Ημερομηνία: (21-07-2008)
Αν εξαιρέσουμε τις απίθανες ως ξεκαρδιστικές επιδόσεις της Τζουτζίας στο τρόπο που αντιμετωπίζει τα προβλήματα του εναέριου χώρου, των χωρικών υδάτων και των περιοχών ευθύνης σε θέματα Έρευνας & Διάσωσης, όπου κάθε υπηρεσία (ΥΠΑ, Υπ. Εξ., ΓΕΑ, ΓΕΕΘΑ κλπ) έχει τη δική της πληροφόρηση, ένας χώρος που προσφέρεται για stand up comedy είναι αυτός της Γενικής Αεροπορίας. Όταν λέμε «Γενική Αεροπορία» εννοούμε ότι πετάει στο χώρο που δημιουργείται ανάμεσα στα αεροπλάνα της Πολιτικής και της Πολεμικής Αεροπορίας. Τα ελαφρά μονοκινητήρια και δικινητήρια αεροπλάνα, τα ελικόπτερα, τα ανεμόπτερα και, στην άκρη του φάσματος, οι κατασκευές ορισμένων ονειροπόλων που πετάνε με τον χαρακτηρισμό experimental (πειραματικό). Ξέρω ότι το θέμα δεν ενδιαφέρει πολλούς μια και η Τζουτζία δεν είναι Τουρκία που διαθέτει τουλάχιστον 250 Αερολέσχες και το βαθύ (και ρηχό) Κράτος επιχορηγεί την εκπαίδευση των νέων χειριστών και σίγουρα δεν είναι «Ευρώπη» που η Γενική και η Αθλητική Αεροπορία είναι το διαμάντι στο στέμμα της Πολιτικής και Πολεμικής Αεροπορίας αφού εκεί εκπαιδεύονται οι μελλοντικοί αεροπόροι. Για …κακή σας τύχη όμως η Γενική Αεροπορία ενδιαφέρει τον γράφοντα αφού σε αυτή οφείλει τα πάντα στη ζωή του. Γιατί; Διότι πολύ νωρίς (σε ηλικία 12 ετών) είχε τη τύχη να γνωρίσει κάποιους φωτισμένους ανθρώπους που, εκτός ότι του έμαθαν να πετάει, του «γνώρισαν» τον Μικρό Πρίγκιπα και τον Jonathan Livingstone Seagull αν καταλαβαίνετε τι εννοώ.
Στα πρώτα της βήματα η Γενική Αεροπορία υποστηρίχτηκε από την Πολεμική Αεροπορία με αεροδρόμια και αεροσκάφη. Με το πέρασμα των χρόνων όμως και την …ιεραποστολική αντίσταση των χειριστών στα έργα και τις ημέρες των δυσκοίλιων και των κομπλεξικών που χειρίζονται τα προβλήματα του χώρου, δημιουργήθηκε η ανάγκη συγκέντρωσης των αεροσκαφών σε ένα πολιτικό αεροδρόμιο. Έτσι, για το νομό Αττικής όπου βρίσκεται το 80% των αεροσκαφών της Γ.Α , επιλέχτηκε το Κρατικό Αεροδρόμιο Μαραθώνα που κατασκευάστηκε το 1980. Το άλλο 20% των αεροσκαφών εκτός Αττικής είναι διασκορπισμένο σε πολιτικά ή στρατιωτικά αεροδρόμια της Τζουτζίας Χώρας.
Πριν το τέλος του 2000 η τότε κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει το αεροδρόμιο Μαραθώνα προκειμένου α. να δημιουργηθεί το κωπηλατοδρόμιο των Ολυμπιακών Αγώνων και β. το με3γαλύτερο εκτροφείο βατράχων της Νοτιανατολικής Μεσογείου. Μέσα σε ένα μήνα και χωρίς καμία σκέψη ή πρόβλεψη όλες οι δραστηριότητες (σχολές, υπόστεγα συντήρησης, κρατικές υπηρεσίες κτλ) καθώς και 120 αεροσκάφη διώχτηκαν, ξωπετάχτηκαν στο αεροδρόμιο Ελληνικού χωρίς δυνατότητα επαναδραστηριοποίησης αφού ήταν ακόμη το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας.
Όταν τον Απρίλιο 2001 μετακόμισαν οι αερογραμμές (στο αερομπούνκερ της Χοχτιφ που, δυστυχώς, ακούει στο όνομα «Ελευθέριος Βενιζέλος», η Γ.Α επανήλθε στη ζωή νοικιάζοντας γραφεία, φτιάχνοντας υπόστεγα κ.τ.λ. Και πάλι όμως (Μάρτιος 2002) η κυβέρνηση αποφάσισε την κατάργηση του αεροδρομίου του Ελληνικού, για να γίνουν «έργα» για κάποια Ολυμπιακά Αγωνίσματα και κυρίως ο χώρος να γίνει …Μητροπολιτικό πάρκο ή, σε απλά ελληνικά, η Μεγάλη Αρπαχτή πράσινων και γαλάζιων μεγαλοεργολάβων.
Η λύση που βρήκαν οι φωστήρες της κυβέρνησης και της ΥΠΑ ήταν να στείλουν τα αεροπλάνα της Γενικής Αεροπορίας στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στη Τανάγρα όπου εδρεύει η 114 Πτέρυγα Μάχης, και τα ελικόπτερα στην Πάχη Μεγάρων όπου εδρεύουν τα ελικόπτερα στρατού ξηράς και είναι πεδίο ρίψεως αλεξιπτωτιστών. Η συνύπαρξη δημιούργησε σκηνές ροκ καθώς τα Mirage της Πολεμικής Αεροπορίας περίμεναν να απο-προσγειωθούν τα μονοκινητήρια μέχρι την ημέρα που, ο (τότε) υπουργός Άμυνας Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος διάταξε να ανοίξουν οι πύλες του στρατιωτικού αεροδρομίου Πάχης Μεγάρων για τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερα της Γ.Α.
Η Γενική Αεροπορία είναι παρεξηγημένη σε όλες τις αναπτυσσόμενες και υπανάπτυκτες χώρες, λόγω του κοινωνικού και μορφωτικού επιπέδου.
Στις αναπτυγμένες κοινωνίες όμως αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ανάπτυξης της Πολιτικής Αεροπορίας.
Όλοι οι χειριστές των αεροσκαφών των δημοσίων αερομεταφορών (αερομεταφορές – αεροταξί- cargo) μαθαίνουν να πετάνε στους κόλπους της Γενικής Αεροπορίας (κατά ένα 90% πλέον – το υπόλοιπο 10% προέρχεται από την Πολεμική Αεροπορία). Ένα μεγάλο μέρος της δραστηριότητας της Γενικής Αεροπορίας άπτεται άμεσα του τουρισμού (ενοικιάσεις), ιδίως μάλιστα σε χώρες όπως η Ελλάδα, η οποία ειδικότερα προσφέρει συγκριτικά πλεονεκτήματα ανάπτυξης λόγω :1) καιρού (300 ημέρες ηλιοφάνεια) 2) μορφολογίας (νησιά-θάλασσα) 3) σχετικά ελευθέρου εναερίου χώρου .
Εάν η διείσδυση των αεροσκαφών ανά κάτοικο πλησιάσει τα κατώτερα επίπεδα της Ευρώπης, (περίπου ½ του μέσου ευρωπαϊκού όρου) τότε πρέπει να υπάρξουν στην Ελλάδα 1000 ιδιωτικά αεροπλάνα στα επόμενα 10 χρόνια.
Επιπρόσθετα η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να καλύψει ένα σοβαρό κενό που δημιουργήθηκε μετά την 11/9/01 στις ΗΠΑ, οι οποίες παραδοσιακά εκπαίδευαν την πλειοψηφία των επαγγελματιών κυρίως χειριστών όλου του κόσμου, και οι οποίες αρνούνται πλέον την είσοδο σχεδόν σε όλους τους υποψήφιους μαθητές, ιδίως των Αραβικών κρατών.
Ήδη ότι έχει απομείνει από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας πιστοποίησε, με την βοήθεια του Joint Aviation Authority (JAA), 2 επαγγελματικές σχολές στην Ελλάδα που πληρούν τα ίδια κριτήρια όλων των ανταγωνιστικών σχολών της Δυτικής Ευρώπης καθώς και 2-3 σχολές ιδιωτικών πτυχίων. Και πάλι το κλίμα , η μορφολογία, η γειτνίαση αλλά και οι παραδοσιακά καλές σχέσεις με τον Αραβικό κόσμο, όπως φυσικά και το ανταγωνιστικό κόστος σε σχέση με την Δυτική Ευρώπη, αποτελούν πόλο έλξης εκατοντάδων μαθητών- χειριστών από τις γειτονικές και όχι μόνο χώρες, κάτι που εξάλλου προσπαθεί να κάνει και η Ισπανία
Πως αντιμετωπίζει η Τζουτζία τη νέα πραγματικότητα: Κάνοντας ότι δε τη βλέπει -όπως κάνει ότι δε βλέπει τη δράση του Ιδρύματος Σόρος στη Θράκη, τα «διευρυμένα» κατά 50 χιλιόμετρα βόρεια σύνορα (βλέπε Κυριακάτικη της 14ης Μαίου) και το περιορισμό του Γερμανικού ερευνητικού σκάφους στα χωρικά ύδατα της Τζουτζίας για το φόβο της τουρκικής φρεγάτας «Γιαβούζ» που αλωνίζει στο (σιωπηλά) μοιρασμένο στα δύο Αιγαίο
Πέρα και πάνω από τη δυσκοιλιότητα των «αρμοδίων» όμως η Γενική Αεροπορία έχει να αντιμετωπίσει και διάφορα μπουμπούκια που απαιτούν να κλείσουν αεροδρόμια σαν το Τατόι επειδή α. κινδυνεύει η υγεία των παιδιών τους και β. η ψυχική τους ηρεμία!
Επειδή δεν υπάρχει χώρος για να αναφερθώ σε αυτά τα άτομα και στα ύπουλα συμφέροντα που υπηρετούν θα επανέλθω την επόμενη Κυριακή με ένα ακόμα σημείωμα, το «Ατιμασμένη & Εγκαταλειμμένη ΙΙ» αφ’ ενός για να γελάσει ο κάθε πικραμένος και αφ’ ετέρου για να δείτε που πάει η Τζουτζία-_Κ.Κ.