Από τον “Ριζοασπάστη”
Η κυβέρνηση αποφάσισε με διαδικασίες «fast track» την ένταξή του στο σχεδιασμό για την επέμβαση στη Λιβύη
Η υλοποίηση του σχεδίου επιταχύνεται μετά τη διαπίστωση ότι τα υπάρχοντα πολεμικά αεροδρόμια με τις υποδομές που διαθέτουν, Σούδας, Αράξου, Ανδραβίδας, Ακτίου, Καστελλίου Κρήτης και Καλαμάτας, δεν αρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των πολεμικών επιχειρήσεων στη Λιβύη, οι οποίες τις επόμενες μέρες αναμένεται να ενταθούν ενόψει έναρξης και χερσαίων επιχειρήσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη στα παραπάνω πολεμικά αεροδρόμια βρίσκονται καθημερινά πάνω από 40 πολεμικά αεροσκάφη «συμμαχικών» χωρών, αλλά τα αιτήματα για τις επόμενες μέρες ξεπερνούν τα 120.
Στη διυπουργική σύσκεψη, που έγινε την Τετάρτη αποφασίστηκε να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες αποκατάστασης του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης του Ελληνικού. Στη διυπουργική, παρουσιάστηκε έκθεση, σύμφωνα με την οποία, ο διάδρομος του Ελληνικού σώζεται ανέπαφος σε μήκος τουλάχιστον 1.700 μέτρων, που είναι επαρκέστατο για τις ανάγκες προσγείωσης και απογείωσης όλων των τύπων πολεμικών αεροσκαφών.
Σύμφωνα με την έκθεση, τυχόν προβλήματα στην επιφάνεια του διαδρόμου, μπορεί να αποκατασταθούν μέσα σε λίγες μόνο ώρες με μεθόδους που χρησιμοποιούνται σε συνθήκες πολέμου. Η μια μέθοδος είναι τα PSP, τα μεταλλικά «ρολά» που στρώνονται για την αποκατάσταση ζημιών μετά από βομβαρδισμούς και η άλλη είναι η μέθοδος με τη χρήση τσιμέντου ταχείας πήξεως. Οπως είπαν το Ελληνικό μπορεί ακόμα και «σήμερα» να είναι επιχειρησιακά έτοιμο και το μόνο που χρειάζεται είναι ορισμένες παρεμβάσεις στο φωτισμό και στη σήμανση του διαδρόμου προσγείωσης, για να είναι ασφαλής ακόμα και σε νυχτερινή χρήση του.
Ετοιμος είναι και ο πύργος ελέγχου, που προβλέπεται να στελεχωθεί με ΝΑΤΟικό προσωπικό από το Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων της Λάρισας (CAOC-7). Οπως τονίζεται, οι πίστες του πρώην αεροδρομίου μπορούν να φιλοξενήσουν εκατοντάδες μαχητικά αεροσκάφη, ενώ το γεγονός ότι στην Αττική είναι εγκατεστημένα τα αντιβαλλιστικά-αντιαεροπορικά συστήματα «Πάτριοτ», τα οποία έχουν διατεθεί από την κυβέρνηση για την «αντιπυραυλική ασπίδα» του ΝΑΤΟ, προσφέρει πλήρη κάλυψη από οποιαδήποτε «απειλή».
Η όλη επιχείρηση για την πολεμική χρήση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού θεωρείται από την κυβέρνηση ως η «χρυσή ευκαιρία» για την «αξιοποίησή» του, αφού μέσω της διαδικασίας «fast track» μπορεί να προκύψει ένα πρωτοποριακό μοντέλο «αξιοποίησης». Αυτό συνίσταται στην ταυτόχρονη χρήση του Ελληνικού ως στρατιωτικής βάσης υπερτοπικού χαρακτήρα και ως χώροι μόνιμης πολυτελούς κατοικίας, κυρίως το τμήμα του Ελληνικού που έχει μέτωπο προς τη θάλασσα. Η βάση αυτή εκτιμάται πως θα είναι στα πρότυπα της μεγάλης αμερικανικής βάσης «US Base Bondsteel» που βρίσκεται στο έδαφος της ΠΓΔΜ και του Κοσσόβου αλλά με πολλαπλάσιες δυνατότητες.
Η έκταση και η γεωγραφική θέση του Ελληνικού προσφέρονται για μια τέτοια «επένδυση», για την οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον αραβικά κεφάλαια. Πολοί κάνουν λόγο για ένα «στρατιωτικό κράτος» – κάτι μεταξύ εμιράτου του Κόλπου και πριγκιπάτου του Μονακό – επισημαίνοντας ότι το Μονακό έχει έκταση 1.950 στρέμματα ενώ το Ελληνικό μαζί με την παραλιακή ζώνη 6.500 στρέμματα ! Υπάρχει μάλιστα και σχετική οικονομικο-τεχνική μελέτη διεθνούς οίκου οικονομικών συμβούλων που εδρεύει στη Νέα Υόρκη, η οποία αναμένεται σήμερα 1η Απρίλη να δοθεί στη δημοσιότητα. Απ’ αυτή προκύπτει πως ο μόνος οικονομικά βιώσιμος τρόπος αξιοποίησης του Ελληνικού είναι αυτός της μεικτής, δηλαδή στρατιωτικής και οικονομικής επένδυσης, υπερτοπικού χαρακτήρα.
4 Comments
ρε σύντροφοι… Κανείς στο Κόμμα δεν έχει -ακόμα- καταλάβει ότι, η μόνη ελπίδα να την “γλιτώσει” το Ελληνικό και να ΜΗ γίνει τσιμέντο είναι με το να παραμείνει αεροδρόμιο; Τι είναι αυτά που λέτε για το ΝΑΤΟ και τους “ιμπεριαλιστές”; Πως κολάνε τα “υπερπολυτελή ξενοδοχεία” με τις πολεμικές επιχειρήσεις;
Μπράβο πρωταπριλιάτικο ο……… Ρίζος!!
Άντε και του χρόνου!
Λέτε να έχουν τόσο μεγάλη αίσθηση του …χιούμορ;
Κι εγώ την ίδια απορία έχω… γιατί, αν δεν είναι πρωταπριλιάτικο, πολλές άρες μάρες χαζομάρες έγραψε ο σύντροφος-συντάκτης του άρθρου…