ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ Η ΥΠΕΡΠΤΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ ΣΤΑ 2.000 ΠΟΔΙΑ

Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ

Παραμονές Χριστουγέννων, η κυβέρνηση προχώρησε σε μια ασυνήθιστη -πρωτόγνωρη- απόφαση που δημιουργεί σοβαρότατα ερωτήματα για την ασφάλεια ολόκληρης της Μακεδονίας.

Στην ένθετη φωτογραφία-ντοκουμέντο: τα τρία τουρκικά ελικόπτερα πάνω από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης. Στη μεγάλη φωτογραφία, το ίδιο μοντέλο ΣιρκόσκιΣτην ένθετη φωτογραφία-ντοκουμέντο: τα τρία τουρκικά ελικόπτερα πάνω από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης. Στη μεγάλη φωτογραφία, το ίδιο μοντέλο ΣιρκόσκιΗ κυβέρνηση στις 22 Δεκεμβρίου έδωσε σε τρία τουρκικά στρατιωτικά ελικόπτερα, προερχόμενα από τη Β. Αλβανία με προορισμό την Τουρκία, άδεια υπερπτήσης ολόκληρης της Μακεδονίας!

Τα τρία τουρκικά ελικόπτερα τύπου Σιρκόσκι ανήκουν στις ειδικές δυνάμεις του τουρκικού στρατού, είναι πλήρως εξοπλισμένα, από τα πλέον εξελιγμένα σε παγκόσμιο επίπεδο και με τεράστιες δυνατότητες στα ηλεκτρονικά συστήματά τους. Οι πτήσεις τους έγιναν στα περίπου 2.000 πόδια και μάλιστα εξ όψεως, οι οποίες δεν ελέγχονται.

Μεγαλύτερη απόσταση

Σημειώνεται ακόμα -και αυτό δημιουργεί επιπρόσθετα ερωτηματικά-ότι τα τρία τουρκικά ελικόπτερα δεν ακολούθησαν τη συντομότερη διαδρομή πτήσης (Β. Αλβανία, Σκόπια, Βουλγαρία, Τουρκία), αλλά πέταξαν πάνω από τη Μακεδονία, με τη μεγαλύτερη απόσταση.

Η άδεια τουρκικής υπερπτήσης δόθηκε την ίδια ημέρα κατά την οποία 8 τουρκικά F-16, εκ των οποίων τα τέσσερα οπλισμένα, πετούσαν πάνω από τους Φούρνους, χωρίς -ως συνήθως- να αναχαιτιστούν. Πέντε ημέρες πριν από την άδεια υπερπτήσης δύο τουρκικά πολεμικά πλοία αρμένιζαν στο Σούνιο και την Κύμη.

Είναι προφανές ότι η κεντρική και κυρίως η ανατολική Μακεδονία αποτελούν ανέκαθεν σημείο μεγάλου επιχειρησιακού και πολιτικού ενδιαφέροντος για την Τουρκία, διότι στην περιοχή αυτή έχει εγκατασταθεί σχεδόν το σύνολο των δυνάμεων του Στρατού Ξηράς της Ελλάδας, με αποστολή την αποτροπή κάθε απειλής και την προάσπιση της ασφάλειας της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Η Τουρκία μέχρι πρότινος είχε περιορισμένες πληροφορίες για τις δυνάμεις αυτές. Επομένως είναι κωμικό ή επιπόλαιο να ισχυριστεί κάποιος ότι τα συγκεκριμένα τρία τουρκικά ελικόπτερα δεν συνέλεξαν τις ακριβείς πληροφορίες που ήθελαν.

Αεροφωτογράφηση

Η Αγκυρα, εξάλλου, εμμένει σταθερά να συλλέγει στρατιωτικές πληροφορίες με αεροφωτογράφηση με αεροσκάφη Φάντομ για τα αεροδρόμια της Σούδας, του Καστελόριζου, του Καστελίου και φυσικά τις εγκαταστάσεις των S 300.

Θεωρείται λοιπόν αδύνατον τα τουρκικά ελικόπτερα να άφησαν την ευκαιρία να χαθεί για τη Μακεδονία, την οποία δεν μπορούσε να φωτογραφίσει με τα Φάντομ.

Σημειώνεται ότι η περιοχή της Μακεδονίας περιλαμβάνει εκτός των άλλων:

* Το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Χρυσούπολης, το οποίο μαζί με το αεροδρόμιο της Λήμνου αποτελούν την αιχμή του δόρατος για την άμυνα της χώρας λόγω εγγύτητας με την Τουρκία. Επομένως, το ενδιαφέρον της Τουρκίας να αποκτήσει πληροφορίες και στοιχεία του αεροδρομίου αυτού και να το στοχοποιήσει είναι μοναδικό [σ.σ. εκτός πλέον και αν θεωρήσει κανείς ότι η Τουρκία κάνει τις αεροφωτογραφήσεις (αεροδρομίων, βλημάτων κ.λπ.) για να… τυπώσει καρτ ποστάλ και όχι για στοχοποίηση].

**Επιπροσθέτως, στην περιοχή της Ξάνθης και του Εβρου, όπου πέταξαν τα τουρκικά ελικόπτερα, είναι εγκατεστημένη η μεγαλύτερη δύναμη του Στρατού Ξηράς, σε μια περιοχή άκρως ευαίσθητη για την άμυνα και την ασφάλεια της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Ερωτήματα

Τα ναρκοπέδια της περιοχής, αλλά και οι ακριβείς θέσεις στις οποίες είναι εγκατεστημένες οι πυροβολαρχίες Πάτριοτ, θεωρείται βέβαιον ότι κατεγράφησαν από τα τουρκικά ελικόπτερα και οδεύουν προς τη στοχοποίησή τους. Ως εκ τούτου, είναι άγνωστο αν και σε ποιο βαθμό οι ελληνικές δυνάμεις έχουν καταστεί ευάλωτες ή και λίαν τρωτές και κατά συνέπεια η ίδια η άμυνα της χώρας…

Μέγα ερώτημα, πάντως, παραμένει γιατί, με ποια κριτήρια και από ποιους πολιτικούς παράγοντες ελήφθη μια τέτοια απόφαση

    Μοιραστείτε το Άρθρο

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn
    Email
    Print

    9 Comments

    1. Αν και η είδηση είναι “παλιά” την αναρτώ για να επαναλάβω κάτι που γράφω από το 1980. Ποια περιοχή άλλη περιοχή (εκτός απ’ τη Δυτική Θράκη) θα “ρυθμιστεί” το 2014;

      1. C_GRIP

        Δεν είναι το ίδιο αγαπητέ. Το Google Earth δεν έχει επαρκή ανάλυση για στοχοποίηση & δημιουργία ψηφιακών αρχείων πτήσης σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος (π.χ. δεν μπορεί να δώσει αξιόπιστα στοιχεία για εμπόδια όπως πυλώνες υψηλής τάσης, που αποτελούν θανάσιμο κίνδυνο για χαμηλά ιπτάμενα ελικόπτερα/αεροσκάφη), ενώ δεν είναι πρόσφατα ενημερωμένο. Συνεπώς η άδεια που δώσαμε, ήταν μία βλακώδης κίνηση “καλής θέλησης”, για την οποία δεν νομίζω πως θα λογοδοτήσει κανείς…

        1. Astrapogiannos

          Προτείνω να ζητήσουμε άδεια και να στείλουμε μερικά ελικόπτερα στην Κύπρο από βόρεια Ελλάδα μέσω Τουρκίας φυσικά. Τί καρντάσια είμαστε… Να δούμε θα μας την δώσουν;

    2. tilt

      Αυτοί δεν μπορούν να φυλάξουν ένα χωράφι με τριφύλλι, θα προστατεύσουν μια χώρα;;; Εκτός αν η στρατηγική τους ματιά διαπερνά τόσο βαθιά το μέλλον, που είναι αδύνατον να αντιληφθούμε το παραμικρό εμείς οι κοινοί θνητοί.Πόσο μάλλον οι “μπουνταλάδες” τα καρντάσια μας!!!! Να γελάσω;;; Δεν μπορώ.

    3. Όλα τα παραπάνω σωστά. Με τα μέσα που διαθέτουν σήμερα (ακόμα και οι… πιτσιρικάδες στο σπίτι τους) είναι εύκολο να φωτογραφίσουν ότι τους κάνει κέφι. Συμφωνώ με τον de la Moyo!

    Απάντηση

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
    ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
    ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
    ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
    Νοέμβριος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
    ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
    Νοέμβριος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
    Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

    Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.