Τώρα
που ο θόρυβος από τα κατσαβίδια καταλάγιασε
και ο κουρνιαχτός από τις δηλώσεις των
αρμόδιων κατακάθισε…
Τώρα που αυξήθηκε 700% η εισφορά και ειδικεύτηκε 200% το ειδικό τέλος… Τώρα που … «ηυξήθησαν τα συμβολαιογραφικά», εμειώθησαν αι ώραι λειτουργίας των νυχτερινών κέντρων και γενικώς ελήφθησαν μακρόπνοα μέτρα για την αντιμετώπιση του ενεργειακού προβλήματος αυτής της χώρας, είναι, νομίζω, καιρός να δούμε πώς αντιμετώπισαν τη νέα ενεργειακή «κρίση» οι άλλοι λαοί της Ευρώπης- αλλά και της βαλκανικής χερσονήσου και της Μικράς Ασίας (τέως ελληνικής αποικίας, η οποία τώρα φέρει το όνομα Τουρκία).
Ας αρχίσουμε με την αντιδραστική Γερμανία. Κανένα απολύτως μέτρο δεν έλαβε η δυτικογερμανική κυβέρνηση. Όταν εκπρόσωπος της κυβέρνησης ρωτήθηκε για την πιθανότητα υιοθέτησης μέτρων, όπως είναι η αύξηση της τιμής της βενζίνης, τα μονά- ζυγά και τα όρια ταχύτητος στους αυτοκινητόδρομους, χαμογέλασε και δήλωσε πως τίποτα απ’ όλα αυτά δεν πρόκειται να συμβεί. Μόνο ο καγκελάριος κ.Σμίτ κάλεσε τις βιομηχανίες της χώρας του να βοηθήσουν στην εξοικονόμηση ενέργειας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντέδρασαν και υποσχέθηκαν να μειώσουν την κατανάλωση των αυτοκινήτων τους κατά 10- 12 τοις εκατό μέχρι το 1985. Παράλληλα υποσχέθηκαν πως μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’80 θα είναι έτοιμοι οι πρώτοι εναλλακτικοί κινητήρες που θα «καίνε» μεθανόλη και υδρογόνο. Ακόμα οι Δυτικογερμανοί κατασκευαστές υποσχέθηκαν ότι θα κάνουν ξεκάθαρα γνωστή την κατανάλωση των αυτοκινήτων τους με ταχύτητες 90 και 120 χιλιόμετρα ανά ώρα καθώς και για οδήγηση στην πόλη. Οι περίεργοι και αντιδραστικοί αυτοί καπιταλιστές δεν χρησιμοποίησαν κατσαβίδια, φορομπηχτικές αυξήσεις, ύπουλες διατάξεις και… χρώματα για να αντιμετωπίσουν την ενεργειακή «κρίση».
Σκανδιναβικές χώρες: Δεν αντιμετωπίζουν σοβαρή έλλειψη πετρελαίου προς το παρόν αλλά ενδέχεται να αντιμετωπίσουν αργότερα. Η Δανία μείωσε το όριο ταχύτητος από τα 110 στα 100 χ.α.ω. στους εθνικούς δρόμους και επέβαλε όριο 80 χ.α.ώ. στους δευτερεύοντες. Οι άλλες τρεις χώρες δεν πήραν- ακόμα- κανένα μέτρο, λέγεται όμως ότι θα επιβάλουν όριο 100 χ.α.ω. για «ψυχολογικούς λόγους».
Γαλλία: Η κυβέρνηση του Ζισκάρ ντ’ Αστερίξ ανακάλυψε το ζώον «Γκάσπι», ένα μυθικό ον που αντιπροσωπεύει 1 λίτρο άσκοπα καταναλωμένης βενζίνης. Ο Αστερίξ ζήτησε από τους υπηκόους του να κυνηγήσουν και να εξοντώσουν τον «Γκάσπι» (να κάνουν ένα λίτρο οικονομία στα 100 χιλιόμετρα). Για το σκοπό αυτό τύπωσε εκατομμύρια βιβλία με οδηγίες για το πώς να κάνει κανείς οικονομία. Μια από τις συμβουλές είναι να αυξήσει ο οδηγός την πίεση στα λάστιχά του κατά 4,5 λίβρες πάνω απ’ αυτή που δίνει ο κατασκευαστής. Αν, λέει η κυβέρνηση Αστερίξ, ένας στους επτά Γάλλους οδηγούς πιάσει τον Γκάσπι, τότε θα έχουν (οι Γάλλοι) οικονομία 300.000 τόννων βενζίνης το χρόνο μέχρι το 1985. Παράλληλα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποσχέθηκαν κι αυτές να μειώσουν τη μέση κατανάλωση των αυτοκινήτων τους έτσι ώστε, μέχρι το 1985, να επιτύχουν άλλες 300.000 οικονομία. «Με τον τρόπο αυτό δεν θα επιβάλουμε δελτίο», δήλωσε εκπρόσωπος του Γάλλου πρωθυπουργού. Και τούτοι οι αντιδραστικοί καπιταλιστές δεν ακολούθησαν το παράδειγμα των Ελλήνων και δεν χρησιμοποίησαν μονόζυγα, κατσαβίδια και τριπλο- αυξήσεις.
Αγγλία: Οι κα’ εξοχήν ανάπηροι– πνευματικά- Άγγλοι δεν έλαβαν κανένα απολύτως μέτρο εκτός από το να αυξήσουν την τιμή της βενζίνης. Είναι προς ντροπή τους που δεν σκέφτηκαν, Ευρωπαίοι συνέταιροί μας κι αυτοί, να επιβάλουν μονά- ζυγά. Πάει κι άλλη μια ευκαιρία χαμένη για να μιμηθεί μια ευρωπαϊκή χώρα την πρωτότυπη σοσιαλο- καπιταλο- κομμουνιστική μεθοδολογία της Χαρτόβιας.
Οι «ανατολικές χώρες»: Η σοσιαλιστική Βουλγαρία επέβαλε μονά- ζυγά, η Τσεχοσλοβακία σκέπτεται να κάνει το ίδιο, η τιμή της βενζίνης είναι χαμηλότερη από ό,τι στην Ελλάδα. Δεν υπάρχουν πληροφορίες (συγκεκριμένες) για τις υπόλοιπες χώρες αλλά απ’ ό,τι φαίνεται οι χώρες αυτές αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα με την Ελλάδα, πράγμα που θέτει ένα ενδιαφέρον ερώτημα προς τους δογματικούς που λένε πως όλα τα κακά προέρχονται από την Έξξον. Γεγονός είναι πάντως πως όλες οι σοσιαλιστικές χώρες αναπτύσσουν με μανία τη βιομηχανία αυτοκινήτου τόσο για τις εξωτερικές αγορές όσο και για την ανάπτυξη του ευδαιμονισμού στο εσωτερικό τους, κάτι που περιέχει αρκετά στοιχεία παρανοϊκότητας αν λάβει κανείς υπ’ όψη του πως ο καλύτερος δρόμος προς το σοσιαλισμό είναι αυτός που διανύεται με ποδήλατο και όχι με αυτοκίνητο.
Τουρκία: Καλά θα κάνουμε όλοι μας να κοιτάξουμε προσεχτικά το μοντέλο αυτό της ανατολικο – δυτικής κοινωνίας το οποίο επίσης ανήκει εις την Δύσιν (καθαρή περίπτωση σχιζοφρένειας δηλαδή). Η κυβέρνηση αύξησε την τιμή της βενζίνης κατά 90%, επέβαλε δελτίο και σκέπτεται να επαναφέρει τα γαϊδούρια στην κυκλοφορία. Το πρόβλημα που απασχολεί τους υπερ – προγραμματιστές της τούρκικης οικονομίας είναι η συλλογή των 60 εκατομμυρίων τόνων κοπριάς που υπολογίζεται ότι θα πέφτουν κάθε χρόνο στις λεωφόρους της προηγμένης αυτής ευρωπαϊκής χώρας.
ΗΠΑ: Η χώρα αυτή αντιμετώπισε αποφασιστικά την ενεργειακή κρίση. Πρώτον, πριμοδότησε τις εισαγωγές πετρελαίου* δεύτερον, απείλησε τους Άραβες με επέμβαση* τρίτον, έβαλε τον παραγωγό φιστικιών που ποζάρει για πρόεδρος να κατηγορήσει τις εταιρείες πετρελαίου ότι είναι υπεύθυνες για την κρίση!
Η χώρα αυτή υποτίμησε για μια ακόμη φορά τη νοημοσύνη των λαών της γης με τις απλοϊκές δηλώσεις των αρχηγών της, με τους λεονταρισμούς των εκατονταρχών της και τα χρώματα που εξαπέλυσε προς κάθε κατεύθυνση: μαύρα προς την Ευρώπη και την Αραβία, πράσινα προς τη Δυτικογερμανία, Γαλλία και Βρετανία, γκρι σκούρα προς Σοβιετική Ένωση. Κατά κάποιο τρόπο οι ΗΠΑ έλυσαν όπως και η Χαρτόβια το πρόβλημα, με δηλώσεις.
Λοιπές χώρες: Οι περισσότερες από τις υπόλοιπες χώρες αντιμετώπισαν με σύνεση, ψυχραιμία και προσπάθειες μακρόχρονου προγραμματισμού το ενεργειακό πρόβλημα.
Καμιά- με την εξαίρεση της Τουρκίας- δεν προσβλήθηκε από την κρίση της σπαστικής κολίτιδας που προσβλήθηκε η Χαρτόβια.
Καμιά δεν αντέδρασε σαν νευρόσπαστο.
Καμιά δεν γέμισε τους δρόμους της με «μηχανάκια» από τη μια μέρα στην άλλη. Καμιά δεν άφησε χιλιάδες ανθρώπους στο δρόμο από τη μια μέρα στην άλλη. Καμιά δεν επέβαλε μέτρα από χτες. Μόνο η Μια κα Μόνη, η Ανεπανάληπτη, Σπαστική Δημοκρατία της Χαρτόβιας που δεν γνώριζε, όταν επέβαλε διπλασιασμό του Ειδικού Τέλους, ότι 30.000 αυτοκίνητα βρίσκονταν στα τελωνεία της. Ποιος άραγε θα φέρει κατσαβίδια για να σφίξει τις βίδες των «αρμόδιων». Ποιος θα μπορέσει να βοηθήσει τον πρωθυπουργό της να τη βάλει, αντί να τη σύρει, στην Ευρώπη. Στο ερώτημα αυτό ούτε ο κ. Καραμανλής δεν έχει απάντηση.
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΒΑΘΑΣ