Του Σωκράτη Παπαχατζή
Είναι φυσικό: στο χώρο της επικοινωνίας – διαφήμισης, όπως σε όλους τους χώρους, οι άξιοι λόγου άνθρωποι σιωπούν, ή εγκαταλείπουν τη χώρα με ελαφρά πηδηματάκια. Εκείνοι που απομένουν, πιστοί στο πνεύμα της εποχής, πασχίζουν με κάθε τρόπο να εντυπωσιάσουν. Ως αποτέλεσμα έχουμε “υπερβάσεις”, σαν την ατάκα που ακούγεται τελευταία στην τηλεόραση:
“Είμαι έξυπνη, όπως η Tassimo μηχανή μου”.
Με δεδομένα ότι
1. η βιομηχανία του θεάματος τείνει να υποκαταστήσει την παιδεία στον δια-μορφωτικό της ρόλο και ότι
2. οι διαφημίσεις τείνουν να καταλάβουν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου της…
…η συστηματικότερη σφαγή της γλώσσας γίνεται σ’ αυτές τις τελευταίες.
Στο πλαίσιο μιας συλλήβδην, μηχανικής μεταφοράς αμερικάνικων σχημάτων στα ελληνικά με τη διαμεσολάβηση των copywritters, ιδού ένα πιθανό δείγμα του λόγου μας στο μέλλον:
Προ 2 ωρών επέστρεψα από την Τεχνικές Εκδόσεις εταιρία όπου εργάζομαι. Έφαγα Βοκτάς κοτόπουλο και το συνόδευσα με τα Tsakiris chips μου. Μίλησα λίγο στο Nokia κινητό και έγραψα αυτό το κείμενο στο Macintosh κομπιούτερ μου. Σε λίγο θα πάρω το Lexus αυτοκίνητο, να πάω στο ραντεβού με την what’s up παρέα.
11 Comments
“Στο πλαίσιο μιας συλλήβδην, μηχανικής μεταφοράς αμερικάνικων σχημάτων στα ελληνικά με τη διαμεσολάβηση των copywritters, ιδού ένα πιθανό δείγμα του λόγου μας στο μέλλον” …
όπου ο Σ.Π. απολαμβάνει την “τοποθέτηση προϊόντων” ( πως λέμε product placement στα ελληνικά…; ) και δεν είναι μόνο η μεταφορά αλλά και η αυτόματη googleομετάφραση…
ότι καλύτερο για να ρίξουμε ένα χοντρό γέλιο Κυριακή πρωί… 🙂 😛
Κι’ εγώ μόλις επέστρεψα από ένα “road trip” με ποδήλατο το οποίο οργάνωσα επειδή η Intersport μου είπε “sport to the people” και η Vodafone ότι, είχα “power to me”.
Πριν φύγω ήπια μια γουλιά απ’ τον my flavorite coffee και, όταν γύρισα “just the two of us” είδαμε στον “Antenna” δύο ταινίες “back to back”. Όπως είναι γνωστό, τo “Mega” δεν παίζει τις ταινίες “back to back” αλλά, “back to front”.
Στο μεταξύ και επειδή το μυστικό βρίσκεται στο “bar code” ήπια με την δικιά μου ένα ρόφημα σε γεύση “ice cool mint” παρακολουθώντας την βροχή που “συνέχιζε ακάθεκτη την πορεία της”
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά δήλωσα (στο περιοδικό Spiegel) πως “πρέπει να συνεχίσουμε να καταπολεμούμε τη φοροδιαφυγή, κάθε μέρα εκ νέου. Τις τελευταίες εβδομάδες είχαμε μεγάλες επιτυχίες σ’ αυτόν τον τομέα. Πιάσαμε ορισμένους από αυτούς, οι οποίοι είχαν με το μέρος τους είτε το χρήμα είτε την εξουσία είτε τα ΜΜΕ και κατάφερναν να εξαπατούν το σύστημα. Κατασχέσαμε παράνομα ακίνητα και συλλάβαμε μόνο την περασμένη εβδομάδα περισσότερα από δέκα άτομα μεγάλης επιρροής. Κι’ όλα αυτά ενώ εντείνονταν “η δραστηριότητα της γρίππης Η1Ν1”
Το σημείωμα του Σ.Π με έκανε να ανατρέξω στις σημειώσεις μου με τις κοτσάνες και τα greeklish αλλά, και να προσέξω τα διαφημιστικά “spot” στη τηλεόραση. Πολλά ξέφυγαν γι’ αυτό ζητάω την βοήθεια των αναγνωστών του ιστολογίου για να συλλέξουμε όσο το δυνατόν περισσότερα μαργαριτάρια και, ίσως, να βγάλουμε ένα βιβλίο….
“παρακολουθώντας την βροχή που “συνέχιζε ακάθεκτη την πορεία της”…
“κι η βρόχα έπεφτε ράϊ θρου” όπωςέλεγε κι ο Ζαμπέτας…
Το front to back πρέπει να προσέχουμε γιατί η ζωή είν’ έν’ αγγούρι που όσο πάει γίνεται και πιό χοντρό…
Μια άθλια διαφήμιση που έχει πάει ένα βήμα πέρα από τις υπόλοιπες είναι της Q καρτοκινητής τηλεφωνίας από τη Wind.
Είναι η διαφήμιση με την αγελάδα που στο τέλος λέει ότι όσοι δεν έχουν Q θα πάρουν τα τρία μοοοουυυυυ!!! (υποτίθετε ότι πρόκειται για τα τρία μουγκανίσματα της αγελάδας)
Έχω ήδη διαμαρτυρηθεί στη Wind και περιμένω να δω τι θα μου απαντήσουν. Προτείνω όποιος θέλει να μπεί στην ιστοσελίδα τους και να τους πει τη γνώμη μου αφού εμείς οι μακάκες που δεν έχουμε Q θα πάρουμε τα τρία μου της αγελάδας!!!
Αυτή είναι η διαφήση!
Θα σας πω ενα πολυ φρεσκο που ακουσα σημερα στο δρομο.Ηταν δυο πιτσιρικιες σε ενα παγκακι.Η μια προσφερει στην αλλη το μπουκαλι που κραταει και την ρωτα…
…”γκρεης,θελ΄ς αφρογαλα”…
Nα σας θυμισω πως η Grace Kelly ειναι η πρωταγωνιστρια του Ηigh Society οπου ολοι φανταζομαι,η Grace o Sinatra o Crosby,απο την αρχη μεχρι το τελος της ταινιας επιναν αφρογαλα και καταναλωναν ζωντανα γιαουρτια.Φαντασια μου πλανευτρα,εισαι η πιο μεγαλη ψευτρα…
Ανθρωποι με ονομα σαν επωνυμα προϊοντα…
You Grace, me Tarzan
me disgrace,you Kostas
…ok?Mερικα πραγματα δεν πρεπει να αλλαζουν…
Kαι προσοχή η μηχανή νάναι έξυπνη με bar code για να σου δίνει έτοιμα τα ροφήματα με τιμή 1 ευρώ την κάψουλα.
Και χωρίς δυνατότητα να το αλλάξεις με κάτι άλλο
Α, και πριν από 2 χρόνια οι μηχανές με κάψουλες κόστιζαν περί τα 70 ευρώ, τώρα 180 και πάει λεγοντας
Πώς το λέει ο Malcowitz : “Ηeaven can’t wait”
Ειδικά αν πρόκειται να μας τα μασήσουν.
Π
Εγώ πόλις είδα μία διαφήμιση της Vodafone να λέει “ekfrasou elefthera”. Αμέσως απάντησα (στη Βόνταφον) να πάει να μαμηθεί -ελεύθερα
Σημ: Υπάρχει κίνδυνος με αυτή μου τη στάση η εταιρία που “κάθισε” πάνω στις (έτοιμες) υποδομές του ΟΤΕ να μου κόψει το κινητό αλλά, τελευταπία, συναντάω όλο και περισσότερους που ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ κινητό! Τι θα λέγατε αν, σαν αρχή τους τα βάζαμε στο κώλο;
Συμφωνώ απόλυτα.. Τυχαίο ;.. Δέν νομίζω..
Προ’ι’δρυτικός