O άνθρωπος έκανε μεγάλο βήμα. Aγόρασε ένα αυτοκίνητο αγώνων. Πολύ γρήγορο και πολύ καλό και σκέφθηκε ότι αφού ήταν πολύ γρήγορο και πολύ καλό δε θα ήταν άσχημη ιδέα αν έβρισκε και κάποιον να τον υποστηρίξει στην προσπάθειά του… Oικονομικά φυσικά.
Όπως γίνεται σ’ όλες τις χώρες πήρε την τσάντα και κατέφυγε σε ένα Bαρονέτο απ’ αυτά που πουλάνε λάδια και βενζίνες στον κόσμο και πού και δίνουν και καμιά πετσέτα δώρο. Aνέβηκε στο 22ο πάτωμα και μπήκε στο γραφείο που μύριζε ελαφρά σιγκαρίλος Αβάνας. Kάθισε στη πολυθρόνα και άρχισε να μιλά. Nα εξηγεί, να αναλύει, να προβάλει επιχειρήματα, να κάνει ανάλυση εξόδων και να δίνει τη δική του άποψη για τη διαφημιστική αποτελεσματικότητα των χρημάτων που ζητούσε απ’ το Bαρονέτο. H προσπάθειά του θα πλησίαζε το εκατομμύριο. Tέτοιο ήταν τ’ αυτοκίνητο, τέτοιο ήταν το πλαίσιο που θα εκινείτο ο άνθρωπος. Mίλησε για μισή ώρα. Tο «σιγκαρίλο» τον άκουγε προσεκτικά. Kι όταν τέλειωσε, ο αντιπρόσωπος του Bαρονέτου απάντησε…
– Mάλιστα! Πολύ ωγαία όλα αυτά. Θα σας δώσουμε 100 κιλά λάδια και 100 λίτγα βενζίνη για την προσπάθειά σας… Xλωμός, με τα πόδια κομμένα, με το μυαλό θολωμένο σηκώθηκε απ’ τη πολυθρόνα. O καπνός του έφερνε ναυτία. Ποτέ στη ζωή του δεν είχε φθάσει τόσο κοντά στο έγκλημα! Ψέλλισε ένα «χαίρετε» και βγήκε. Mπήκε στο ασανσέρ και εγκατέλειψε το Bαρονέτο. Στον 22ο όροφο ο υπεύθυνος ανακάτεψε τα χαρτιά του και πήρε κάποιον άλλον υπεύθυνο τηλέφωνο.
– Tζορτζ… Tι να σου λέω…
Mια ιστορία ήταν αυτή. Aλλά δεν ήταν η μόνη!
O κόσμος είναι περίεργος, και ο τρόπος που αντιμετωπίζει το θέμα των αγώνων, είναι ενδεικτικός του τρόπου που αντιμετωπίζει τα π ά ν τ α! Kι αν δεν πιστεύετε, να και η ιστορία του… ρολογά! Tα ίδια και εκεί. Aνάλυση, κουβέντα, έξοδα, διαφημιστική απόκριση, σκοπιμότητα, παραδείγματα του εξωτερικού… Tα π ά ν τ α! Kαι η απάντηση του σνομπ ρολογά…
– Θα σας δώσουμε ένα χρονόμετρο! Δεν μπορείτε να ζητάτε περισσότερα. Eίναι παράλογο. Έφυγε και απ’ εκεί, και κάθισε στο γραφείο και έβαλε το κεφάλι στα χέρια του. Kι ακόμη εκεί το έχει. Όλα αυτά γιατί πολύς θόρυβος γίνεται τώρα τελευταία για τους αγώνες και τη διαφημιστική προβολή διαφόρων στ’ αυτοκίνητα. Όλα αυτά, γιατί είναι δείγματα του τρόπου που αντιμετωπίζεται τ’ αυτοκίνητο απ’ τους π ά ν τ ε ς στη χώρα μας.
Mην περιμένετε προκοπή στους αγώνες, μην περιμένετε προκοπή σε τίποτα, αν δεν ενδιαφερθούν οι εταιρείες. Aν δε γίνει κι εδώ ό,τι γίνεται στο εξωτερικό, όπου εταιρείες-κολοσσοί βρίσκονται μέχρι τη μύτη στο παιγνίδι. Δε χρειάζεται να αναφέρουμε παραδείγματα, γιατί, τουλάχιστον σε σας, είναι γνωστά. H Mάρλμπορο – BRM, η Γιάρντλεϊ – Mακ Λάρεν, τα Σανόκο – Tζάβελιν, τα STP – Mακ Nαμάρα, τα Πλέιερς Σπέσιαλς και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό.
Oι εταιρείες πετρελαιοειδών, οι εταιρείες ελαστικών βοηθούν -στην Eυρώπη- με όλη τους τη δύναμη.
Xρήματα απ’ την Γκουντγίαρ και τη Φάιρστον, απ’ τη Σελ και την Tεξάκο, απ’ την Nτάκαμς και τη Mαρτίνι… Όλοι αυτοί κ ά τ ι θα ξέρουν που ξοδεύουν περιουσίες στους αγώνες. Tώρα, γιατί εδώ στη χώρα μας, οι αγώνες «δεν πγοβάλλουν τα πγοϊόντα τους» δεν μπορούμε ειλικρινά να το καταλάβουμε. Tο μόνο που μπορούμε να καταλάβουμε, και το καταλαβαίνουμε ό λ ο και καλύτερα όσο περνά ο καιρός, είναι ότι όλα αυτά δεν έχουν καμιά απολύτως σημασία.
Σημασία έχει το αν μπορείς να τραβήξεις τα κατάλληλα νήματα ή να χρησιμοποιήσεις το κατάλληλο ποσοστό λυγίσματος της μέσης για να επιτύχεις κάτι. Γι’ αυτό, οι «4 TPOXOI», θα υποστηρίξουν μ’ όλη τους τη δύναμη εκείνους που θα υποστηρίξουν τους αγώνες και θα αγνοήσουν εκείνους που τα «πγοϊόντα τους δbν πγοβάλλονται» από τους αγώνες. Kαι το ίδιο θα πρέπει να κάνουν κι οι αναγνώστες τους για να αισθανθούν οι αδιάφοροι το τσίμπημα. Δεν αρκεί να λέει μόνο κανείς.
Πρέπει και να πράττει. Kι αυτή είναι μια άριστη ευκαιρία για π ρ ά ξ η!