Ποια μοντέλα θα δούμε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φραγκφούρτης που συμπληρώνει εφέτος έναν αιώνα ζωής
Η μεγαλύτερη και σε έκταση και σε ενδιαφέρον διεθνής έκθεση αυτοκινήτου γίνεται κάθε δύο χρόνια και φέτος έχει αρκετούς λόγους να αισιοδοξεί ότι θα ξεπεράσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ. Στην «οικονομική» καρδιά λοιπόν της Γερμανίας, στη Φραγκφούρτη, για δύο εβδομάδες, πάνω από 1.100 εκθέτες από 40 χώρες παρουσιάζουν σε μια έκταση 200.000 τ.μ. ό,τι πιο καινούργιο έχει να επιδείξει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Το ενδιαφέρον μάλιστα έχει ανεβεί κατακόρυφα μετά την επιλογή που έκαναν οι περισσότεροι κατασκευαστές να διαλέξουν αυτήν ακριβώς την έκθεση για την πρώτη παρουσίαση των μοντέλων τους, πολλά από τα οποία αφορούν άμεσα την ελληνική αγορά.
Συνολικά 55 πρεμιέρες (παγκόσμιες αλλά και πανευρωπαϊκές) θα συγκεντρώσουν τα φώτα της δημοσιότητας στον χώρο που δικαιωματικά πλέον θεωρείται η Μέκκα της αυτοκίνησης στη Γηραιά Ηπειρο και όχι μόνο.
Πρώτο από όλα είναι το VW Γκολφ τέταρτης γενιάς. Πωλήσεις της τάξεως των 17 εκατομμυρίων μονάδων το καθιέρωσαν σαν μπεστ σέλερ της αγοράς και όπως ήταν φυσικό η νέα του έκδοση αναμενόταν από πολύ καιρό με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Ο μεγάλος του ανταγωνιστής (πάνω από 3,8 εκατομμύρια μονάδες από τον Σεπτέμβριο του 1991), το Οπελ Αστρα, θα είναι επίσης εκεί αλλά στην αγορά θα εμφανιστεί την άνοιξη του ’98. Η ίδια εταιρεία θα έχει εκεί και το πολυμορφικό Ζάφιρα.
Η απάντηση των Γάλλων ακούει στο πρωτότυπο ομολογουμένως όνομα Σιτροέν Ξαρά. Πρόκειται για τον αντικαταστάτη της επιτυχημένης ΖΧ, με έντονα στοιχεία από την Ξαντιά. Προφανής ο στόχος της γαλλικής εταιρείας να τοποθετηθεί στην κορυφή της κατηγορίας, ενώ παράλληλα δεν κρύβονται οι βλέψεις της για κάτι καλύτερο.
Λίγο πιο νότια, οι Ιταλοί με την Αλφα 156 θα προσπαθήσουν να κερδίσουν το χαμένο έδαφος σε μια κατηγορία όπου με την 155 δεν είχαν καμία τύχη. Στην 156 η Αλφα Ρομέο έχει ενσωματώσει καθαρόαιμες σπορ δυνατότητες σε ένα εξαιρετικά κομψό σεντάν.
Πολύ σημαντική θα είναι και η παρουσία στο περίπτερο της Τογιότα της πρότασης για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης που αυτή τη στιγμή σχεδιάζεται στην Ευρώπη και, κατά πάσα πιθανότητα, θα παράγεται σε ένα νέο εργοστάσιο της ιαπωνικής εταιρείας στη Γηραιά Ηπειρο. Τα άλλα δύο «concept cars» στο περίπτερο της Τογιότα θα δίνουν κάποια στοιχεία για ένα νέο μοντέλο στην κατηγορία των BMW σειράς 3 και Αουντι Α4 που σκοπεύει να παρουσιάσει σύντομα ο κλάδος γοήτρου της εταιρείας, η Λέξους. Η τελευταία θα παρουσιάσει πάντως το νέο GS 300.
Από την Ιαπωνία στην Κορέα και στη Χιουντάι, που θα παρουσιάσει σε παγκόσμια πρεμιέρα το μικρό Ατος. Οι Κορεάτες μπαίνουν δυναμικά και στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης και ποιος ξέρει τι εκπλήξεις μας ετοιμάζουν ακόμη.
Επιστρέφοντας στους Ευρωπαίους, η Μερτσέντες κρατά ακόμη κλειστά τα χαρτιά της για το αν στη Φραγκφούρτη θα παρουσιάσει επίσημα το Σμαρτ (προϊόν συνεργασίας με τη Σουότς) ή θα υπάρχει κάποιο μοντέλο πολύ κοντά στη μορφή με την οποία θα μπει στην παραγωγή. Πάντως σίγουρα θα είναι εκεί η Α Class και η Μ Class, αλλά και η νέα C με τον V8 κινητήρα των 4,3 λίτρων και τους 306 ίππους, ένα αυτοκίνητο που, σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, αποτελεί την απάντηση στην BMW Μ3.
Η τελευταία παρουσιάζει την 323 ti, που δεν κρύβει ότι έλκει την καταγωγή της από την αξέχαστη 2002 ti του 1972. Τότε 130 ίπποι, σήμερα 170 και ας ελπίσουμε ότι το φορολογικό μας καθεστώς δεν θα την κρατήσει για πολύ ακόμη στη λίστα των… απαγορευμένων καρπών. Εκτός αυτού θα υπάρχει και το από καιρό αναμενόμενο κουπέ, βασισμένο στη Ζ3.
Ο τρίτος της παρέας των γερμανών κατασκευαστών κύρους, η Αουντι, θα παρουσιάσει τις σπορ εκδόσεις των Α4 και Α6 (με κινητήρες V6 και δύο τούρμπο).
Η Πόρσε απαντά σε όλα αυτά με τη νέα 911, ένα αυτοκίνητο που φιλοδοξεί να συνεχίσει την ιστορία του μοντέλου που συνέδεσε όσο κανένα άλλο το όνομά του με την ιστορία του Τσουφενχάουζεν.
Η Φορντ θα είναι παρούσα με… τιμώμενα πρόσωπα το νέο της μικρό κουπέ, το Πούμα, και το πρωτότυπο MC2, πρώτο δείγμα γραφής για το νέο της κουπέ που βασίζεται στο Μοντέο, θα παρουσιαστεί μέσα στο 1998 και θα ακούει στο όνομα Κούγκαρ.
Εκτός από τα παραπάνω, στα περίπτερα της εφετεινής έκθεσης θα συναντήσουμε ακόμη τα νέα Μάζντα 626 και ΜΧ-5, τις κουπέ και κάμπριο εκδόσεις της σειράς 70 της Βόλβο, το Λαντ Ρόβερ Φριλάντερ (στην κατηγορία του RAV 4) και τους αντικαταστάτες του Τεράνο της Νισάν και του Παχέρο της Μιτσουμπίσι (με τον νέο V6 κινητήρα των 3,5 λίτρων και των 194 ίππων).
Οι στέσιον εκδόσεις των Πόλο και Πριμέρα (τα οποία θα ξεκινήσουν να παράγονται στο εργοστάσιο του Σάντερλαντ στις αρχές του 1998) καθώς και δύο τετρακίνητα νέας γενιάς (κάτι ανάμεσα σε στέσιον και 4Χ4) από τη Σουμπάρου και τη Βόλβο είναι μερικές από τις νέες προτάσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών για τα αυτοκίνητα που μπορούν να συνδυάσουν τις πολλές διαφορετικές απαιτήσεις ενός μοντέρνου κοινού.
Τέλος, μια σειρά από πρωτότυπα και πειραματικά αυτοκίνητα σηματοδοτούν την πορεία της αυτοκίνησης προς τον 21ο αιώνα, όπως αυτή διαμορφώνεται μέσα από τις τάσεις και τις επιλογές σχεδιαστών και κατασκευαστών.