του Σωκράτη Παπαχατζή

Μετά τον Sean Parker [θα επανέλθουμε σ΄αυτόν] ο Chris Hughes [φωτό] ένας ακόμα από τους συνιδρυτές της Facebook, “σπάει τη σιωπή του” και μιλά για την “χωρίς προηγούμενο” ισχύ που συγκεντρώνει πλέον ο πρώην συνεταίρος του, Mark Zuckerberg, καθώς και για τον κίνδυνο που αντιπροσωπεύει το FB για την ίδια τη δημοκρατία. Η λύση που προτείνει είναι η …διάσπαση της εταιρίας [στην οποία ανήκουν το Instagram και το Whatsapp] και μια σειρά από αυστηρότερες διατάξεις για τον έλεγχο των hi-tech εταιριών.
Οι αναγνώστες περιοδικών όπως οι original 4Τ και ο ΗΧΟΣ θυμούνται ίσως, πόσες φορές [πολύ πριν γίνει της μόδας η κριτική στα social media] έχουμε μιλήσει για την απειλή που αποτελεί μια διαδικτυακή πλατφόρμα με δισεκατομμύρια χρήστες, οποία λειτουργεί υπό νομικό καθεστώς ιδιωτικής εταιρίας [μπορεί δηλ. να έχει έλεγχο της δραστηριότητας των χρηστών της …κατά το δοκούν] ενώ στην ουσία διαθέτει εξουσία μεγαλύτερη από κρατικό μονοπώλιο. Τα τελευταία χρόνια αυτό γίνεται όλο και πιο φανερό [σκάνδαλο Cambridge Analytica, διαγραφή πλήθους συντηρητικών σελίδων, την στιγμή που εκείνες διαφόρων τζιχαντιστών και μελών της …Antifa παραμένουν άθικτες κλπ. κλπ.]. Αυτό βεβαίως δεν εμποδίζει τον MZ να κάνει αστειάκια, όπως αυτό σε πρόσφατη συνέντευξή του: “δεν έχουμε την καλύτερη φήμη στον τομέα της προστασίας της ιδιωτικότητας, για να τον θέσω ελαφρά!!!, πιστεύω όμως ότι μπορούμε να κάνουμε ένα νέο ξεκίνημα…”.
Το πρόβλημα με το νέο ξεκίνημα, και την επιστροφή στην …εποχή της αθωότητας που υπονοείται, μπορεί να συνοψιστεί σε μια φράση του Chris Hughes : “από τις πρώτες κιόλας μέρες του Facebook ο, ομολογημένος σε στενό κύκλο, τελικός στόχος του MZ ήταν η …κυριαρχία”.
Και αυτό μας φέρνει στον Sean Parker, με τον οποίο είχαμε ξεκινήσει.
40 χρόνων σήμερα και πολυεκατομμυριούχος, ο SP υπήρξε συνιδρυτής, μαζί με τον Mark Zuckerberg, και πρώτος πρόεδρος του Facebook. Σήμερα ασχολείται με φιλανθρωπικό έργο.
Σε συνέντευξη στην Washington Post, προ διετίας, είχε προβεί σε σαρωτική κριτική της διαδικτυακής πλατφόρμας.
Μερικά από αυτά που είχε αισθανθεί την ανάγκη να δηλώσει:
“Το Social Network σχεδιάστηκε για την εκμετάλλευση των πιο ευάλωτων πτυχών της ανθρώπινης ψυχολογίας, με σκοπό να δημιουργήσει εθισμό στους χρήστες του. Οι ιδρυτές του, εγώ, ο Mark, o Kevin Systrom του Instagram κλπ., όλοι εμείς, κάναμε ότι κάναμε συνειδητά, γνωρίζοντας εξ αρχής τις παραμέτρους και τις συνέπειές τους”. Ο Parker εξηγούσε ότι το Facebook χρησιμοποιεί τα likes και τα shares για να δημιουργήσει ένα “social-validation feedback loop” το οποίο εθίζει τον χρήστη, κάνοντάς τον να επιστρέφει ακατάπαυστα.
“Διοχετεύουμε μια δόση ντοπαμίνης κάθε λίγο και λιγάκι, με τη μορφή ενός σχολίου ή ενός like που κάποιος κάνει σ’ ένα βίντεο ή μια φωτογραφία σου. Αυτό σε κάνει να γίνεσαι πιο …συνεργάσιμος και, ως εκ τούτου, να έχεις …ακόμα περισσότερα σχόλια και likes”.
Και η φράση του που έδινε τον τίτλο της συνέντευξης:
“Ένας Θεός ξέρει τι κάνει το Facebook στα μυαλά των παιδιών μας…”

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

4 Comments

  1. athadim

    Η διέξοδος στον φετιχισμό της ματαιοδοξίας και της φιλοδοξίας μέσα από μια εικονική «καταξίωση» και «αποδοχή».
    Δεν είναι τυχαίο που έμεινα ακοινώνητος στα λεγόμενα «μέσα κοινωνικής δικτύωσης», χρησιμοποιώντας, μόνο, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στη θέση του περιστεριού ή του ταχυδρόμου

  2. Κείμενα σαν αυτά τα του Σ.Π, ορισμένα δικά μου και άλλα,παλαιών συνεργατών περνάνε “ντούκου” στον Τζουτζιακό κόσμο. Ο λόγος είναι βέβαια ότι είμεθα Αόρατοι. Δεν κάνουμε θόρυβο, δεν κορυβαντιούμε, δεν δείχνουμε τους κώλους μας, δεν είαμστε lbgtr/gti. Ούτε καν “εκλεγένοι” δεν είμεθα. Totral loosers δλδ

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.