Peppermint (Cyber View 05-01-2000) Δεν είναι λίγες οι φορές που, από αυτήν εδώ τη στήλη, αλλά και από τα κείμενα μου στο περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ και στις εφημερίδες που είχα την τύχη να εργαστώ, αναφέρομαι στα έργα και στις ημέρες των «άλλων Ελλήνων» με αποτέλεσμα, να δέχομαι τις επιθέσεις κάποιων που θεωρούν ότι θίγονται από την αναφορά μου. «Τι είναι αυτό που κάνει κάποιους να ξεχωρίζουν απ’ τους άλλους» λένε. Μια-δυο φορές μάλιστα χρησιμοποίησαν την γνωστή «εξυπναδίστικη» ειρωνεία του «ποιος είσαι εσύ ρε που μας πεις…» κλπ, κλπ. Στην επαγγελματική μου ζωή έμαθα να μη σηκώνω ποτέ το δάχτυλο στον αναγνώστη. Να πω τη γνώμη μου, να επισημάνω ένα γεγονός, να χρησιμοποιήσω ένα παράδειγμα για να πω ότι, ίσως, έτσι πρέπει να είναι τα πράγματα ναι, το έχω κάνει πολλές φορές μια και πιστεύω ότι αυτή είναι η αποστολή του δημοσιογράφου. Βλέποντας τη ταινία του Κώστα Καπάκα Peppermint σκέφθηκα πως, όχι μόνο υπάρχουν «άλλοι Έλληνες», αλλά είναι πλέον τόσοι πολλοί ώστε να αισθάνομαι πως πράγματι κάτι έχει αρχίσει ν’ αλλάζει στην Ελλάδα. Η δουλειά του διακρίνεται από ευαισθησία, ευγένεια, σεβασμό στην ιστορία και στους ανθρώπους και μία επαγγελματική επάρκεια που κάνει πολλά βαρύγδουπα ονόματα του ελληνικού (και ευρωπαϊκού) κινηματογράφου να «κοκκινίσουν» απ’ το …κακό τους. Το Peppermint είναι ένα αληθινό ποίημα χωρίς όμως συναισθηματικές υπερβολές, χωρίς το θορυβώδες «χιούμορ» άλλων ελληνικών ταινιών που είδα πρόσφατα (π.χ. Safe sex), και το κυριότερο χωρίς τους αργόσυρτους, δήθεν «εγκεφαλικούς» ρυθμούς ορισμένων ταινιών του Θ. Αγγελόπουλου. Βέβαια, σαν γνήσιο παιδί της δεκαετίας του 60 είχα περισσότερους από ένα λόγους να «δεθώ» με την ταινία του Καπάκα. Το γεγονός και μόνο ότι ο μικρός Καρούζος πέρασε τα παιδικά του χρόνια φτιάχνοντας μοντέλα αεροπλάνων και αερόστατα θερμού αέρα ήταν αρκετό για να γίνω …λιώμα, αλλά η ταινία δεν μου άρεσε μόνο γι’ αυτό. Το Peppermint με συγκίνησε γιατί αναπαράστησε πιστά μία εποχή που τα παιδιά είχαν ακόμα ενδιαφέροντα, που ερευνούσαν και έψαχναν και, το κυριότερο, χρησιμοποιούσαν τα χέρια τους για να φτιάξουν πράγματα. Θα μπορούσα να γράψω ένα ολόκληρο βιβλίο γι’ αυτή την εποχή, αλλά για τις ανάγκες αυτού του σύντομου σημειώματος, περιορίζομαι σε μία προτροπή; δείτε τη ταινία. Αν είσαστε από 45 και πάνω θα γελάσετε, θα δακρύσετε, θα θυμηθείτε, θα νοσταλγήσετε, θα ταξιδέψετε στα χρόνια της αθωότητας. Αν είσαστε μέχρι 20 θα δείτε πως μεγάλωσαν, αγάπησαν, μορφώθηκαν και, γιατί όχι έφυγαν απ’ τη ζωή οι παλιοί. Να είσαι καλά Κώστα Καπάκα και να αισθάνεσαι περήφανος για τη δουλειά σου που είναι, όπως είπα και στην αρχή, δουλειά ενός «άλλου Έλληνα»._Κ.Κ. |
8 Comments
ΚΑΛΕ ΜΟΥ, ΦΙΛΕ, ΚΩΣΤΑ ΚΑΒΒΑΘΑ, “ΤΙ ΖΗΤΟΥΣΕΣ, ΜΕ ΣΠΟΥΔΑΙΟΓΕΛΟΙΟΥΣ, ΣΤΑ ΣΚΥΛΑΔΙΚΑ, ΕΣΥ, ΕΝΑΣ ΑΝΕΜΟΠΟΡΟΣ, ΑΙΘΕΡΙΟ Boson de Higgs;”
“ΚΑΙ ΤΙ ΦΡΙΧΤΗ Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΔΕΙΣ. ΠΟΥ ΑΦΕΘΗΚΕΣ ΚΙ ΕΝΔΙΔΕΙΣ” (Κ.Κ.: Κώστας Καβάφης)
Αναρωτιέμαι κι απορώ, και πάλι, ως φίλος, συγχωρώ.
ΜΕ ΠΟΛΛΗ ΑΓΑΠΗ
Ελ.Α.
@impius
Γιατρέ! Δεν θα ήμουν καλός δημοσιογράφος αν δεν έβλεπα, μία φορά στην ζωή μου, τον ΛεΠα!!!
“Πάντες άνθρωποι φύσει ορέγονται του ειδέναι” (Αριστοτέλης)
Κρίμα, παρά τις περιπλανήσεις μου στα Ευρωπαϊκά και ιδιαίτερα τα Γαλλικά conservatoires και την Αγγλική, Γαλλική και Γερμανική μουσική βιβλιογραφία δεν είχα την τύχη να συναντήσω αυτόν τον Γαλλικής υποθέτω καταγωγής και κουλτούρας le pa, που το φαντάζομαι ως χαϊδευτικό με σύντμηση όνομα, κατά το νεολογισμό του James Joyce, με Αγγλοσαξωνική φωνητική προέλευση από το le puppy (σκυλάκι), εξ’ ου φαντάζομαι και η αναφορά του σεβαστού κυρίου Ανευλαβή στα σκυλάδικα.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ, ΦΙΛΕ ΜΟΥ, ΚΥΡΙΕ ΚΩΣΤΑ ΚΑΒΒΑΘΑ, ΜΕ ΤΟ ΤΖΟΥΣΙΚΌ ΣΑΣ “LE PUPPY”, ΚΑΙ ΕΠΑΥΞΑΝΩ, ΜΕ ΑΓΡΥΠΝΙΑΚΗ “ΑΡΧΙΔΟΔΥΝΑΜΟΘΕΛΗΣΗ”.
ΠΑΝΤΑ ΦΙΛΙΟΣ ΦΙΛΟΣ, ΚΑΙ ΚΑΤ ΟΥΣΙΑΝ ΑΜΟΥΣΟΣ, ΑΝ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΟΥΣΟΣ, (ΦΙΛΟΣ ΤΩΝ ΜΟΥΣΩΝ.)
ΑΝΑΧΩΡΩ ΑΠΌΨΕ 11 μ.μ. από ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΩ, ΑΣΜΕΝΩΣ, ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ.
ΕΛ. Α.
@impius
Γιατρέ! Σας περιμένω. Το πρόβλημα είναι να βρεθεί ο …άλλος Καββαθάς!
¨ΕΑΝ ΜΗ ΕΛΠΗΤΑΙ ΑΝΕΛΠΙΣΤΟΝ ΟΥΚ ΕΞΕΥΡΗΣΕΙ” (ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ)
@impius
!!!!
Επιτέλους, δύο κατά βάση γιατροί, που ασχολούμαστε με την αλλότρια ακολασία των μουσών, βρήκαμε την ε(ν)τυμολογία της λήξης ΛεΠα!