Ας κοιτάξουν ποιος είχε ξεχάσει να ασφαλίσει τι στο ελικόπτερο (το dome του radar ίσως;) και “έφυγε”, χτύπησε στο στροφείο και επακοιλούθησε η πτώση και ο φριχτός θάνατος των δύο αξιωματικών…

Σημ: τα ελικόπτερα ανήκουν στην Αεροπορία Στρατού

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

18 Comments

  1. Thunderbolt

    Πολύ σωστή η επισήμανση του ΚΚ. Και… δεν φτάνει που χάσαμε δύο ανθρώπους, μέσα στη συμφορά είχαμε και τους “δημοσιογράφους” να μας λένε όλη μέρα για το “αεροσκάφος της… Πολεμικής Αεροπορίας” (πχ. ΣΚΑΙ 100.3 και TV). Προφανώς κανένας “ειδικός” εκεί μέσα δεν ξέρει ποιά η διαφορά με την Αεροπορία Στρατού! Ούτε καν να ρωτήσει…. Το ακούσαμε και το διαβάσαμε με… κεφαλαία (προσέξτε το banner που τρέχει κάτω στην οθόνη του δελτίου και θα καταλάβετε) σε συνεχόμενα δελτία ειδήσεων χωρίς καμία διόρθωση! Ούτε καν απλή ανάγνωση της ανακοίνωσης του υπουργείου και του ΓΕΣ δεν μπορούν να κάνουν!!! Λέτε να φταίει η ζέστη?

    1. Η ασχετοσύνη τους για θέματα Γενικής, Πολιτικής και Πολεμικής Αεροπορίας είναι μνημειώδης. Για δεκαετίες αποκαλούν τα όλα τα πολεμικά “φάντομ” και όλα τα επιχειρηματικά αεριωθούμενα “λιαρτζετ” για να μην αναφερθώ στις εμβριθείς τους αναλύσεις στα αεροπορικά συμβάντα.
      Για τα Apache: Όσοι διαβάζετε το περιοδικό μας “ΠΤΗΣΗ & Διάστημα” ξέρετε ότι έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στα πφροβλήματα τους και έχουμε πετάξει μ’ αυτά. Επειδή κι’ εγώ πετάω ελικόπτερο ξέρω πως, κακή αυτοπεριστροφή μπορεί να κάνει κάποιος με μικρή πείρα (σαν εμένα) και όχι ένας χειριστής της Αεροπορίας Στρατού. Αυτό και ένα άλλο στοιχείο (το τμήμα του στροφείου που, “ταξίδεψε” σχεδόν μέχρι τα “πολιτικά” υπόστεγα), με κάνουν να πιστεύω πω κάτι έσπασε η αποκολλήθηκε. Ότι κι’ αν έγινε δεν μπορεί να ξαναφέρει στη ζωή δυό επαγγελματίες τη δουλειά των οποίων τιμώ και θαυμάζω…

  2. Ανδρέας Ροδίτης

    Πολύ σωστά κ. Καββαθά, ” το τμήμα του στροφείου που … ταξίδεψε ” ! Και για να … ταξιδέψει ή αποκολλήθηκε ή έσπασε! Οποιος τέλειωσε το Δημοτικό Σχολείο γνωρίζει για την “φυγόκεντρο”.

  3. gatos

    το ελικόπτερο που επεσε ειχε serial number 1030 και δεν ειχε ρανταρ αυτο για τους ειδιμονες που θελουν να κατηγορουν κοσμο,οι συναδελφοι με τους οποιους ειχαμε καθημερινη επαφή ας αναπαυτουν με ειρήνη,θα τους θυμόμαστε πάντα.!!!!

  4. Αν εννοείτε εμένα μάλλον κάνετε λάθος. Διαβάστε πάλι την ανάρτηση που γράφω πως, μου φαίνεται αδύνατον ένας χειριστής με τη πείρα του άδικα χαμένου αξιωματικού έκανε “λάθος”

  5. gatos

    Καταρχήν,το ελικοπτερο απατσι δελτα ειναι στη δύναμη της αεροπορίας στρατου σχεδόν ένα χρονο,ποση πειρα να εχουν οι χειρηστες και οι μηχανικοί,το μεσον ειναι καινούργιο και δεν εχει σχεση με το μοντελο Α.Οσο ευκολο ειναι ενα λάθος για το μηχανικό αλλο τοσο εύκολο ειναι και για τον χειρηστή.Παρόλα αυτά με πολυ φιλότιμο και μερακι χειριστες και μηχανικοι εξηπηρετουν το μέσο οσο το δυνατον καλυτερα.Ας μη βιαζόμαστε να βγαλουμε συμπεράσματα και να περιμένουμε το πόρισμα γιατί θα βοηθησει μηχανικους και χειρηστες σε αποφυγη παρόμοιου περιστατικου στο μελλον.

  6. Το παρακάτω άρθρο δημοσιεύθθηκε στσ ΝΕΑ από τον έγκριτο συντάκτη κ. Λουκά Δημάκα. Παρακαλώ τοπυς αναγνώστες του ιστολογίου να δούν στην αρχή το σχόλιο μου της 30/7 μία ημέρα μετά το τραγικό δυστύχημα

    Το μαύρο κουτί θα μιλήσει για το σπασμένο φτερό του «Απάτσι»

    ΛΟΥΚΑΣ ΔΗΜΑΚΑΣ

    ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΔΥΟ ελλήνων στρατιωτικών θα ανοιχτεί το μαύρο κουτί στις ΗΠΑ και θα καταγραφούν τα δεδομένα του ελικοπτέρου «Απάτσι», η συντριβή του οποίου στις 30 Ιουλίου στην Πάχη Μεγάρων προκάλεσε τον θάνατο του διμελούς πληρώματός του.

    Η «ανάγνωση» των δεδομένων του μαύρου κουτιού (ΜDR) αναμένεται να φωτίσει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες κατέληξε σε μοιραία η δοκιμή του «Απάτσι» και πώς έσπασε- όπως όλα δείχνουν- η μία από τις πτέρυγες του στροφείου. Η επιτροπή διερεύνησης των αιτίων του δυστυχήματος που έχει αρχίσει το έργο της εξετάζει τα συντρίμμια ένα προς ένα με πρώτο εξ αυτών τα κομμάτια της σπασμένης πτέρυγας που, σύμφωνα με μαρτυρίες και δημοσιευθείσες φωτογραφίες (στην ιστοσελίδα www. greekhelicopters.gr), έπεσε πιο μακριά από το σκάφος. Συνδυασμός αξιολογήσεων- μαζί με αυτά του ΜDR- ίσως δώσει απάντηση αν υπήρξε αστοχία υλικού (πτερύγων, γραναζιών κ.λπ.), μη ορθή συνδεσμολογία ή κάτι άλλο.

    Το μαύρο κουτί έχει προγραμματισθεί από το ΓΕΣ να σταλεί στις ΗΠΑ στις 22 Αυγούστου όπου θα εξετασθεί σε διάφορα επίπεδα (Κέντρο Διερεύνησης Ατυχημάτων του αμερικανικού Στρατού, κατασκευάστρια εταιρεία ελικοπτέρων Μπόινγκ και υποκατασκευάστρια του ΜDR). Οι Ελληνες θα μείνουν στις ΗΠΑ (Μίσιγκαν) έξι ημέρες κατά τις οποίες ελπίζεται ότι θα προλάβουν να είναι παρόντες σε όλες τις αξιολογήσεις. Υπενθυμίζεται ότι σε ανάλογη περίπτωση κατά την αξιολόγηση δεδομένων του «Σινούκ» στις ΗΠΑ, είχε προκληθεί, από λάθος όπως ειπώθηκε, βλάβη σε εξάρτημα…

    Το επιθετικό ελικόπτερο «Απάτσι» είχε συντριβεί στη βάση της Πάχης Μεγάρων κατά τη διαδικασία δοκιμαστικής πτήσης έπειτα από τεχνική επιθεώρηση και ενώ το πλήρωμα εκτελούσε τη διαδικασία ελέγχου στη φάση της αναγκαστικής προσγείωσης σε ακραίες συνθήκες με τη μέθοδο της αυτοπεριστροφής.
    ΝΕΑ

  7. AVATAR

    Λιγο ασχετο. Θυμαστε πριν απο μερικα χρονια με τι ρυθμο επεφταν τα μαχητικα ; Ευτυχως αυτος ο ρυθμος μειωθηκε κατα πολυ. ΕΥΤΥΧΩΣ λεω. Η κανω λαθος αγαπητε Κωστα Καββαθα. Θα ηθελα μια εξηγηση αν συμβαινει αυτο απο τον μονο σοβαρο γνωστη και αναλυτη ΚΚ.
    Ευχαριστω

    1. Το γεγονός δεν είναι τυχαίο αλλά, αποτέλεσμα της γενικότερης κατρρρευσης που παρατηρήται στην Ελλάδα του Μνημονίου και των κυβερνήσεων από το 1980 μέχρι σήμερα που την έφεραν σ’ αυτό το σημείο. Θυμηθείτε τους υπουργούς …Άμυνας των τελευταίων 4-5 ετών αλλά και τους παρόντες με τα dongle fires και θα καταλάβετε τι εννοώ

    1. C_GRIP

      Προφανώς και έχει να κάνει ΚΑΙ με αυτά, όπως έγραψε ο αγαπητός Κύριος Κ.Κ. Οι χειριστές είναι ο τελευταίος κρίκος μιας μεγάλης αλυσίδας. Σαφώς και δεν είναι συνηθισμένοι άνθρωποι, αλλά έχουν και αυτοί όρια. Οταν τους σπρώχνουμε στα όρια των αντοχών τους, τους ζητάμε (όπως και από το προσωπικό εδάφους) να δουλεύουν με αυταπάρνηση, πρακτικά χωρίς ωράριο και να επιτελούν ένα εξαιρετικά απαιτητικό και επικίνδυνο έργο, τη στιγμή που ανησυχούν αν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στις βασικές οικονομικές τους υποχρεώσεις (λόγω μειώσεων των αποδοχών τους), πολλαπλασιάζουμε την πιθανότητα λάθους τους. Οταν η διαθεσιμότητα ανταλλακτικών για κρίσιμα υλικά των αεροσκαφών είναι πλέον ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ χαμηλή και οι τεχνικοί αναγκάζονται να “καννιβαλίζουν” κάποια για να “βγουν” οι πτήσεις της ημέρας, οι πιθανότητες αστοχίας υλικού, πολλαπλασιάζονται. Οσα συμβαίνουν σήμερα, έχουν την απαρχή τους πολλά χρόνια πριν. Ας ελπίσουμε για μη χειρότερα…

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.