Με «φάγατε» με την απαίτησή σας να γράφω τη «γνώμη» μου για τα αυτοκίνητα. «Αφού τα οδηγείτε που τα οδηγείτε, γιατί δεν μας λέτε αν είναι καλά ή όχι;» λένε πολλοί αναγνώστες του «Βήματος» και, βέβαια, έχουν απόλυτο δίκιο. Στο κάτω κάτω αυτή εδώ είναι η στήλη αυτοκινήτου της εφημερίδας και, ως εκ τούτου, έχει υποχρέωση να ενημερώνει τους αναγνώστες της για τα νέα μοντέλα.
Ελάτε όμως που αφενός ο χώρος είναι λίγος και, αν πραγματικά θέλεις να αναλύσεις τη συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου, χρειάζεσαι τουλάχιστον μία ολόκληρη σελίδα και αφετέρου τα «μοντέλα» των ελλήνων οδηγών παρουσιάζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον!
Οπως και αν έχει το πράγμα, οι αναγνώστες έχουν δίκιο, γι’ αυτό και η σημερινή προσπάθεια επανόρθωσης.
* Ας αρχίσουμε από τα ακριβά, τα «χλιδάτα» όπως τα αποκαλεί ο λαός μας, αυτοκίνητα, τρία από τα οποία είχα την ευκαιρία να οδηγήσω τον τελευταίο καιρό στους ελληνικούς δρόμους. Και λέω στους «ελληνικούς» γιατί, πιστέψτε με, η συμπεριφορά των περισσότερων αυτοκινήτων στους δικούς μας δρόμους δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με τη συμπεριφορά τους στους αποκαλούμενους «ευρωπαϊκούς». Δύο μοντέλα των οποίων η συμπεριφορά δεν διαφέρει (πολύ) είναι η Mercedes CLK και SLK. Η αιτία πρέπει να αναζητηθεί στον πολύ καλό έλεγχο της ανάρτησης και στα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της ισχύος που «μεταδίδεται» στους τροχούς που διαθέτουν τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας. Πιο απλά, είναι πολύ δύσκολο (αν όχι ακατόρθωτο) για τον μέσο οδηγό να «σπινάρει» τους τροχούς των CLK/SLK ακόμη και σε βρεγμένο ελληνικό δρόμο, με αποτέλεσμα τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Χωρίς κανέναν ενδοιασμό από τις δύο νέες Μερτσέντες θα επέλεγα τη CLK. Ο λόγος πρέπει να αναζητηθεί, κυρίως, στην άριστη οδική συμπεριφορά που κατά ένα μεγάλο μέρος οφείλεται στην εξαιρετική ακαμψία του αμαξώματος. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η «σπορ» SLK δεν είναι ένα καλό αυτοκίνητο. Είναι, για όποιον τοποθετεί την κοινωνική «υπογραφή» υψηλότερα από την οδηγική. Απλά η CLK είναι, για μένα, «καλύτερη» επιλογή.
Ενα αυτοκίνητο που πάντα μου άρεσε (και που θα αγόραζα για δικό μου αν δεν έκανα τη δουλειά που κάνω) είναι το BMW 523i. Κάθε φορά που το οδηγώ σκέπτομαι ότι, αν το κόστος δεν ήταν πρόβλημα, έτσι έπρεπε να είναι φτιαγμένα όλα τα επιβατικά τόση είναι η ενεργητική ασφάλεια (και η παθητική, αλλά αυτό δεν με αφορά άμεσα, μια και δεν έχω σκοπό να… τρακάρω!), η άνεση αλλά και η γενική αίσθηση που έχεις οδηγώντας το. Βέβαια, κύρια υπεύθυνος για την πολύ καλή εικόνα είναι ο 6κύλινδρος κινητήρας του, που η λειτουργία του μοιάζει με εκείνη ενός στροβίλου, αλλά 6κύλινδρο κινητήρα ετοίμασε και η Μερτσέντες (τοποθετείται στο νέο Μ-Class), που όσοι τον γνώρισαν λένε ότι είναι ο καλύτερος 6κύλινδρος στον κόσμο (θα σας πω σε 15-20 ημέρες).
* «Κατεβαίνοντας» την οικονομική σκάλα συναντάμε ένα ακόμη καλό αυτοκίνητο, το Audi Α4 1.8Τ. Ξέρω ότι, σε σύγκριση με άλλα ευρωπαϊκά και ιαπωνικά μοντέλα, είναι ακριβό, αλλά ο καλός οδηγός χαίρεται να το οδηγεί, τόσα είναι τα περιθώρια ασφαλείας που προσφέρει. Εξίσου (αλλά όχι τόσο τουλάχιστον για μένα) καλό ήταν και το νέο Audi Α6 1.8. Διαθέτει τον καλό κινητήρα, τεράστιους χώρες (ο χώρος αποσκευών είναι αχανής), αλλά βρήκα τις αναρτήσεις του πολύ «μαλακές» και με μάλλον μεγάλες διαδρομές, που κάνουν το αυτοκίνητο να «πλέει» στα ατέλειωτα «σαμαράκια» των ελληνικών δρόμων.
* Κατεβαίνοντας μερικά «κλικ» (στα χρήματα, όχι στη χρηστικότητα) συναντάμε το Ford Mondeo 1.8 στέισον. Το είχα για μία περίπου εβδομάδα και πρέπει να πω ότι πολύ το εκτίμησα. Το Μοντέο ικανοποιεί τις απαιτήσεις του οδηγού που δεν θέλει να τον απασχολεί το… αυτοκίνητο. Πρώτα απ’ όλα είναι πολύ καλά φτιαγμένο (πραγματικά οι επιβάτες δεν «ακούνε τσικ»), έχει πολύ καλή (και απόλυτα προβλέψιμη) οδική συμπεριφορά και διαθέτει ευκολίες που συναντάμε σε ακριβότερα αυτοκίνητα. Βέβαια, με τον κλιματισμό σε λειτουργία, δεν είναι αυτό που θα χαρακτηρίζαμε γρήγορο, αλλά δεν μπορείς να τα έχεις όλα.
Αυτά λοιπόν γι’ αυτή την Κυριακή, με τον Αύγουστο, τις διακοπές και τη Νέα Απόσυρση να πλησιάζει (όπως διάβασα στο «Βήμα») γοργά.
Είμαι βέβαιος ότι δεν κάνω λάθος αν υποθέσω ότι κανείς από σας δεν πρόκειται να προβεί σε αγορά με 41Ψ C, αλλά ότι θα περιμένει να δει τι θα κάνει τον Σεπτέμβριο. Ως τότε θα έχουμε οδηγήσει και άλλα μοντέλα και θα έχουμε ξεσκονίσει τις εντυπώσεις μας από τις πιο πρόσφατες εμπειρίες.