Μόνο ένας πράσινος, γαλάζιος ή λιλά συνδικαλιστής (για τους κόκκινους δεν μιλάω μια και κατάφεραν να μεταβληθούν σε  εκθέματα στο μουσείο της Μαντάμ Τισό), θα αντιδρούσε στα μέτρα που περιορίζουν το Κράτος-Τέρας που έχτισαν οι Έξη Σοφοί της Μεταπολίτευσης.

Μόνο ένας λωποδύτης θα διαφωνούσε στη πάταξη της φοροδιαφυγής, ένας ψυχασθενής δολοφόνος στον έλεγχο της εγκληματικότητας και ένας ηλίθιος στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων. Θα μπορούσα να συνεχίσω με εκατοντάδες παραδείγματα για τον τρόπο που«οργανώθηκε» το ελλαδικό κράτος από το 1975 και μετά μια και, η απόπειρα να πάει κανείς πιο πίσω στο χρόνο, πάλι τα ίδια φαινόμενα θα αναδείξει.

Όλα όσα λένε για την ανάγκη εκσυγχρονισμού του τέρατος ορισμένοι από τους υπουργούς του νεότερου ΠΑΣΟΚ και 1-2 της νέας Νεας Δημοκρατίας είναι πέρα για πέρα σωστά. Το πρόβλημα όμως είναι ότι, οι συγκεκριμένοι έχουν τη λαθεμένη εντύπωση ότι, αν «περάσουν» ένα νόμο το -όποιο- πρόβλημα θα  λυθεί! Σε ποιο σύμπαν ζουν για να πιστεύουν ότι, τα «μεγάλα προβλήματα του ελληνικού λαού,» όπως αρέσκονται να τα αποκαλούν, λύνονται  μόνο με την ψήφιση νόμων; Σίγουρα όχι σ’ αυτό του Μνημονίου, του ΔΝΤ και της Τοκογλυφικής Διεθνούς.

Τότε, θα ρωτήσετε, με τι; Μα, με ένα και μοναδικό εργαλείο: την Παιδεία. Για να έχει όμως μία χώρα Παιδεία πρέπει να διαθέτει «μορφωμένους» πολιτικούς και πολίτες και όχι τύπους σαν αυτούς που λένε «ανδρός πεσούσης πας ανήρ ανδρεύεται» -για να αναφέρω πρόσφατο παράδειγμα. Το ερώτημα που αναπόφευκτα ακολουθεί είναι πως ένας λαός αποκτάει Παιδεία. Θα απαντήσω με …ερώτηση: πιστεύετε ότι, υπουργοί σαν τον Πέτρο, τον Άρη, την Άννα και άλλους της ίδιας συνομοταξίας  και πρωθυπουργοί σαν τον Δρακουμέλ, το Gollum, τον Κουρασμένο και τον Γοδεφρείγο μπορούν να θέσουν τις βάσεις πάνω στις οποίες θα χτιστεί ο πολίτης του αιώνα που διανύουμε; Του πιο άγριου, δύσκολου και δυσοίωνου των τελευταίων 1000 ετών; Το ιστολόγιο περιμένει τις απαντήσεις και προτάσεις σας

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

12 Comments

  1. καριων

    http://radar-gr.blogspot.com/2011/07/greeces-agony-what-have-we-become-h-e.html
    ενα -για μενα αθλιο-αρθρο του economist, οπως το δημοσιευει ο “αγρυπνος φρουρος”.
    ολοι ξερουμε τις ευθυνες του” κυριαρχου λαου”,αλλα εδω πια μας εκβιαζουν και μας κοροιδευουν .
    η τοκογλυφικη διεθνης και το αδελφατο της ελλεεινης τραπεζης εν ωρα οργασμου.

  2. george..

    Μπορεί οι πολιτικοί να έχουν την κύρια ευθύνη για την προβληματική κατάσταση της χώρας αλλά μετά από ένα σημείο παρακμής και κάτω την ίδια ευθύνη έχουμε και εμείς ως πολίτες, όχι για την ηθική παρεκτροπή της πολίτικης, αλλά για την ηθική της κοινωνίας… μας δίδαξαν την ιδιοτέλεια, αλλά κανένας δεν μας την επέβαλε πάνω από της ηθικές αξίες της προσωπικής και πνευματικής μας ολοκλήρωσης, μόνοι μας δηχθήκαμε την ατομικότητα και την ιδιοτέλεια ενάντια στην συλλογικότητα και την κοινωνική αλληλεγγύη, μεταμορφωθήκαμε σε ιδιοτελή άτομα με χρηματική ένδειξη της ευτυχίας, αντί για πολίτες μιας δίκαιης, αξιοκρατικής, ηθικής, τίμιας και εργατικής κοινωνίας. Τώρα πρώτα πρέπει να αλλάξουμε εμείς… να συνειδητοποιήσουμε της πραγματικές αξίες της ζωής για τις οποίες αξίζει κανείς να αγωνίζεται…

    1. Έχετε δίκιο… Ο λαός είχε μοναδικά πρότυπα ηθικής και ανιδιοτέλειας με τις Οικογένειες Παπανδρέου, Καραμανλή, Μητσοτάκη και με το μοναδικό παράδειγμα της διακυβέρνησης του Gollum της “Ισχυρής Ελλάδας” και με τον Μεγάλο Τιμονιέρη που μας προέκυψε τελευταία. Αυτοί, οι στρατηγοί, συνταγματάρχες και λοχαγοί έδωσαν φωτεινά παραδείγματα. Γι’ αυτό και, ο κάθε κυρ’ Μιχάλης πρέπει να έχει τύψεις που, με την άφρονα συμπεριφορά του, έφερε τη χώρα στο σημείο που βρίσκεται σήμερα. Τύψεις έχω κι’ εγώ που υπήρξα τόσο μ@κ@κ@ς ώστε, η “Τεχνικές Εκδόσεις” να μη καθυστερήσουν από το 1970 μέχρι το 2010, ούτε μία ώρα τις καταβολές στην Εφοορία και στους ασφαλιστικούς οργανισμούς…Φταίω. Ομολογώ και ζητάω να τιμωρηθώ παραδειγματικά -περισσότερο απ’ όσο ήδη τιμωρηθεί. Το ίδιο ζητάει και ο κυρ Μιχάλης

      1. george..

        μα αυτο εννοω… εσεις δεν γινατε οπως αυτοι ουτε καποιοι αλλοι …. υπηρχαν ομως και αλλοι που εγιναν ομοιοι τους και χειροτεροι… και γιαυτους τους αλλους και τους πολιτικους ενα ειναι σιγουρο οτι δεν φταιτε εσεις και εγω… αλλα αυτοι αν δεν αλλαξουν συμπεριφορα και νοοτροπια, και εννοω οι πολιτες,, πως θα αλλουξουν οι πολιτικοι? πως θα ερθει κατι καινουργιο? αφου δεν γινεται να αλλξουν οι πολιτικοι δεν πρεπει να αλλαξουν αυτοι που ψηφιζουν για να δωσουν την εξουσια σε αλλους ισως ποιο ικανους? οπως εχεται καταλαβει εσεις, εμεις, ειμαστε μειοψηφια… αν δεν αλλαξει τροπο σκεψεις και πραξης η πλειοψιαφια θα βουλιαξουμε ολοι μαζι…

      2. Common Sense

        Ο καθε πολιτης περα απο δικαιωματα εχει και ευθυνες. Ειναι ευθυνη του πολιτη να εχει τα ματια του ανοιχτα, να ενημερωνεται, να μαθαινει, να ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ και να κανει οτι περναει απο το χερι του ωστε οι ανικανοι και οι διεφθαρμενοι πολιτικοι να μπαινουν στο περιθωριο.

        Εσεις κ. Καββαθα κανατε το καθηκον σας ολα αυτα τα χρονια φωναζοντας για τα κακως κειμενα. Η πλειοψηφια των ελληνων το εκανε? Εγω λεω οχι. Αν δε το εκανε, δεν εχει εθυνη? Δεν πρεπει να εχει τυψεις που επετρεψε σε 100-200 απατεωνες να μας κανουν συνεχως τη πραξη για τοσα πολλα χρονια?

        Οι ελληνες πολιτες ειναι ενηλικες δεν ειναι μικρα παιδια για να επηρεαζονται απο “φωτεινα” παραδειγματα.

        Καταλαβαινετε ποσο προσβλητικο ειναι για τον καθε κυρ’ Μιχαλη να του λετε οτι δεν φταιει γιατι το “συστημα” του εκανε πλυση εγκεφαλου και τον εξαπατουσε συνεχως επι 40-50 χρονια και αυτος δεν ηταν σε θεση να αντιληφθει το παραμικρο? Ειναι δυνατον να σου κανουν τη πραξη επι 50 χρονια και να μη το καταλαβαινεις? Σας φαινεται λογικο αυτο το σεναριο? Σας φαινεται λογικο χιλιαδες γιατροι, καθηγητες, δασκαλοι, μηχανικοι, δικηγοροι, δημοσιογραφοι, επιχειρηματιες, τεχνιτες, δημ. υπαλληλοι κτλ να επεσαν θυματα της κακης διακυβερνησης και των κακων προτυπων? Και δεν σας φαινεται πιο πιθανο ΟΛΟΙ αυτοι να ηξεραν τι παιζει και να αποφασισαν να ακολουθησουν τον ευκολο δρομο της συμμετοχης στο “παιχνιδι”? Αν ειναι ετσι, δεν εχουν καμια ευθυνη? Δεν πρεπει να εχουν τυψεις? Ο λαος αποτελειται μονο απο εργατες? Ολοι αυτοι που ανεφερα δεν ειναι κομματι του λαου?

  3. Είναι το γνωστό πρόβλημα: η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα; Αλλά στην προκειμένη περίπτωση, αν και αναγνωρίζω ευθύνες και στον λαό, δεν νομίζω ότι λαός και εξουσία έχουν ίσο μερίδιο ευθύνης. Την πρώτη ευθύνη έχουν οι θεσμοί. Διότι οι θεσμοί διαμορφώνουν το κλίμα και τις συνθήκες σε μεγάλη κλίμακα και σε βάθος χρόνου. Τα άτομα έχουν ευθύνη στο βαθμό που είναι αφυπνισμένα και έχουν επίγνωση της πραγματικότητας. Μα όταν οι διεφθερμένοι θεσμοί λειτουργούν με σχέδιο ώστε να εμποδίζουν την αφύπνιση και την επίγνωση, σε τι βαθμό μπορείς να αναζητάς ευθύνες από τους προδομένους;

    Σας λέω μετά λόγου γνώσεως ότι οι σημερινοί μαθητές και φοιτητές έχουν υποστεί λοβοτομή. Το πρόβλημα δεν είναι ότι το εκπαιδευτικό σύστημα δεν τους παρέχει γνώσεις. Το πρόβλημα είναι ότι το εκπαιδευτικό σύστημα παράγει, θαρρείς κατ’ εντολή, άγλωσσα, ανελλήνιστα, άκριτα, άλογα και άψυχα όντα που ξέρουν μόνο να καταναλώνουν, να χειρίζονται το κινητό, το facebook και το twitter και να νιαουρίζουν (υπάρχουν πάντα λαμπρές εξαιρέσεις). Αυτά τα παιδιά ήδη ψηφίζουν ή θα ψηφισουν μεθαύριο. Όταν ξέρεις πώς εκπαιδεύτηκαν, όταν ξέρεις πόσο το εκπαιδευτικό σύστημα τα πρόδωσε, στερώντας τους την ευκαιρία να φωτιστεί η ύπαρξή τους από τη γνώση, τον Λόγο, τον στοχασμό, το ήθος, τα ιδανικά, όταν ξέρεις ότι το σύστημα τα απέκλεισε από κάθε πηγή νοήματος και τα εγκατέλειψε εγκλωβισμένα στη φτώχια μιας ρηχής και αυτοματισμένης ύπαρξης, όταν τα ξέρεις όλα αυτά, πώς μπορείς να τα θεωρήσεις πρωτεύθυνα της κατάντιας τους;

    Ναι, θα μεγαλώσουν, ναι, ίσως σε κάποια από αυτά δοθούν ευκαιρίες να ξυπνήσουν, ναι, σε κάποιο σημείο ξεκινάει και η δική τους ευθύνη, ναι, ευθύνες έχουν και οι γονείς τους, αλλά νομίζω ότι την πρώτη ευθύνη την έχουν οι εγκληματίες που κένωσαν την εκπαίδευση. Αυτοί οι σπουδαγμένοι φωστήρες γνώριζαν και γνωρίζουν. Τα προδομένα παιδάκια δεν έχουν απλώς άγνοια – αυτό σχετικά εύκολα διορθώνεται – έχουν άγνοια της άγνοιάς τους. Ζουν σε κόσμο εικονικό και τον θεωρούν πραγματικό. Κι όπως γνωρίζετε, μπορεί μεν η άγνοια να μη συγχωρείται, είναι όμως ένα πρώτης τάξεως ελαφρυντικό.

    Θα συμφωνήσω, τελικά, με τον κάπτεν: μ’ όποιον δάσκαλο καθίσεις, τέτοια γράμματα θα μάθεις.

  4. Θα συμφωνήσω με την άποψη ότι το σλόγκαν “η Παιδεία είναι η λύση” δεν μας βοηθάει ιδιαίτερα. Γιατί βέβαια παιδεία δεν είναι αυτό που γίνεται στο σχολείο, παιδεία είναι αυτό που προβάλλουμε σαν γονείς. http://bit.ly/qBvIVD

    Αλλά για να ορίσουμε την “καλή” παιδεία, πρέπει να θέσουμε και έναν επιθυμητό στόχο.

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Ιούλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Ιούλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.

%d