Όπως διάβασα στις εφημερίδες τα Αρχαία Ελληνικά θα διδάσκονται σε 18 σχολεία του Οξφορντσαίρ.
Και βέβαια δεν διδάσκονται σε κανένα ελληνικό διότι, όπως οι Σαδουκαίοι και οι Φαρισαίοι έτσι και τα ενεργούμενα του Σόρος που δρουν στην ελληνίτσα (τα ονοματάκια τους γνωστά) αποφάσισαν ότι, ο Αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός βλάπτει σοβαρά τον χριστιανο-ιουδαϊσμό
52 Comments
Μα δεν κρύβεται κανείς τους. Στο “Παιδείας και Θρησκευμάτων” εργάζονται. Υπάρχει περίπτωση με τέτοιο οξύμωρο σχήμα στο όνομα να δημιουργήσεις παιδεία αξιοποιώντας τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό? Η παιδεία απαιτεί ελεύθερη σκέψη ενώ τα “θρησκεύματα” την καταπολεμούν… Παραλογισμός εξ ορισμού!
Αυτοί όλοι δεν αποφάσισαν τώρα ότι, ο Αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός βλάπτει σοβαρά τον χριστιανο-ιουδαϊσμό. Το ξέρουν καλά από την εποχή του απ. Παύλου!
http://www.ypepth.gr/docs/w_p_hmer_gymnasioy_2005_070906.doc
http://www.ypepth.gr/docs/w_p_eniaioy_lykeioy_2005_070906.doc
Οι ώρες διδασκαλίας των αρχαίων Ελληνικών στο γυμνάσιο και το Λύκειο είναι κάτι περισσοτερο από επαρκής.
Υπερβολικό το βρίσκω το σχόλιο σας κ. Καββαθά.
Δεν αναφέρομαι στις ώρες διδασκαλίας αλλά, στην αξία της γλώσσας ως εργαλείου για σκέψη και γνώση.
Ορθόν!
“Ω ταλαίπωρος Ελλάς, δεν ανεστήθης εκ του τάφου, απλώς ήλλαξες τάφον, απ’ τον Τουρκικόν εις τον Χριστιανικόν.”
Αδαμάντιος Κοραής
Δεν το γνώριζα αλλά, είναι μεγαλοφυές
Ναι, τον Σόρος περίμεναν οι μισέλληνες φοροφυγάδες παιδόφιλοι τράγοι… Έχουν καθοδηγητές πιο “θεόπνευστους” (π.χ. τους βρωμερότατους “Τρεις Ιεράρχες”).
σε λιγο οι Τουρκοι θα διδασκονται και αυτοι αρχαιο Ελληνικα και εμεις δεν θα διδασκουμε ουτε καν γεωμετρια, δεν μας φταιει ο καθε Σορος…τα δικα μας χαιβανια φταινε…
Σημασία δεν έχει μόνο ο αριθμός των ωρών, που διδάσκονται τα αρχαία Ελληνικά στα σχολεία μας. Μεγαλύτερη σημασία έχει το πως διδάσκονται. Η στείρα απομνημόνευση γραμματικών κανόνων, η μηχανιστική “παπαγαλία”, οδηγεί σε απέχθεια τους περισσότερους μαθητές, που τα θεωρούν ως άχρηστη και “νεκρή” γλώσσα που δεν προσφέρει τίποτα. Κι αυτό γιατί δεν συνδέεται με τη μεταφορά των ουσιαστικών, εσωτερικών αρχών των προγόνων μας, του τρόπου σκέψης, δράσης και στάσης ζωής τους. Τα αρχαία κείμενα φιλοσόφων δεν χρησιμοποιούνται ως πνευματική τροφή και ως πυξίδα που οδηγεί στη δημιουργία αρχών, ήθους και πνευματικής αρμονίας, αλλά ως αποσπασματικά “τσιτάτα” χωρίς ψυχή. Οι “Φωστήρες” μας, δεν θέλουν οι νέοι μας να αποκτήσουν πρότυπα (με την πραγματική έννοια της λέξης) από τα καλύτερα στοιχεία του παρελθόντος μας, να είναι θαρραλέοι, έντιμοι και ανιδιοτελείς σκεπτόμενοι άνθρωποι, αλλά “ιδιώτες” με την αρχαίοελληνική έννοια της λέξης.
Η Χριστιανική θρησκεία (και όσοι την υπηρετούν τυφλά), για να επιβιώσει οφείλει να δημιουργεί ενοχικά σύνδρομα, φόβο για τον θάνατο και φυσικά να πνίγει κάθε προσπάθεια ουσιαστικής ελεύθερης σκέψης. Και δυστυχώς στη χώρα μας, τα καταφέρνει μία χαρά…
άψογο!
Εύστοχη τοποθέτηση.
Θα πρόσθετα ότι η διδασκαλία των αρχαίων δεν θα έπρεπε να παρουσιάζεται στους μαθητές ως ”γλώσσα” αλλά ως εργαλείο σπουδής του θησαυρού των Ελλήνων φιλοσόφων.
Παράλληλα να γίνεται σπουδή των έργων τους σε μετάφραση τον πρώτο χρόνο και με παράλληλη ανάγνωση του αρχικού αυθεντικού κειμένου αργότερα.
Δυστυχώς όμως στην Ελλάδα σήμερα ο χριστιανο-ιουδισμός και η εκκλησιαστική-μοναστηριακή διαφθορά καλά κρατούν.
Μάλιστα, επειδή ταξειδεύω συχνά στο Ιράν για δουλειές, η εντύπωση μου είναι ότι τουλάχιστον στην Τεχεράνη η θρησκοληψία σε κοινωνικό επίπεδο είναι μικρότερη από ότι στην Αθήνα !
Εκτιμώ μάλιστα ότι επειδή εκεί ο κλήρος έχει και πολιτική ευθύνη, ότι η διαφθορά είναι περιστασιακή και μικρότερη.
Συμφωνώ απόλυτα ως προς το πρώτο τμήμα της τοποθέτησης σου. Είναι κάτι που το έχω βιώσει στο μέγιστο βαθμό. Θυμάμαι ότι ως μαθητής είχα γράψει επάνω στο βιβλίο των αρχαίων τη φράση:
Τα αρχαία ανήκουν στους αρχαίους και μάλιστα είχα ζωγραφίσει και ένα τάφο για να τα θάψω!!! Μισούσα δε ιδιαίτερα το συντακτικό. Ολα αυτά γιατί ο τρόπος διδασκαλίας ήταν απλά Η Λ Ι Θ Ι Ο Σ. Κάποια χρόνια μετά το σχολείο άρχισα να καταλαβαίνω έστω και επιφανειακά τη χρησιμότητα της γλώσσας και το λάθος των τότε απόψεων μου.
Ως προς τη τελευταία παράγραφο να διευκρινίσω ότι πράγματι η κακή ερμηνία της χριστιανικής πίστης δημιουργεί ενοχικά σύνδρομα τόσο στο ορθόδοξο δόγμα αλλά και στο καθολικό το διαμαρτυρόμενο κτλ.
Άλλωστε μια από τις βασικότερες εντολές που συνήθως οι ίδιοι οι παπάδες δεν τηρούν είναι η εξής:
«εντολήν καινήν δίδωμι υμίν ίνα αγαπάτε αλλήλους, καθώς ηγάπησα υμάς ίνα και υμείς αγαπάτε αλλήλους. εν τούτω γνώσονται πάντες ότι εμοί μαθηταί έστε, εάν αγάπην έχητε εν αλλήλοις.».
Δεν θα το έθετα καλύτερα!
Καλά τι ξέρει ο Κ.Κ. από Αρχαία Ελληνικά;
Ας ακούσουμε την άποψη της κ.κ. Θάλειας Δραγώνα στο “τροικανό” ραδιοσταθμό ΣΚΑΙ…
Αυτό το υπερλαμπρο μυαλό, που κοσμεί το Υπουργείο της frau Diamantopoulou…
Η γυναίκα είναι για πολλές σφαλιάρες, λίαν επιεικώς.
Νεκρή είσαστε εσείς κυρία μου… Απλώς δεν το έχετε καταλάβει
Δε λέει κάτι παράξενο ή εξωπραγματικό η Δραγώνα. Τα Ελληνικά σα γλώσσα πρέπει να προωθηθούν. Σε ό,τι αφορά τα αρχαία, πόσοι τα έχουν σήμερα ως εργαλείο καθημερινής τους επικοινωνίας; Κανένας. Κι όπως τα διδαχθήκαμε στα λύκεια, περισσότερο μπέρδεμα ήταν η διδασκαλία τους παρά γνώση. Η διδασκαλία τους λοιπόν πρέπει να αλλάξει στη δομή της, στις μεθόδους της και στην ίδια τη στόχευσή της.
Κι επιτέλους, αρκετά μ’αυτήν την καθαρευουσιανολογιωτατιστική εμμονή με τα αρχαία. Κοιτάμε μόνο τα αρχαία και τα νέα τα έχουμε παρατημένα εντελώς: δεν κοιτάμε να μάθουμε στους νέους σωστή σύνταξη, ορθογραφία, γραμματική και, πάνω απ’όλα, κατανόηση κειμένου, έχουμε την αξίωση να παπαγαλίζουν ΚΑΙ αρχαία (σα να μην έφτανε η άθλια και στείρα παπαγαλία της “Ιστορίας”, των προπαγανδιστικών θρησκευτικών κλπ).
Κι αν θέλουμε να μάθουν Ελληνικά οι Έλληνες, αλλά και οι ξένοι, ας φροντίσουμε να διδάσκουμε τη γλώσσα σαν δυναμικό και ισχυρό εργαλείο επικοινωνίας και έκφρασης.
Και ναι, να συνασπιστούν οι δικοί μας εκπαιδευτικοί φορείς με τους αντίστοιχους άλλων μικρών γλωσσών (δηλαδή γλωσσών με μικρό πληθυσμό ομιλητών): η ισχύς εν τη ενώσει.
Να ξεκαθαρίσουμε πρώτα κάποιες παρανοήσεις, που κάνουμε στην Ελλάδα, λόγω της…ιδιοσυγκρασίας μας.
Τα βλέπουμε όλα Καθαρεύουσα-Νέα, Ολυμπιακός-ΠΑΟ, ΠΑΣΟΚ-ΝΔ κτλ και χάνουμε το…μπούσουλα!
1. Κακώς τα αρχαία έχουν ταυτιστεί με τηλεβιβλιοπώλες και επαγγελματίες “αρχαιολάτρες”. Το ίδιο ισχύει και γι αυτούς που θεωρούν την γλώσσα νεκρή. Η Ελληνική είναι μια, ενιαία. Εχει φυσικά εξελιχθεί, αλλά η ουσία της δεν έχει αλλάξει. Είναι η καθημερινή μας γλώσσα. Δεν λέμε “της Παράλου αφικομένης νυκτός”, αλλά λέμε αφίξεις. Τυχαίο;
2. Η Κάκιστη διδασκαλία της ως “ξένης” γλώσσας φυσικό είναι να την αδικεί. Πρέπει να διδάσκουμε τις διάφορες μορφές της γλώσσα ως σύνολο κι όχι αποσπασματικά. Για πχ τώρα λέμε νερό αντί ύδωρ, αλλά αν πείς σε ένα παιδί του δημοτικού ότι ο υδραυλικός ετυμολογείται υδωρ + αυλός, δεν του δίνει τροφή για σκέψη; Να δουλέψει την κάθε λέξη που λέει, την ιστορία της, την ορθογραφία της, αυτός δεν είναι ο σκοπός του σχολείου; Να μάθουμε να σκεπτόμαστε. Δεν είμαστε γλώσσα στείρα όπως πχ θα έλεγε ένας Αγγλος Plumber στο άσχετο κι εδώ ερχόμαστε στο…
3. … ότι η πολυγλωσσία από πολύ μικρή ηλικία δημιουργεί α-γλωσσία κι αποχαύνωση. Μαθαίνεις ένα κάρο λέξεις και στο τέλος “επικοινωνείς” μεν, αλλά δεν συζητάς! Δείτε για παράδειγμα τον ίδιο τον Πρωθυπουργό μας ή ακόμη τον Σημίτη. Σκέφτονται Αγγλικά ή Γερμανικά και μιλάνε Ελληνικά. Εγω προσωπικά, μιλάω τρείς ξένες γλώσσες και ξέρω ότι υπάρχει χρόνος πάντα να μάθεις την “ξενη” γλώσσα, αν υπάρχει θέληση.
4. Οχι τα Ελληνικά δεν είναι μικρή γλώσσα. Ειναι διεθνής γλώσσα. Ηταν κυριολεκτικά διεθνής μέχρι τουλάχιστον το 1922, αφού και μόνο η γνώση της έδινε σε καποιον το διαβατήριο να ταξιδέψει σε όλη τη λεκάνη της Μεσογείου ώς την Μαύρη Θάλασσα. Από την Ανατολική Ρωμυλία μέχρι την Αλεξάνδρεια, κι από την Βιέννη μέχρι την Οδυσσό και την Τραπεζούντα. Αλλά και σήμερα έμμεσα, είναι η διεθνής γλώσσα όλων των επιστημών, από τις ΗΠΑ μέχρι την Ιαπωνία.
5. Ισως το υπουργείο μιλάει για μικρή γλώσσα με το…αζημείωτο, γιατί ως γνωστόν οι μικρές γλώσσες επιδοτούνται.
6. Μηπώς τελικά η Diamantopoulou πραγματοποιεί έμμεσα το όνειρο της, να γίνει η Αγγλική επίσημη γλώσσα της Μπανανίας ;;;;
Έχεις λάθος φίλε, αν και σε άλλα σχόλια σου συμφωνώ γενικά.
Η διδασκαλία των αρχαίων δεν θα έπρεπε να παρουσιάζεται στους μαθητές ως ”γλώσσα” αλλά ως εργαλείο σπουδής του θησαυρού των Ελλήνων φιλοσόφων.
Συγγνώμη, η απάντηση μου ήταν για τον Αιρετικό…
Οι Άγγλοι έχουν τη δική τους αρχαία πολύ πιο πρόσφατη απ’ό,τι εμείς. Τη μιλάει κανείς; Γράφει κανείς “wyrm” αντί για “worm” ή “auld” αντί για “old”;
Όχι.
Οι αρχαίες γλώσσες είναι νεκρές και χρησιμεύουν μόνον ως εργαλεία σπουδής της τότε γραμματείας. Τίποτε παραπάνω, τίποτε παρακάτω. Επαναλαμβάνω: νεκρές, είτε σας αρέσει είτε όχι.
Λατινικά δε μιλάει σήμερα ΚΑΝΕΝΑΣ στην καθημερινή του ζωή, κοινωνική, οικογενειακή και επαγγελματική.
Αρχαία Ελληνικά (με τις γραμματικές και συντακτικές διαφορές, με το “gaijin learning aid” πολυτονικό της ελληνιστικής εποχής κλπ) δε μιλάει σήμερα ΚΑΝΕΝΑΣ.
“Αρχαία”/Μεσαιωνικά Αγγλικά δε μιλάει σήμερα ΚΑΝΕΝΑΣ.
Ούτε μιλάει κανείς σήμερα τις γλώσσες των Χετταίων, των Ελαμιτών, των Βαβυλωνίων, των αρχαίων Αιγυπτίων.
Κι όλοι εσείς τώρα θιχτήκατε επειδή η Δραγώνα (την οποία κατασυκοφάντησε ο φιλοναζί Καρατζαφύρερ μαζί με τον Εθνικό μας Τσιρίδα για πράγματα που… ΔΕΝ έγραφε σε βιβλίο στου οποίου τη συγγραφή συμμετείχε) είπε πράγματα πολύ απλά και κατανοητά σε οποιονδήποτε ζει στο σήμερα και πατάει στο έδαφος κι όχι στα ιερά χώματα της Νεφελοκοκκυγίας, βαυκαλιζόμενος ότι έχει δικαίωμα να καπηλεύεται τα επιτεύγματα των πάρα μα πάρα πολύ μακρινών του προγόνων (οι οποίοι μάλλον δε θα θέλανε ποτέ να παραδεχθούν ότι έχουν κάποια σχέση μαζί του).
Η αρχαία Ελληνική ήταν η καθομιλουμένη, η “δημοτικιά”, η “μαλλιαρή” της εποχής εκείνης. Κι από μόνη της δε λέει τίποτα το ιδιαίτερο: μια γλώσσα σαν όλες τις άλλες είναι, απλά έχει τη (λογική για εμάς τους δυτικούς) σύνταξη “υποκείμενο-ρήμα-αντικείμενο”, σε αντίθεση με τα ανάποδα της Κινεζικής και της Ιαπωνικής.
Αυτό που την έκανε σημαντική ήταν το ότι ο πολιτισμός που τη χρησιμοποιούσε, λόγω των συνθηκών της χώρας του (άγονη γη, λίγα καλλιεργήσιμα εδάφη, κοινωνικές ανισότητες) έφτιαξε νόμους καλύτερους από αυτούς άλλων λαών, ταξίδεψε και γνώρισε άλλους πολιτισμούς με τους οποίους αντάλλαξε ένα σωρό στοιχεία, έφτιαξε πολιτεύματα, φιλοσοφία, επιστήμες, τέχνες κλπ. Κι επίσης κυριάρχησε εμπορικά και παραγωγικά, γιατί είχε πάνω απ’όλα τεχνογνωσία που άλλοι λαοί δεν είχαν.
Αυτά ήταν που έκαναν την αρχαία Ελληνική “lingua franca” εκείνης της εποχής, όπως είναι σήμερα τα Αγγλικά.
Γιατί είναι σήμερα τα Αγγλικά η “lingua franca” της εποχής; Επειδή έχουν κάποια σπουδαία εκφραστικότητα; Δε λέω, είναι επαρκής γλώσσα. Αλλά δεν είναι ούτε ιδιαίτερα όμορφη ούτε έχει κάποιο ιδιαίτερα ορθολογικό συντακτικό. Από μόνα τους, τα Αγγλικά δε λένε τίποτα.
Τι είναι αυτό που τα κάνει σημαντικά;
Για πάτε λίγο στην αρθρογραφία του ΙΕΕΕ, του Sciencedirect κλπ… ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ επιστημονικά άρθρα. Για ψάξτε το χώρο των τεχνών – άπειρα τραγούδια, ταινίες κλπ. Για βιβλιογραφία στον τεχνικό κι επιστημονικό τομέα; Να φάνε κι οι κότες.
Γιατί όμως τα κατάφεραν αυτά οι αγγλόφωνοι (Άγγλοι, Αμερικανοί και αγγλομαθείς); Γιατί, αντί ν’ασχολούνται με περασμένα μεγαλεία και διηγόντας τα να κλαις, κοιτάνε το ΣΗΜΕΡΑ και το ΑΥΡΙΟ. Φτιάξανε πολιτισμό, τεχνογνωσία, τεχνολογία, επιστήμες, τέχνες – αυτοί που… “όταν εμείς φτιάχναμε Παρθενώνες, τρώγανε βελανίδια” (όπως έλεγαν και τα ταγματαλήτικα “εθνοσωτήρια” αρχιλαμόγια). Όταν όμως αυτοί φτιάχνανε επιταχυντές σωματιδίων, αεροπλάνα, πυραύλους, δορυφόρους, αυτοκίνητα, τρένα κλπ, εμείς κοιτάζαμε ποιος θα σκούξει πιο δυνατά “ζήτω η 21η Απριλίου”, ποιος θα’χει καλύτερα πλισέ στη φουστανέλα στις καραkitsch γιορτές των χουνταίων, ποιος θα βάλει πιο δυνατά το ραδιόφωνο ν’ακούει τον αληταρά το Γιάννη Λιαπή (εκείνο το μαλάκα το βασιλικό επίτροπα στη δίκη του Παναγούλη) να μοιράζει εξορίες και βαριές καταδίκες σε φοιτητές για να δείξει πόσο καλά ξέρει να κάνει στοματικό σεξ στους καθεστωτικούς και ποιος θα γλείψει πιο καλά τους κυβερνώντες για να εξασφαλίσει κανένα ρουσφέτι και πώς θα τσιμπάει το μπαλόσημο ο “κύριος 10%” και πώς θα τ’αρπάξει το καθεστώς απ’τον κοσμάκη για να “εκπληρώσει” το… Τάμα του Έθνους. Κάνω λάθος;
Τι λέτε κύριε Καββαθά; Κάπως έτσι δεν ενεργούσαμε σα λαός και σαν κυβερνήσεις; Και άντε, ας πούμε ότι μέχρι το ’74 είχαμε τη δικαιολογία ότι ήμασταν προτεκτοράτο (δικαιολογία του πρωκτού, αλλά λέμε τώρα). Μετά τι κάναμε; Ξανά ηλίθιες εθνικιστικές κορώνες ακόμη κι από το “αριστερό” ΠΑΣΟΚ (μετά τη χούντα, οι μισοί χουντικοί τσανακογλείφτες πήγαν στη ΝΔ, η σκληροπυρηνική μειοψηφία σε ΕΠΕΝ, ΕΝΕΚ και σε παρακρατικές νεοναζιστικές οργανώσεις όπως το “Κόμμα 4ης Αυγούστου” και η “Χρυσή Αυγή”, και οι υπόλοιποι μου το’παιζαν μετά προοδευτικάνοι στο ΠΑΣΟΚ) που οδήγησαν στην παράνοια του Σπύρου Χατζάρα, πρώην πρασινοφρουρού και νυν πορτ-παρόλ του τρισάθλιου νυν και αεί ΚΥΠατζή Νικόλαου Μιχαλολιάκου (που περισσότερο με Πακιστανό μοιάζει παρά με… παπ-Άριο).
Θέλετε να υπερασπιστείτε τη γλώσσα; Αντί να μου το παίζετε τιμητές των πάντων, πατριωτομέτρες επιπέδου Λά.Ο.Σ. (ναι, το “υπερπατριωτικό” κόμμα με το φυγόστρατο εκπρόσωπο Τύπου) και δε συμμαζεύεται, κάντε κάτι που να την προωθήσει.
Μου κλαίγεστε για τα αρχαία, αλλά σωστές κι αξιόλογες μεταφράσεις της αρχαίας γραμματείας στα νέα Ελληνικά ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ. Οι καλύτερες είναι στα Αγγλικά, ενώ οι εγχώριες είναι γραμμένες στο πόδι και συχνά από ανθρώπους που δεν έχουν ιδέα ούτε από αρχαία, αλλά ούτε κι από το ιστορικό γίγνεσθαι εκείνης της εποχής.
Κλαίγεστε για τη γλώσσα, αλλά δεν είδα ΕΝΑΝ να παίρνει τη NAVTEQ τηλέφωνο (εγώ το έκανα, αλλά ένας δεν αρκεί) για να απαιτήσετε Ελληνικά μενού στα συστήματα πλοήγησης. Δεν είδα ΕΝΑΝ να ζητά τα μενού στους υπολογιστές των αυτοκινήτων να έχουν ΕΛΛΗΝΙΚΑ όπως τόσες και τόσες τηλεοράσεις – και μη μου πείτε ότι είναι μεγάλο το… κόστος. Ούτε μισό μηνιάτικο ενός golden boi (ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ έβαλα αυτήν την ορθογραφία, ψάξτε το σε κάνα “urban dictionary” για να καταλάβετε τι εννοώ) δεν είναι η μετάφραση, ενώ σήμερα δεν υπάρχουν δικαιολογίες για “εξειδικευμένους χαρακτήρες” και πίπες, λόγω Unicode.
Το ότι στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ δεν έχουμε σωστά γραμμένα συγγράμματα στη γλώσσα μας δε σας προβληματίζει καθόλου;
Κάθεστε κι ασχολείστε με τα αρχαία και κοιτάτε το δέντρο, χάνοντας όμως ολόκληρο Αμαζόνιο, όχι απλά Πάρνηθα.
Αφήστε τους τους αρχαίους. Έτσι κι αλλιώς, ούτε σάλιο δε θα χαραμίζανε για να μας φτύσουν τέτοιοι που είμαστε, αφήστε που ό,τι κάνανε αυτοί, το κάνανε, πάει, τελείωσε κι από εδώ παν κι οι άλλοι. Ξεκολλήστε από το παρελθόν και κοιτάξτε να δημιουργήσετε παρόν και μέλλον, αλλιώς ζήτω που καήκαμε.
Θα πρότεινα να διαβάσετε τα βιβλία ξένων ερευνητών για την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία.
Ποτέ στη ζωή μου δεν είπα ότι, τα Λατινικά, τα Αρχαία Ελληνικά και τα …αυτοκρατορικά κινέζικα πρέπει να αναστηθούν! Αυτό που, 40 χρόνια τώρα λέω είναι, πως η μελέτη της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και παιδείας βοηθάει στη κατανόηση όλων των επιτευγμάτων του σύγχρονου κόσμου. Διαβάστε Επίκουρο, Ηράκλειτο, Πυθαγόρα αλλά και Θουκιδίδη και Ησίοδο και Παυσανία και Πλάτωνα και Σωκράτη, και… Θα δείτε ότι, από τότε, από τον 7ο αιώνα προ της χρονολογίας μας κανείς από τους διαφωτιστές δεν έχει πει κάτι νέο.
Όσο για τα υπόλοιπα συμφωνώ απόλυτα. Όταν η Παιδεία εξασκείται από κάθε λογής “τσαρούχια” πως περιμένετε τα Πανεπιστημία και τα ΤΕι να έχουν “σωστά γραμμένα συγγράμματα” -αν και το τελευταίο μάλλον πρέπει να το ανακαλέσετε. Στην Ελλάδα υπάρχουν εξαιρετικοί επιστήμονες και δάσκαλοι. Απλά είναι χαμένοι στη χαβούζα που δημιούργησαν τα απολιθώματα που περιγράαφετε..
παραξενο… αλλα συμφωνω μαζι σου … η ποιο ζωντανη γλωσσα ειναι τα μαθηματικα η γεωμετρια η φυσικη …. αυτα πρεπει να διδασκουμε στα σχολεια… … ποτε δεν τα πηγαινα καλα με τα αρχαια ελληνικα σαν γλωσσα…
Αν είχες και την παραμικρή ιδέα, από το Πνεύμα και την ουσία της σκέψης των αρχαίων φιλοσόφων δεν θα μίλαγες με τέτοιο φανατισμο. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση κι όλοι έχουν δικαίωμα λόγου.
Ολο το κείμενο σου είναι μια από τα ίδια.
Πολιτική-Πολιτική-Πολιτική.
Τι σχέση έχει όμως αυτό με την γλώσσα;
Ρίχνεις το επίπεδο της συζήτησης στο επίπεδο της Λουκά ή του Αδωνι που θέλει να μιλάμε όλοι Αρχαία. Τι σχέση έχουν όλα αυτά που λές με το Post αλλά και το ύφος του Κ.Κ.; Να διώξουμε όλους τους “Χουντικούς”; Μαζί σου. Αλλά ο φανατισμός οδηγεί στις ακρότητες όλων των πλευρών (πχ η γραμμάτισσα του Ε.Κριαρά).
Μιλάμε δημοτική, Τελεία και παύλα, αλλά τι βλάπτει να διευρύνουμε την γλωσσομάθεια μας από την αρχαία που έχει τέτοιο πλούτο;
Η Αρχαία δεν είναι νεκρή γλωσσά γιατί ομιλείτε! Αλλαγμένη, αλλά ομιλείτε!
Οπως και τα αγγλικά δεν είναι νεκρή γλώσσα, το λές κι εσυ στο παράδειγμα σου, δεν είναι ίδια με αυτή του Σεξπηρ αλλά δεν είναι και Νεκρή!
Επίσης πάντα (μα πάντα!) υπήρχε διαφορά από την ομιλούμενη γλώσσα. Οπώς λέει κι ο γνωστός μας από του 4Τ, Καργάκος “Το γεγονός ότι πάντοτε υπήρχε μια διαφορά ανάμεσα στην κοινώς λαλουμένη, αυτό που λέμε δημοτική, γιατί και ο όρος αυτός δεν είναι καλός και σε μια επίσημη γλώσσα, γραφομένη γλώσσα, είναι κάτι που αποδεικνύεται και από τη σωστή μελέτη των αρχαίων ελληνικών. Ο γραπτός λόγος δεν ταυτίζεται απόλυτα με τον προφορικό. Το ίδιο συνέβαινε και στην Ελλάδα.”
Ενα προσωπικό παράδειγμα για το πόσο νεκρή είναι η Αρχαία. Τελείωσα Ιστορικό. Πήγα για το μεταπτυχιακό στην Αγγλία. Την πρώτη μέρα βρέθηκα στο αμφιθέατρο με φοιτητές από όλη την “κοινοπολιτεία”. Ινδους, Πακιστανούς κι άλλους, μπήκε μέσα ο Καθηγητής κι άρχισε να μιλάει Αρχαία! Ο μόνος που έχασε την μπάλα ήμουν Εγώ! Ολοι μιλούσαν μεταξύ τους με τέτοια άνεση, που ντρεπόμουν να πω ότι είμαι Ελληνας!
Ευτυχώς στο εξωτερικό που δεν διαχωρίζουν την Ελληνική σε “Δεξια” καθαρεύουσα – κι “Αριστερη” Δημοτική.
Η Απάντηση μου δια τον “Αιρετικό”
Τα αρχαία Ελληνικά όμως στα σχολεία τα διδάσκουν για ΠΑΠΑΓΑΛΙΑ και ΟΧΙ για να καταλαβαίνει κανείς τα αρχαία κείμενα.
Και, μεταξύ μας, προσωπικά είχα 20άρια στα αρχαία, αν και πρωτοδεσμίτης (και πάταγα κάτω τις τριτοδεσμίτισσες σε γνωστό και άγνωστο, κι ας πλακώνονταν στα ιδιαίτερα)… Και λοιπόν; Τι έγινε;
Προτιμώ μια σοβαρή τους διδασκαλία στο πανεπιστήμιο, σε μια έδρα ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ που θα βγάζει πραγματικούς ερευνητές, που θα μελετάνε πραγματικά την κλασική γραμματεία και θα τη διδάσκουν όπως της αξίζει κι όχι επίδοξους ιδιαιτερατζήδες, παρά αυτό το χάλι που τα έχει ξεφτιλίσει.
Θέλετε αρχαία Ελληνικά; ΔΙΔΑΞΤΕ ΤΑ ΣΩΣΤΑ. Χωρίς παπαγαλίες. Χωρίς ψαλτήρια και ιερατικά κείμενα (που δεν ανήκουν στην αρχαία Ελληνική γραμματεία). Χωρίς ιδιαίτερα.
Προφανώς ο Αιρετικός εκτός από τις τριτοδεσμίτισες πατάει κάτω Μπαμπινιώτη και λοιπούς φαιδρούς (ντόπιους και αλλοδαπούς) γλωσσσολόγους. Τα λογικά άλματα και οι αδιανόητα ηλίθιοι συνδυασμοί μ των Αρχαίων Ελληνικών με ακροδεξιούς, Αδωνι, ΛΑΟΣ κλπ δείχνουν κομπλεξισμούς και λάθη που επαναλαμβάνουμε εδώ και τουλάχιστον 40 χρόνια. Χόρευε τσάμικο ο Παπαδόπυλος και συνόδευαν τις εξορμήσεις τους οι χουντικοί με κλαρίνα;;; Στην πυρά τα δημοτικά και ο Πετρολούκας Χαλκιάς!!! Aσχολούνταν με Παρθενώωνα κα Μαραθώνα οι Χουνταίοι;;;; Φασίστες όποιοι θέλουν να μαθαίνουν ιστορία τα παιδιά!! Ασχολείται με βιβλία ιστορίας και Αρχαίων Ελληνικών ο Άδωνις;; Στην πυρά τ’αρχαία Ελληνικά και η Ιστορία!!!!! Τα αναγνωστικά με εγχειρίδια καφετιέρας είναι ότι πρέπει για να μαθαίνουν τα βλαστάρια μας να γίνονται υπάκουοι καταναλωτές!!! Είχε ο Χίτλερ Μερσεντε και ο Ναζιστικός Στρατός φορτηγά με τ’αστέρι;; Φασίστας όποιος οδηγός τα χρησιμοποιεί σήμερα;; Wow!! Αρχίζει και μ’αρέσει αυτή η λογική!!! Πατριδοκάπηλος ο Καρατζαφέρης;;;; Στην χαβούζα όποιος δηλώνει πατριώτης και πιστεύει στα ανεξάρτητα εθνικά κράτη!! Και για να μην το κουράζουμε πολύ!!! Αφού δηλωνεις φίλε πρώην πρωτοδεσμίτης (που έβαζες κάτω πολλές τριτοδεσμίτισες στ’Αρχαία), πιθανόν να γνωρίζεις τους Δανέζη και Θεοδοσίου (καθηγητές αστροφυσικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών). Δες τις εκπομπές τους (Το Συμπαν που Αγάπησα), διάβασε κανένα βιβλίο τους και ίσως αρχίζεις να αναθεωρηθείς κάποια πραγματα, ν’ αποβάλεις κόμπλεξ, να σκεφτείς ότι δεν κατέχεις την απόλυτη γνώση και πιθανόν τελικά ν’αντιληφθείς γιατί τα Αρχαία Ελληνικα δεν είναι νεκρή γλωσσα (αυτό είναι το λιγότερο – δες την σειρα , διάβασε βιβλία σίγουρα δεν θα είναι χαμένος ο χρόνος σου)!!
Κουμαρτζή, έχεις ιδέα τι σημαίνει “Εξαφανισμένη Γλώσσα” ή τα’χει κάνει ο εθνικισμός τουρλουμπούκι στο κρανίο σου;
Για διάβασε αυτό, αν και μάλλον περιττό είναι, καθώς πάσχεις σε βασικά ζητήματα κατανόησης κειμένου:
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BE%CE%B1%CF%86%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B7_%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1
Καταλαβαίνεις ή δεν καταλαβαίνεις ότι η Σανσκριτική, η αρχαία Ελληνική και η αρχαία Αγγλική έχουν ΠΑΨΕΙ να ομιλούνται από τον κόσμο κι ότι έδωσαν τη θέση τους στους διαδόχους τους (δηλαδή στις Ινδοάριες γλώσσες, στη ΣΥΓΧΡΟΝΗ Ελληνική και στη ΣΥΓΧΡΟΝΗ Αγγλική αντίστοιχα);
Και δες τι λέει και μια επιστημονική πηγή:
http://www.ethnologue.com/show_language.asp?code=grc
http://www.ethnologue.com/show_language.asp?code=ell
Και στην αγγλική έκδοση της Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Extinct_language
Κι επίσης…
http://www.wisegeek.com/what-is-an-extinct-language.htm
Αν λοιπόν θέλουμε να μιλήσουμε ΑΥΣΤΗΡΑ, τα αρχαία Ελληνικά ΕΙΝΑΙ νεκρή γλώσσα – έχουμε όμως τον απόγονο αυτής της γλώσσας, που τον έχουμε παραμελήσει. Αντί λοιπόν να κλαψουρίζει ο καθένας για τα αρχαία, ας κοιτάξουμε τα νέα που οι περισσότεροι ούτε να τα γράφουν ξέρουν ούτε να τα μιλούν ούτε και να τα διαβάζουν και γι’αυτό είμαστε “άλλα λέει η γιαγιά μου κι άλλα ακούν τ’αυτιά μου”. Ή μήπως… αφτιά (κατά Μπαμπινιώτη τον υπερκόλακα του παπαδαριού);
Για δες τους ανθέλληνες τους λεξικογράφους τι λένε:
http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/dead-language
Τα υπόλοιπα είναι μαλακίες.
Βρε Αιρετικέ τι κολλήμα έχεις φάει;
Διαβάζεις αυτά που γράφεις;
Η Ελληνική δεν αντικαταστάθηκε.
Η Ελληνική δεν “διήλθε φάση ταχείας εξέλιξης ή αφομοίωσης έως ότου τελικά δίνει τη θέση της στο απότοκο αυτής της εξέλιξης, που θεωρείται διαφορετική γλώσσα”.
Η Ελληνική γλώσσα “διήλθε” μια αργή, φυσιολογική μετάλλαξη, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι ΑΛΛΗ γλώσσα. Φυσικά κι έχει διαλέκτους λόγο του πλούτου της. Και πια διάλεκτο εννοούμε οτάν λέμε για Ελληνική; Την “Αθηναϊκή”, την Ποντιακή, την Κυπριακή. Μάλλον την επίσημη. Αλλά οι γηγηνείς Ροδίτες δεν μιλάνε Ελληνικά στον προφορικό λόγο; Τους καταλαβαίνεις; Τα αρχαία κείμενα ακόμη κι ο πιο αγράμματος Ελληνας μπορεί να καταλάβει το νόημα αν προσπαθήσει λίγο;
Επείδη μου φαίνεται έχεις τρελό έρωτα με την “Δραγώνεια” λογική, πάρε ένα φίλο σου, βγάλε τους παραμορφωτικούς φακούς της ιδεολογίας σου και πήγε σε ένα Μουσείο ή στο Κεραμεικό ή όπου αλλού είσαι ευκαιρος. Διαβάστε μια επιτύμβια στήλη ή ο,τι αλλό βρείς, αν μπορείς και διαβάσεις τι γράφει, μετά από 2000+ χρόνια, μάλλον η Ελληνική δεν είναι νεκρή Γλώσσα, εκτός πια αν δεν πιστεύεις ούτε τα ίδια σου τα μάτια.
@ Αιρετικό
Τα “επιστημονικά” link που τα βρήκες; Στο Λιακόπουλο; Μήπως στα έδωσαν οι Νεφελίμ;
1. Από πότε έγινε “επιστημονική” η wikipedia;
2. To άλλο το ethnologue που γράφει ότι στην “Μακεδονία” (εννοεί την FYROM) μιλάνε Αλβανικά; Άντε γλιτώσαμε την “Σλαβομακενοδική” αλλά δεν μιλάνε Αλβανικά, Βουλγαρική διάλεκτος είναι η “Σλαβομακεδονική”.
3. Ο “ανεξάρτητος” επιστήμονας γράφει “Widespread, especially in Greek Macedonia.” Η ανθρωπότητα έχασε τον Χίτλερ που θα έβρισκε την Αρεια φυλή, αλλά σήμερα μπορούμε να είμαστε περίφανοι που βρίσκουμε την “Μακεδονική” 🙂
Θέλω να ευχαριστήσω τη γυμνασιάρχη που μας δίδαξε αρχαία ελληνικά στην έκτη γυμνασίου σε πρακτικό τμήμα.Λέγετε ΣΕΡΑΦΕΤΙΝΙΔΟΥ και την ώρα της διδασκαλίας της στη κυριολεξία ‘ιερουργούσε’, δεν θέλαμε να κτυπήσει το κουδουδούνι.
Δυστυχώς ειχαμε πάρει το δρόμο μας για τις θετικές επιστήμες, όμως αυτό το ΦΩΣ θα με συνοδεύει για πάντα.
Και εγώ τον αείμνηστο καθηγητή μου στο “Λύκειο Γκιζελή” (πέρασα κι’ απ’ εκεί!), Δημήτρη Καββαθά που, μάταια, προσπαθούσε να μας μεταφέρει το Πνεύμα. Έπρεπε να περάσουν πολλά χρόνια (και βιβλία) για να καταλάβω…
http://redofis.blogspot.com/2010/08/blog-post_10.html
ε καλα!
πρωτη διαμαρτυρηθηκε η κυρα-μαρια για να μην κουραζεται ο γιαννακης της με αυτα τα αχρηστα αρχαια που τον δυσκολευουνε στις πανελληνιες!
το λεει και ο προηγουμενος σχολιαστης: εγω ημουνα του πρακτικου!
παντως δεν βλεπω να μας απαγορευσε κανεις να τα μαθουμε αμα γουσταρουμε…
αλλα προφανως ισχυει και εδω ο ορισμος του τι εστι κλασσικο: αυτο που θα θελαμε να ξερουμε αλλα βαριομαστε να κατσουμε να μελετησουμε!
LoooL
p.s.1 τα λατινικα να τα φαει η μαρμαγκα η αυτο το φιδι να το βγαλουν απ’ την τρυπα του οι ιταλοι?
p.s.2 οι εβραιοι φταινε!
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν. Πόσοι από εσάς το καταλάβατε; Όλοι; Μα πως γίνεται; Αφού είναι “νεκρή γλώσσα”. Μήπως είστε όλοι νεκροί;_Κ.Π.
ΥΓ1 Δεν είναι “αρχαίοι”, είναι “κλασικοί”. Δηλ. ο Όμηρος πως θα έπρεπε να λέγεται; “Πανάρχαιος”; Ο διαχωρισμός “αρχαίος” – “νέος” είναι σχετικά πρόσφατος (των τελευταίων 3 αιώνων) και σκοπό έχει να καταδείξει την μη συνέχεια των Ελλήνων της κλασικής εποχής έως σήμερα.
ΥΓ2 Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν. Τα αλεξανδρινά που μιλάμε σήμερα επιτέλεσαν τον σκοπό τους (να μπορούν να μιλούν οι λαοί της αλεξανδρινής εποχής μια πιο εύκολη διάλεκτο, κάτι σαν τα σύγχρονα αγγλικά του Διαδικτύου (προφανώς όχι του Τζέιμς Τζόις!). Τα κλασικά ελληνικά που αντιγράφτηκαν στην δομή τους από τους Γερμανούς (όποιος γνωρίζει και τις δύο γλώσσες, καταλαβαίνει τι λέω) νοηματοδοτούν κάτι σε χρόνο dt, ΛΑΚΩΝΙΚΑ, όχι με τεράστια περιφραστικά κατασκευάσματα όπως τα αλεξανδρινά μας. Κανονικά, μια σοβαρή κυβέρνηση θα έπρεπε να φέρει σταδιακά την κλασική γλώσσα ως την επίσημη της Ελληνικής Δημοκρατίας (πιο γρήγορη γραφή, καλύτερη νοηματοδότηση, λιγότερες λέξεις σε μια πρόταση, λιγότερο μελάνι, λιγότεροι νεολογισμοί).
ΥΓ3 “Οι ώρες διδασκαλίας των αρχαίων Ελληνικών… ΕΠΑΡΚΕΙΣ.”, όχι “ΕΠΑΡΚΗΣ”. Μάθε πρώτα “νέα Ελληνικά” και μετά εξέφρασε την γνώμη σου για τα αρχαία.
ΥΓ4 Ο χωριάτης Έλληνας της κλασικής εποχής προφανώς δεν είχε την Παιδεία του Πλάτωνα. Λένε οι ανθέλληνες, “νεοέλληνες” και ξένοι ότι υπέρ των “αρχαίων” είναι οι “ελληναράδες” που προσπαθούν να αποδείξουν ότι ο άξεστος, αξύριστος “Μήτσος” είναι απόγονος του Περικλή. Προφανώς και δεν είναι. Ο “Μήτσος” είναι απόγονος του παλιομαλάκα που δεν ήξερε γραφή κι ανάγνωση, έβαζε στο μάτι το χωράφι του γείτονα και ενίοτε συμμαχούσε με τον όποιο κατακτητή προκειμένου να πάρει αξιώματα και να το παίζει σπουδαίος. Μόνο ένας Καποδίστριας ή ένας Τρικούπης μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι απόγονος του Περικλής, παρά τα όποια λάθη έκαναν και οι τρεις.
ΥΓ5 Αν δεν είναι προπαγάνδα κατά του λαού μας η σύγχρονη τάση αφελληνισμού, τότε γιατί οι ψευτοδιεθνιστές ασχολούνται τόσο πολύ με όσους είναι περήφανοι απλώς για τους παππούδες τους; Εγώ π.χ. διαφωνώ ότι είμαι μογγολο-σλαβο-αλβανο-σαρακηνός και πιστεύω ότι κατάγομαι από τους κατοίκους της περιοχής αυτής, με κάποιες προσμίξεις (τις οποίες μάλιστα γνωρίζω). Ποιός είναι τόσο μάγκας που να δέχεται τον αυτοπροσδιορισμό του σκοπιανού ως μακεδόνα και όχι τον δικό μου ως Έλληνα;
ΥΓ6 Πάω τώρα να κάνω καμμιά βουτιά στην θάλασσα βόρεια της Σουαζιλάνδης και ανατολικώς της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (η χρήση της λέξεως “Έλλάς” και των κλίσεων αυτής είναι εθνικιστική και πρέπει να απαγορευθεί).
δεν χρειαζεται να πιασουμε τα γερμανικα! μπορουμε απλα να συγκρινουμε τεχνικα εγχειριδια που ηταν γραμμενα στην απλη καθαρευουσα με τα αντιστοιχα τους συγχρονα ωστε να καταλαβουμε ποια απο αυτα ειναι δυσνοητα και γιατι…!
LoooL
Aντιγράφω σχόλιο μου (27/06/2010 θεμα Το περπάτημα μ’εκανε υπυργό). Παραθέτω το λινκ με την συνέντευξη Δραγωνα στον ΣΚΑΙ (ραδιο)
http://www.skai.gr/player/Radio/?MMID=201725
και απόψεις Μπαμπινιώτη. Ίσως αγαπητοί φίλοι αξίζει να διαβάσετε, δείτε και ακούσετε. Βγάλτε τα συμπεράσματά σας
Αγαπητέ ΚΥΡ, ρωτάει ο δημοσιογράφος: “Αλλη μία απορία κα Δραγώνα απο τους ακροατές μας. Ρωτάει η Άννα: Γιατί ΜΑΖΙ με τ’ Αγγλικά δεν βάζετε ΚΑΙ τ’ Αρχαία Ελληνικά ως ΠΑΙΧΝΙΔΙ???” (Περίπου στο 1:05:00 – 1:07:00). Απαντάει η κυρία: ” T’ Αρχαία Ελληνικά είναι μία νεκρή γλώσσα. Και άρα το να διδάξεις στα παιδιά της Α’ Δημοτικού και ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ στην Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (!!! wow) ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ”
Nα επαναλάβω το αυτονότητο γιατί θα τρελαθούμε?? Όπως θα μαθαίνουν τ’Αγγλικά ΩΣ Παιχνίδι να μαθαίνουν ΚΑΙ τ’ Αρχαία!!
Είναι νεκρή γλώσσα που δεν έχει σχεση με τα βιώματα τους (!!!!). Λογικό ακούγεται με τα βιώματα και τ’ ακούσματα της Νεοελληνικής που έχουν τα παιδάκια.
Είναι όμως δυνατόν υπεύθυνη του Υπ. Παιδείας να μην αντιλαμβάνετε ότι τ’ Αρχαία Ελληνικά διδασκόμενα ως παιχνίδι θα βοηθήσουν ΣΤΟΝ ΜΕΓΙΣΤΟ ΒΑΘΜΟ τους μαθητές να μιλάνε, να γράφουν, να επικοινωνούν, ΝΑ ΣΚΈΦΤΟΝΤΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ , απ’ ότι εάν είχαν άγνοια των Αρχαίων Ελληνικών??? Και αυτό αφορά την καθημερινή τους ζωή ως παιδιά, εφήβους και ενήλικες!!! Και φυσικά δεν θα έχουμε σκοπό να δημιουργήσουμε εκατομμύρια Μπαμπινιώτηδες αλλά ελεύθερους και σκεπτόμενους πολίτες (έστω και εάν είναι απόφοιτοι δημοτικού ή γυμνασίου) και όχι χαζοχαρούμενους νεοραγιάδες καταναλωτές!!
Είναι δυνατόν να έχουμε το πλεονέκτημα να μιλάμε μία γλώσσα με συνέχεια χιλιάδων χρόνων που δλινει την ευκαιρία σ’ εναν απόφοιτο Ελληνικού Δημοτικού (τουλάχιστον μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1980) να αντιλαμβάνεται επιστημονικές έννοιες (ιατρικής, φυσικής, μαθηματικών, αστρονομίας, οικονομικών κλπ) που για τους μη ομιλούντες την Ελληνική αποτελούν γνώσεις που αφορούν επιστήμονες ή μία ελίτ? Είναι δυνατόν στα σχολεία της διεθνούς “”ελίτ”” (τουλάχιστον της Αγγλοσαξωνικης) να θεωρούν απαραίτητη την διδασκαλία των Αρχαίων (και αναφερόμαστε σε πανάκριβα ιδωτικά σχολεία που απαιτούν το ετήσιο εισόδημα μιας μέσης οικογένειας με δύο εργαζόμενους των 1000 Ευρ’ω / μήνα για ετήσια δίδακτρα).
Και είναι απίστευτο, αδιανόητο αυτό που αναφέρει η κα Δραγώνα ότι το να διδάξεις (αρχαία) τα παιδιά ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ και στην Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ”
Υπάρχουν τόσα πολλά στην συνέντευξη που πρέπει να σχολιαστούν αλλά δεν έχω τον χρόνο. Ο καθένας ας την ακούσει και ας βγάλει τα συμπεράσματά του!! Να αναφέρω μοναχά, πως ξεκινά την συνέντευξη η κα Δραγώνα: ” Του χρόνου μπαίνει μπρός το σχέδιο της αλλαγής…” Με τα ανεπαρκή μου Ελληνικά ήξερα ότι οι μηχανές “μπαίνουν μπρός” – σ’ εμένα ίσως δικαιολογείται (ίσως) η ανεπάρκεια στον προφορικό και γραπτό λόγο, στην ΣΥΜΒΟΥΛΟ της ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΟΧΙ!!!!!!!
Θα πρότεινα στον αγαπητό kyr ν’ ακουσει ξανά την συνέντευξη (ίσως πιο προσεκτικά). Εάν πάλι εξακολουθεί
να έχει την ίδια άποψη τι να πω…. i rest my case your honour…. Μάλλον μόνο τις δοκιμές για τα αυτοκίνητα διάβαζε σους 4
ΗΤΟΣ ΚΟΥΜΑΡΤΖΗΣ
30/06/2010 at 16:51
ΦΙΛΕ ΚΚ, ΒΡΗΚΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ ΣΤΗΝ ΒΙΚΥ ΦΛΕΣΣΑ. ΑΝΕΒΑΖΩ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ – ΥΠΑΡΧΕΙ
ΟΛΟΚΛΗΡΗ. ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ – ΕΑΝ ΚΡΙΝΕΙΣ ΣΚΟΠΙΜΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΗΝ (ΟΛΗ ή ΜΕΡΗ ΤΗΣ). Και μην ξεχασεις να την στείλεις στην κα Δραγώνα και στον αγαπητό kyr.
Ανάμεσα στα άλλα ο άσχετος, εθνικιστής, βαλκάνιος, όχι κοσμοπολίτης βρε παιδί μου πως να το κάνουμε, Μπαμπινιώτης αναφέρει μετα το 01:26 γιατί ο κορυφαίος (κατά την γνώμη του) γλωσολλόγος της Αγγλικής γλώσσας Ντέιβιντ Κρύσταλ θεωρεί την Αγγλική κλασσική γλώσσα (γιατί τα 2/3 των λέξεων της προέρχονται από τα Ελληνικά και τα Λατινικά!!!) και ΓΙΑΤΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΗ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΑ, ΧΕΤΤΙΤΙΚΑ κλπ. ΠΩΣ ΤΟΛΜΑΤΕ ΩΡΕ ΑΣΧΕΤΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΑΔΕΣ ΝΑ ΤΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΜΕΓΙΣΤΗ ΘΑΛΕΙΑ ΔΡΑΓΩΝΑ??? ΝΕΚΡΗ ΕΙΝΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΗΝ ΑΚΟΥΣΩ ΛΕΞΗ. ANTE ΖΩΗ ΣΕ ΛΟΓΟΥ ΜΑΣ….. ΤΟ ΛΙΝΚ
AΜΕΤΑΝΟΗΤΟΣ ΚΟΥΜΑΡΤΖΗΣ
30/06/2010 at 17:03
Ακόμη ένα απόσπασμα.Ανάμεσα στα άλλα ο άσχετος, εθνικιστής, βαλκάνιος, όχι κοσμοπολίτης βρε παιδί μου πως να το κάνουμε, Μπαμπινιώτης αναφέρει (μετα το 01:20) ότι “Ελληνική γλώσσα ξεκινάει να ομιλείτε τουλάχιστον από το 2000 πχ και επί 4000 χρονια μιλιέται αδιάκοπα το τονίζω ΑΔΙΑΚΟΠΑ…..κλπ” . Παιδιά τι πράγματα είναι αυτά?? Αυτά είναι επικίνδυνοι εθνικισμοί… Την ακούσαμε πολύ πάρα πολύ προσεκτικά, και βρήκαμε μια χαρά αυτά που έλεγε… επιπλέον η απουσία επιχειρημάτων όσων κατακρίνουν την σύμβουλο της Υπουργού Παιδείας είναι φανερή… ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠ’ΟΛΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ: ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΗ -ΤΟ ΞΑΝΑΓΡΑΦΩ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ- ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΗ ΓΛΩΣΣΑ!!!! ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ!!! ΠΟΙΟΣ ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ ΚΑΙ ΑΗΔΙΕΣ!! ΕΜΕΙΣ ΤΗΝ ΘΑΛΕΙΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΑΥΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΣΤΕ!!!!
Την έχω δει τη συνέντευξη. Συμφωνώ με τον κ. Μπαμπινιώτη στις απόψεις του για τη γλώσσα. Εκεί που “διαφωνώ” είναι γιατί δεν καταδικάζει δηλώσεις σαν αυτές της Δραγώνα με μεγαλύτερη σφοδρότητα…
Σημ: Θα παρακαλούσα τους επισκέπτες του ιστολόγιου να αποφεύγουν τους (βαρείς) χαρακτηρισμούς. Ένας παλιός δάσκαλος (στη δημοσιογραφ’ια), ο μακαρίτης ο Σπύρος Γαλλαίος μου έλεγε: Αν γράψεις ότι κάποιος είναι μαλάκας θα σου κάνει μύνηση. Αν γράψεις ότι κάνει …ανήσυχο ύπνο λες το ίδιο χωρίς κίνδυνο. Εξ άλλου δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι, το καλό χιούμορ σπάει κόκαλα.
Φίλε ΚΚ, συμφωνώ 100% μαζί σου. Και όχι μόνον αυτός. Η πνευματική-πανεπιστημιακή ηγεσία του τόπου (ή “πνευματική-πανεπιστημιακή ηγεσία του τόπου”) είναι εξαφανισμένη ή όσοι εξ’αυτών αντιδρούν αγνοούνται πλήρως από τα Μεσα Μαζικής Εξαπάτησης.
Ή ότι ο φλοιός του εγκεφάλου του δεν έχει πτυχές.
ε ναι, οντως! ετσι εξαλλου πεθαναν οι νεκρες γλωσσες! 😆
Mερικά ακόμα στοιχεία για τον αγαπητό “””””Αιρετικό”””””” και για όποιον άλλο φίλο ενδιαφέρεται (αν και νομίζω ότι είναι χασιμο χρόνου – για τον “”Αιρετικό”” μιας και δείχνει ότι έχει συγκεκριμένη άποψη η οποία δεν αλλάζει και προφανώς είναι σίγουρος ότι κατέχει την απόλυτη αλήθεια σε θέματα γλωσολογίας αφού ας μην ξεχνάμε ότι έβαζε κάτω πολλές τριτοδεσμίτισες στ’ Αρχαία παρ’οτι πρωτοδεσμίτης ο ίδιος ). Κατ’ αρχήν η παράθεση πηγών εντυπωσιακή: wikipedia (wow), wisegeek (diplo wow), cambridge advanced dictionary – σεβαστή και σοβαρή πηγή, η οποία ως επιστημονική αναφορά μπορεί να δώσει μία στοιχειώδη βάση για να βρει κάποιος επεξήγηση ακόμα και επιστημονικών όρων αλλά να θεωρείται ένα ερμηνευτικό-ορθογραφικό λεξικό ως η μοναδική και ακλόνηντη πηγή όλων των επιστήμων είναι επιεικώς ανόητο). To http://www.ethnologue.com/ (βέβαια οι Αμερικάνοι χρησιμοποιού νεκρή γλώσσα για να βρουν την κατάλληλη λέξη που να περιγράφει καλύτερα την εταιρεία τους, λογότυπο- ethnologue) παρέχει πληροφορίες για βιβλιγραφία, αγορά βιβλίων. To site αυτό κατατάσει στην παρακάτω παραπομπή http://www.ethnologue.com/show_language.asp?code=grc του τ’ Αρχαία ως γλώσσα extinct = εξαφανισμένη. Μάλιστα. Εξαιρετικά. Τώρα βέβαια πως τα παραπάνω αποτελόυν αδιάσειστα ντοκούμέντα περί του θανάτου της Αρχαίας Ελληνικής ομολογώ πως δεν το αντιλαμβάνομαι ειδικά εάν δεν έχεις αναρωτηθεί μήπως υπαρχουν επιστήμονες που έχουν άλλη άποψη. Και φυσικά δεν αναφέρομαι σε ποταπούς, αγραμματους, ακροδεξιους γουρουνοφασίστες, ρατσιστές, παπαδογλείφτες οπως ο Μπαμπινιώτης.
Ας δούμε λοιπόν τι πιστεύει ένας ξένος ο καθηγητής David Crystal (βιογραφικό για όποιον ενδιαφέρεται
http://www.davidcrystal.com/David_Crystal/biography.htm
Από τα σημαντικότερα έργα του θεωρούνται οι δύο εγκυκλοπαίδειες The Cambridge Encyclopedia of Language και The Cambridge Encyclopedia of the English Language.
Σ’ ενα κείμενό του English as a Classical Language
http://www.davidcrystal.com/DC_articles/English18.pdf
– διαβάστε το έχει νομίζω πολύ ενδιαφέρον – μεταξύ των άλλων στην τελευταία παράγραφο του κειμένου αναφέρει:
I agree with Alan Kirkness. I have no objection to the word “dead” being used for languages that are no longer spoken and which EXERCISE NO ONGOING LINGUISTIC INFLUENCE ON MODERN LANUANGES!!! (τα κεφαλαία και τα θαυμαστικά είναι δικά μου). Hittite, Iberian and Etruscan are all genuiely dead, on that count. But by the same criterion, to use the adjective for Latin and Greek does not seem right. There is TOO MUCH GOING ON. We need new descriptive labels therefore. “Living – dead” might have been all right, if that phrase had not been monopolized by vampire enthusiasts. Can you invnent a new adjective to best describe the dynamic, vitalizing role that Classical languages continue to manifest in the 21 century? – with a Classical root, of course.
(By the way, μπορείτε να μετρήσετε πόσες νεκρές Ελληνικές λέξεις στο κείμενο ή έχουν την ρίζα τους σ’ αυτά – τα Ελληνικά δηλ)? Kαι η μεταφραση γιατί δεν οφείλουν όλοι να γνωρίζουν την Αγγλική (παρακαλώ τους αναγνώστες εάν εντοπίσουν λάθος στην μετάφραση να με συγχωρέσούν και να αναγράψουν το ορθό):
Συμφωνώ με τον Alan Kirkness. Δεν έχω καμμία αντίρηση για τον όρο “νεκρη” να χρησιμοποιείται για γλώσσες οι οποίες δεν ομιλούνται πλέον και δεν εξασκούν καμμία ΣΥΝΕΧΗ γλωσσολογική επίδραση στις σύγχρονες γλώσσες. Τα Χεττιτικά, τα Ιβηρικά, τα Ετρουσκικά είναι πραγματικά νεκρές σύμφωνα με τον ορισμό. Αλλα με το ίδιο κριτηριο, να χρησιμοποιήσουμε τον ίδιο επιθετικό προσδιορισμό (νεκρή) για τα Λατινικά και τα Ελληνικά δεν δείχνει να είναι σωστό.Συμβαίνουν τόσα πολλά ( ή αλλίως υπάρχει μεγάλη κινητικότητα). “Ζωντανή – νεκρή” θα ήταν πιθανόν μία σωστή έκφραση εάν δεν χρησιμοποιούνταν σχεδόν αποκλειστικά (δεν την μονοπωλούσαν) οι οπαδοί των βαμπιρ. Μπορείτε να ανακαλύψετε έναν νεό επιθετικό προσδιορισμό (επίθετο) που να περιγράφει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον δυναμισμό, τον ζωτικό ρόλο που οι Κλασσικές γλώσσες συνεχίζουν να επιδυκνείουν τον 21ο αιώνα; – με Κλασσική ρίζα (το επιθετο) φυσικά.”
Και φυσικά το υπουργείο παιδείας τι απαντά δια μέσου Δραγώνα; Ta Greek is nekri glossa. Να θυμηθούμε τι έλεγε στην συνέντευξη στον ΣΚΑΙ – ραδιο (μια και όλοι η κουβέντα από εκεί ξεκινησε).
Ρωτάει ο δημοσιογράφος: “Αλλη μία απορία κα Δραγώνα απο τους ακροατές μας. Ρωτάει η Άννα: Γιατί ΜΑΖΙ με τ’ Αγγλικά δεν βάζετε ΚΑΙ τ’ Αρχαία Ελληνικά ως ΠΑΙΧΝΙΔΙ???” (Περίπου στο 1:05:00 – 1:07:00). Απαντάει η κυρία: ” T’ Αρχαία Ελληνικά είναι μία νεκρή γλώσσα. Και άρα το να διδάξεις στα παιδιά της Α’ Δημοτικού και ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ στην Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (!!! wow) ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ”
Nα επαναλάβω το αυτονότητο γιατί θα τρελαθούμε?? Όπως θα μαθαίνουν τ’Αγγλικά ΩΣ Παιχνίδι να μαθαίνουν ΚΑΙ τ’ Αρχαία!!
Είναι νεκρή γλώσσα που δεν έχει σχεση με τα βιώματα τους (!!!!). Λογικό ακούγεται με τα βιώματα και τ’ ακούσματα της Νεοελληνικής που έχουν τα παιδάκια.
Είναι όμως δυνατόν υπεύθυνη του Υπ. Παιδείας να μην αντιλαμβάνετε ότι τ’ Αρχαία Ελληνικά διδασκόμενα ως παιχνίδι θα βοηθήσουν ΣΤΟΝ ΜΕΓΙΣΤΟ ΒΑΘΜΟ τους μαθητές να μιλάνε, να γράφουν, να επικοινωνούν, ΝΑ ΣΚΈΦΤΟΝΤΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ , απ’ ότι εάν είχαν άγνοια των Αρχαίων Ελληνικών??? Και αυτό αφορά την καθημερινή τους ζωή ως παιδιά, εφήβους και ενήλικες!!! Και φυσικά δεν θα έχουμε σκοπό να δημιουργήσουμε εκατομμύρια Μπαμπινιώτηδες αλλά ελεύθερους και σκεπτόμενους πολίτες (έστω και εάν είναι απόφοιτοι δημοτικού ή γυμνασίου) και όχι χαζοχαρούμενους νεοραγιάδες καταναλωτές!!
Είναι δυνατόν να έχουμε το πλεονέκτημα να μιλάμε μία γλώσσα με συνέχεια χιλιάδων χρόνων που δλινει την ευκαιρία σ’ εναν απόφοιτο Ελληνικού Δημοτικού (τουλάχιστον μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1980) να αντιλαμβάνεται επιστημονικές έννοιες (ιατρικής, φυσικής, μαθηματικών, αστρονομίας, οικονομικών κλπ) που για τους μη ομιλούντες την Ελληνική αποτελούν γνώσεις που αφορούν επιστήμονες ή μία ελίτ? Είναι δυνατόν στα σχολεία της διεθνούς “”ελίτ”” (τουλάχιστον της Αγγλοσαξωνικης) να θεωρούν απαραίτητη την διδασκαλία των Αρχαίων (και αναφερόμαστε σε πανάκριβα ιδωτικά σχολεία που απαιτούν το ετήσιο εισόδημα μιας μέσης οικογένειας με δύο εργαζόμενους των 1000 Ευρ’ω / μήνα για ετήσια δίδακτρα).
Και είναι απίστευτο, αδιανόητο αυτό που αναφέρει η κα Δραγώνα ότι το να διδάξεις (αρχαία) τα παιδιά ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ και στην Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ”
Εδώ μιλάμε για Κοινή Λογική και εάν η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών (φυσικά με τον σωστό και κατάλληλο για την ηλικία τους τρόπο και με τους κατάλληλους και ικανούς δασκάλους φυσικά) ωφελήσει τα μικρά και μεγάλα παιδιά!!!!
Δεν θα χρειαζόνταν καν ν’αναφέρω άποψη γλωσσολόγου για το ποια γλώσσα είναι νεκρή. Ο έχων την κοινή λογική μπορεί να καταλάβει ότι μία γλώσσα που ομιλείται καθημερινά απο όσους μιλάνε Ελληνικά (άσχετα εάν δεν μιλάμε με τον ίδιο τρόπο όπως στα χρόνια της κοινής) και εξακουλουθεί να δημιουργεί νέες λέξεις στις ΞΕΝΕΣ γλώσσες ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΗ!!!!!Εάν δεν διαθέτεις την κοινή λογική οποιαδήποτε, και μιας και το τι είναι νεκρή γλώσσα πειραματικά σε ελεγχόμενες συνθήκες εργαστηρίου αποδεικνύεται, προσπάθεια ν’ αντιληφθεί κάποιος τα αυτονόητα είναι μάλλον ματαιη. Τώρα εάν τα’χει κάνει ο εθνικισμός τουρλουμπούκι στο κρανίο μου και έχω βασικά προβλήμτα κατανόησης κειμένου, ας μην χάνουμε τον χρόνο μας με ανοησίες. Παραθέτω τις απόψεις μου και όποιος αφιερώσει τον πολύτιμό χρόνο του και κάνει τον κόπο να διαβάσει τα επιχειρήματά μου ας βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Βέβαια ακλόνητα επιχειρήματα του τύπου
“Τα υπόλοιπα είναι μαλακίες.” δύσκολα μπορείς να τα κοντράρεις. Καλά ξυπνητούρια σ’ολους !!!!!
ΥΓ. Περί Δανέζη και Θεοδοσίου (αστροφυσικών) θα επιμείνω. Διαβάστε τους και δειτε τους (Το Συμπαν που Αγάπησα και επισης διαλέξεις και συνεντεύξεις) . Δεν θα είναι χαμένος χρόνος.
“και μιας και το τι είναι νεκρή γλώσσα πειραματικά σε ελεγχόμενες συνθήκες εργαστηρίου ΔΕΝ αποδεικνύεται”
Αυτό ήταν το σωστό που έπρεπε να γράψω προς το τέλος του κειμένου μου. το ΔΕΝ το είχα ξεχασει. Τι να κάνουμε μεγάλο για τηνν αφεντιά μου το κείμενο. Ελπίζω οι φίλοι να μην άρχισαν την δουλειά στο εργαστήριο για ν’αποδείξουν ότι η γλώσσα πέθανε……
και επειδη η μαλακια ειναι τεχνη… ιδου μια νεκρη γλωσσα που αναστηθηκε!
http://en.wikipedia.org/wiki/Revival_of_the_Hebrew_language
😆
“….Κλεόκριτος δέ ό των μυστών κήρυξ, μαλ’ εύφωνος ων, κατασιωπησάμενος έλεξν. ‘Ανδρες πολίται, τι υμάς εξελαύνετε; τι αποκτείναι βούλεσθε; ημείς γαρ κακόν μεν ουδέν πώποτε εποιήσαμεν, μετεσχήκαμεν δε υμίν και ιερών και σεμνοτάτων και θυσιών και εορτών των καλλίστων και συγχορευταί και συμφοιτηταί γεγενήμεθα και συστραιώται, και πολλά με’ ύμών κεκινδυνεύκαμεν και κατά γην και κατά θάλατταν υπέρ κοινής αμφοτέρων ημών σωτηρίας τε και ελευθερίας, προς θεών πατρώων και μητρώων και συγγενείας και κηδεστίας και εταιρίας…παύσασθε αμαρταίνοντας εις την πατρίδα”
Ελληνικά του Ξενοφώντα, 430-354 π.χ (από το βιβλίου του Χ. Θεοδωρίδη “Επίκουρος¨Η αληθινή όψη του αρχαίου κόσμου”, Εκδόσειες Βιβλιοπωλείο της “Εστίας”, Ι.Α. Κολλάρου & ΣΙΑΣ Α.Ε
Πως γίνεται και, 2400 χρόνια μετά, να καταλαβαίνω τη “νεκρή γλώσσα” μόνο η Κα Δραγώνα μπορεί να εξηγήσει.
Μόνο γι’ αυτό λοιπόν αξίζει το κόπο να κάνουμε μία προσπάθεια όχι να μάθουμε …Αρχαία Ελληνικά ή Λατινικά αλλά, με μέτρο και ταπεινότητα να τα χρησιμοποιήσουμε σαν εργαλεία σε αυτήν την εποχή που, οι Νεοταξίτες προσπαθούν να πείσουν τους λαούς ότι χρειάζονται …παγκόσμια διακυβέρνηση για να τα βγάλουν πέρα
Να πω κι εγώ κάτι για κάποιους “Ευρωλιγούρηδες” όπως θα έλεγε και ο αγαπητός Κος Ζουράρις.
– Η Νέα Ελληνική γλώσσα είναι φυσική συνέχεια της Αρχαίας Ελληνικής. Όσες προσπάθειες γίνονται για την ρήξη της σχέσης μεταξύ των, έχουν ως έναν (κι όχι μοναδικό) από τους μοχθηρούς σκοπούς να επιτύχουν τη αντίστοιχη σύνδεση της σημερινής γλώσσας των Σκοπιανών (που είναι 90% Βουλγαρική και 10% Σερβική διάλεκτος), με την αρχαία Μακεδονική γλώσσα, που δεν είναι φυσικά τίποτα άλλο από τα αρχαία Ελληνικά. Ένα απλό πείραμα με την επίσκεψη ενός σημερινού Έλληνα και ενός Σκοπιανού στην Πέλλα θα πείσει και τους πιο αδιόρθωτους νεοταξίτες Σορο-υπάλληλους. Ο Έλληνας έστω και δύσκολα κάποιες λέξεις θα τις αναγνωρίσει, ο Σκοπιανός μάλλον θα σφυρίξει αδιάφορα.
– Η Αρχαία Ελληνική γλώσσα γεννάει τη σκέψη. Πρώτα ήρθε η γλώσσα δηλαδή και μετά η σκέψη. Αυτό από μόνο του είναι ένας σημαντικός λόγος για να αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας της στα Ελληνικά σχολεία.
– Αν οι σημερινοί νεοέλληνες είχαν γαλουχηθεί με Αριστοτέλη, Θουκυδίδη και τους υπόλοιπους Έλληνες φιλοσόφους, σοφιστές και διδασκάλους, σήμερα δε θα υπήρχε καμμία Δραγώνα, κανένας ΓΑΠ και κανένα ΔΝΤ στη χώρα μας.
Μη το λέτε! Δείτε τι έγινε στην Αθήνα από το 350 ΠτΧ μας (Προ της Χρονολογίας μας) μέχρι το 100. Και δεν έφταιγαν μόνο οι Ρωμαίοι κατακτητές…
πολυ φασαρία για το τίποτα αγαπητοι μου!!
Στο λύκειο δεν μαθαίνεις ούτε ελληνικά ούτε λατινικά ούτε τίποτε άλλο. Μαθαίνεις τι περιμένει να δει ο εξεταστής των πανελληνιων για να σου βάλει τα μαμημένα τα μόρια.
Δεν μαθαίνεις το Πνεύμα, το χιουμορ, την σκεψη του συγγραφέα αλλα στεγνους ξεραμενους κανονες -ατελειωτους- παντα υπο την πιεση της εξέτασης. Μου προκαλει θυμο ολη αυτη η συζητηση πει νεκρης ή ζωντανης γλώσσας. Ναι δεν χρησιμοποιειται πια αλλα εχει νοημα, σε κανει πιο πλουσιο και πιο.. εξυπνο να διαβαζεις και να ανακαλυπτεις τον κοσμο τους. Λατινικα δεν εμαθα ποτε αν και είχα τον καλλητερο καθηγητη που συναντησα στα μαθητικα χρόνια. Οταν ζεις με την πιεση -που θα περασω-τι δουλεια θα κανω-ποσα θα βγαζω- ψάχνεις τις “πρακτικες” γνωσεις σαν τα.. οικονομικα πχ και οχι αυτο που σε βαζει σε προβληματισμο, που ενεργοποιει την σκεψη. Ατελειωτη η συζητηση για το τι θα μπορουσε να εχει γινει διαφορετικα στο εκπαιδευτικο συστημα. Με καλη προθεση σας λεω μονο πως δεν είναι εκπαιδευτικο αλλα εξεταστικο -σαν την αδεια οδηγησης- και πως τα “αρχαια” θα επρεπε να γινονται στα “αρχαια” θεατρα και μνημεια και μουσεια καλα σαν της ακροπολης αλλα και οπου αλλου υπάρχουν. “αρχαια” στην τάξη, “αρχαια για την εξεταση συντακτικου και μονο, εχουν αξια μονο μεχρι την ημερα των εξετασεων. Για να επανέλθω νομιζω πως με την ιδεα του καλου και του ωραιου εβαλαν οι Αγγλοι τα “αρχαια” στα σχολεια τους (οπως προφανως θα εχουν και Ισπανους-Ιταλους η οτι αλλο συγγραφεις). Ειμαι σιγουρος πως δεν θα ψαξουν το συντακτικο και την παπαγαλια αλλα τον ουσιαστικο εμπλουτισμο της σκεψης.
Αλιμονο σε εμας τα φραπογαλα (copyright Κ.Κ.) που αντι να ζουμε, υπάρχουμε αντι να σκεφτομαστε και να πρατουμε απλως κουνιομαστε και αντι να δημιουργουμε ανακατευουμε.
Φιλικα,
Βαγγέλης, 26.
Ανέκαθεν μου άρεσαν οι Αιρετικοί, αυτοί που πήγαιναν κόντρα στην κοινή αντίληψη, στα θέσφατα και στα δρομολογημένα απο πάντα…
Ο αιρετικός έχει σημεία στον λόγο και στον αντίλογο του που αντικατοπρτρίζουν την πραγματικότητα, εφόσον είναι καλός γνώστης της Αρχαίας τότε μάλλον αυτοαναιρείται μιλώντας για νεκρή γλώσσα, όπως επίσης και οι παραπομπές τυπου wiki…στερούνται επιστημονικής αλήθειας.
Φαίνεται πως η ελληνική, σε πείσμα κάποιων συνεχίζεται ως εννοιαία γλωσσική δομή,σίγουρα με πολλές διαφοροποιήσεις, σε σημασιολογικό, συντακτικό και φωνολογικό επιπεδο.
Το θέμα όμως δεν είναι αυτό, είναι σίγουρα το πως διδάσκεται, όχι μόνο η Ελληνική αλλά όλα τα μαθήματα και αυτο γίνεται με τρόπο άχαρο, μη διασκεδαστικο (για μαθητες και καθηγητές) και άνευ ουσίας.
Εάν οι Βρετανοί εντάσσουν τα αρχαία Ελληνικά στο αναλυτικό τους πρόγραμμα και εμείς τα θεωρούμε νεκρή γλώσσα …κάτι δεν πάει καλά ως προς την αντίληψη της χρησιμότητας τους.
Αλλα ρε συ Αιρετικέ ειναι πολύ βαρυς ο χαρακτηρισμός σου “Εθνικιστή”.. για κάποιον που πιστευει και εχει και τα δικά του επιχειρήματα υπέρ της ορθης διδασκαλιάς και χρησιμότητας της αρχαίας γλώσσας.
Εδώ συνθετουμε απόψεις που ναι αντέχουμε να ειναι και διαφορετικές, δεδομενου οτι δεν υπάρχει συνθεση μεταξύ ομοίων πραγμάτων, και είναι άσχημο οποίος δεν συμφωνει μαζί σου να ειναι αυτόματα ανοϊκός φασιστας με μειωμενη αντίληψη……
Υπάρχουν παρόλαυτα, εξαιρετικά σημεία στις προτάσεις σου…