Πω-πω-πω!! Το παρακάτω κείμενο, που αναδημοσιεύσα πριν καιρό και μου έστειλε ένας αναγνώστης δεν έβαλα το όνομα του συντάκτη διότι δεν το …ήξερα! Αυτός είναι και ο λόγος που κάποιος που υπογράφει ως p.cinammon@gmail.com με κατηγορεί ως …κλέφτη κειμένων!
Ήμαρτον Κύριε
Κώστας Καββαθάς
 
Στη μακρινή Βενεζουέλα εδώ και 30-τόσα χρόνια ξεκίνησε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα, το El Sistema (Fundación del Estado para el Sistema Nacional de las Orquestas Juveniles e Infantiles de Venezuela): http://www.fesnojiv.gob.ve/en/home.html
Ένας ντόπιος μουσικός, ο Χοσέ Αμπρέου (τον βλέπουμε στο 6:23 του δευτέρου video), βάλθηκε να μαζέψει παιδάκια στις πιο φτωχές, τις πιο απομακρυσμένες περιοχές, τις πιο βουτηγμένες στο έγκλημα και στο πάρε-δώσε των ναρκωτικών, και να τα κάνει μουσικούς. Το πράγμα προχώρησε σιγά-σιγά, χωρίς λεφτά και άρχισε να αποδίδει καρπούς.
Πέρασαν τα χρόνια, 250.000 (!) παιδάκια έμαθαν μουσική, και άρχισαν να φτιάχνονται σχολικές ορχήστρες. Οι ορχήστρες σε όλη τη χώρα ξεπέρασαν τις 100 και από αυτές οι 90 είναι συμφωνικές (ξανα-!). Οι καλύτεροι από αυτούς τους νεαρούς μουσικούς μαζεύονται σε κεντρικές ορχήστρες, με κορυφή την Ορχήστρα Σιμόν Μπολιβάρ, που αυτή την εποχή διευθύνει άλλο ένα προϊόν del Sistema, ο 28χρονος (ξανα-!) μαέστρος Γουστάβο Ντουνταμέλ (http://www.gustavodudamel.com/), που είναι επίσης εδώ και λίγους μήνες ο νέος μαέστρος της Φιλαρμονικής του Λος Άντζελες (ξανα-!). (http://www.laphil.com/gustavo/index.html)
Έκαναν τουρνέ οι Βενεζουελάνοι πιτσιρικάδες με τον πιτσιρικά μαέστρο τους και παίξανε και στο Σάλτσμπουργκ. Μάλλον καλά θα έπαιξαν, γιατί οι απαιτητικοί Σαλτσμπουργκαίοι ζήτησαν και ανκόρ. Ξεκίνησε το ανκόρ με ένα ταρατατζούμ κάπως οικείο και με την πρώτη φράση των εγχόρδων οι Σαλτσμπουργκαίοι αναγνώρισαν το κομμάτι και χειροκρότησαν. Μάλλον δεν περίμεναν ότι οι Ινδιάνοι πιτσιρικάδες θα τολμούσαν να παίξουν Στράους και μάλιστα στην Αυστρία. Και κάνει zoom-out η κάμερα και θολώνει ο νους. Πρόκειται για ΜΕΓΑΛΗ ορχήστρα, διπλή, καμμιά διακοσαριά άτομα. Και παίζουν καλά οι άτιμοι:

Συνεπώς ενδιαφερόμεθα, διαβάζουμε, ψάχνουμε. Και βρίσκουμε ένα βιντεάκι από μία απονομή, με τους Ινδιάνους live από το Καράκας. Μόνο που δεν είναι οι ΣιμονΜπολιβάροι που είναι πιτσιρικάδες μεν, αλλά γύρω στα 20-25. Είναι οι από κάτω τους, αυτοί που πάνε ακόμα σχολείο. Η Ορχήστρα “Τερέσα Καρρένιο”, έτσι τους λένε. Παιδάκια μικρά, μερικά εμφανώς αμούστακα. Ξεκινούν με Σοστακόβιτς, από τη 10η Συμφωνία το 2ο μέρος, που οι ειδικοί λένε ότι είναι ένα αποτρόπαιο μουσικό πορτραίτο του Στάλιν. Είναι ένα κομμάτι πολύ γρήγορο, βίαιο, άγριο, με εξαιρετικά απαιτητικά περάσματα, ειδικά για τα πνευστά, και ειδικότερα για τα ξύλινα, με πανδύσκολο ανσάμπλ. Τα μαθητούδια είναι ντυμένα με τα καθημερινά τους ρούχα, τα τζην τους τα σκισμένα, τα χαϊμαλιά τους, ό,τι φοράνε τα παιδιά σήμερα. Και παίζουν ηρωικά, ούτε μία νότα δεν φεύγει.
Χειροκροτήματα, περνάμε στο επόμενο κομμάτι , έναν (άγνωστό μου) Χορό ενός (αγνώστου μου) συνθέτη από το Μεξικό, ονόματι Αρτούρο Μάρκες. Τα Ινδιανάκια έχουν αλλάξει στο μεταξύ, έχουν φορέσει τη φόρμα της Εθνικής τους ομάδας, της Εθνικής Βενεζουέλας. Το κομμάτι είναι εξαιρετικό, με τη ρυθμική αγωγή που θα περίμενε κανείς από έναν χορό λατινοαμερικάνικο να ξεπροβάλλει καθώς η μουσική προχωρεί και τα παιδάκια παίζουν με ορμή.
Μπαίνουμε στο τελευταίο θέμα του χορού και καθώς η κάμερα απλώνει, συνειδητοποιείς ότι βλέπεις πάλι μια μεγάλη ορχήστρα, ίσως να μη φτάνει τα 200 άτομα των Μπολιβάρων, αλλά τα 150 τα ζυγώνει σίγουρα. Μα πώς παίζουν τόσο καλά, τόσα πολλά άτομα μαζί? Το κομμάτι κορυφώνεται και τα παιδάκια σείονται, τα δοξάρια δάσος ολόκληρο πηγαινοέρχονται σαν να τα δέρνει καταιγίδα κι όμως ούτε μισή νότα δεν ξεφεύγει ποτέ και να, φτάνουν τα τελευταία μέτρα και τα παιδάκια σηκώνονται όρθια (δείτε το στο 16ο λεπτό) και τελειώνουν το κομμάτι παίζοντας και χορεύοντας μαζί (:

Ωραία περάσατε? Εγώ να δείτε. Ας προσγειωθούμε λοιπόν στη χώρα των σκατάδων. Είναι μια χώρα που τα παιδάκια τα λένε Περικλήδες, Νεφέλες, Ιάσονες και Ιόλες. Παλιά χώρα, με ιστορία. Όμορφη χώρα.
Και οι Περικλήδες με τις Ιόλες μεγαλώνουν ακούγοντας Βίσση, παίζοντας Πάμε Στοίχημα, βλέποντας Τατιάνα Πουτανίδου, ακούγοντας τους γονείς τους να λένε πόσο καλύτερη είναι η δικιά τους μεζονέτα από τη μεζονέτα των Χατζηπαπαραίων, και ονειρεύονται να γίνουν μοντέλα. Ή μάνατζερ! Ή να τα προσλάβουν στα Stage. Στη χώρα αυτή υπάρχουν κάτι ορχηστρούλες που η και καλά καλύτερη στις καλές της βραδιές κάνει ένα φάλτσο ανά δεκάλεπτο και στις άσχημες κάνει μόνο φάλτσα.
Η λέξη “μουσικός” συνήθως σημαίνει “μπουζουξής”, ο κύριος και η κυρία Χατζηπαπάρα πετάει γαρδένιες στον ΛεΠα, ο Περικλής βολοδέρνει στις καφετέριες και η Ιόλη διαβαζει ότι η Μακρυπούλια τα έφτιαξε με τον Νίνο και μετά οραματίζεται να βγει ως γλάστρα στη Μενεγάκη.
Το κατά κεφαλήν εισόδημα της Βενεζουέλας είναι το μισό από της χώρας των σκατάδων, που επί πλέον έχει χρεωκοπήσει.

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

26 Comments

  1. coyoteracing

    Δε παω στη δουλεια το απογευμα,με αναστατωσες.Θα παρω τους δρομους και αν δεν ανακαλυψω κατι ομορφο να παρηγορηθω θα τιμωρησω τον εαυτο μου καταθετοντας τον οβολο μου στο λογαριασμο που ανοιξε για το χρεος.Εχω κρατησει ενα δεκαχιλιαρο απο παλια,λεω να ζωγραφισω και ενα πα..ρι και να το δωσω,..για την ελλαδα ρε γαμωτο.
    Καταπληκτικα τα βιντεακια μου φερνουν δακρυα,ειδικα οταν κοιταω γυρω μου.Εσυ πιλοτε μου θα δωσεις τιποτα.Ποια η γνωμη σου?

      1. coyoteracing

        Oχι αλλες αγνωστες λεξεις…τι ειναι το ρεπουσι,τι ειναι παπα ντρεου,τι ειναι το κρισι.Εγκω ξερει μονο τι θα πει gamisi.Αλλα τους τη φυλαμε ετσι δεν ειναι?Ετσι ειναι.
        Παντως αφου εφηυρε τον εαυτο του θα παρει ο,τι πηρε απο μενα η φαρμακοβιομηχανια που εφηυρε τη νεα γριπη και ο,τι πηρε ο καπιταλισμος που εφευρισκει κρισεις.Εχω εφευρει και γω κατι…ενα αρχιδι αριστουργημα και θα τους το δωσω να το τσιμπησουν.Γιατι ειμαι σιγουρος οτι οπως η νεα γριπη σταματησε στο Μεξικο ετσι και ιος της κρισης της Ελληνιτσας θα μεινει εδω.ΟΥΤΕ Ισπανιες ουτε Πορτογαλιες ουτε πουθενα.ΑΡΑ ΙΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΕΤΑΔΙΔΕΤΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.Και καταληγω… ποσο μαλακες θα πρεπει να ειμαστε που αρρωστησαμε μονοι μας και εμεις και οι Μεξικανοι.
        Πλαφον στη μαλακια?Οχι δεν εχω.
        Αντε ελα Παρο που θα παω το Πασχα, θα σουβλισω τον roadrunner.Eχεις φαει?Ουτε γω.

  2. Το φοβερότερο όλων είναι οτι οι πιτσιρικάδες πρισκαρουν την ζωή τους καθημερινα για να κανουν τα ονειρά τους πραγματικοτητα μεσα απ τη μουσική
    Ιδου τι λένε στο σχετικό με το θεμα ντοκυμαντερ που γυρίστηκε πρόσφατα
    “Εφηβοι μπροστά στο φακό, όχι πάνω από 13 – 14 χρόνων, εκμυστηρεύονται την καθημερινή αγωνία τους: μήπως σκοτωθούν από αδέσποτες σφαίρες, σε συμπλοκές, καθημερινό φαινόμενο στις φτωχογειτονιές του Καράκας. «Φοβάμαι», λέει το μικρό αγόρι, μήπως δεν μπορέσει να πραγματοποιήσει ένα από τα τρία του όνειρα.”
    Υπαρχει ενα πολυ καλό ρεπορταζ της καθημερινης σχετικα με το θεμα
    http://radar-gr.blogspot.com/2010/03/blog-post_174.html
    Εδω στην Ελλάδα δυστυχώς δεν υπάρχει μέριμνα ουτε για να μάθουν τα παιδάκια ΝΤΕΦΙ!

    1. …και τσιφτετέλι, και τσιφτετέλι! Δεν έχεις δει τις …περήφανες μητέρες που θαυμάζουν τα φυτά τους όταν, χορεύουν τουρκοχορούς στα μπουζούκια;

  3. Το φιλμ έκανε πρεμιέρα πέρυσι στην έναρξη του Διεθνοούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Εικαστικών Τεχνών Ρόδου Ecofilms -23/06/2009(http://www.ecofilms.gr/popup2005gr.asp?Year=2009&reqid=L-14) και παρουσιάστηκε και φέτος στη Ρόδο στο πλαίσιο του Rodos Ecokids (http://www.ecofilms.gr/00.1.ecofilms_kids_gr.htm)
    Το 2007 είχαμε παρουσιάσει ένα άλλο φιλμ του ίδιου σκηνοθέτη paul Smazny με το τίτλο Αρχή όων η γνώση (http://www.ecofilms.gr/popup2005gr.asp?Year=2007&reqid=L-10)με μιά ορχήστρα Παλαιστίνιων και Ισραηλινών παιδιών, ενώ το 2008 ο Paul ήταν μέλος σε μια από τις κριτικές μας επιτροπές.
    Υπάρχει λοιπόν και μια ελλάδα που ψάχνει και ψάχνεται.

  4. kyriakos

    Για να πούμε και κάτι καλό για την Ελλάδα. Το κείμενο που ακολουθεί είναι από την εφημερίδα Καθημερινή στις 23/03/2010 στην ηλεκτρονική της έκδοση
    «Έξυπνο» ύφασμα ελληνικής κατασκευής για τον αμερικανικό στρατό
    Οι βορειοελλαδικές εταιρίες, τα στρατιωτικά νοσοκομεία των ΗΠΑ και ένα… προσαρμοστικό και έξυπνο ύφασμα!
    Ποια σχέση έχει μια εταιρία από τη Θεσσαλονίκη με το αμερικανικό υπουργείο Άμυνας και πέντε στρατιωτικά νοσοκομεία των ΗΠΑ, που δέχονται τραυματίες από εμπόλεμες ζώνες, ιδίως του Αφγανιστάν και του Ιράκ;
    Τι μπορεί να προσφέρει σε ασθενείς μακρόχρονης κατάκλισης ένα έξυπνο ύφασμα… με αισθητήρες οπτικών ινών, που έχει τις «ευλογίες» των Βρυξελλών;
    Γιατί στελέχη του περίφημου πανεπιστημίου MIT διατηρούν σχέσεις στενής επικοινωνίας με επιστήμονες, που εδρεύουν στην ανατολική Θεσσαλονίκη;
    Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα βρίσκονται… στη θερμοκοιτίδα επιχειρήσεων THERMI. Εκεί δραστηριοποιούνται μια σειρά από καινοτόμες εταιρίες.
    Μεταξύ αυτών, η «Biomerosin Laboratories A.E.», που ιδρύθηκε από τη THERMI και τον καθηγητή του πανεπιστημίου Ουϊσκόνσιν, Γεώργιο Παπαϊωάννου. Η εταιρία βρίσκεται στα τελευταία στάδια για τη διεθνή κατοχύρωση και προστασία της πνευματικής της ιδιοκτησίας, που αποτελείται από χαρτοφυλάκιο τριών ευρεσιτεχνιών: πρόκειται για σύστημα τρισδιάστατης απεικόνισης της κίνησης των κάτω άκρων σε πραγματικό χρόνο, με τη βοήθεια ακτινών Χ.
    Η εταιρία εγκατέστησε πειραματικό μοντέλο στο πανεπιστήμιο Ουϊσκόνσιν, ενώ παράλληλα διεξάγει δοκιμές σε συνεργασία με το αμερικανικό υπουργείο Άμυνας. Στόχος είναι η πιστοποίηση του συστήματος και η αρχική εγκατάσταση στα προαναφερθέντα πέντε στρατιωτικά νοσοκομεία.
    Έξυπνο …ύφασμα
    Η «Biomerosin» ηγείται επίσης διεθνούς κοινοπραξίας, που ανέλαβε ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα, προϋπολογισμού 1,3 εκατ. ευρώ, για τη δημιουργία «έξυπνου υφάσματος». Το «προσαρμοστικό» ύφασμα, με αισθητήρες οπτικών ινών, θα επιτρέπει την ανακούφιση ασθενών μακρόχρονης κατάκλισης και την αποφυγή δημιουργίας πληγών στο δέρμα τους. Στην κοινοπραξία μετέχουν οργανισμοί και εταιρίες από Ευρώπη και Ιαπωνία, το ΑΠΘ και το Εθνικό Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας.
    Οι ευπαθείς ομάδες πληθυσμού, οι αναπτυσσόμενες χώρες και το ΜΙΤ
    Η εισηγμένη στην εναλλακτική αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών, «Vidavo», που ιδρύθηκε από τη THERMI και τον επίκουρο καθηγητή του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Π. Αγγελίδη, έχει εξελιχθεί στη μεγαλύτερη ελληνική εταιρία τηλεματικής στην υγεία. Πρόσφατα δραστηριοποιήθηκε σε μελέτες εφαρμογής πρωτοκόλλων παρακολούθησης της ποιότητας ζωής ευπαθών ομάδων πληθυσμού σε αναπτυσσόμενες χώρες. σε συνεργασία με το ΜΙΤ.
    Ηλεκτρονικό «παιχνίδι» λογοθεραπείας
    Λογισμικό λογοθεραπείας για παιδιά, αλλά και ενήλικες με προβλήματα άρθρωσης, παράγει η «The Second Method A.E.», που ιδρύθηκε από τη THERMI και ομάδα νέων ερευνητών. Η εταιρία λανσάρισε πρόσφατα τo πρώτο μιας σειράς έξι προϊόντων λογοθεραπείας, με την ονομασία “PLAY”.
    Η δε «Pharmaten Industrial A.E.», που στεγάζεται στη THERMI, είναι η πρώτη εταιρία στην Ελλάδα, που εξάγει τεχνογνωσία σχεδιασμού/προτυποποίησης γραμμών παραγωγής δραστικών ουσιών φαρμάκων. Διαθέτει από τα πιο σύγχρονα εργαστήρια δοκιμών/πιστοποίησης στη νοτιοανατολική Ευρώπη, εντός της THERMI.
    Στο μεταξύ, εντός τριμήνου αναμένεται να εισάγουν μετοχές στο ΧΑ άλλες δύο εταιρίες, στις οποίες μετέχει η THERMI, oι «Mobile Technology A.E.» και «Diversa A.E.». Εξάλλου, τον Φεβρουάριο η THERMI διέθεσε το τελευταίο ποσοστό που κατείχε στη «Hellastat A.E.», η οποία «αποφοίτησε» προς διετίας από τη Θερμοκοιτίδα.
    Η THERMΙ αποτελεί πρωτοβουλία του Βορειοελλαδίτη επιχειρηματία δόκτορα Βασίλη Τακά, από κοινού με την «Κούμπας Συμμετοχών Α.Ε.», την «IBG Capital» του ομίλου MARFIN και την «Proton Bank». Οι βασικοί μέτοχοι, μαζί με το Ταμείο Ανάπτυξης Νέας Οικονομίας (ΤΑΝΕΟ), έχουν ιδρύσει αμοιβαίο κεφάλαιο επιχειρηματικών συμμετοχών, που αναπτύσσει αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα, δυναμικότητας περίπου 150 MW.
    http://www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

  5. AMETANOHTOΣ ΚΟΥΜΑΡΤΖΗΣ

    Aκους εκεί 250,000 βρωμόπαιδα από φτωχές περιοχές να μαθαίνουν μουσική! Κοιτάξτε τα φασιστάκια που παίζουν κλασσική μουσική (δείχνουν και χαρούμενα τ’ατιμα) φορώντας φόρμες της Εθνικής Βενεζουέλας!!! Τα φασιστοειδή!!! Δεν τα εξήγησε κανένας ότι αυτά είναι επικίνδυνοι εθνικισμοί που οδηγούν τους λαούς σε μονοπάτια περίεργα και αποτελούν κίνδυνο για την παγκόσμια ειρήνη και την συνύπαρξη των λαών??? Και ποιος είναι αυτός ο πράκτορας που παριστάνει τον δάσκαλο της μουσικής????? Τι θέλει να μας δείξει δηλαδή ο καραγκιόζης??? Ότι ο ρόλος του δασκάλου είναι λειτούργημα και ότι τα χρήματα πολλές φορές παίζουν δευτερεύοντα ρόλο??? Οι τοπικές ΕΛΜΕ/ΟΛΜΕ τι λένε??? Είναι καταρχήν μέλος τους???? Με ποιο δικαίωμα μαζεύει τα παιδιά και τα μαθαίνει μουσική???
    Τολμάνε και μιλάνε για την παγκοσμιότητα της μουσικής φορώντας την φανέλα της Εθνικής Βενεζουέλας!! Πολεμοκάπηλοι, σοβινιστές!!! Βρωμορατσιστές!!! Επειδή κάποιο από εσάς είστε μαυροί, κάποιοι μιγάδες, κάποιοι ινδιάνοι νομίσατε ότι θα μας ξεγελάσετε????? Μα το ποιο εκνευριστικό απ’όλα είναι ότι δείχνετε χαρούμενοι!!!!!! Πως τολμάτε!!!! Είναι δυνατόν να έιστε αθλιο “πόπολο” και να μην ακουλουθείτε τον τρόπο ζωής που σας προσφέρει η παγκοσμιοποίηση???? TV, Ριάλιτι σόου, διαγωνισμούς όπως Μις Βίζιτα, Φον Παπάρας, Μπεστ Πορτιέρης οφ δε γίαρ, διαγωνισμούς αλά Γιουροβίζιον, μουσικές αλά γιουροβίζιον, ιλουστρασιόν περιοδικά κλπ. Πως τολμάτε βρωμόπαιδα?????? Φράου Μέρκελ, Μίστερ Ομπάμα, Μίστερ Μπλαίρ,Σενιόρ Σολάνα, Χερ Σημίτης, Μαντάμ Γιαννάκου, Φράου Διαμαντοπούλου, πρέπει άμεσα να δώσετε την εντολή: Tsakiste tous!!! Ακους εκεί και χαρούμενοι και φτωχοί και περήφανοι, και νέοι (γεμάτοι όνειρα) ουχί Δυτικοί αλλά άθλιοι Λατίνοι!!!! Ε ΟΧΙ!!! ΑΥΤΟ ΠΑΕΙ ΠΟΛΥ!!!! Ε ρε Δυτικά πρότυπα που σας χρειάζονται!!!
    ΦΙΛΕ ΚΩΣΤΑ ΜΟΥ ΕΦΤΙΑΞΕΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ!!!!! ΕΥΓΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ!!!!! ΤΕΛΙΚΑ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΑΣ!!! Για την Πατρίδα μας για τ’ορατό μέλλον δεν είμαι πολύ σίγουρος αλλά θέλω να κρατώ κάποια ίχνη αισοδοξίας.

  6. picos

    Η πρωτη μου αντιδραση ηταν να βουρκωσω….η δευτερη να αναρωτηθω μηπως κανω κατι λαθος στη ζωη μου μηπως στραβα αρμενιζω

      1. EytyxwsPoyDENKleveisKeimenaKavvatha...

        Oxi vevaia! Pros Theoy! To nickname moy tha se mperdepse (poy, parepiptontws, leei “…DenKleveis…”).
        H klopi allwste emperiexei tin ennoia tis afairesis ksenou kinitoy pragmatos apo tin katoxi allou me skopo tin paranomi idiopoiisi. Gia paradeigma, an to keimeno itan xeirografo kai to eixes parei apo to spiti toy arxikou syntakti, tote nai tha itan klopi. Twra einai “apla” antigrafi xwris anafora stin pigi. Plagiarism, ellinisti. Ta peri pneymatikis idioktisias tha ta kinigisei (an exei diathesi) o arxikos syntaktis. Akoma k gi’ayto na min yparxei ereisma vevaia, ofeilw na daneistw ton titlo diplanoy soy arthroy (poy thelw na pistevw oti to exeis grapsei o idios): “Νόμιμο ναι, ηθικό όμως;”

  7. Cinammon

    Μια τελευταία παρέμβαση θα κάνω η οποία αφορά στον τίτλο του αυθεντικού κειμένου και ο οποίος είναι:
    Ινδιάνοι στο Σάλτσμπουργκ και η χώρα των σκατάδ
    Την συγγνώμη σας δεν την ωφείλετε σ’ εμένα αλλά στον συγγραφέα του κειμένου, που δεν είμαι εγώ.
    Το “Σας”, αν και εν αγνοία σας, δεδομένου ότι δεν γνωρίζετε τον συντάκτη του αυθεντικού άρθρου, ήταν πραγματικά
    εύστοχο.

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.