Από το “Ινφογνώμων”
Επικίνδυνοι πειραματισμοί με τις Ένοπλες Δυνάμεις
Αναστέλλονται για το 2010 όλες οι κύριες εκπαιδευτικές δραστηριότητες των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Realnews, τη προηγούμενη εβδομάδα το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ) εξέτασε τις εισηγήσεις των επιτελών και αποφάσισε:
•την ακύρωση των Τακτικών Ασκήσεων Μετά Στρατευμάτων (ΤΑΜΣ) του Ελληνικού Στρατού ΣΑΡΙΣΑ, ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ ΑΕΤΟΣ, ΠΟΛΥΦΗΜΟΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ καθώς και τη μείωση της συμμετοχής με προσωπικό και μέσα σε έξι πολυεθνικές συμμαχικές ασκήσεις.
•την ακύρωση των ΤΑΜΣ του Πολεμικού Ναυτικού ΚΑΤΑΙΓΙΣ, ΝΗΡΗΙΣ, ΟΡΜΗ, ΒΡΟΝΤΗ, ασκήσεις που επηρεάζουν το σύνολο των Διοικήσεων του ΠΝ, καθώς και τη μείωση της συμμετοχής με προσωπικό και μέσα σε πέντε πολυεθνικές συμμαχικές ασκήσεις.
•την ακύρωση της συμμετοχής της Πολεμικής Αεροπορίας στις πολυεθνικές συμμαχικές ασκήσεις του εξωτερικού ΒΟLD AVENGER 2010, BRILLIANT ARDENT 2010, FRISIAN FLAG, RED FLAG, STEADFUST NOΟN 2010.
http://strategy-geopolitics4.blogspot.com/2010/03/blog-post_4481.html
Read more: http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/03/egean-spike.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+InfognomonPolitics+%28InfognomonPolitics%29#ixzz0itJhSMTs
2 Comments
Το να ακυρωθούν όλες αυτές οι ασκήσεις είναι ανησυχητικό γιατί ειδικά για το πεζικό, που μπορώ να μιλήσω έχοντας προσωπική εμπειρία, είναι που είναι λειψή η εκπαίδευση στο τέλος δεν θα απομείνει τίποτα. Ο στρατός θα μοιάζει με μια μεγάλη κατασκήνωση. Για να μη γκρινιάζω χωρίς να κάνω προτάσεις θα πω τι έχω ζήσει και τι προτείνω.
ΤΙ ΕΧΩ ΖΗΣΕΙ
-Οι λεγόμενες ασκήσεις ΤΑΜΣ δεν ήταν τίποτα περισσότερο από τεράστιες ασκήσεις σκοποβολής. Αυτό είναι καλό ως ένα σημείο αλλά από εκεί και μετά δεν προσφέρουν και πολλά ενώ κοστίζουν και αρκετά χρήματα.
-Η καθημερινή εκπαίδευση στα στρατόπεδα στερείται ουσίας καθώς το συνηθισμένο είναι να κάθονται κάτω από ένα κιόσκι ,όσοι δεν είναι κωλυόμενοι γραφείς, μάγειρες, εστιάτορες, οδηγοί διοικητή, ταχυδρόμοι ,βαφείς κτιρίων και οχημάτων ,σιτιστές ,σκοποί ,αρχιφύλακες, αδειούχοι κτλ. Εκεί λοιπόν στο κιόσκι από μια θεωρητική δύναμη 100 έχουμε στο στρατόπεδο 30 και 20 κωλυόμενους άρα μένουν 10 για εκπαίδευση! Ο εκπαιδευτής ανοίγει ένα πίνακα και κάνει το μάθημα συνήθως χωρίς τρόπο που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των στρατιωτών.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
-Οι ασκήσεις μεγάλης κλίμακας ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Θα πρέπει να υπάρχουν μερικές γενικές οδηγίες και από εκεί και μετά οι μονάδες που θα συμμετέχουν να είναι υπεύθυνες για το τι θα κάνουν και το πώς θα κινηθούν. Ας δώσουμε ένα τέλος στις ασκήσεις σκοποβολής που οι στόχοι είναι γνωστοί και απλώς γίνονται βολές όπλων. Αυτή η κατάσταση είναι χρήσιμη για την απόκτηση εμπειρίας αλλά μέχρι εκεί και τίποτα άλλο.
Ίσως θα έπρεπε να δημιουργηθούν κάποιες μονάδες από πολύ έμπειρο, μόνιμο προσωπικό που η μοναδική δουλειά τους θα είναι να είναι ο «εχθρός» στις ασκήσεις καθώς και να αξιολογούν τις μονάδες που θα λαμβάνουν μέρος στην άσκηση.
– Η καθημερινή εκπαίδευση θα πρέπει να γίνει επιτέλους δημιουργική και ενδιαφέρουσα. Θα δώσω ένα πραγματικό παράδειγμα πού έχω βιώσει.
Σε μια νυχτερινή εκπαίδευση ο διοικητής (σε μια σπάνια έκρηξη ενδιαφέροντος) μοίρασε τους στρατιώτες σε δυο ομάδες, τους όρισε μια περιοχή για την κάθε μια να την έχουν υπό την ευθύνη τους και έδωσε την εντολή η κάθε ομάδα να μαζέψει πληροφορίες για την άλλη χωρίς να έχουν απόλυτη γνώση για το ποια ήταν η περιοχή της άλλης ομάδας. Μετά τους άφησε να αυτοσχεδιάσουν. Ήταν η πρώτη φορά που είδα τους στρατιώτες αντί να κάθονται στο «κίοσκι» να συμμετέχουν με ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ !!
Αν θέλεις να εκπαιδεύσεις μια ομάδα δώσε το κίνητρο της συμμετοχής. Για παράδειγμα για μάχες από μικρές αποστάσεις θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το παιχνίδι paintball ως μέσο άσκησης.
Πάνω από όλα χρειάζεται ενδιαφέρον και ΑΝΟΙΧΤΟ ΜΥΑΛΟ κάτι το οποίο είναι σε έλλειψη.
Συμφωνω με τον προλαλησαντα , αλλα ουτε καν ασκησεις σκοποβολης δεν ηταν οταν υπηρετουσα.Οι σφαιρες ηταν μετρημενες (ημουν πολυβολητης) και οι βολες ελαχιστες.Οποιος καταφερνε να ριξει παραπανω σφαιρες ηταν και ενοιωθε τυχερος,
Ηταν στραβο λοιπον το κλημα το φαγε και ο γαιδαρος.