Ημερομηνία: ( 27-02-2005 )

Επειδή τον τελευταίο καιρό η συζήτηση για τη μεταολυμπιακή χρήση των αθλητικών εγκαταστάσεων έχει φουντώσει θα ήθελα να καταθέσω την άποψή μου για το μέγα λάθος του κλεισίματος του αεροδρομίου Ελληνικού με την ελπίδα ότι, κάποιος, αποτρέψει ένα ακόμα «έγκλημα» σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος

Ο χαρακτηρισμός μπορεί να ακούγεται βαρύς αλλά, δε πρέπει να μας διαφεύγει ότι ο καβγάς δεν γίνεται για το «πράσινο» και το «μητροπολιτικό πάρκο» αλλά για να αρθούν τα άρθρα 11 και 12 του Αεροπορικού Κώδικα (Ν. 1815/88- ΦΕΚ Α/250 και απόφαση ΥΠΑ/Δ/359664/6190/3-8-2000, ΦΕΚ Β/1133) που περιορίζουν τα ύψη των κατασκευών στις γειτονικές περιοχές. Σε απλά ελληνικά αυτό σημαίνει ότι η επαναλειτουργία του αεροδρομίου θα εμποδίσει:

α. το «ρίξιμο» ενός ή δύο ορόφων στις υφιστάμενες οικοδομές ή σε εκείνες που πρόκειται να αναγερθούν

β. την εκμετάλλευση του αμύθητου αξίας «φιλέτου» των 1000 στρεμμάτων που προορίζονται για «ήπια οικιστική ανάπτυξη από εργολάβους, μεσίτες και ισχυρούς του χρήματος και της διαπλοκής

γ. τη μετατροπή ενός ελεύθερου (σήμερα) χώρου 5.400 στρεμμάτων σε μία νέα «Γλυφάδα» με δεκάδες μπαρ, εστιατόρια, κλαμπ, φαστφουντάδικα και κάθε λογής καταστήματα.

Το κλείσιμο του αεροδρομίου αφαίρεσε από την Αθήνα των 4,5 εκατομμυρίων κατοίκων τη δυνατότητα να έχει αυτό που διαθέτουν όλες σχεδόν οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες: ένα μικρό αεροδρόμιο μέσα ή κοντά στη πόλη που θα καλύπτει τις ανάγκες του μισού πληθυσμού της χώρας! Όμως, η επαναλειτουργία του αεροδρομίου θα καλύψει τις ανάγκες της Γενικής Αεροπορίας, του ΕΚΑΒ, της Αστυνομίας αλλά και των εταιριών που εξυπηρετούν τα δρομολόγια εσωτερικού.

Σε καμία χώρα του αναπτυγμένου κόσμου δεν κλείνει αεροδρόμιο για τον απλό λόγο ότι, είναι σχεδόν αδύνατο να ανοίξεις άλλο.

Όλοι μιλάνε για ανάπτυξη αλλά κανείς δε λαβαίνει υπ’ όψη ότι στο Ελληνικό μπορεί να γίνει η μεγαλύτερη Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας και η καλύτερη επισκευαστική βάση της Ανατολικής Μεσογείου για τους παρακάτω λόγους:

Η Αραβική αγορά απασχολεί περίπου 6.000 με 10.000 χειριστές που θα αντικατασταθούν λόγω ηλικίας σταδιακά τα επόμενα 15 χρόνια.

Η ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών του ιδίου χώρου θα προσθέσει 3.000 με 5.000 ακόμα χειριστές μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.

Ήδη άρχισε η διαδικασία έκδοσης σπουδαστικής βίζας σε ιδιωτική εταιρία για τους πρώτους Άραβες μαθητές από την Λιβύη (8-10 άτομα).

Υπάρχουν αιτήσεις επιχειρήσεων εκπαίδευσης από Λιβύη και Λίβανο για δημιουργία υποκαταστημάτων στις χώρες αυτές. Παρέχουν κεφάλαια -χώρους -αεροδρόμια, εμείς τεχνογνωσία -άδειες – οργάνωση.

Εταιρείες του επιπέδου της LUFTHANSA TECHNIC ζητούν συνεργασία στον κλάδο εκπαίδευσης μηχανικών κατά JAR για την ελληνική αλλά και την αραβική αγορά και ποιος ιδανικότερος χώρος από τα κτίρια του Κρατικού Εργοστασίου Αεροπλάνων. Εκεί μπορούν να επισκευάζονται τα αεροπλάνα της Πολιτικής Αεροπορίας με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν δεκάδες νέες θέσεις εργασίας και να μη «πάει χαμένος» ο ιστορικός αυτός χώρος

Οι προδιαγραφές αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας (στο οποίο μπορεί να προσφερθεί εκπαίδευση) απαιτούν το μήκος διαδρόμου να είναι από 950 μέτρα έως 1,050 μέτρα (μονοκινητήρια-δικινητήρια) κατά JAR-FCL / JAR-OPS1). Το μήκος αυτό έχει διασωθεί από τη μανία της Ολυμπιακής παραίσθησης και των επίδοξων «επενδυτών».

Η Γενική Αεροπορία είναι μια παρεξηγημένη έννοια σε όλες τις αναπτυσσόμενες και υπανάπτυκτες χώρες, άλλοτε λόγω κοινωνικού/μορφωτικού επιπέδου και άλλοτε λόγω πολιτικών περιορισμών. Στις αναπτυγμένες κοινωνίες όμως αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ανάπτυξης της Πολιτικής Αεροπορίας. Όλοι οι χειριστές των αεροσκαφών δημοσίων αερομεταφορών (αερομεταφορές – αεροταξί- cargo) διδάσκονται τη «τέχνη» τους στους κόλπους της Γενικής Αεροπορίας (κατά ένα 90% πλέον – το υπόλοιπο 10% προέρχεται ακόμα από την Πολεμική Αεροπορία). Ένα μεγάλο μέρος της δραστηριότητας της Γενικής Αεροπορίας ακουμπάει άμεσα στο τουρισμό ιδίως σε χώρες όπως η Ελλάδα, που προσφέρει συγκριτικά πλεονεκτήματα ανάπτυξης λόγω καιρού (300 ημέρες ηλιοφάνεια), μορφολογίας (νησιά-θάλασσα), σχετικά ελευθέρου εναερίου χώρου (ας διαβάσει κανείς το σχετικό αίτημα του υπουργού Τουρισμού).

Η γειτνίαση αλλά και οι καλές σχέσεις με τον Αραβικό κόσμο, όπως φυσικά και το ανταγωνιστικό κόστος σε σχέση με την Δυτική Ευρώπη, αποτελούν πόλο έλξης εκατοντάδων μαθητών- χειριστών από τις γειτονικές και όχι μόνο χώρες, κάτι που προσπαθεί να κάνει και η Ισπανία. Για να την ανάπτυξη της Γενικής Αεροπορίας είναι απαραίτητη η ύπαρξη αποκλειστικού αεροδρομίου (ή αεροδρομίων) στο νομό Αττικής με δυνατότητα εξυπηρέτησης τουλάχιστον 500 αεροσκαφών. Η ιδανική λύση θα ήταν μέρος του αεροδρομίου του Ελληνικού (το αεροδρόμιο του Μαραθώνα κάλυπτε 500 στρέμματα). Η χρήση αυτή δεν αντίκειται στη δημιουργία πρασίνου και στη συνύπαρξη με άλλες δραστηριότητες και φυσικά είναι οικονομικά προσοδοφόρα. Για τους παραπάνω λόγους και άλλους που πρόθυμα θα καταθέσω αν χρειαστεί το Ελληνικό πρέπει να παραμείνει αεροδρόμιο. Μία υπόθεση που είναι προς το συμφέρον του αθηναϊκού λαού είναι τώρα στα χέρια του πρωθυπουργού και του υπουργού Μεταφορών κ. Μ. Λιάπη.

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.