Τι λέτε ότι έγινε τις μέρες που η Μαριλίζα, η κυβέρνηση του Μνημοσύνου και η νέα Νέα Δημοκρατία έδιναν τη μάχη κατά του καπνίσματος; Τα ΕΝΑΕ πήγαν για …πτώχευση! Νωρίς σμερα το πρωί η TKMS ανακοίνωσε στον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο ότι στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας που θα γίνει σήμερα το πρωί στη Γερμανία, εφόσον δεν μονογράφηκε η συμφωνία των 10.000 σελίδων που επιτεύχθηκε την Τρίτη 31 Αυγούστου, αρχίζει την επόμενη εβδομάδα τη διαδικασία πτώχευσης των ΕΝΑΕ.

Υπενθυμίζεται ότι με την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων αργά το βράδυ της 31ης Αυγούστου οι τρεις εμπλεκόμενες πλευρές (Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ThyssenKrupp Marine Systems – TKMS, Abu Dhabi Mar – ADM) συμφώνησαν όπως την επόμενη ημέρα οι νομικοί σύμβουλοι τους καταρτίσουν από κοινού το κείμενο της νέας σύμβασης και στη συνέχεια το απόγευμα την Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου να μονογραφεί από τους εκπροσώπους του ΥΠΕΘΑ και της TKMS. Στην πράξη αυτό που έγινε ήταν οι νομικοί σύμβουλοι της γερμανικής πλευράς να ετοιμάσουν τη σύμβαση και να την παραδώσουν στους νομικούς συμβούλους του υπουργείου για έλεγχο. Αργά το βράδυ της Πέμπτης οι νομικοί σύμβουλοι του υπουργείου θεωρώντας ότι τα περιλαμβανόμενα στη σύμβαση δεν ήταν απόλυτα σύμφωνα με τις σημειώσεις τους άρχισαν να επεξεργάζονται εξαρχής τη σύμβαση.

Στην κατάσταση που δημιουργήθηκε η γερμανική πλευρά αντέδρασε εντονότατα με αποτέλεσμα τη σημερινή ειδοποίηση (κυριολεκτικά το χάραμα!) προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η γερμανική πλευρά αναφέρει ότι η ενέργεια της δηλαδή η σχεδιαζόμενη πτώχευση των ΕΝΑΕ τυγχάνει της έγκρισης του Iskandar Safa.

Είναι πλέον προφανές πόσο πολύτιμος χρόνος χάθηκε τους προηγούμενους πέντε μήνες λόγω της επιλογής της ελληνικής πλευράς να διεξαγάγει τις διαπραγματεύσεις με «χαλαρό» ρυθμό. Αφού για λόγους ακατανόητους στην κοινή λογική, χάθηκε πολύτιμος χρόνος, τα πράγματα αφέθηκαν στην τύχη τους και η λύση να δοθεί την τελευταία στιγμή, ενώ σε όλους ήταν γνωστό ότι ο αντισυμβαλλόμενος (TKMS) είχε εξαιρετικά άκαμπτη στάση στις διαπραγματεύσεις κυρίως λόγω της γνωστής στρατηγικής εγκατάλειψης του ναυπηγικού τομέα από αυτόν. Έτσι αντί οι διαπραγματεύσεις να διεξαχθούν εντονότατα ώστε μέχρι τη λήξη της συμφωνίας-πλαίσιο της 18ης Μαρτίου να υπάρχει επαρκής χρόνος για μία δεύτερη ματιά ή ακόμη και άσκηση πολιτικών πιέσεων προς τη γερμανική κυβέρνηση για παρέμβαση της για την επίτευξη της βέλτιστης δυνατής λύσης, όλοι έτρεχαν να προλάβουν την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή!

Αποδεικνύεται επίσης για πολλοστή φορά ότι η αφερεγγυότητα του ελληνικού δημοσίου και η αδυναμία του να τηρήσει στοιχειώδεις προθεσμίες αποτελούν το βασικό λόγο για τον οποίο καμία ξένη επένδυση δε γίνεται στην χώρα, και δυστυχώς ούτε φαίνεται ότι θα γίνει στο μέλλον. Ταυτόχρονα επιδεικνύεται μία εντυπωσιακή “άγνοια κινδύνου” καθώς αντί να ληφθούν όλα εκείνα τα μέτρα που θα διασφάλιζαν την ομαλή εξέλιξη των πραγμάτων και φυσικά πρωτίστως το δημόσιο συμφέρον, επαναλήφθηκε η ίδια “χαλαρή” αντιμετώπιση ενώ ήταν γνωστό από την αρχή ότι ο αντισυμβαλλόμενος δεν είχε ούτε τη διάθεση ούτε τη θέληση να υιοθετήσει εναλλακτικές πολιτικές.

Το δυστύχημα βέβαια είναι ότι όλα αυτά γίνονται στην πλάτη των περίπου 1.300 εργαζομένων των ΕΝΑΕ οι οποίοι επί μήνες τώρα ζουν σε κατάσταση αβεβαιότητας σε ό,τι αφορά το παρόν και το μέλλον τους. Στο ίδιο καθεστώς αβεβαιότητας ζουν ήδη και πολλοί υπεργολάβοι της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και φαίνεται ότι θα ζήσει το σύνολο της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας καθώς η κυβέρνηση και τα στελέχη μπλεγμένα σε μικροπολιτικές, εσωκομματικούς ανταγωνισμούς και προσωπικές επιδιώξεις αποδεικνύονται ανίκανα να σχεδιάσουν μία ολοκληρωμένη πολιτική για τον κλάδο.

Το μόνο παράθυρο “ευκαιρίας” που απομένει είναι το διάστημα των περίπου 15 ημερών που απαιτείται προκειμένου να υλοποιηθεί η διαδικασία της πτώχευσης. Όμως για μία ακόμη φορά η λύση να επιτυγχάνεται την τελευταία στιγμή δραματουργικά αποδεικνύεται πολλάκις ανώτερη από τις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες.

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

2 Comments

  1. Κ.Π.

    “Ελευθεροτυπία – Ηλεκτρονική Έκδοση
    enet.gr, 11:56 Πέμπτη 15 Ιουλίου 2010
    Ποσό 701 εκατ. ευρώ σε μετρητά για το 77,31% της ΑΤΕBank και το 33,04% του TT
    Οι λεπτομέρειες της πρότασης που κατέθεσε η Τράπεζα Πειραιώς
    Την εξαγορά του 77,31% των μετοχών της Αγροτικής Τράπεζας αλλά και του 33,04% των μετοχών του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, με μετρητά προτείνει η Τράπεζα Πειραιώς στο Ελληνικό Δημόσιο. Η Τράπεζα Πειραιώς ουσιαστικά διεκδικεί το σύνολο των μετοχών που έχει το Ελληνικό Δημόσιο στην Αγροτική Τράπεζα και στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Στο τελευταίο, το κράτος ελέγχει έμμεσα και επιπλέον ποσοστό 9,9% το οποίο ανήκει στα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Ωστόσο, η πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς για το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, περιορίζεται στις μετοχές που ελέγχονται απευθείας από το Ελληνικό Δημόσιο. Σύμφωνα με τον Μιχάλη Σάλλα, επίτευξη της συμφωνίας, θα οδηγήσει σε οικονομίες κλίμακας 300 εκατ. ευρώ. ”

    Όταν η παραπάνω συμφωνία δεν προχώρησε, έγιναν αυτά που είδατε.

    Βέβαια, η Ελευθεροτυπία σήμερα, μούγκα στην στρούγκα (ανήκει εν μέρει στην Πειραιώς).

    Αν η συμφωνία προχωρήσει, στοίχημα ότι κάποιες Τράπεζες θα συγχωνευθούν. Πολύ άτσαλα._Κ.Π.

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.