Ημερομηνία:( 06-11-2005 )
Le Marquis Kompressor Mercedes de Cabrio Cole Han και ο εξοστρακισμός της λογικής από το «κέντρο» της πόλης
Ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια για τον ελεύθερό μου χρόνο (που δεν έχω) είναι να παρακολουθώ τις εκστρατείες της πολιτείας εναντίον της παράνομης στάθμευσης αλλά, περισσότερο, τις προτάσεις των συγκοινωνιολόγων για την αποσυμφόρηση του «κέντρου» από τα «γιωταχί». Ξέρω ότι το θέμα δεν «πουλάει» όπως ίσως οι επιθέσεις εναντίον των δημοσιογράφων που έχουν το θάρρος να αποκαλύπτουν τη βρώμα και τη δυσωδία που κατακλύζει όλους σχεδόν τους τομείς της δημόσιας ζωής αλλά είναι ένα θέμα που απασχολεί εκατοντάδες χιλιάδες αθηναίους και, ποιος αρμοδιότερος από ένα «αυτοκινητιστικό συντάκτη» σαν εμένα. Προκειμένου να βοηθήσω στη λύση του προβλήματος α. της στάθμευσης και β. της εισόδου των «γιωταχί» στο «κέντρο» της πόλεως ετοίμασα ένα σχέδιο νόμου για τον εξοστρακισμό των γιωταχί (και της λογικής) όχι μόνο από το «κέντρο» της πόλης αλλά και της λογικής-
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να ξεκαθαρίσουμε τι εννοούμε όταν λέμε «κέντρο». Χωρίς αυτό είναι αδύνατο να α. απαγορεύσουμε β. εξοστρακίσουμε
Κατά την άποψη του νομοθέτη όταν λέμε «κέντρο» εννοούμε πλατεία του μπιντέ και οι περί αυτή δρόμους. Δε νοείται ευνομούμενο κράτος χωρίς μία πλατεία σε σχήμα λεκάνης όπου οι πολίτες είναι μπορούν, εκτός από να επιδεικνύουν το πολιτικό και κοινωνικό τους επαρχιωτισμό, να πίνουν το εσπρέσο και το φρέντο τους. Καμία χώρα δε πήγε μπροστά χωρίς τη χρήση μπιντέ. Εύλογα συνάγεται ότι, η πρώτη περιοχή από την οποία πρέπει να εξοστρακιστούν τα «γιωταχί» είναι το Κολωνάκι και οι γύρω δρόμοι. Το ερώτημα που αυτόματα προκύπτει είναι τι θα γίνει με τα «γιωταχί» των μονίμων κατοίκων οι οποίοι, στη πλειοψηφία τους, ουδεμία σχέση έχουν με τη συγκεκριμένη λεκάνη. Θα εξοστρακιστούν κι αυτά ή θα τα φάνε οι κάτοικοι; Ένας συγκοινωνιολόγος που πρότεινε να γίνει υπόγειο γκαράζ εκτίει ποινή σε γκούλαγκ, ενώ ένας άλλος παραδόθηκε στον κ. Χατζηφωτίου
Εκτός από το μπιντέ όταν λέμε κέντρο εννοούμε τη περιοχή που παρουσιάζεται «κυκλοφοριακό πρόβλημα». Ποία είναι αυτή; Μα εκείνη στην οποία σταθμεύουν παράνομα κάπου 35.000 «γιωταχί» τα περισσότερα από τα οποία ανήκουν σε κρατικές υπηρεσίες.
Όπως είπα, το νομοσχέδιό μου προτείνει την απαγόρευση της στάθμευσης και τον εξοστρακισμό. Όμως δημιουργείται το εξής θέμα. Που θα πάνε μόλις εξοστρακιστούν από το κεντρικό κέντρο. Οι συγκοινωνιολόγοι πρότειναν να πάνε στο Παγκράτι. Τα μέλη του Εξωραϊστικού Συλλόγου «Ο Άγιος Παντελεήμων» ξεσηκώθηκαν και ζήτησαν να πάνε στο Βύρωνα. Όμως επειδή και εκεί υπήρξαν αντιδράσεις προτάθηκε να εξοστρακιστούν στον Υμηττό. Καταλαβαίνοντας ότι η πρότασή μου ενέχει κινδύνους πρότεινα να εξοστρακιστούν στις υπώρειες των Αροάνιων Ορέων αλλά αντέδρασε η Αγία Μονή του Αγίου Σουλπικίου γι’ αυτό, η τελική πρόταση μου πρόταση είναι η αντικατάσταση των γιωταχί από τα ΜΜΜ. Αυτό, συν το γεγονός ότι α. είχαμε Ολυμπιακούς β. έπρεπε να καταβροχθίσουμε μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ (για να αγοράσουμε Mercedes ML και Porsche Cayenne) με οδήγησε να προτείνω να κατασκευαστεί α. τραμ β. προαστιακός. Το μεν τραμ έχει κόψει τη πόλη στα 28, κοστίζει ο κούκος αηδόνι, κάνει 1, ½ ώρα για να πάει από το Σύνταγμα στη Γλυφάδα ο δε προαστιακός πρέπει να είναι το πρώτο ιδιωτικό τρένο στο κόσμο αφού είμαι ο μόνος του επιβάτης (με μία γιαγιά και ένα παππούλη) από το αεροδρόμιο στη Νερατζιώτισα.
Όπως ίσως έχετε προσέξει και αυτό μου το νομοσχέδιο δεν κατάφερε (όπως και το αντιτρομοκρατικό) να λύσει το προβλήματα της παράνομης στάθμευσης και του κυκλοφοριακού αλλά, αντίθετα, τα έκανε χειρότερα.
Αν σε αυτό προσθέσετε και τη δημιουργία των γκέτο που ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια στις «καλές» περιοχές θα δείτε ότι όλες μου οι προτάσεις οδήγησαν στο αντίθετο αποτέλεσμα με αποτέλεσμα να μη μπορώ να πιω το εσπρέσο μου στο μπιντέ.
Βέβαια, για περισσότερα από 25 χρόνια υπέβαλα άλλες, συγκεκριμένες και αποτελεσματικές προτάσεις αλλά κανείς δεν μου έδινε σημασία ίσως επειδή δε πίνω εσπρέσο στη Λεκάνη. Θα θυμάστε ότι, στη προσπάθειά τους να «λύσουν» το κυκλοφοριακό και στο όνομα της προστασίας του περιβάλλοντος επέβαλαν τα «μονόζυγα», τα «μικρομέγαλα» και τους δακτυλίους που οδήγησαν στον, χωρίς λόγο, διπλασιασμό των οχημάτων στην Aθήνα και στην κυκλοφορία δεκάδων χιλιάδων «τζιπ» μεγάλου κυβισμού (που, πριν λίγα χρόνια, «δεν τα έπιαναν» τα μέτρα). Θα υπενθυμίσω θέση μου στο πρόβλημα που λεει:
• Nαι στα ΜΜΜ
• Nαι στον περιορισμό (ακόμα και την απαγόρευση) των «γιωταχί», αλλά ελεύθερη κυκλοφορία οχημάτων μηδενικών ή σχεδόν μηδενικών ρύπων στις απαγορευμένες περιοχές.
• Όχι στη δημιουργία γκέτο από «φορείς» και ιδιώτες που έχουν τη δύναμη ή το χρήμα να χωρίζουν το λαό σε πολίτες πρώτης και δεύτερης κατηγορίας όταν, κάποιοι αποφασίζουν να «πεζοδρομήσουν» το δρόμο που μένουν. Xρησιμοποιώντας τα πολιτικά/κομματικά/οικονομικά τους μέσα πείθουν την -όποια- πλειοψηφία τους στο Δημοτικό Συμβούλιο λέγοντας ότι πρόκειται «για την υγεία των παιδιών τους». Ο δρόμος κλείνει ή μετατρέπεται σε οδό «ήπιας κυκλοφορίας» όπου σταθμεύουν τα τρία, τέσσερα ή πέντε «γιωταχί» οι μόνιμοι κάτοικοι. Εκείνοι που περνούσαν από εκεί για να πάνε στη δουλειά τους υποχρεώνονται να πάνε από αλλού.
H προσπάθεια, λένε, είναι ο περιορισμός της υπερτοπικής κυκλοφορίας ενώ, στη πραγματικότητα, είναι η απαγόρευση της κυκλοφορίας στις περιοχές που μένω, ας πούμε, εγώ και η μεταφορά της σε άλλες που μένουν όσοι δεν διαθέτουν το δικό μου βύσμα. Χρησιμοποιώντας σαν πρόσχημα τη ποιότητα ζωής, φτιάχνω το δικό μου ιδιωτικούς παράδεισο, μετατρέπω τους όρους χρήσης της γης, αυξάνω την τιμή της και, τελικά, τα κονομάω χοντρά.
Ποιος ισχυρός του χρήματος θα αρνηθεί να μείνει στους παραδείσους της Πλάκας, του Παλαιού και Νέου Ψυχικού, της Φιλοθέης, του XΧαλανδρίου, και άλλων περιοχών στις οποίες λειτούργησε το σύστημα των ακατάσχετων (σαν τη διάρροια) πεζοδρομήσεων;
«Nα γίνει παντού το ίδιο»
Παντού που; Στο Παγκράτι, στο Δουργούτη, στη Καλλιθέα, στο Nέο Kόσμο, στη Xαραυγή, στο Kορυδαλλό, στο Περιστέρι, στα Λεμονάδικα, στη Γλυφάδα, στη Bούλα, στην KΚηφισιά;
«Nαι», απάντησε ο μαρκήσιος Μερσεντέ Καμπριό ντε Kολ Xαν.
«Kαι πού θα πάνε τ’ αυτοκίνητα;
«Στο διάβολο», είπε κλείνοντας την πόρτα της Mercedes και ρίχνοντας μια ματιά στο Vitara της συζύγου και στα Gti της ανεπάγγελτης κόρης και του γιου του που σπουδάζει business administration στο Λονδίνο.
Όσο αυτά τα καραγκιοζιλίκια λύνουν το κυκλοφοριακό και βελτιώνουν τη ποιότητα ζωής άλλο τόσο το κάνει και το …νομοσχέδιό μου!.