο ελέγχου και δείτε πόσα τηλέφωνα πρέπει να γίνουν επειδή ένας “αργόσχολος πλούσιος τυπάς”, απογειώνεται για να πάει μέχρι την Αίγινα, θα εκλπαγείτε). Αυτό που δεν έχει γίνει ακόμα κατανοητό, είναι πόσο άκομψα εκτελείται η γενική αεροπορία της χώρας. Επιπλέον δεν έχουν γίνει κατανοητά τα μαθηματικά του δημοτικού (στατιστικά, ένας πιλότος χρειάζεται περί τις 200 προσγειώσεις για να πάρει πτυχίο PPL. Εάν κάνει 8 προσγειώσεις την ώρα, και δεδομένων των ωραρίων και των περιορισμών των αεροδρομίων, πόσα χρόνια χρειάζεται για να πάρει πτυχίο;).
Προκείπτει βεβαίως το (λογικό;) ερώτημα “κι αφού δεν τους θέλουμε στην Αθήνα γιατί δεν φεύγουν. Να φύγουν, να πανε αλλού!”.
Πολύ ωραία. Ο πλούσιος τυπάς λοιπόν που ξύνεται όλη μέρα και χαλάει τα λεφτά του για να πετάξει ελικοπτεράκια και αεροπλανάκια, φεύγει από το Τατόι στις 15:30 για να πάει σε κάποιο αεροδρόμιο που να επιτρέπονται οι αποπροσγειώσεις. Η Σύρος είναι κλειστή. Η Σκιάθος το ίδιο, η Μύκονος δεν δέχεται εκπαιδευτικές πτήσεις, η Σκύρος είναι στρατιωτικό αεροδρόμιο και θέλει έγκριση για να πάς, η Μήλος ανοίγει σε ώρα που δεν προλαβαίνεις να επιστρέψεις και για να μην λέμε πολλά, η μόνη ελπίδα κάποιου να κάνει εκπάιδευση στην Αττική, είναι να πάει στην Καβάλα.
Γιατί γίνονται όλα αυτά; Ποιος τα αποφασίζει; Με ποια λογική; Ολες τις απαντήσεις θα τις βρείτε στο βιβλίο του Carlo M. Cipolla, με τίτλο “The Basic Laws of Human Stupidity.” Υπάρχει και μεταφρασμένο στα Ελληνικά αλλά οποίος βιάζεται να βρει απαντήσεις και έχει iPad η iPhone μπορεί να το βρει ΕΔΩ.
Εμείς επιλέξαμε ως κεντρική απάντηση τον τρίτο βασικό νόμο της ανθρώπινης ηλιθιότητας και σας τον παραθέτουμε ως απόσπασμα του παραπάνω βιβλίου: «Ένα ηλίθιο άτομο είναι ένα πρόσωπο που προκαλεί προβλήματα σε άλλο πρόσωπο ή ομάδα προσώπων, ενώ ο ίδιος δεν αποκομίζει κανένα κέρδος, η ενδεχομένως να αποκομίζει και προβλήματα»
Υ.Γ.: Διαβάζουμε στο περιοδικό της AOPA.co.uk ότι η γενκή αεροπορία στην Ελλάδα είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Άραγε αυτοί οι “συκοφάντες”, γνωρίζουν ότι είναι θαύμα το ότι ακόμα πετάμε;
10 Comments
Δες και τη καλή πλευρά του θέματος: Αν λειτουργούσαν σωστά , έστω στο 10 %, θα υπήρχε άμεσος κίνδυνος να χρησιμοποιούσαν τα δικά μας αεροδρόμια για να γκρεμίσουν κανά πύργο ας πούμε .
και λιγα λετε, …
αν κανετε συγκριση με την αμερικη θα κλαιμε.
15-20 αεροπλανα στο πατερν, αεροδρομιο χωρις ελεγκτη, επι χρονια συνεβη ενα μονο ατυχημα οταν ενας ινδος μαθητης στο τατς & γκοου μπερδεψε το μοχλο των φλαπς με αυτον που ανεβαζει τους τροχους και το αεροπλανο ανεσυρε τροχους στο εδαφος.
καπως παιρνουν χιλιαδες μαθητες πτυχια, χωρις να ενοχλουνται οι κατοικοι απο τους αργοσχολους λεφταδες που αναφερατε.
για το private αν εχεις ορεξη δεν θες πανω απο 1,5 μηνα, αλλο τοσο για το ir, το commercial και το multi θελουν λιγο παραπανω λογω ωρων που πρεπει να γινουν.
τι τα θελετε, τι λειτουργει σωστα στην ελλαδα για να λειτουργησει η γενικη αεροπορια;
Ματαιοπονουμε οσοι εχουμε τετοια ενδιαφεροντα. δυστυχως.
Συμφωνώ και εγώ ότι ματαιοπονούμε, μόνος ο καραγκιόζης λειτουργεί σωστά στην χώρα….
http://youtu.be/N6Fsh4GRFnM
@ΑΤP
Θυμάμαι κάποτε στην Αμερική, στο Μίσιγκαν. Σ’ ένα γελοίο “πεδίο δοκιμών” που είχα βρεθεί να οδηγήσω κάποιο Κράϊσλερ που δεν θυμάμαι ούτε τ’ όνομα του. Δεν έκαα καν τον κόπο να οδηγήσω τον κουβά. Απλά στεκόμουν συζητώντας με τον αξέχαστο φίλο και τζέντλμαν τον Leonard Setright όταν, δεξιά αρχίσαμε να βλέπουμε αεροπλάνα να άπο/προσγειώνονται. Κάθε λογής. Από Piper L21 μέχρι F18 και F16 και από αρχαία Navion μέχρι 4θέσια Cherokke και Cessna. Ακόμα και ένα Τσάρλι ήλθε και, όλα αυτά, το ένα μετά το άλλο, μία απογείωση ή προσγείωση κάθε λεπτό.
Θυμάμαι κάποτε στην Αγγλία. Στο σπίτι του φίλο μου απ’ το σχολείο Δημήτρη που έφυγε μόλις τελείωσε και δεν ξαναγύρισε παρά για να δει την υπερήλικα μητέρα και …εμένα!
“Πάμε μία βόλτα με το αεροπλάνο” ρώτησε
“Που το έχεις”
“Δίπλα. Στο grass airfield”
Μπήκαμε στο 2θέσιο Rockwell και, από τις 11 μέχρι που νύχτωσε πηγαίναμε από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο μέχρι που κουραστήκαμε και γυρίσαμε σπίτι
“Χαμός γίνεται” είπα
“Πάντα έτσι είναι” απάντησε
Δεκάδες μικρά και μεγάλα αεροδρόμια και πεδία στη διάθεση κάθε λογής χειριστή και αεροπλάνου. Χωρίς κομπλεξικούς και ευθυνόφοβους μαλάκες στους πύργους ελέγχου, χωρίς 2ωρες και 3ωρες “παύσεις<" (για να αναπαύονται δημόσσιοι υπάλληλοι, κομματόσκυλα και under cover εργολάβοι, χωρίς βλάκες που απειλούν να καθηλώσουν τα ανεμόπτερα επειδή κάνουν "αναγκαστικές προσγειώσεις" (λες και έχουν κινητήρες για να κάνουν επανακύκλωση αν ο χειριστής δεν υπολογίσει σωστά το ύψος και την απόσταση, χωρίς κάθε λογής φρούτο σαν αυτά που περιγράφει το GreekHelicopers και ο γράφων τόσα και τόσα χρόνια χωρίς, δυστυχώς, αποτέλεσμα
Μία χώρα ψόφια σε όλα γι' αυτό γιατί όχι και στην Γενική Αεροπορία.
Πέρασα τη ζωή μου πετώντας με κάθε λογής πετοχμηχανή από ολισθητήρες του 1ου Π.Π μέχρι Mirage 2000-5, F16Block 52+ και Sukhoi 29 και, αυτό που έχω να πω είναι κάθε πέρσι και καλύτερα
Γι' αυτό για μία ακόμα φορά: Ουστ ντενεκέδες ξεγάνωτοι, ανθρωπάκια της κατώτερης μορφής, ραγιάδες, ευθυόνοφοβοι τσιφτετπέλληνες
Μια φορα πηγαινα σε διεθνες αεροδρομιο στην αμερικη, να αφησω ενα φιλο που εφευγε για ελλαδα.
Με τσεσνα 172RG, πιανω tower, μου λεει ερχεται DC9 με εναν κινητηρα, ποσα μπορεις να μου δωσεις;
του λεω 120 κομβους μπορω να δωσω με το ζορι, ωραια μου λεει κανε στροφη για final και προχωρα με οσα εχεις.
κατεβαινω με μηδεν φλαπς, τους τροχους μεσα, κινητηρα στο τερμα, καπου στα νουμερα εκοψα λιγο κατεβασα τροχους και επιασα στο τελος του διαδρομου.
μια αλλη φορα στο little rock ηταν οπως τα ειπατε, πετουσε η εθνοφορυρα με f16, κανανε τα δρομολογια τους οι αεροπορικες και σφηνα εμεις με τα κουνουπια, μας ταρακουκουσανε λιγο, αλλα τρομερος ο σεβασμος τους.
οπου και να πηγα μου φερθηκαν 101% επαγγελματικα και αψογα, ειτε ημουν με τσεσνα 152, ειτε αργοτερα με μεγαλυτερα αεροπλανα.
Μη σας πω οτι μας προσεχαν περισσοτερο.
τι να πουμε κυριε κωστα.
οπως λεει και ο μεγαλος μας ποιητης: “Δεν αρκεί να ονειροπολούμε με τους στίχους. Είναι λίγο. Δεν αρκεί να πολιτικολογούμε. Είναι πολύ. Κατά βάθος ο υλικός κόσμος είναι απλώς ένας σωρός από υλικά. Θα εξαρτηθεί από το αν είμαστε καλοί ή κακοί αρχιτέκτονες το τελικό αποτέλεσμα. Ο Παράδεισος ή η Κόλαση που θα χτίσουμε.”
Μαλλον δεν σταθηκαμε τοσο καλοι αρχιτεκτονες οσο αλλοι λαοι.
το αποτελεσμα αυτο μαρτυρα.
Τετοιες “ιστοριες ελληνικης ηλιθιοτητας” μπορουμε να απαριθμησουμε σε διαφορετικους τομεις της καθημερινοτητας. Μηπως αξιζει να τις εκδοσουμε σε βιβλιο, ετσι, για να μαθαινουν ολοι?
Για όσους μπορούν να δουν στο “Facebook” δείτε τι λύση έδωσε ο συμπολίτης μας…
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/256477_4365468381393_965402790_o.jpg
Φιλε Κωστα πριν λιγο καιρο ειδα ενα βιντεο με ανεμοπτερα και τα ερωτευτηκα. Θελησα λοιπον να δω πως μπορω να μαθω να το χειριζομαι και φυσικα να αποκτησω και την απαραιτητη αδεια.
Μετα απο αρκετο ψαξιμο στο δικτυο απογοητευτηκα. Μια διαδικασια που ειναι απλη & φθηνη στο εξωτερικο ειναι εφιαλτικη εδω, οπως και σχεδον οτιδηποτε αλλο.
Δυστυχως με τους αλητηριους & τους ντενεκεδες που μας κυβερνουν δεν υπαρχει μελλον, μονο μεταναστευση……
Στη δική μας περίπτωση τα πράγματα είναι …εύκολα. Μπείτε στο http://www.anla.gr και θα βρείτε όλες τις πληροφορίες ή ελάτε ένα σ/κ στο Τατόι και ζητήστε εμένα ή τον κ. Μερκάτη ή τον κ. Χριστόπουλο ή,. η, η …
Τι εννοείτε δηλαδή φίλτατοι, ότι έχετε το δικαίωμα να θέλετε να ασχολείστε με ευγενή αθλήματα, που προϋποθέτουν (αλλά και συνεπάγονται) διάβασμα, ορθή κρίση, ωριμότητα, θάρρος, σύνεση και εκπλήρωση (δύσκολων) στόχων;
Μα, επιτέλους ποιοι νομίζετε ότι είσαστε;
Μετά από άοκνες προσπάθειες δεκαετιών, η ελληνική κοινωνία (εκτός μίας “γραφικής” μειοψηφίας) επέτυχε να εξελιχθεί σε έναν πολτό άτολμων, θρασύδειλων γλυψιματιών, η κοινωνική και οικονομική εξέλιξη των οποίων βασιζόταν στις κομματικές «άκρες» και στην επιλογή του λιγότερου δύσκολου δρόμου, πάντα και παντού. Και τώρα ΕΣΕΙΣ, θα τους θυμίσετε την αμβλύνοιά τους, θα τους κάνετε να νοιώσουν αποτυχημένοι κι ασήμαντοι, κάνοντας το χόμπυ σας;
Με τίποτα!
Πηγαίνετε να ουρλιάξετε κάτω από ένα μπαλκόνι πολιτικάντη, ή έστω σε κάποια εξέδρα ποδοσφαιρικού αγώνα, γίνετε επιτέλους «φυσιολογικοί» και κοινωνικά αποδεκτοί κι αφήστε τα ιπτάμενα μηχανήματα του σατανά!
Υπογραφή:
Ένας «αργόσχολος πλούσιος τυπάς», που πετάει επί μία 25ετία και αρνείται να σταματήσει, μέχρι έστω ο Αρχάγγελος Γαβριήλ του «κόψει» το ΠΙΠ.