Πήγα δυό μέρες. Για 38η φορά μια και, μόνο δύο έχω χάσει τα τελευταία 40 χρόνια. Η άρρωστη μου περιέργεια με οδήγησε εκεί μια και ήθελα να δω με τα ίδια μου τα μάτια πως η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει τη κρίση. Ε, λοιπόν μάλλον δε τρέχει τίποτα. Μεσ’ τη καλή χαρά είναι όλοι -αν και ελαφρά μουδιασμένοι από τη πτώση των πωλήσεων στην ΕΕ και στον κόσμο.
Δεν θα πάρουσιάσω εδώ τα “νέα μοντέλα”. Ο καιρός που έκανε αυτή τη δουλειά με πάθος και συνέπεια πέρασε ανεπιστρεπτί αφού, από τη πρώτη μέρα της καριέρας μου στο χώρο της αυτοκίνησης, δεν έγραφα για τα μοντέλα αλλά για τους ανθρώπους που τα σχεδίαζαν. Ποτέ δεν με συγκίνησαν οι λαμαρίνες γιατί, όπως έχω δεκάδες φορές γράψει, θα ήμουν γελοίος αν θαύμαζα το Blogs 1.4GLX ή το Xeste 2.0 tubro.
Η Ferrari 250GTO που αντίκρισα το 1958 σε ένα δρόμο της Γενεύης με συγκλόνισε γιατί, πίσω απ’ το πανέμορφο αυτοκίνητο ήταν μία ομάδα μηχανικών και τεχνικών που α. αγαπούσε αυτό που έκανε β. δούλευε για την πατρίδα του την Ιταλία.
Αυτό προσπάθησα να “περάσω” στους αναγνώστες του περιοδικού που έβγαλα το 1970 (4ΤΡΟΧΟΙ), αυτό γράφω και υποστηρίζω μέχρι σήμερα που έχασα κάθε ελπίδα και που δεν δίνω δεκάρα για το τι συμβαίνει πλέον στην Ελληνίτσα.
Βαριές κουβέντες; Ναι. Πιο βαριές δεν γίνονται. Υπουργός Παιδείας δεν ήταν ο ΓΑΠ όταν επαιτούσα λίγα εκατομμύρια για τον αγώνα με τα ηλιακά οχήματα; Υπουργός Παιδείας δεν ήταν ο Πέτρος Ευθυμίου όταν φιλούσα κατουρημένες ποδιές για όμοιες προσπάθειες;
Δεν αναφέρομαι στα λουλούδια της ΝΔ που, με αντιμετώπισαν με χυδαίο τρόπο, με πρώτο τον Καραμανλή τον Μικρό και τους υπουργούς του Σιούφα, Τσουκαλά και δεν θέλω να θυμάμαι άλλους γιατί ανακετεύομαι.
Ό τίτλος που μπορεί να βάλει ένας δημοσιογράφος στην 80η Έκθεση της πόλης των 200.000 κατοίκων (που είναι χτισμένη πάνω σε αίμα και ανθρώπινες σάρκες), είναι “Η VAG και οι Άλλοι” μια και τα προϊόντα της Volkswagen Audi συγκίνησαν τον παλιό οπαδό της τεχνολογίας με το μικρό Α1, το A1 e-tron, το Α8, το Α4 Avant, το υβριδικό VW Touareg που θα καταναλώνει 8 λίτρα/100χλμ, το Polo GTI με τους 180 ίππους, το Golf και τα άλλα που, τεχνολογικά, βρίσκονται εμπρός από τον ανταγωνισμό.
Το θέμα, όπως λέω και στην αρχή είναι ότι, οι “άλλοι” δεν κάθισαν με σταυρωμένα χέρια. Το Γκρούπο Φιατ είχε την νέα Guilietta με τους 1.4 τούρμπο και τους 2λιτρους κινητήτρες, που είναι άξιος συνεχιστής της Τζουλιέτα της νιότης μου και που, πριν δύο μήνες είχα την ευκαιρία να οδηγήσω στο Balocco αλλά και τα νέα Bravo με τον σούπερ ντούπερ τεχνολογικά προηγμένο κινητήραTwin Air.
Εντύπωση μου έκανε (επιτέλους) και η Citroen που επσιτρέφει στις ρίζες κάνωντας βήματα στο μέλλον (όπως με τις DS21), η Νισάν με το ανανεωμένο Micra και το “έξυπνο” Juke αλλά και η Renault που εγκατέλειψε τις σχεδιαστικές παραδοξολογίες του ΛεΚεμάν.
Και η Toyota; Αχ, η Toyota! Έχετε ακούσει την ιστορία με το πέταγμα της πεταλούδας στη Κίνα που μπορεί να προκαλέσει τσουνάμι στη Καλιφόρνια; Ε, αυτό συνέβει στην εταιρία που, στα “συρττάρια” της έχει 300 δισεκατομμύρια δολάρια αρκετά για να αγοράσει όποια εταιρία της κάνει κέφι.
Τι σχέση έχει αυτό με τα πρόσφατα βάσανα της;
Ιδού… Ο νέος Ιάπανας Πρωθυπουργός αρνήθηκε να υπογράψει τη ανανέωση της συμφωνίας για την παραμονή της αμερικανικής βάσης στην Οκινάουα και πρότεινε τη μεταφορά της σε άλλο σημείο.
Από εκείνη τη στιμή και μετά τα αυτοκίνητα της εταιρίας άρχισαν να παρουσάζουν βλάβες και ή μία ανάκληση ακολούθησε την άλλη.
Ακόμα και τα μοντέλα της GM παρουσίασαν βλάβες στο σύστημα διεύθυνσης που προερχόταν από προμηθευτή της …Toyota!
Μέσα στη γενικά επίθεση η μεγαλύτερη εταιρία στο κόσμο (μέχρι να την περάει η VAG) βρήκε το …κουράγιο να παρουσιάσει τον συνεχιστή της Σέλικα το FT-86, το ανανεωμένο RAV4 και το νέο Auris
Όπως περίμενα στις αίθουσες του Palexpo έκαναντην εμφάνισή τους και οι δεινόσαυροι που προορίζονται για Γερμανούς προαγωγούς, σεϊχηδες και Ρώσους ολιγάρχες αλλά, όπως είπα, τα χρόνια πέρασαν και δεν έχω πια το κουράγιο ούτε καν να τους χ**σω
Mind the GAP
Γύρισα στην ώρα για να ακούσω τις αποφάσεις της κυβέρνησης του GAP που, στην ουσία, είναι οι αποφάσεις του Καραμανλή του Μικρού αλλά, όπως πάλι έχω πει, το νέο ΠΑΣΟΚ είναι η μετεξέλιξη της ΝΔ Νέου Ψυχικού σε ΝΔ Εκάλης οπότε προς τι το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός;
Τι θα έκανα αν ήμουν “GAP”;
θα δημιουργούσα μία κυβέρνηση από ανθρώπους που έχουν εργαστεί μερικές δεκαετίες, που θα τους σέβονταν ο λαός επειδή έχουν “φτύσει αίμα” για να μεγαλώουν τα παιδιά τους και να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους στην Ελληνίτσα και θα έβγαινα ταπεινά στη τηλεόραση για να πω ότι, 5 πολιτικοί (μεταξύ των οποίων και ο μπαμπάς μου) οδήγησαν τη χώρα στο σημείο που βρίσκεται σήμερα και 250-300 οικογένειες τις ξέσκισαν τις σάρκες και, αφού τα έλεγα αυτά και ζητούσα συγγνώμη για το χρόνο των πολιτών, θα ανακοίνωνα πρώτα τις συλλήψεις γνωστών λωποδυτών και μετά θα έκοβα 15% από τους μισθούς και τις συντάξεις των μεροκαματιάρηδων…
θα έκανα ακόμα πολλά, αλλά, δυστυχώς ή ευτυχώς, δεν είμαι GAP, Rafinatos, Gollum, Mitsotak etc
Δεν είμαι καν Theo, Benny, Paul, Andy, Nikos, filelin vre adelfe opos ipe gia ta pedia i Margie

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

10 Comments

  1. Ιωσήφ Τ

    Μου είπανε για ένα νέο σύστημα CED (ή κάπως έτσι) που επαναχρησιμοποιεί (κινητική;) ενέργεια που “χάνεται” κατά την επιτάχυνσή/επιβράδυνση…και το οποίο προέρχεται απο F1 και πρωτοπαρουσιάστηκε στο κοινό από την φάου-βέ…

    1. Ιωσήφ Τ

      ρόμπα έγινα με τα αρχικά του KERS όπως τα έγραψα…έτσι μου τα είπανε και ήμουν σίγουρος ότι ήταν λάθος διότι kinetic και όχι “cinetic”…

  2. KERS-Kinetic Energy Recovery System.
    Όταν, πριν 4 δεκαετίες έγραφα για την αξία των αγώνων (και της F1) δεν εννοούσα για τα χάχανα για τον κάθε φλώρο που κάθεται πίσω απ’ το τιμόνι ενός αγωνιστικού αλλά, για την διάχυση της τεχνολογίας στα επιβατικά αυτοκίνητα.
    Από τότε πολύ νερό έχει τρέξει στο αυλάκι και, αυτό που έμεινε είναι ο βούρκος των στραβαδιών (και των δύο φύλων) που νομίζουν ότι “αεροδυναμική αντίσταση” σημαίνει συμμετοχή στο gay parede…

  3. Εδώ και μήνες παρακολουθώ από αμερικάνικα sites το “σκάνδαλο” Toyota, προσπαθώντας να καταλάβω τι πραγματικά συμβαίνει -και ποιόν πολιτικό λάκκο έχει η… φάβα της υπέρμετρης δημοσιότητας του θέματος.
    Μάλλον βρήκα την απάντηση, εδώ!

  4. coyoteracing

    Oταν σε ακουω να κραζεις δακρυα μου ερχονται στα ματια.Καλως ηρθες παλι πισω.Μια χαρη μονο mr. Pilot.Σε παρακαλω ΣΤΗΣΕ ενα διαγωνισμο στους 4τ και ο τυχερος νικητης να ειναι αυτος που θα σε συνοδευσει του χρονου στη Γενευη.Δε χρειαζεται να σου πω ποιος θα ειναι.
    Σε χαιρετω.
    Με απεριοριστο και ειλικρινη θαυμασμο το τσιρακι σου coyoteracing

    1. coyoteracing

      krazw:τους κραζω,επιπληττω.
      Προς τι το ερωτιματικο?…
      Με το κρανος τι θα γινει?θα το στειλεις?
      MOTO GUZZI V7 CLASSIC.Xαμηλες πτησεις μα θελουν κρανος.

  5. Χρήστος

    Η VAG επίσης δεν ανήκει στους αργυραμοιβούς.
    Θυμηθήτε τι τους έκανεαν το 2008 με to deal της Porsche.. Κοντά 4 δισ eur χάσανε οι αργυραμοιβοί..

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Οκτώβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Οκτώβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.