Η τουρκική αεροπορική βιομηχανία (Turkish Airspace Industry-TAI) θα παρουσιάσει σήμερα το πρώτο μη επανδρωμένο εναέριο όχημα, μέσου ύψους πτήσης και μακράς ακτίνας δράσης. Το μη επανδρωμένο αυτό εναέριο όχημα κατασκευάστηκε αποκλειστικά από Τούρκους μηχανικούς, μετά την εμπειρία που έχει αποκτήσει η εταιρία, καθώς το ερευνητικό προσωπικό της ασχολείται με την ανάπτυξη τεχνολογιών, για την ανάπτυξη μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (UAV) από το 1992.
Το νέο όχημα έχει την κωδική ονομασία «TIHA», ενώ έχει επιχειρησιακή οροφή 30.000 ποδών, με αυτονομία 24 ωρών. Το μήκος της ατράκτου του TIHA είναι 9 μέτρα, με το εκπέτασμα των πτερύγων του, να φτάνει στα 17 μέτρα.
Η ΤΑΙ θα παραδώσει το πρώτο αεροσκάφος στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις το 2011, ενώ ευελπιστεί ότι θα υπάρξει και εξαγωγικό ενδιαφέρον από άλλες χώρες.
Από το 2005, η Τουρκία προσπαθεί να αποκτήσει δυνατότητα διεξαγωγής επιχειρήσεων στο σύγχρονο πεδίο μάχης, μέσω της αξιοποίησης των δυνατοτήτων που παρέχουν τα σύγχρονα εναέρια μη επανδρωμένα οχήματα. Για το σκοπό αυτό, έχει ήδη παραλάβει έξι ισραηλινά UAV, τύπου «Heron», ενώ αναμένεται να παραλάβει άλλα τέσσερα του ίδιου τύπου, μέχρι το τέλος του 2010.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
8 Comments
Πρέπει να ήταν το 1973 ή 74 όταν επισκέφθηκα το Κέντρο Ερευνας της Πολεμικής Αεροπορίας στο Νέο Φάληρο. Στεγάζονταν σε ένα παλιό κτήριο που δεν ξέρω αν υπάρει πια όπως δεν ξέρω αν υπάρεχει και το ίδιο το ΚΕΕΤΑ. Ήταν τότε που συνάντησα 3-4 νέους που είχαν τελειώσει το ΕΜΠ και έκαναν τη θητεία τους στη Π.Α προσπαθώντας να σχεδιάσουν και κατασκευάσουν το πρώτο ελληνικό UAV. Από τότε πολύ νερό κύλισε στ’ αυλάκι και UAV δεν είδα. Κατά καιρούς διαβάζω για κάποια γαλλικά μη επανδρωμένα αεροχήματα που ποτέ δεν κατέστει δυνατόν να πετάξουν, άλλα που τσακίστηκαν στις πρώτες δοκιμές και άλλα που, επρόκειτο να σχεδιαστούν/κατασκευαστούν απ’ την ΕΑΒ
Κουράστηκα να διαβάζω για αγορές αμυντικού υλικού που ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκε και ποτέ δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί γιατί, σιγά μην αναλάβει την ηγεσία του στρατεύματος ο ΓΑΠ, ο von Δρούτσας και, ακόμα χειρότερα, ο Καραμανλής ο Μικρός.
Να όμως που, εκτός από τον εθνικό μας “ήρωα” τον Καραγκιόζη οι Τούρκοι μας ΄”πήραν τα βρακιά” και στα UAV.
Δε πειράζει ρε χαμένοι. Εσείς έχετε εξασφαλίσει εαυτούς και οικογένειθες για 15 γενιές. Αλοίμονο από τους ιθαγενείς που κατοικούν αυτό το τόπο…
Υ.Γ. Στη μάζωξη της Σύμης, που έγινε στον Πόρο αλλά θα μπορούσε να γίνει και στο Ντα Κάπο, στη ραφήνα ή στη Πάρο δεν είπαν λέξη γι’ αυτά. Τι να πουν όμως οι ελληνόφωνοι και τα τσιράκια τους;
ενα κρατος χρεοκοπη οχι οταν εχει χρεος οσο τεραστιο και αν ειναι, αλλα οταν δεν επενδυει στην τεχνολογια και στην καινοτομια… και σε αντιθεση με αυτο που ειπες οτι η δυναμη ενος λαου ειναι στην χρηση της γλωσσας και ….
Η δυναμη ενος λαου ειναι στην χρηση και την εφαρμογη της τεχνολογιας και στην εκπαιδευση στις τεχνικες επιστημες…γιατι μονο με την εκπαιδευση στα μαθηματικα και στην γεωμετρια εκπαιδευεται ο εγκεφαλος του ανθρωπου να βλεπει και να κατανοει αφηρημενες εννοιες και να εχει φαντασια και δημηουργικη ικανοτητα να εφαρμοση το θεωριτικο υποβαθρο των γνωσεων του… καθως και προβλεπη και να αντιλαμβανεται το μελλον μεσο της παρατηρησης του παροντος και του παρελθοντος….
Για να μπορείς να διαπρέψεις στη τεχνολογία πρέπει πρώτα να είσαι σε θέση να συνδιαλέγεσαι σε μία γλώσσα σαν την ελληνική. Αν δεν τη γνωρίζεις δεν μπορείς να μετατρέψεις τη σκέψη σε εργαλείο δημιουργίας. Κανείς δεν πήγε μπροστά γράφοντας greeklish ή γρυλίζοντας “ελληνικά”
Χρόνια τώρα σε αυτή τη χώρα συντελείται μια σιωπηλή αλλά βεβαία γενοκτονία. Το έναυσμα της δόθηκε με τη φράση: “Το δημοκρατικό 5”, θυμάστε; Από τότε, αποτρέπεται συστηματικά κάθε νέος από πρακτικές εργασίες όπως αγρότης, κτίστης, υδραυλικός κλπ. Όλοι, μέσω του ελληνικού “πανεπιστημίου” γίνονται ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΙ σε όλες τις επιστήμες. Ταυτόχρονα συντελείται ισοπέδωση άξιων με κηφήνες και επιβολή της αναξιοκρατίας εφόσον άξιοι και ανάξιοι μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι. Φέτος πχ μετά τις νέες (απο)ρυθμίσεις, εισήχθησαν στα ελληνικά “πανεπιστήμια” με βαθμούς 6, 7, 8, κλπ αλλά και με 20! Όλα τα παιδιά λοιπόν που μαθαίνουν ότι για να περάσεις από το γυμνάσιο στο λύκειο απαιτείται βαθμολογική βάση 10, μαθαίνουν ότι στο πανεπιστήμιο μπαίνεις και με 6 και βγαίνεις με “το δημοκρατικό 5”. Έτσι ουδείς 15άρης σκέφτεται σοβαρά να γίνει υδραυλικός έστω και αν δυσκολεύεται να περάσει τις τάξεις στο γυμνάσιο με τη βοήθεια των φροντιστηρίων της… δωρεάν δημόσιας παιδείας. Αντιθέτως, ονειρεύεται και συχνά καβαλάει, πολυτελή δημόσια καρέκλα υπό κλιματιστικού, με λίγη τύχη και βουλευτική… χάρητι. Δεν είναι τυχαίο που μια χώρα 11εκ ατόμων παρέχει εργασία και επιβίωση σε 1,5 εκ μετανάστες ενώ ταυτόχρονα ωρύεται με το φραπόγαλο στο χέρι για την “εκτεταμένη ανεργία” 15% περί των 750.000 ατόμων.
Σε κάθε κοινωνία, ομάδα ανθρώπων κοινών συμφερόντων, πρέπει όλες οι εργασίες να κατανέμονται στα άτομα της ομάδας αναλόγως των ικανοτήτων τους. Το κτίσιμο μιας οικοδομής θα ήταν αδύνατο αν όλοι οι συμμετέχοντες ήταν πολ. μηχανικοί.
Με λίγα λόγια, η αθρόα παραγωγή “θεωρητικών”, συνιστά γενοκτονία. Ένας 15άρης που δεν παίρνει τα γράμματα, δεν είναι αποτυχημένος. Μπορεί να γίνει καλός τεχνίτης ή κάτι άλλο και να εξασφαλίσει μεν αξιοπρεπή εργασία για τον εαυτό του, ανοιχτό πεδίο δε σε κάποιον που έχει το μυαλό να γίνει επιστήμονας, αφού δε θα ρίχνει το επίπεδο του πανεπιστημίου με την παρουσία του. Όταν όμως το ίδιο άτομο φτάσει 35 χρονών και το μόνο που ξέρει είναι να επιδεικνύει το κωλόχαρτο από το “πανεπιστήμιο Κωλοπετεινίτσας” απαιτώντας διορισμό, τότε είναι αποτυχημένος και το πρόβλημα δεν έχει γιατρειά. Ταυτόχρονα υποσκάπτει ολόκληρη την κοινωνία στερώντας της παραγωγικά χέρια. Τα δικά του.
Ένα μεγάλο πρόβλημα της Ελλάδας είναι η βλακοκρατία, που είναι εν πολλοίς αίτιο και συνέπεια (φαύλος κύκλος) του κάκιστου εκπαιδευτικού συστήματος.
Η πιο ωραία παρουσίαση του προβλήματος της Έλλάδας. Το 90% της καταστροφής ξεκίνησε πράγματι από το “δημοκρατικό 5” -για φτάσει στο φασιστικό Μηδέν
Τελικά το ΚΕΑ σχεδίασε και κατασκεύασε το πρώτο ελληνικό UAV, τον “Πήγασο”. Αυτό έγινε στις αρχές προς τα μέσα της δεκαετίας του ’80. Ο “Πήγασος” έγινε επιχειρησιακός μόλις το 2003, ύστερα και από μια αναβάθμιση που έγινε στην άτρακτο και τα ηλεκτρονικά (“Πήγασος ΙΙ”). Μόνο 4 μονάδες, μαζί με τους σταθμούς ελέγχου, είναι επιχειρησιακές (σύμφωνα με τη wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/HAI_Pegasus). Σαφώς αξιέπαινη προσπάθεια. Εκεί μείναμε όμως; Γιατί δεν αναπτύσσουμε κι άλλα; Το “Πήγασος ΙΙ”, είναι μεν ένα UAV ικανό για αρακολούθηση, αλλά πλέον οι σύγχρονοι στρατοί χρειάζονται το κάτι παραπάνω: ευέλικτες πλατφόρμες UAV υψηλής τεχνολογίας και UCAV, με ικανότητα προσβολής ελαφρών στόχων κλπ. Οι Τούρκοι τα έχουν.Εμείς, με αυτή την κρίση που περνάμε ως χώρα, μου φαίνεται δύσκολο να χρηματοδοτήσουμε την έρευνα για τέτοια αεροσκάφη. Κι ακόμη πιό δύσκολο να μας αφήσουν να τα κατασκευάσουμε…
Ειλικρινά χαίρομαι που το ακούω και είναι λάθος που δεν “διάβασ πριν γράψω” όπως έλεγε κάποιος διανοητής που τ’ όνομα του μου διαφεύγει. Υπάρχει άραγε εκεί έξω κανείς από τους πιτσιρικάδες που δούλεψαν στο πρωτότυπο;
Ποιός ξέρει; Λογικά θα υπάρχουν. Παντως η Πολεμική Αεροπορία είναι ίσως το μόνο κρατικό μόρφωμα (αν είναι δόκιμος ο όρος για να τον χρησιμοποιήσω) που ακόμα δουλεύει αποτελεσματικά και μεθοδικά, έστω και με πενιχρά μέσα.
Και το βλέπεις και στο προσωπικό της, ιπτάμενο και μη, ότι είναι μια άλλη ποιότητα ανθρώπων.
Μέχρι πρότινος πίστευα το ίδιο και για το Πολεμικό Ναυτικό. Ελπίζω να μην τους έχουν διαλύσει πολύ τα πάρτυ στο Αβέρωφ!