4ΤΡΟΧΟΙ Ιούλιος 2009
ΕΝ ΛΕΥΚΩ

O Ρούλης Κουκλεντές

Στο ερώτημα αν ο γιαλός είναι στραβός ή στραβά αρμενίζουμε απαντάωι: στραβά αρμενίζουμε. Με συγχωρείτε αλλά, από τη μία ακούω τους γκουρού της οικονομίας (Ρουμπινί, Κρούγκερ και -ολίγον- Κλεμέντε), να προβλέπουν δεινά όπως, επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας, σκάσιμο της επόμενης φούσκας (που θα κάνει τις προηγούμενες να μοιάζουν με τσιχλόφουσκες), ανθρωπιστικούς πολέμους, κ.α. Απ’ την άλλη διαπιστώνω πως, εκτός απ’ τον χαρούμενο λαό (που, στις 20 Ιουνίου συνάντησε τους …προγόνους του στο Μουσείο της Ακρόπολης), και η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι «μεσ’ στη καλή χαρά». Η Φίατ ψώνισε το 20% της Κράϊλσερ (με την βοήθεια ενός φθηνού δανείου ύψους $4,5 δις απ’ τον Ομπάμα), η BMW θα παρουσιάσει την Ζ10, η VW ένα «κουπέ-όνειρο», που θα κοστίζει κάτω από 25.000€, η Πόρσε μία νέα, πιο φιλική Καγιέν, η Λαμποργκίνι υβριδικό υπερ-αυτοκίνητο και η κινέζικη Geely αντίγραφο της …Enzo. Είναι φανερό πως, πάλι, έκανα λάθος και, η ζωή πράγματι γελάει ευτυχισμένα. Γι’ αυτό είπα να παρουσιάσω τις επιθυμίες του άλλου μου εαυτού που, για τις ανάγκες του πονήματος, θα αποκαλώ Ρούλη Κουκλεντέ. Αρχίζω με τον σωματότυπο. Ψηλός, αδύνατος, ηλιοκαμένος, με τέλειους κοιλιακούς που εξασκεί 2 ώρες κάθε μέρα σε γυμναστήριο που συχνάζουν επιτυχημένα (πρώην) τυριά. Στα νιάτα του ήθελε να γίνει οφθαλμίατρος ή πυγμάχος αλλά, τον κέρδισε η Μύκονος και το Parasite Beach. Στο Λονδίνο, που είχε πάει για να κάνει αντίσταση στη χούντα, γνωρίστηκε με τον Άνθρωπο-Αγελάδα και τον μυστικοσύμβουλο του ηγέτη του Κόμματος της Κεντροαριστερής Δεξιάς. Αυτό το κόμμα διαφέρει απ’ εκείνο της Κεντροδεξιάς Αριστεράς στο γεγονός ότι, εγκρίνει τους βομβαρδισμούς με συμβατικές βόμβες ενώ το δεύτερο επιλέγει βόμβες απεμπλουτισμένου ουράνιου. Λεπτομέρεια θα πείτε αλλά, είναι ένα από τα σημεία που κάνουν την διαφορά στις πολιτικές των Δύο Μεγάλων Κομμάτων.
Συνεχίζω… Όταν έπεσε η χούντα, ο ηγέτης επέστρεψε στην Ελλάδα και, βέβαια, κέρδισε τις εκλογές. Ο Ρούλης κατέλαβε θέση μυστικοσυμβούλου στο Κόμμα και, ανοιχτή πρόκληση στα σαλόνια της υψηλής κοινωνίας. Τη Δευτέρα ήταν καλεσμένος στη βίλα του μεγαλέμπορου όπλων, την Τρίτη στο κότερο του εθνικού προμηθευτή, την Παρασκευή στο εξοχικό του Θόδωρου Ντενεκέ-Βασιλειάδη, το Σάββατο στο πάρτι του Σάμ Λαμόγια. Εκτός των άλλων, η είσοδος στην υψηλή κοινωνία, του εξασφάλισε και πρόσκληση στα εγκαίνια του Μουσείου, πράγμα που δείχνει πως τα μάρμαρα δεν κινδυνεύουν μόνο απ’ την ατμοσφαιρική αλλά και την κοινωνική ρύπανση. Η είσοδος στα «σαλόνια» (και στα κρεβάτια) των προβεβλημένων παρασίτων τον ανάγκασε να απαλλαγεί από τα χρώματος «σκατί» υποδήματα και τα κουστούμια απ’ το Prince Gulliver και να αρχίσει να ράβεται στο Μιλάνο. Με τις άκρες και τα λεφτά που απόκτησε σαν μεσάζοντας σε μεγάλες μπίζνες με τους Δήμους και το Δημόσιο, αγόρασε μία εταιρία που έβγαζε κλαδικά περιοδικά. Όντας μάγκας και καραμπουζουκλής έπιασε τον σφυγμό της αγοράς και άρχισε να βγάζει περιοδικά κουτσομπολιού για τις βίζιτες και τις (ξεφωνημένες) αδελφές που, λόγω του κοινωνικού μετασχηματισμού, είχαν πλημμυρίσει τη χώρα. Το ένα πράγμα έφερε τ’ άλλο και σε 10 χρόνια, ο Ρούλης αγόρασε Καγιέν για τον εαυτό του και CLK για τη γυναίκα του, έφτιαξε μία βίλα στην Εκάλη κι’ άλλη στο «νησί των ανέμων», δίπλα σ’ εκείνη ενός από τους λωποδύτες του Χρηματιστηρίου αλλά, μπρος στην κοινωνική άνοδο όλα επιτρέπονται. Η ζωή όχι μόνο του γελούσε ευτυχισμένα αλλά τσίριζε υστερικά. Ένας γλυκός άνεμος τον παρέσυρε. Στην προσπάθεια να την «βγει» σε άλλους καβαλημένους, ψώνισε κότερο, που ήταν 10 πόδια μικρότερο απ’ εκείνο του Εθνικού Προμηθευτή, αλλά 20 μεγαλύτερο απ’ του εκδότη των περιοδικών «Cunt&Dick», «Big Boobs» και «Tsolia Unlimited» όλα κομμάτια του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού –που του εξασφάλισαν και την πρόσκληση στη τελετή εγκαινίων . Όπως ήταν αναμενόμενο η ραγδαία άνοδος του στο Κόμμα, αλλά κυρίως η γνωριμία με τoν Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Παραισθήσεων 2004, τράβηξε την προσοχή ενός άλλου εκδότη που, έβγαζε τα περιοδικά «Bull&Shit», «Morgue», «DragQueen» αλλά, και του μεγαλύτερου στον κόσμο εντύπου πολιτικο-κοινωνικού αυνανισμού, M&M (Men&Masturbation). Για να μην σας κουράζω ο Ρούλης έφτασε κi’ εγώ έμεινα πίσω. Όσα είχε στερηθεί στην Κωλοπετινίτσα ήταν τώρα δικά του. Με την βοήθεια του κόμματος και, το κυριότερο, χωρίς να έχει δουλέψει ούτε μία ώρα στη ζωή, τα είχε καταφέρει. Για να γιορτάσει το γεγονός κάλεσε λίγους, εκλεκτούς ανθρώπους στο μπαρ «Καρατσόντα». Ανάμεσα τους ο αντιπρόσωπος κινητής τηλεφωνίας Αλ Ζαχουάρ αλ Μπιν αλ Ρουαχάρ, ο αργυραμοιβός Λούλης Σουρουκλεμές με τηΤζένυ Βιζιτίδου, ο λαθρέμπορος πετρελαίου Τζαννής Τζανετογιάννης, ο εισαγωγέας (πολυτελών) αυτοκινήτων Λάκης Πιλάφας, ο συναρμολογητής κινέζικων τηλεοράσεων Χάρης Αρπαχτίδης και πολλές άλλες προσωπικότητες του επιχειρηματικού και πολιτικού κόσμου. Την επομένη ο Ρούλης τηλεφώνησε στον γνωστό δημοσιογράφο και (πρώην) εκδότη Κώστα Καββαθά για να πει τον πόνο του. Η γυναίκα του ήθελε BMW X10, ο γιός Golf Gti κι’ ο ίδιος ν’ αλλάξει το Καγιέν με κάτι πιο σπάνιο μια και οι δρόμοι είχαν γεμίσει Πόρσε. Ο Καββαθάς αρνήθηκε να του μιλήσει λέγοντας πως, εδώ και δεκαετίες, έχει κόψει κάθε σχέση με τον άλλο του εαυτό και, το καλύτερο που είχε να κάνει ήταν να κόψει το κεφάλι του, πράγμα που δεν φάνηκε λογικό μια και η εταιρία (του Καββαθά) είναι «εισηγμένη» και ο ίδιος «γράφει γι’ αυτοκίνητα». Ήταν εκείνη τη στιγμή που, ο Ρούλης κατάλαβε ότι, δεν μπορείς να έχεις εμπιστοσύνη σε κανένα ούτε κσν στον άλλο σου εαυτό. Αλλά και ο Καββαθάς κατάλαβε για μία ακόμα φορά πως χίλιες φορές νεκρός από βαριά μορφή καρκίνου παρά μία ζωή σαν Κουκλεντές!

Δώκαμε, δώκαμε…
Έχω πολλές φορές αναφερθεί στο τρόπο που, η συντριπτική πλειοψηφία των εισαγωγέων σνομπάρει τους 4Τ. Τα παλιά χρόνια το φαινόμενο είχε πάρει διαστάσεις επιθεώρησης δεκαετίες πέρασαν αλλά, το φαινόμενο παραμένει έχοντας πάρει, λόγω της αγραμματοσύνης που δέρνει το νέο αίμα, κωμικές διαστάσεις. Υπήρχαν τότε και σήμερα πιο πολύ, έμποροι που δεν έχουν ανοίξει το περιοδικό (το να «διαβάσει» απαιτεί πρόσθετες ικανότητες!). «Α, εσύ δεν είσαι που γράφεις γι’ αυτοκίνητα:» είναι η συνηθισμένη αντίδραση όταν κάνω το λάθος να συστηθώ. Με ελάχιστες εξαιρέσεις αυτοί που «βγάζουν μάτι» είναι οι καινούριοι «μάρκετινγκ μάνατζερς» και οι πωλητές. Η μεγάλη πλειοψηφία των οποίων όχι μόνο δεν έχει ξεφυλλίσει το περιοδικό, αλλά το μπερδεύει με άλλους τίτλους. Η ατάκα: «το …βιβλίο σας (έτσι αποκαλούν το περιοδικό) έθαψε τα’ αυτοκίνητό μας», είναι κανόνας. Μία άλλη, μεγάλη κατηγορία κρίνει τους 4Τ σύμφωνα με αυτά που άκουσαν από …γνωστούς . Η ατάκα «ένας φίλος μου είπε ότι γράψατε….» είναι πρώτη στη σειρά. Ελάχιστες φορές αναφέρθηκα στα κατορθώματά τους μια και ήξερα πως, η όποια κριτική θα είχε μηδενικό αποτέλεσμα αφού κύρια αποστολή των εν λόγω είναι να βγάλουν πολλά και εύκολα λεφτά και να τα στείλουν, τοπ ταχύτερο, στην Ελβετία ή στα Νησιά Καϊμάν. Οι καταναλωτές έρχονται δεύτεροι, με 3-4 εξαιρέσεις εταιριών που εργάζονται με «ευρωπαϊκά» πρότυπα. Όμως, τον τελευταίο καιρό συμβαίνει κάτι που, πραγματικά, με εξοργίζει και που μόνο σε ένα υποανάπτυκτο, τριτοκοσμικό κράτος θα μπορούσε να παρουσιαστεί. Εδώ και πολλά χρόνια οι 4ΤΡΟΧΟΙ είναι πρώτοι σε κυκλοφορία αλλά και σε αναγνωσιμότητα και μάλιστα με τεράστια διαφορά από όλα τα ανδρικά και τα αποκαλούμενα lifestyle περιοδικά. Μάταια το Εμπορικό Τμήμα της εταιρίας προσπαθεί να πείσει αντιπροσωπείες σαν της Suzuki, της Mazda, της Citroen να διαφημίσουν τ’ αυτοκίνητά τους στις σελίδες μας. Οι υπεύθυνοι προσποιούνται ότι δεν υπάρχουμε ίσως διότι οι μνήμες που έχουν απ’ τον τρόπο που τους αντιμετώπισα στα 40 χρόνια της έκδοσης είναι γραμμένος με ανεξίτηλο μελάνι στη μνήμη τους. Με το ίδιο μελάνι που είναι γραμμένη η απάντηση που έδωσα σε παλιό αντιπρόσωπο της Honda όταν, πολλά χρόνια πριν μου είπε, πως αν έβαζα στο εξώφυλλο την μοτοσικλέτα του θα μου έδινε «ένα χιλιαρικάκι». Του είπα να το βάλει εκεί που ξέρει, με αποτέλεσμα, η διαφημιστική του εταιρία να διαγράψει το περιοδικό απ’ το πρόγραμμά της. Το ίδιο ισχύει και σήμερα αλλά, σε μικρότερο βαθμό. Την μεγαλύτερη «πλάκα» έχει η αντιπροσωπεία της Citroen που ενώ διαθέτει εκατομμύρια για να προβάλει τα’ αυτοκίνητά της στη τηλεόραση και στις εφημερίδες αγνοεί επιδεικτικά το περιοδικό. Το ίδιο, επί 100, ισχύει για την Skoda που αμφιβάλω αν γνωρίζει την ύπαρξη του ίσως από τότε που επέστρεψα φακελάκι που περιείχε 10.000 δραχμές για έξοδα …βενζίνης! (σημ. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να προσθέσει ο Στράτης ποιοι άλλοι μας έχουν γραμμένους διαφημιστικά). Συνεχίζω: Ο αντιπρόσωπος των κινεζικών Jacrein «έβαλε στη θέση τους» τους Γ. Κακούρη και Σ. Παπαδήμα επειδή, όπως είπε, του «έθαψαν» το αυτοκίνητο. Η νέα «αντιπροσωπεία» της Renault ή, καλύτερα, το Γραφείο Τύπου μια και δεν νομίζω ότι υπάρχει αντιπροσωπεία, μας κρατάει μεν ενήμερους για τα νέα μοντέλα, αποφεύγει όμως να πει πότε θα μας δώσει το νέο Megane για δοκιμή μικρής ή μεγάλης διάρκειας και δεν παραχωρεί νέα μοντέλα σαν τα Modus, Grande Modus και Kangoo. Η GM Hellas διαφημίζει τα νέα Insignia 1,6 και 1,8 αλλά δεν έχει αυτοκίνητα για …δοκιμή. Το οδηγήσαμε μόνο όταν ο αναγνώστης Μιχάλης Φασούλας μας παραχώρησε το δικό 1,6 turbο! Μία ακόμα περίπτωση που χρήζει ιατρικής παρακολούθησης είναι αυτή της νέας Alfa 159. Ενώ βρίσκεται εδώ και ένα μήνα στις εκθέσεις και διαφημίζεται στην τηλεόραση και στις εφημερίδες οι 4ΤΡΟΧΟΙ πήραν την Άλφα 1,8 μόλις την τελευταία στιγμή.

Τ’ αυτοκίνητα που οδήγησα
Έτσι για το καλό. Για χάρη της παλιάς εποχής. Όχι για ’μένα… Για την φουκαριάρα την μανούλα μου οδήγησα την Alfa Romeo Mito 1.4TB , την Lancia Delta1.4, και το Golf Gti. Παραλίγο να οδηγούσα και το νέο BMW Z4 αλλά, δεν πρόκανα γιατί το είχαμε δώσει στον φίλο (και συνεργάτη) τον Κώστα Μακεδόνα. Η Mi.to δεν φάνηκε κακή αλλά, δεν έχασα και τον ύπνο μου. Κάτι λείπει απ’ αυτή τη γραμμή παραγωγής του Gruppo που, εδώ και χρόνια, επιχειρεί μία δύσκολη άσκηση ισορροπίας προσπαθώντας να διατηρήσει στη ζωή δύο θρύλους: την Alfa Romeo και την Lancia. Το καταφέρνει με τον πρώτο και αποτυγχάνει με τον δεύτερο. Όταν επιλέγεις Alfa έχεις (ακόμα) την αίσθηση της συνέχεις και της ιστορίας οτιδήποτε κι’ αν σημαίνει στις μέρες μας. Με τον κινητήρα των 1.400 κ.εκ., που αποδίδει 150 ίππους και 23,4 χλγμ. στις 3.000 σ.α.λ. σε λειτουργία overboost (όταν επιλέξεις το πρόγραμμα D (Dynamic) στα ηλεκτρονικά, κάνεις 0-100 χλμ σε 8 με 9 δλ.πράγμα που σημαίνει ότι προσπερνάς με ασφάλεια. Τα αεριζόμενα δισκόφρενα, διαμέτρου 305 χλστ. με 4πίστονες δαγκάνες εμπρός, επιβραδύνουν θετικά και όλα δείχνουν Άλφα Ρομέο αλλά, κάτι συμβαίνει με το σύστημα διεύθυνσης που δεν είναι τόσο ακριβές στην ευθεία. Κάπου γράφουμε ότι μοιάζει με «μεγάλο» Punto Abarth και δεν έχουμε και πολύ άδικο! Δεν συμβαίνει το ίδιο με την Lancia 1.4 Delta που οδήγησα για πολύ λίγο γιατί, δεν αισθάνθηκα ότι, το αυτοκίνητο μου έλεγε κάτι. Όντας παλιός ιδιοκτήτης της μάρκας (μία 2λιτρη Beta Coupe και μία Fulvia 1,3S) δεν μπόρεσα να συλλάβω το υπονοούμενο. Ο 1.400άρης τούρμπο με τους 150 ίππους με καλή ροπή από χαμηλά (πριν τις 2.000 σ.α.λ) είναι πλέον γνωστός στο Γκρούπο και, όπως λέει η νεότερη γενιά των 4Τ «δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τα παραπλήσια τούρμπο του γκρουπ της VW (σ.σ.: εκτός από τις μετρήσεις κατανάλωσης), χτυπώντας στα ίσια μέχρι και τον πολύ καλό γερμανικό 1.800άρη των 160 ίππων». Όλα σωστά αλλά κάτι λείπει, τουλάχιστον για ’μένα που έζησα τις παλιές Lancia. Χρειάζεται βιβλίο για να εξηγήσω αυτό που θέλω να πω και, φοβάμαι πως θα απογοητεύσω όσους περιμένουν να το κάνω. Οι εποχές μου πέρασαν, το ίδιο φαίνεται κι’ εγώ και, άντε να εξηγήσεις σήμερα τι σημαίνει Lancia Stratos και HF.Επόμενο και καθοριστικό για τα (σπασμένα) μου νεύρα το 8ης η 9ης ή 10ης τι σημασία έχει αδέλφια, VW GTi. Σημασία έχει ότι το αυτοκίνητο είναι το όνειρο (ή ακόμα και η …ονείρωξη) του κάθε «εραστή». Καταπληκτικό σε όλα. Παρ’ ότι ανέθεσα στο χειρότερό μου εαυτό να βρει κάποιο μειονέκτημα το μόνο που ανακάλυψα ήταν οι …φριχτής αισθητικής ζάντες! Όλα τα υπόλοιπα είναι ο Παράδεισος της αυτοκίνησης και μπράβο στους γερμαναράδες που επιμένουν… Αν μπορούσα ή ήθελα να πάρω αυτοκίνητο αυτό θα ψώνιζα…

Περιούσιος λαός: συνέχεια δίχως τέλος
Η περιοχή στην Άνω Γλυφάδα και στο Πανόραμα βρίθει από αυθαίρετα που, ο περιούσιος λαός έχει «σηκώσει» καταπατώντας δημόσια γη. Έχοντας ζήσει πάνω από 18 χρόνια στα «Δικηγορικά» στην Άνω Βούλα έλαβα μέρος στις προσπάθειες κατάσβεσης 3-4 πυρκαγιών και ξέρω καλά την περιοχή που, νέος, έκανα βόλτες με τις πρώτες enduro που είχαν έλθει στη χώρα. Παρακολουθώ την εξέλιξη της μεγάλης φωτιάς που καίει τα λιγοστά δέντρε και τους θάμνους που έχουν απομείνει στις υπώρειες του Υμηττού και σκέπτομαι πως, αυτοί που την έβαλαν πρέπει να είναι ή φριχτοί μικρομεσαίοι ή κλασικοί ελληναράδες μακάκες. Έχω δει και τις δύο κατηγορίες εν δράση στα Μεσόγεια που μένω τα τελευταία 22 χρόνια. Οι πρώτοι δουλεύουν νύχτα τις γιορτές των Χριστουγέννων και του Πάσχα. Έχοντας αγοράσει ένα εκτός σχεδίου «οικοπεδάκι» και θέλοντας να βάλουν ένα (ακόμα) κεραμίδι πάνω απ’ το κεφάλι τους «πλακώνουν» νύχτα με ένα τσούρμο οικονομικών μεταναστών (που μετά ζητάνε να φύγουν) και σηκώνουν το αυθαίρετό τους πριν προλάβεις να πεις …Χριστός Ανέστη! Οι δεύτεροι (οι χοντρομακάκες) καίνε τα χόρτα στα κτήματά τους με ανέμους 6 Μποφόρ πυρπολώντας ολόκληρες περιοχές και θέτοντας σε κίνδυνο ακόμα και τις ζωές των …ηλιθίων που έχτισαν τα σπίτια τους ακολουθώντας το γράμμα και το πνεύμα του νόμου. Τρεις μήνες πριν ρώτησα έναν απ’ αυτούς αν έχει άδεια για το απίστευτης κακογουστιάς και εγκληματικής αδιαφορίας για το περιβάλλον που «σήκωνε» νύχτα κοντά στο σπίτι μου. Κανείς δεν έχει, απάντησε. Έχω εγώ είπα. Με κοίταξε με οίκτο και είπα να πάω στην Αστυνομία Κορωπίου. Πήγα. Το ανέφερα. Τι να κάνουμε, είπε ο Αξιωματικός Υπηρεσίας. Τους κάνουμε μηνύσεις, τους βάζουμε πρόστιμα και αυτοί συνεχίζουν και παίρνουν ΔΕΗ και νερό. Κουράστηκα (και κούρασα κι’ εσάς) να το γράφω. Τίποτα και κανείς δεν μπορεί πλέον να αντιστρέψει την καταστροφή ούτε ο ίδιος ο Ιησούς αν γινόταν …Πρωθυπουργός με υπουργικό συμβούλιο τους 12 Αποστόλους. Οι μισοί -περιούσιοι- πολίτες χρηματίζουν τους άλλους μισούς και όλοι μαζί εκλέγουν τα καρτούν, που παριστάνουν τους υπουργούς και δημιουργούν το περιβάλλον για να μεγαλώνουν τα συγκεκριμένα φυτά. Καθώς γράφω η φωτιά κατεβαίνει την ανατολική πλευρά του Υμηττού πλησιάζοντας επικίνδυνα τον οικισμό (γιατί οργανωμένη πόλη δεν είναι). Μπορεί να την σβήσουν, μπορεί να μας κάψει όλους, καμία σημασία δεν έχει πλέον σε μία χώρα που η μείωση του τέλους ταξινόμησης έκανε τους υπηκόους να ξεσαλώσουν αγοράζοντας, σε ένα μήνα, τζιπούρες αξίας 2 δις ευρώ. Τι συμβαίνει; Τίποτα το ιδιαίτερο. Απλά, ο περιούσιος ετοιμάζεται για το τελευταίο κεφάλαιο της ιστορίας του. Αυτό που θα απομείνει θα είναι το πραγματικά εκπληκτικό Μουσείο της Ακρόπολης που στα σπλάχνα του κρύβει την Ελλάδα που θα μπορούσε να είναι αν δεν είχε γαμ…θεί απ’ ένα δήθεν προοδευτικό εσμό «συνιστωσών» και «διανοούμενων» που είναι στη δούλεψη του Σόρος και των ΜΚΟ του. Την Ελλάδα (όπως και την Ιταλία και κάθε χώρα που με αρχαίο πολιτισμό) που πρόδωσαν, έκλεψαν, κατέστρεψαν, τα εκατομμύρια των Κουκλεντέδων που βγήκαν στον αφρό με τη Αποστασία, την δικτατορία, τον κοινωνικό «μετασχηματισμό» του (κίβδηλου) σοσιαλισμού και την οικογενειοκρατία του νεοφιλευθερισμού. Υπερβάλλω; Από την Ζίμενς αγόρασε τα κουζινικά του Κυριάκου η Ντορολίζα, με τον Χριστοφοράκο και τους κολλητούς του ψώνισε οικόπεδο στην Τήνο ο Κυριάκος, από την Ζίμενς παρέλαβε 1 εκατομμύριο ευρώ ο «στρατηγός», αυτός ο συρφετός ήταν καλεσμένος στα εγκαίνια του Μουσείου, πρώτο τραπέζι πίστα ο Ρούλης Κουκλεντές. Κάποιος αναγνώστης έστειλε ένα e-mail ρωτώντας αν με κάλεσαν. Τι είναι αυτά που λες αγαπητέ Νίκο; Οι 4ΤΡΟΧΟΙ και τα περιοδικά των Τεχνικών Εκδόσεων δεν είναι κομμάτι του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού έστω κι’ αν η παρουσία τους «έστειλε» στα Πανεπιστήμια και στα Πολυτεχνεία πάνω από 60.000 νέους. Στις λειτουργίες αυτού του κοινωνικό-πολιτικού μπορντέλο δεν αξίζει να λαβαίνεις μέρος.
Το κομμάτι που ακολουθεί δημοσιεύτηκε σε μηνιαίο περιοδικό τον Δεκέμβριο του 2006. Επειδή τον τελευταίο καιρό έκαναν την εμφάνισή τους πολλοί …προφήτες το αναδημοσιεύω για να δείτε ποιος τα έλεγε και πότε._Κ.Κ.
Τεχνολογικός και πολιτικός μεσαίωνας
Πάει καιρός τώρα που λέω ότι ο 3ος Παγκόσμιος Πόλεμος έχει ήδη ξεκινήσει και πως, κάθε μέρα που περνάει, οι συγκρούσεις θα γίνονται πιο άγριες. Σε αυτόν τον πρώτο πόλεμο του 21ου αιώνα αντιμέτωποι είναι ο 1ος και ο 3ος Κόσμος. Οι πολύ πλούσιοι και οι πολύ φτωχοί. Οι κατακτητές και οι λεηλατημένοι. Οι βιαστές και οι βιασμένοι. Αυτός ο πόλεμος δεν θα τελειώσει σε 4-5 χρόνια αλλά θα διαρκέσει πολλές δεκαετίες. Η αιτία βρίσκεται στο γεγονός ότι, σε αντίθεση με κάθε προηγούμενο, είναι πόλεμος ασύμμετρων απειλών, όπως εύστοχα τον αποκάλεσαν μετά την 9/11 τα γεράκια στην Ουάσινγκτον. Από την μία υπάρχουν οι οπλισμένες με όλα τα σύγχρονα όπλα στρατιές των Νέων Σταυροφόρων και απ’ την άλλη οι ζωσμένοι με εκρηκτικά, αποφασισμένοι παρίες του πλανήτη από τους οποίους οι πρώτοι αφαίρεσαν τα πάντα, από τη γη που καλλιεργούν μέχρι τα γάλα των παιδιών τους για να μην αναφερθώ στους 600.000 νεκρούς από την εισβολή στο Ιράκ και τις 18 γυναίκες και μωρά που εκτελέστηκαν από τους ισραηλινούς στη Λωρίδα της Γάζας. Σε αντίθεση με τους προηγούμενους από την εκστρατεία εναντίον της Τροίας μέχρι το τελευταίο «δίκαιο» πόλεμο, ο 3ος είναι αποτέλεσμα των φοβερών, απάνθρωπων ανισοτήτων που, ο δυτικός άνθρωπος επέβαλε στα δισεκατομμύρια που ζουν με λιγότερο από 1 δολάριο την ημέρα. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα -που δεν θα ξεχάσω. Πριν 10 χρόνια στην παρουσίαση στη Στουτγάρδη ενός πανάκριβου μοντέλου της Μercedes Benz με κινητήρα V12 o υπεύθυνος ανακοίνωσε με υπερηφάνεια στους δημοσιογράφους ότι «η εξέλιξη μόνο του συστήματος που ανοίγει και κλείνει τις πόρτες κόστισε 5 εκατομμύρια μάρκα»! Λίγοι απ’ τους δημοσιογράφους κατάλαβαν την ύβρη. Πέντε εκατομμύρια μάρκα (ήταν πριν του ευρώ) για μία μπετούγια! Ο υποψιασμένος αναγνώστης δεν έχει παρά στην μία πλευρά της ζυγαριάς να βάλει το κλείθρο και στην άλλη τη κλοπή πλουτοπαραγωγικών πηγών από τις χώρες του, αποκαλούμενου 3ου Κόσμου που επιτρέπουν στον Γερμανό μηχανικό (και στον Έλληνα λωποδύτη, μεταπράτη ή κομπραδόρο) να κυκλοφορεί οδηγώντας την Ύβρη.
Χαμένοι στον ωκεανό των πιστωτικών καρτών, της φαινομενικής πραγματικότητας και του life style τζατζίκι με καγιέν δεν είμαστε σε θέση, δεν θέλουμε ή δεν μας αφήνουν να δούμε την ανισότητα. Και δεν μας αφήνουν γιατί, αν καταλάβουμε τι γίνεται, αν τρομάξουμε, συγκινηθούμε, συμπαρασταθούμε θα χαλάσουμε τη σούπα των διεθνικών. Γι’ αυτό φροντίζουν να στέλνουν τους στρατούς τους σε χώρες που, ακόμα, διαθέτουν αποθέματα (ουρανίου, πετρελαίου, χρυσού, φθηνού δυναμικού κλπ) τα οποία αρπάζουν για να μη χάσει ο βλάχος την «μερσεντέ» και ο γιάπης την Πόρσε. Τα πράγματα εξελίσσονται όπως είχαν προβλέψει οι συγγραφείς επιστημονικής φαντασίας. Τρομοκρατημένοι από τα εγκλήματα τους οι «πολιτισμένοι» της Δύσης αναζητούν τρόπους για να προφυλαχτούν από τα χτυπήματα. Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης της Ε.Ε. Φ. Φρατίνι πρότεινε να ψηφιστεί νόμος που να επιβάλει τη «…καταγραφή και διατήρηση για ένα τουλάχιστον χρόνο όλων των τηλεφωνικών συνδιαλέξεων και τουλάχιστον για έξη μήνες του συνόλου της εμπορικής δραστηριότητας των πολιτών στο Ίντερνετ για κάθε χρήση…». Στον νέο Μεσαίωνα μία μικρή ομάδα ανθρώπων (όχι πάνω από 2.000.000) θα ελέγχει το σύνολο των πολιτών πρώτα του αναπτυγμένου και, σιγά-σιγά, του 3ου Κόσμου. Με πρόφαση το «πόλεμο εναντίον της τρομοκρατίας» οι εχθροί της δημοκρατίας και της ελευθερίας απλώνουν τα πλοκάμια τους σε όλες τις πλευρές της ζωής μας. Οι χαρτογιακάδες των Βρυξελών λένε ότι είμαστε (όλοι) ύποπτοι για «τρομοκρατική ενέργεια» και, γι’ αυτό πρέπει να παρακολουθούν κάθε μας κίνηση. Πανίσχυρα (και πάμφθηνα πλέον) συστήματα όπως το Echelon καταγράφουν σε τεράστιες βάσεις δεδομένων κάθε τηλεφώνημα, φαξ, e-mail αλλά, με τα εκατομμύρια κάμερες που έχουν τοποθετήσει στους δρόμους και στα κτίρια, παρακολουθούν κάθε κίνηση ακόμα και λέξη που λέμε. Οι τεχνολογίες παρακολούθησης κάνουν τον Μεγάλο Αδελφό να μοιάζει με Μικρό Εξάδελφο ιδιαίτερα αν κανείς κάνει το λάθος να ταξιδέψει στη κοιτίδα της …δημοκρατίας, τις ΗΠΑ. Όπως μου λένε ο εξευτελισμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας είναι απόλυτος και αυτό στη χώρα που διαθέτει το απόλυτα καλύτερο Σύνταγμα στον κόσμο. Πολλές φορές αναρωτιέμαι που πήγαν οι νέοι του Μάη του ’68, τι απέγινε η γενιά του Πολυτεχνείου, που χάθηκε ο Αντρέας, ο Φοίβος, ο Γιώργος και η Καίτη (Γώγου). Γιατί ανταλλάξαμε τα όνειρά μας με Γκραν Τσέροκι, Καγιέν και BMW Χ5; Τι κάνει τον νέο να θέλει να γίνει πορτιέρης σε ξενυχτάδικο και τη κοπελιά γλάστρα σε πρωϊνάδικο; Τι είναι αυτός ο εφιαλτικός κόσμος που λες και ξεπήδησε μέσα από τις (χειρότερες) σελίδες των βιβλίων της επιστημονικής φαντασίας. Εκατομμύρια άνθρωποι της δικής μου και της επόμενης γενιάς, αναρωτιούνται που πάμε. Μα που αλλού παρά στον …διάβολο!

Αντιλογισμοί
•Την Κυριακή 21 Ιουνίου διάβασα (στο «ΒΗΜΑ») άρθρο για την επίσκεψη Ερντοάν στην Αθήνα και την συνάντησή με τον Έλληνα πρωθυπουργό! Η γάτος δημοσιογράφος πληροφορούσε τους αναγνώστες πως στη συνάντηση «η ψυχρότητα ήταν εμφανής». Με μία λεπτομέρεια: ο Τούρκος ηγέτης δεν ήλθε στην Αθήνα. Ακύρωσε την τελευταία στιγμή το ταξίδι. Λεπτομέρειες θα πείτε…
•Προσπάθησα να παρακολουθήσω τις περιγραφές των αγώνων Formula 1αλλά, γρήγορα πήγα για ύπνο. Αντίθετα δεν μπορώ να ξεκολλήσω απ’ τους αγώνες MotoGP έστω κι’ αν χρειαστεί να χαμηλώσω την ένταση
•Στη ζωή έχω κάνει πολλά καλά και πολλά λάθη. Ορισμένα απ’ τα τελευταία βασανίζουν την όραση και την ακοή μου –αλλά και του κοινού. Ζητάω συγγνώμη
•Αν ήξερα τι θα επακολουθήσει όταν έβγαλα τους 4Τ μπορεί και να μη το …έκανα!
•Πήγα μία φορά για δείπνο στο σπίτι ενός «ειδικού» δημοσιογράφου. «Που είναι το αρχείο και η βιβλιοθήκη σου» ρώτησα. «Δεν έχω. Οι αντιπροσωπείες στέλνουν τα δελτία Τύπου». Κατάλαβα, σκέφτηκα
•Αναρωτιέμαι τι έχει απομείνει απ’ την παλιά ειδική δημοσιογραφία. Από τους γραφιάδες που έμαθαν τον κόσμο τι είναι αγώνες, ποια είναι τα πορτοκάλια και ποια τα λεμόνια της αυτοκινητοβιομηχανίες, ποιοι φτιάχνουν κάρα και ποιοι βάρκες. Το 70% έφυγε απ’ τη ζωή και το 30 ετοιμάζει τις βαλίτσες του. Και μετά; Μετά θα νικήσει ο Φέτελ και θα εγκαταλείψει ο Μέτελ. Τόσο αναλυτικά, τόσο βαθιά
•Το μεγαλύτερο γεγονός στο Ακρόπολις ήταν η επίδοση του Λάμπρου Αθανάσουλα. Του ταλαντούχου οδηγού που αναδείχτηκε μέσα από το δικό μας «Γίνε Πρωταθλητής», τον θεσμό των 4Τ και της Toyota Hellas. Αυτή, κομπεξικά κωθώνια είναι, ανάμεσα σε 1000 άλλες πρωτοβουλίες, η προσφορά του περιοδικού στον σύγχρονο Ελληνικό (τεχνικό και τεχνολογικό) Πολιτισμό
• Ξεσάλωσαν οι μπούρτζοι με την μείωση των τελών ταξινόμησης ψωνίζοντας τις τζιπούρες και τις CLK της μικρομεσαίας τους ζωής
• Ερώτηση για να χαμογελάσουμε: τι αυτοκίνητο θα μου προτείνατε ν’ αγοράσω;

ΑΠΟΨΗ
Του καθηγητή Θ. Π. Τάσιου
(Απόσπασμα από άρθρο του για τις ΑΠΕ από την Καθημερινή)
Ανεμογεννήτριες: Αισθητική και Αν-αισθησία

…Δεύτερον και θεμελιωδέστατο, θυμηθείτε ότι όση ώρα εμείς μιλάμε «περί αισθητικής», έχουν συμβεί τα εξής γεγονότα: α) Χιλιάδες παιδιά στη δυτική Μακεδονία έχουν εισπνεύσει απαράδεκτες ποσότητες αερίων ρύπων – για να ’χετε εσείς το καθαρό σας ρευματάκι, β) Χιλιάδες Αλβανοί και Βούλγαροι τρίβουν τα χέρια τους, γιατί σας πουλάνε το ρεύμα τους – και το πληρώνετε με τα συνεχή ξεδιάντροπα δάνεια που κάνει το κράτος σας, υποθηκεύοντας (ως άλλος νταβατζής) το μέλλον των εγγονών σας, γ) Χιλιάδες τόνοι διοξειδίου του άνθρακα έχουν εκλυθεί στην ατμόσφαιρα, συμβάλλοντας στις ανεπίστρεπτες κλιματικές αλλαγές – που μέχρι κι ο κ. Μπους τις παραδέχτηκε (άκου να δεις).
Κι εσείς; Εσείς, εις πείσμα πάσης φιλοσοφίας, φαντάζεστε στεγανά ανάμεσα στις ανθρώπινες Αξίες – μεταφυσική δηλαδή. Γιατί, λ.χ., αποδέχεσθε αδιαμαρτύρητα το αισθητικό όνειδος των μπουγαδοκαλωδίων της ΔΕΗ και του ΟΤΕ που κρέμονται γύρω από τα σπίτια σας (ιδίως στην αγνή μικροκλίμακα της ελληνικής υπαίθρου); Μα διότι αλλιώτικα δεν θα είχαμε ρεύμα και τηλέφωνα – θα πείτε. Όσοι από εσάς έχετε ακόμη «αισθητικές» αντιρρήσεις για τη σωτήρια αιολική ενέργεια, θυμηθείτε, παρακαλώ, αυτή την απάντηση, η οποία ντόμπρα αποδέχεται τη διαπραγμάτευση των Αξιών. Όσοι, πάλι, εχθρεύεσθε την αιολική ενέργεια, διότι σας πιάνει τον τόπο όπου ονειρεύεστε μελλοντική οικοδόμηση μες στα δάση – πάρτε το απόφαση. Ο κόσμος ξύπνησε και δεν περνάνε πια οι εκβιασμοί σας.

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

One comment

  1. Anonymous

    ΑΠΟΣΥΡΣΗΗ πολύ σωστή ενέργεια για καθαρό περιβάλλον.Λάθος όμως ο τρόπος που γίνεται.Παραθέτω ένα απλό παράδειγμα για το πως το κράτος με έχει εκπαιδεύσει να είμαι απατεώνας.Αγοράζω 1500 ευρώ ένα Ι.Χ. 1600 κυβικά από κάποιον που θα το αποσύρει αλλά βαριέται τα τρεξίματα.Πληρώνω μεταβίβαση στο υπουργείο.Μετά το αποσύρω και παίρνω τα 1500 ευρώ που έδωσα.Μέχρι στιγμής είμαι μείον τα έξοδα της μεταβίβασης.Μετά αγορόζω από τη γυναίκα μου το αυτοκίνητο της που έιναι μοντέλο 2008.Ετσι εισπράτω 1000 ευρώ από την εφορία.Αρα κέρδισα 1000 -εξοδα μεταβιβασης αρχικού αυτοκ.-έξοδα μεταβίβασης αυτοκ. γυναίκας μου.Μήπως φατίω εγώ που σκέφτομαι έτσι?Γιατί τόσα χρόνια που σκεφτόμουν και έπρατα σαν έντιμος πολίτης ήμουν εντάξει με τον εαυτό μου αλλά βλάκας για τους άλλους.

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Οκτώβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Οκτώβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.