Ο κύριος ο οποίος οδηγεί την Porsche Boxter είναι ένας από τους τυχερούς που δεν λογαριάζουν το «τεκμήριο» των ονείρων τους


Δεν είναι λίγες οι φορές όπου αισθάνομαι σαν… γιατρός. Η μόνη διαφορά με τους υπηρέτες του Ιπποκράτη είναι ότι, αντί να μου λένε «γιατρέ, αισθάνομαι έναν πόνο εδώ και ζαλίζομαι, τι έχω;», με ρωτούν: «Εχω ένα Κλογκ Gli και σκέφτομαι να πάρω ένα Μπλογκ Gti, τι λέτε;».


Επειδή είναι αδύνατον να απαντώ στον καθένα από τους 300.000 (περίπου) αναγνώστες χωριστά ­ τότε καμία διαφορά δεν θα είχα από την (αυτοκινητιστική) αγία Αθανασία ­ σκέφθηκα να φτιάξω έναν (αλφαβητικό) κατάλογο με τα μοντέλα που θα μελετούσα ή θα δοκίμαζα αν ήθελα να αγοράσω καινούργιο ή να αλλάξω το παλιό μου αυτοκίνητο.


Αν οι επιλογές μου φαίνονται υποκειμενικές, πρέπει να σας πω ότι είναι γιατί έγιναν με βάση τις επιδόσεις, την ενεργητική ασφάλεια και βέβαια την απόλαυση της οδήγησης και όχι με βάση την τιμή.


Πάμε λοιπόν:


Alfa Romeo GTV και Spider. Για το εκπληκτικό τους κράτημα και για το πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης. Λίγα σύγχρονα αυτοκίνητα ανταποκρίνονται τόσο καλά στις εντολές του οδηγού.


Audi 1.8Τ. Για την απόκριση και λειτουργία του 4κύλινδρου 20βάλβιδου κινητήρα, για τα φρένα, το κράτημα και την ποιότητα.


Α3 1.8. Για το κράτημα του δρόμου, τα φρένα και την ποιότητα κατασκευής.


BMW 520i/523i. Επειδή θέτει τα «στάνταρντ» με τα οποία κρίνονται όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα σήμερα. Για τη βελούδινη λειτουργία του 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα, για τα φρένα, την ευστάθεια και την ισορροπία στην οδήγηση.


Citroen Saxo 1.6 16V. Ευέλικτο και αρκούντως γρήγορο, οικονομικό και σταθερό. Saxo VTS. Δεν γνωρίζω ποιος σκέφθηκε το διαφημιστικό σλόγκαν «Σαξομανής» αλλά έχει… δίκιο. Το VTS με τους 120 ίππους (κινητήρας τού 106 GTi) ταιριάζει στους πραγματικούς αλλά όχι τόσο… πλούσιους οδηγούς.


Fiat Coupe 2.0 16V. Ο,τι για τις Αλφα συν τη χαμηλότερη τιμή τους.


Punto GT. Για την απέραντη ευχαρίστηση που προσφέρει η οδήγησή του στην πόλη. Γρήγορο (παραπάνω από ό,τι μπορεί να «σηκώσει» ο απλός οδηγός), ευέλικτο και οικονομικό (αν δεν έχεις βαρύ πόδι), το μικρό Φίατ εκφράζει την αισθητική και ικανοποιεί τις ανάγκες της εποχής μας.


Ford Fiesta 1.2/1.4 16V. Αν το οδηγήσετε, προσέξτε τη λειτουργία και τις επιδόσεις του κινητήρα. Με 75 ίππους από 1.200 κ.εκ. και 90 από 1.388 κ.εκ. το μικρό Φορντ είναι ένα από τα καλύτερα μικρά αυτοκίνητα. Μόνο πρόβλημα η συμπεριφορά της πίσω ανάρτησης στους ελληνικούς δρόμους.


Escort 2.0 16V. Με 150 ίππους, προβλέψιμο κράτημα και καλή ποιότητα κατασκευής για οικογένειες που τους αρέσει να ξεκινούν και να φθάνουν (αντί να πηγαίνουν και να πηγαίνουν και να πηγαίνουν…).


Honda Civic 1.6 Vti. Εκατόν εξήντα ίπποι από 1.600 κυβικά εκατοστά με κατανάλωση «χιλιαδιακόσια» δεν είναι εύκολη δουλειά. Ας είναι καλά η εμπλοκή της εταιρείας στους αγώνες και η εκπληκτική τεχνολογία που φέρουν οι κινητήρες της σειράς VTi.


Lancia Delta 2.0 HF. Αν και η μαγεία των Ιντεγκράλε έχει χαθεί (πού ακούστηκε Ακκα Εφφε με… αερόσακο;), οι 186 ίπποι σάς εξασφαλίζουν υψηλή έκχυση αδρεναλίνης.


Mercedes SLK 2.0 Kompressor. Αν δεν σας πειράζει μπροστά από εσάς στην ουρά να περιμένουν επιτυχημένοι δημοσιογράφοι ­ στα της τηλεόρασης ­, ποδοσφαιριστές, καλαθοσφαιριστές, τραγουδιστές, εργολάβοι δημοσίων έργων και άλλοι αναξιοπαθούντες, τότε αγοράστε την. Γιατί εκτός από «μερσεντέ» είναι και ένα πολύ γρήγορο, ασφαλές και ιδιαίτερα σταθερό αυτοκίνητο.


MG MGF 1.8 VIC. Εμείς, του ’60 οι εκδρομείς, αλλά σε σύγχρονο περιτύλιγμα. Καλό για βόλτες στον Δομοκό και στην Κατάρα (με ομίχλη).


Nissan Almera 2.0 GTi. Φτιαγμένο σαν… χρηματοκιβώτιο που όμως αδικείται από τους 143 ίππους. Θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον… 160!


Opel Astra 1.8/2.0 GSi-16V. Με 125 και 150 ίππους αντίστοιχα τα δύο Οπελ βοηθούν την εταιρεία να απαλλαγεί από το… στίγμα του οικογενειακού αυτοκινήτου! Αστείο, γιατί υπάρχουν και τα πολύ καλά Βέκτρα 2.016VSport με 136 ίππους!


Peugeot. Η εταιρεία που μας παρασύρει στην… αμαρτία. Διαλέξτε: 106 Rallye 1.6, 106 Gti 1.6, 306 Gti. Δεν είναι τόσο τα Gti και τα GLi που μας εντυπωσιάζουν αλλά η εκπληκτική ικανότητα (και επιστημοσύνη;) των μηχανικών της εταιρείας που σχεδιάζουν μερικά από τα καλύτερα συστήματα αναρτήσεων στον κόσμο. Αν δοκιμάσετε ένα από αυτά τα «γρήγορα» Πεζό, δείτε πώς συμπεριφέρεται στη διάρκεια μιας απότομης αλλαγής τροχιάς (π.χ. σε ένα S ή σε έναν ελιγμό αποφυγής εμποδίου).


Renault Twingo SP. Δεν βάζει φωτιά στον δρόμο αλλά θα το αγόραζα γιατί μου θυμίζει τα βράδια που πήγαινα στο… Σινεάκ!


Laguna 2.0 16V. Μόνο με 140 ίππους αλλά με μια από τις καλύτερες αναρτήσεις που έχω δοκιμάσει.


Megane 2.0 16V Coupe. Αν οι οικογενειακές υποχρεώσεις δεν σας αφήνουν να τρέχετε σε αγώνες, δοκιμάστε το και θα δείτε τι σημαίνει τέλειο κράτημα, ακρίβεια χειρισμών και χαρά της οδήγησης. Από τα καλύτερα της Μεγάλης Γαλλικής Σχολής.


Seat Ibiza GTi 1.8 16V. Ο,τι και για τα άλλα της ίδιας κατηγορίας. Οι 130 ίπποι και η μεγάλη ροπή επιτρέπουν στον (καλό) οδηγό να εκμεταλλεύεται τις ευκαιρίες και να βρίσκεται όσο πιο μακριά μπορεί από τους εποχούμενους κινδύνους.


Toyota Supra. Παρά τις άοκνες προσπάθειες στάθηκε αδύνατον να συγκεντρώσω το ποσόν που απαιτείται για την αγορά του. Με κινητήρα 3.000 κ.εκ. το εκπληκτικό αυτό αυτοκίνητο απευθύνεται σε εκείνους που έχουν το βίτσιο να πληρώνουν τα χρέη των ΔΕΚΟ.


Volkswagen Golf 1.6. Με 100 μόλις ίππους αλλά με εκπληκτική και πανταχού παρούσα ροπή, αυτό το «χιλιοεξακοσάρι» ικανοποιεί τον οδηγό που και γρήγορα θέλει να κινηθεί και τις ΔΕΚΟ δεν θέλει να… ξεχρεώσει.


Golf 2.0 GTi 16V. Ο πατέρας όλων των GTi εξακολουθεί να αποτελεί το αγαπημένο αυτοκίνητο των ευρωπαίων γιάπις. Γρήγορο, σταθερό, καλά φτιαγμένο, είναι (δυστυχώς) και αγαπημένο των… κλεφτρονιών. Αν είσθε έχων και κατέχων, δείτε το με συμπάθεια.


Αυτά είναι μερικά από τα αυτοκίνητα που θα εξέταζα αν ήθελα να αλλάξω το παλιό μου (μάλλον απίθανο!) ή να πάρω καινούργιο. Βεβαίως «ξέχασα» να αναφέρω τις Porsche 911 Carrera και τις Ferrari F50, αλλά αυτόν τον καιρό πρέπει να είσθε ιδιαίτερα προσεκτικοί ακόμη και στις επιθυμίες μου.


Αρκεί να σας πω ότι ένας φίλος που μου είπε ότι ονειρεύθηκε μια Boxter «έφαγε» πρόστιμο γιατί τον έπιασε το τεκμήριο.

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.