Ημερομηνία:( 25-09-2005 )
Δε χρειάζεται να πω πόσο χάρηκα που, μετά από 40 χρόνια μιζέριας και εσωστρέφειας, ευθυνοφοβίας, δε βαριέσαι και ασεγιαύριο η Πολεμική Αεροπορία έδειξε στους Έλληνες το πρόσωπό της. Παρά τις απίστευτες αμέλειες της εταιρίας που ανάλαβε την οργάνωση (ίσως να συγχωρούνται λόγω πρώτης φοράς) που ταλαιπώρησαν αφάνταστα τους επισκέπτες (λίγα βαγόνια στα τρένα του ΟΣΕ, άγνοια των αστυνομικών για τα σημεία εισόδου στο αεροδρόμιο, απώλεια ελέγχου στην «εισβολή» των 160.000(;) επιβατικών και δικύκλων, ο «Αρχάγγελος» ήταν μία μεγάλη επιτυχία που εξέπληξε ακόμα και εκείνους που είχαν (επιτέλους) το θάρρος να την οργανώσουν. Για πρώτη φορά από την εποχή των F86 του ελληνικού acro team ο κόσμος είδε τους χειριστές της Π.Α. στο φυσικό τους χώρο και κατάλαβε που πάνε τα εκατομμύρια € που πληρώνει. Για όσους έχουν τη τιμή να γνωρίζουν χειριστές μαχητικών, ο «Αρχάγγελος» ήταν και φόρος τιμής προς τους 28(!) χειριστές που έχουν χάσει τη ζωή τους τα τελευταία 10 χρόνια στον ακήρυκτο πόλεμο που διεξάγεται στο Αιγαίο.
Αυτό για τους λίγους που καταλάβαιναν τι έβλεπαν γιατί υπήρξαν και οι άλλοι. Οι γραφικοί, οι επικίνδυνοι (στην άγνοιά τους) και οι πολιτικά ορθοί. Οι γραφικοί είδαν «…αεροπλάνα από πολλές χώρες να κάνουν εντυπωσιακές τούμπες και βολ πλανέ, να περνάνε 150 μέτρα από το έδαφος, να υποκλίνονται στο κοινό (το βρετανικό Χάριερ), να κόβουν την ανάσα με τα ακροβατικά τους κόλπα…». Οι επικίνδυνοι διέγνωσαν ότι, σε περίοδο «λιτότητας» ή Πολεμική Αεροπορία έπραξε μεγάλο ατόπημα διαθέτοντας €150.000 για την οργάνωση του air show. Οι πολιτικά ορθοί διέκριναν τον «ανήθικο πόλεμο» ανάμεσα στις εταιρίες πολεμικού υλικού. ανακαλύπτοντας μία πραγματικότητα που, κανείς στο πλανήτη δεν έχει δει μέχρι τώρα: ότι οι περισσότερες χώρες εξοπλίζονται για να αντιμετωπίσουν τα κάθε λογής αρπακτικά και η Ελλάδα δεν μπορεί να μη κάνει το ίδιο.
Λίγοι, ελάχιστοι, ίσως μετρημένοι στα δάχτυλα των χεριών διέκριναν τη επώδυνη πραγματικότητα: τα πολεμικά και πολιτικά αεροπλάνα και τα ακροβατικά team που παρουσίασαν χώρες που, μέχρι πριν λίγα χρόνια, ασφυκτιούσαν στο κλοιό των ανελεύθερων, συγκεντρωτικών καθεστώτων του αποκαλούμενου «υπαρχτού σοσιαλισμού». Εκπληκτικά εκπαιδευτικά τζετ από τη Τσεχία, τη Πολωνία, τη Ρουμανία ακόμα και τη Σερβία πέταξαν στον ουρανό της Τανάγρας κάνοντας μας να σκύψουμε το κεφάλι. Η σύγκριση ανάμεσα στη χώρα που ανθεί φαιδρά η πορτοκαλέα και σε χώρες που, η οικονομία και κοινωνικές δομές κατασπαράχθηκαν από χαρτογιακάδες και ρουφιάνους, έδειξαν ότι διαθέτουν ένα χαρακτηριστικό που λείπει από την πτωχή πλην τιμία Ελλάδα: πολιτισμό! Γιατί μόνο αν είσαι πραγματικά πολιτισμένος μπορείς να φτιάξεις τα πάντα από οδοντογλυφίδες μέχρι αυτοκίνητα και από τετραθέσια πολιτικά μέχρι διθέσια μαχητικά αεροπλάνα.
Όπως οι περισσότεροι γνωρίζουν, τα τελευταία 50 χρόνια ο ελληνικός πολιτισμός αιωρείται ανάμεσα στις παραστάσεις του Καραγκιόζη (μπράβο γείτονα για το Black Diamond της περασμένης Κυριακής) και του Μεγάρου Μουσικής με τον ενδιάμεσο χώρο να καλύπτεται από κακαρίσματα pop «καλλιτεχνών» που πάσχουν από διανοητική (και καρδιακή) ανεπάρκεια. Όποιος κάνει το λάθος να μιλήσει για την ανάγκη ανάπτυξης της έρευνας και της τεχνολογίας γίνεται ο περίγελος μιας κοινωνίας που κυριαρχεί το πιο βλαχομπαρόκ life style της υφηλίου. Όσες φορές έχω κάνει το λάθος (και είναι πολλές) να μιλήσω για την ανάγκη ανάπτυξης της έρευνας στις (ας πούμε) ανανεώσιμες πηγές ενέργειας προτείνοντας (στους ανώτερους και ανώτατους πολιτειακούς παράγοντες) συγκεκριμένες «δράσεις» έχω εισπράξει ένα φιλικό χτύπημα στον ώμο για την «αβάσταχτη αιθεροβαμοσύνη μου».
Οι χαρτογιακάδες σνομπάρισαν (έθαψαν καλύτερα) ακόμα και τη κορυφαία οργάνωση της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας 2004, τον αγώνα για αυτοκίνητα που κινούνται μόνο με το φως του ήλιου «ΦΑΕΘΩΝ» όπου, φοιτητές και σπουδαστές από ξένα και ελληνικά ΑΕΙ κάλυψαν, με οχήματα που είχαν σχεδιάσει και κατασκευάσει με τα ίδια τους τα χέρια, 850 χιλιόμετρα από την Αθήνα στην Ολυμπία και πίσω χωρίς να καταναλώσουν ούτε μισή σταγόνα ορυκτού καυσίμου! Και όχι μόνο το έθαψαν (ποιος από ‘σας ξέρει ότι έγινε;) αλλά γελοιοποίησαν και την Ελλάδα αψηφώντας (μέχρι τη περασμένη Τρίτη) τις εντολές του Πρωθυπουργού για την προώθηση μίας άλλης ιδέας (του γράφοντος) για αγώνα «καθαρών» οχημάτων από την Ολυμπία στο Πεκίνο το 2008 και, μετά κάθε τέσσερα χρόνια, στην εκάστοτε ολυμπιακή πόλη.
Ιδέες και διοργανώσεις σαν το «ΦΑΕΘΩΝ», το «ΟΛΥΜΠΙΑ-ΠΕΚΙΝΟ», τον «ΑΡΧΑΓΓΕΛΟ», τον (ετήσιο) αγώνα για καθαρά αυτοκίνητα στην Ανάβαση Πάρνηθας (που είναι Εθνικός Δρυμός), το «ΠΡΑΣΙΝΟ ΝΗΣΙ», το «ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΥΛΟ» (που απονέμεται σε όσα αυτοκίνητα ή και αεροπλάνα πληρούν συγκεκριμένες οικολογικές προδιαγραφές) θα μπορούσαν να κάνουν την Ελλάδα κέντρο της έρευνας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Θα μπορούσαν… Αν ο κόσμος δεν ήταν γεμάτος από γραφικούς, επικίνδυνους και συγκαμένους που, όταν παρακολουθούν την επίδειξη των 9 Aermacchi του ιταλικού Frecce Tricolori, των 5 Casa C101 του ισπανικού Patruille Aquila και των τεσσάρων Orlic 22 του πολωνικού acro team βλέπουν μόνο το καπνό που αφήνουν πίσω.
Ας ελπίσουμε ότι, ο «Αρχάγγελος», που προστατεύει τη Πολεμική Αεροπορία θα φωτίσει τα σκουριασμένα μυαλά εκείνων που δεν αφήνουν τη χώρα να προχωρήσει μπροστά.