Μια νέα τάση άρχισε ν’ αναπτύσσεται τώρα τελευταία. Μια τάση που μας κάνει να λυπόμαστε αλλά συνάμα να νιώθουμε κι οργή. Μια μερίδα ανθρώπων έχει αποδυθεί σε μια προσπάθεια εξευτελισμού του σπορ του αυτοκινήτου. Την παρακολουθούμε, όταν οι ασχολίες μας το επιτρέπουν, να χύνη το δηλητήριό της χαρακτηρίζοντας σαν «αλήτες» όλους εκείνους που έχουν κάποια σχέση με το άθλημα. Μέχρι σήμερα δεν θελήσαμε ν’ απαντήσουμε, γιατί πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν δικαίωμα να μιλούν πάνω σ’ αυτό το θέμα. Οι περισσότεροι είναι μεγάλης ηλικίας και δεν έχουν οδηγήσει ποτέ στη ζωή τους αυτοκίνητο. Όμως, τα πράγματα παράγιναν! Κάτι με το θάνατο του Γιάννη Μαύρου, κάτι με την δίκη του του «ραλίστα» Ιωακειμίδη, το Σπορ δέχτηκε πυρά και κάποιος- αφού ο Σύνδεσμος Οδηγών Αγώνων αδιαφορεί πρέπει να δώση μια απάντηση. Λένε λοιπόν οι Αρχαίοι ότι το Σπορ του αυτοκινήτου είναι ανατριχιαστικό και απαράδεκτο. Λένε ότι οι νέοι δεν πρέπει να συμμετέχουν σ’ ένα αγώνισμα σαν αυτό, που θέτει σε κίνδυνο τη ζωή τους, γιατί δεν έχουν το δικαίωμα να κάνουν κάτι τέτοιο. Τόσα και τόσα άλλα

Τι ωραία!

Ποιος μιλά για δικαιώματα των νέων και για το αν πρέπει ή όχι να θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους; Οι άνθρωποι που η συνείδησή τους δεν επαναστατεί ή δεν επαναστάτησε για τόσες και τόσες αιματοχυσίες διάλεξαν ένα μηχανικό σπορ και όρμησαν να το ξεσχίσουν!

Αν αυτή δεν είναι μια άκρατη επίδειξη υποκρισίας και δικολαβισμού, τότε δεν ξέρω Τι είναι!

Τους ενόχλησε το ότι τρεις οδηγοί το χρόνο χάνουν τη ζωή τους στους αυτοκινητιστικούς αγώνες- που καλύπτουν εκατομμύρια αγωνιστικά χιλιόμετρα- και δεν τους πείραξε τίποτ’ άλλο! Δεν τους ενοχλεί κανένας άλλος θάνατος νέων και χρήσιμων ανθρώπων στους απανταχού της Γης Πολέμους, αλλά τους «κόβει» το ότι χάνουν τρεις την ζωή τους σ’ ένα σπορ της εποχής τους. Δεν τους νοιάζει το ότι κάθε μέρα πεθαίνουν 400 άνθρωποι στον κόσμο από τα ναρκωτικά. Δεν τους καίγεται καρφί αν ο μισός πληθυσμός της Γης είναι αλκοολικός κι ο άλλος μισός νευρασθενής, αλλά τους νοιάζει το «ανατριχιαστικό» σπορ του αυτοκινήτου. Και μόνο αυτά;

Άλλοι πεθαίνουν στα μπάνια τους, σπάνε τα κεφάλια τους στο παρκέ τους, κατρακυλάνε στις σκάλες τους, τους πατούν τα λεωφορεία, τους κόβουν τα πόδια οι μηχανές στα εργοστάσια και τους συνθλίβουν τα κεφάλια οι πρέσες.

Όλα αυτά είναι «κισμέτ» για τους Αρχαίους. Είναι δικαιολογημένα ατυχήματα. Συμβαίνουν στον Κύριο και την κυρία Παντοφλάκη και δεν ενοχλούν κανέναν! Άσχετα αν αυτοί είναι υπεύθυνοι για τον αποδεκατισμό των ανθρώπων στον πλανήτη μας…

Με τα δικά τους

Το σπορ όμως!…

Το σπορ είναι άλλο πράγμα. Εκεί οι νέοι «πάνε γυρεύοντας» λένε οι Αρχαίοι. Λες και δεν πάνε γυρεύοντας οι άνθρωποι που μπαίνουν σε αεροπλάνα, σε αυτοκίνητα, σε πλοία και σε τραίνα! Λες και δεν πάνε γυρεύοντας από τη μέρα που ανακάλυψαν τη Μηχανή.

Τι περίεργη λογική λοιπόν.

Δεν πρέπει να γίνονται αυτοκινητιστικοί αγώνες γιατί- όπως λέει κάποιος Αρχαίος- οι μόνοι που βγαίνουν κερδισμένοι είναι οι βιομήχανοι αυτοκινήτων !!! Μα τότε να μη γίνονται και χιονοδρομίες, γιατί οι μόνοι που βγαίνουν κερδισμένοι είναι οι βιομήχανοι των σκι. Να μη γίνονται και ιπποδρομίες, γιατί αν πέση κανείς απ’ τ’ άλογο θα σπάσει το λαιμό του! Να μη γίνονται και αγώνες ιστιοπλοΐας, γιατί αν κανείς βουλιάξη θα πνιγή!

Οι απόψεις των Αρχαίων χαρακτηρίζονται από μια απύθμενη εμπάθεια και μια διάθεση γελοιοποιήσεως ενός Σπορ που δεν έχει 100 αλλά εκατομμύρια οπαδούς σ’ όλη τη Γη.

Θα παρακαλέσουμε λοιπόν να κάνουν λίγο «κράτει» και να δουν τα πράγματα πιο ψυχρά.

Κι αν δεν μπορούν να κάνουν κάτι, ας περιορισθούν στην καθημερινή τους Απεραντολογία για θέματα που τα γνωρίζουν καλύτερα απ’ ό,τι γνωρίζουν το Σπορ του αυτοκινήτου.

Στο κάτω- κάτω, δεν ασχοληθήκαμε εμείς ποτέ με τα δικά τους ανατριχιαστικά έργα. Ούτε με τις πομφόλυγες που εξαπολύουν 100 χρόνια τώρα όπου σταθούν κι όπου βρεθούν για όλα τα προβλήματα που απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο.

Γιατί οι Αρχαίοι ασχολούνται με το Σπορ;

Μήπως θέλουν να τους τιμωρήσουμε;

Μήπως θέλουν να τους βάλουμε μέσα σε μια Άλφα Ρομέο Τζι Τι ΑΜ και να τους πάη βόλτα ο Τόϊνε Χέζεμανς; Ποιος ξέρει; Ο Χέζεμανς βέβαια δεν πρόκειται να τους ρίξη σε κανέναν τοίχο, αλλά οι ίδιοι μπορεί να μην αντέξουν σ’ αυτή την πρώτη γνωριμία τους με το Σπορ και έτσι να γλιτώσουμε μια ώρα αρχύτερα.

Κώστας Καββαθάς

Κάθε 7 μέρες

  • Εξελίξεις στον ελληνικό αγωνιστικό τομέα! Και μάλιστα σοβαρές. Οι δυο κυριότερες είναι οι αλλαγές οδηγών σε γνωστές «ομάδες» των Αθηνών. Έτσι, ο Γιώργος Μοσχούς εγκατέλειψε την «Ελεκτρόνικα» και την BMW 2002 και θα τρέξει το 1972 με την λευκή Άλφα Ρομέο GTAM της αντιπροσωπείας. Ο Σπύρος Τσινιβίδης εξάλλου πήρε τη θέση του Μοσχού στο κάθισμα της BMW και θα είναι αυτός ο οδηγός της «Ελεκτρόνικα» για το νέο έτος!
  • Με τους δυο αυτούς οδηγούς στα ταχύτερα αυτοκίνητα των ελληνικών αγώνων το 1972 προβλέπεται λίαν ενδιαφέρον από κάθε πλευρά. Άγνωστο είναι ακόμα αν στο πρωτάθλημα ταχύτητος θα λάβη μέρος ο «Λεωνίδας». Πάντως ο Περικλής Φωτιάδης είναι γνωστό ότι δεν θα τρέξη και μια δεύτερη Άλφα Ρομέο- η παλιά GTAM, αλλά με κινητήρα 2.000 κυβικών εκατοστών- θα οδηγηθή απ’ τον Μάκη Σαλιάρη.
  • Ο Φίλιππος Αντωνιάδης ετοιμάζει ένα MEAN- NSU 1300. το αυτοκίνητο αυτό είναι διθέσιο πανάλαφρο και πρέπει να βρεθή ανάμεσα στα πρώτα στα Πρωταθλήματα Αναβάσεων και Ταχύτητος.
  • Ο Τζώννυ Πεσμαζόγλου αθωώθηκε από την Ελλανόδικο Επιτροπή, όπου κατέφυγε μετά την τιμωρία του απ’ την ΕΘ.Ε.Α. Η απόφαση αυτή μπορεί να σημαίνει πολλά πράγματα. Μπορεί δηλαδή ο Τζώννυ να είχε δίκιο από την αρχή! Ή μπορεί να έκανε λάθος ή ΕΘ.Ε.Α.! Ή μπορεί να έκανε λάθος η Ελλανόδικος! Ειλικρινά, δεν ξέρουμε τι να υποθέσουμε γιατί είναι αδιανόητο τη μια στιγμή να τιμωρήται ένας οδηγός με τετράμηνο αποκλεισμό από την Εθνική Επιτροπή Αγώνων και την άλλη να αθωώνεται!
  • Ίσως μόνο ο Πεσμαζόγλου να μπορούσε ν’ απαντήση αλλά, κατά τα φαινόμενα, μάλλον δεν έχει τέτοια διάθεση.
  • Ένα σπορ που χαλάει κόσμο στην Αγγλία είναι το ώτο- κρος! Τι είναι το ώτο- κρος; Είναι ένας αγώνας αυτοκινήτων σε χωράφια. Βρίσκεις δηλαδή μια μεγάλη περιοχή με μαλακό χώμα και μερικά αυτοκίνητα πολύ γερά. Μετά, ρίχνεις μια σημαία και τ’ αυτοκίνητα ξεκινούν και γυρίζουν γύρω- γύρω μέχρι τη στιγμή που κάποιο απ’ αυτά θα βγη πρώτο!
  • Έχει μεγάλη πέραση στην Αγγλία και η Φορντ είναι το αστέρι με τα Κάπρι σαν αυτό της φωτογραφίας, που έχουν κίνηση και στους τέσσερις τροχούς!
  • Ποιος ήταν ο αθλητής του έτους για το 191 στην Αγγλία; Θα σας το πω αμέσως, γιατί είναι μια απάντηση- κεραυνός σ’ κείνους που λένε ότι το σπορ του αυτοκινήτου έχει μόνο 100 (εκατό) οπαδούς! Τρισήμισυ εκατομμύρια αναγνώστες της «Νταίηλυ Εξπρέςς» ψήφισαν σαν αθλητή του έτους τον Τζάκυ Στιούαρτ! Τον παγκόσμιο πρωταθλητή της Φόρμουλα Ένα. Ο πρώτος ποδοσφαιριστής μόλις κατάφερε να καταλάβη την… 8η θέση! Κι αυτό, μέσα στη χώρα του ποδοσφαίρου. Μια απάντηση για τους κομπλεξικούς και τους αντιδραστικούς που κάνουν το πάν για να μας πείσουν ότι το αυτοκίνητο δεν είναι σπορ και οι οδηγοί αγώνων δεν είναι αθληταί, επειδή τα συμπλέγματά τους δεν τους αφήνουν να κάνουν κάτι τέτοιο.
  • Ποτέ δεν είπαμε ότι ένα άλλο σπορ δεν είναι σπορ. Απλώς, προσπαθήσαμε να ζυγίσουμε τα υπέρ και τα κατά και να δούμε ποιο είναι εκείνο το σπορ που προσφέρει περισσότερα στους οπαδούς του. Και το σπορ του αυτοκινήτου μπορεί να μην προσφέρη πολλά σ’ αυτούς που συμμετέχουν- στη χώρα μας τουλάχιστον- αλλά ανοίγει δρόμους σε χιλιάδες νέους. Δρόμους που οδηγούν στα Πολυτεχνεία και τις τεχνικές σχολές. Κι αυτό το προσόν δεν το έχει το αγαπητό ποδόσφαιρο. Όσο και να θέλουμε να πιστεύουμε το αντίθετο. Όσο για τους οπαδούς του σπορ του αυτοκινήτου να μερικοί αριθμοί. Είναι πρώτο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Δεύτερο στη Γερμανία, την Ιταλία και την Αγγλία, πίσω φυσικά από το ποδόσφαιρο. Αυτό δεν σημαίνει όμως τίποτα απολύτως, γιατί δεν εξετάζουμε τη θέση του κάθε σπορ από πλευράς αριθμών αλλά από πλευράς προσφοράς. Το ποδόσφαιρο προσφέρει θέαμα και συγκινήσεις, το αυτοκίνητο προσφέρει θέαμα, συγκινήσεις και ΓΝΩΣΕΙΣ.
  • Η ΕΛΠΑ, σε μια της προσπάθεια ν’ αλλάξη την εικόνα που έχει το σπορ του αυτοκινήτου στη χώρα μας, προσπαθεί να επιτύχη κάτι πολύ όμορφο. Να υποταχθούν οι Έλληνες Οδηγοί Αγώνων στη λίστα για τον Καλύτερο Έλληνα Αθλητή του Έτους, λίστα που συντάσσει ο Σύνδεσμος Αθλητικών Συντακτών και με βάση την οποία ψηφίζει τον καλύτερο κάθε χρόνο.
  • Ο τελευταίος αγώνας του Πρωταθλήματος Ράλλυ 1971 γίνεται στις 19 του μηνός. Είναι το Ράλλυ Αττικοβοιωτίας από το οποίο θα κριθή και το Πρωτάθλημα. Θα τρέξουν οι «Σιρόκο», «Λεωνίδας»- με Πόρσε;- Πεσμαζόγλου και θα έτρεχε και ο Γιώργος Μοσχούς με την GTAM, αν δεν του συνέβαινε ένα μικρό ατύχημα λίγες μέρες πριν σε δοκιμές με το αυτοκίνητο. Ένα λάστιχο κλατάρισε και τ’ αυτοκίνητο τραυματίστηκε ελαφρά. Ελαφρότερα από τον υπογράφοντα που επέβαινε σαν συνοδηγός- παρατηρητής και έχασε ένα τμήμα απ’ το μεσαίο του… δάχτυλο! Πιάστηκε κάπου την ώρα που προσπαθούσε να βγη έξω και τώρα έχει 9 ½ δάχτυλα!!!

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.