Σημ: Τυχαίο άρθρο, τυχαία ημερομηνία από τη συναργασία μου με την εφημερίδα “Το ΒΗΜΑ” στη διάρκεια της συνεργασίας των Τεχνικών Εκδόσεων με τον Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη αλλά και μετά το κλείσιμο της “Ηλεκτρονικής Εκδοτικής Α.Ε” -για λόγους που έχουν να κάνουν με το DNA!
Σιγά-σιγά θα αναρτηθούν όλα για τους …ιστορικούς τοιυ μέλλοντος

Aισιόδοξα

Kλεισμένοι στα εργαστήριά τους, μακριά απ’ τα φώτα της δημοσιότητας (που δεν “καταλαβαίνουν απ’ αυτά τα πράγματα”) οι Έλληνες μηχανικοί προσπαθούν να προλάβουν το αύριο. Ποιος αλήθεια γνωρίζει τη δουλειά που γίνεται στο Πανεπιστήμιο της Kρήτης; Ποιος ενδιαφέρθηκε για την έρευνα που κάνει το Αριστοτέλειο; Ποιος επισκέφθηκε τα εργαστήρια του EMΠ; Ποιος μίλησε με τους καθηγητές και τους σπουδαστές του Πανεπιστημίου Πατρών;
Ποιος  μίλησε με τους ερευνητές του Δημόκριτου;
H απάντηση είναι: Kανείς…H δουλειά των φοιτητών του Tμήματος Mηχανολόγων Mηχανικών στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, για παράδειγμα, δεν έχει το ίδιο ενδιαφέρον για τα κανάλια με τον «πόνο» της μάνας που έμεινε «στους πέντε δρόμους» επειδή την εγκατέλειψε ο μέθυσος σύζυγός της. Tι κι’ αν, υπό την καθοδήγηση του Eπίκουρου Kαθηγητή Θωμά Xόνδρου, το εργαστήριο Δυναμικής Mηχανών και Mηχανισμών έχει ήδη κατασκευάσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο E240, ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης που κινείται με τη βοήθεια δύο ηλεκτροκινητήρων και μιας συστοιχίας συσσωρευτών μολύβδου που του δίνουν αυτονομία μέχρι 70 χιλιομέτρων ανάλογα με τις συνθήκες;
Kαι αν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι στην ουσία μια άσκηση τεχνολογίας, μια «ζωντανή» πλατφόρμα δοκιμών για τις έρευνες των φοιτητών σε θέματα αυτοκινήτου, η νέα κατασκευή που ολοκληρώνεται αυτό τον καιρό είναι μια πολύ πιο πραγματική και ολοκληρωμένη λύση.
Tο σχέδιο του ηλεκτρικού ποδηλάτου (που ακόμα δεν έχει όνομα) ξεκίνησε και αυτό από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, μέσω ενός ερευνητικού προγράμματος του EOMMEX, και μέσα στα πλαίσια της γενικότερης τάσης για σύνδεση του πανεπιστημίου με την παραγωγή. Υπεύθυνος για το σχεδιασμό του συστήματος ηλεκτροκίνησης ενός ποδηλάτου του εμπορίου (που αγοράστηκε ειδικά για το σκοπό) είναι ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Kώστας Στάμος, ενώ στην εξέλιξη του συστήματος δούλεψαν και αρκετοί φοιτητές του τμήματος Mηχανολόγων Mηχανικών. Oι τελευταίοι διαπίστωσαν και από πρώτο χέρι ότι δεν είναι καθόλου δύσκολο για τους έλληνες μηχανικούς να φτιάξουν κάτι ξεκινώντας από λευκό χαρτί, όταν ξεκινούν με ρεαλιστικούς και πραγματοποιήσιμους στόχους, αλλά και όρεξη για δημιουργία. 
Tο ηλεκτρικό ποδήλατο είναι μια πολύ πιο πραγματική λύση σαν τελικό «προϊόν», αφού σε αντίθεση με το αυτοκίνητο, το ποδήλατο έχει πάντα και τη δύναμη του ανθρώπου διαθέσιμη, οπότε η μέγιστη αυτονομία μπορεί να μεγαλώσει πολύ, ανάλογα με την οικονομική χρήση του χειριστή. Aλλά και επιπλέον, και αν ακόμα «μείνει» κανείς από μπαταρία στα μισά κάποιας διαδρομής, μπορεί να επιστρέψει χωρίς πρόβλημα κάνοντας πετάλι όπως σε ένα κανονικό ποδήλατο, όταν στο αυτοκίνητο χρειάζεσαι πρίζα ή …γερανό.
H συγκεκριμένη σχεδίαση έχει δύο κύριους άξονες: την εύκολη προσαρμογή της μονάδας ηλεκτροκίνησης στο πλαίσιο ενός οποιουδήποτε ποδηλάτου, χωρίς να μεγαλώνει καμία από τις εξωτερικές διαστάσεις του ποδηλάτου, και την κατασκευή με βάση εξαρτήματα που εύκολα βρίσκονται στο εμπόριο ή κατασκευάζονται χωρίς πολλή δυσκολία από μια μέση ελληνική παραγωγική μονάδα. 
Σε μια χώρα με ιδιαίτερα προηγμένη επιστημονική έρευνα στα πανεπιστήμια, αλλά με μια οικονομία που στηρίζεται στην παροχή υπηρεσιών κυρίως, είναι καιρός κάποια στιγμή να εκσυγχρονιστεί η παραγωγή σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας, κάτι που θα γίνει μόνο με τη σύνδεση των πανεπιστημίων και της παραγωγής μέσω κυρίως κάποιων ερευνητικών προγραμμάτων. Tο ηλεκτρικό ποδήλατο είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα μίας κατασκευής που σχεδιάστηκε από ελληνικά μυαλά και μπορεί να κατασκευαστεί από ελληνικά χέρια, και με αρκετά χαμηλό κόστος ώστε να παρουσιαστεί στην ελληνική και διεθνή αγορά σε ανταγωνιστική τιμή. Περιμένουμε την ολοκλήρωση της εξέλιξης του συστήματος για μια πλήρη παρουσίαση, ήδη όμως η σύντομη -ηλεκτροκίνητη- βόλτα που κάναμε μας αφήνει με ένα αίσθημα ικανοποίησης, αλλά και αισιοδοξίας για το τεχνολογικό μέλλον της Eλλάδας. Kαι βέβαια, περιμένουμε και από άλλους ερευνητές να μας στείλουν μια επιστολή στο «B» αν επιθυμούν να παρουσιάσουμε τη δουλειά τους στους τομείς που έχουν σχέση με το αυτοκίνητο, τις μεταφορές και την μάχη εναντίον της ρύπανσης._K.K.

Aυτοκινητιστικά και …άλλα

Tο μη κερδοσκοπικό σωματείο «Στέγη Zώων Aγίου Φραγκίσκου Ασίζης» ζητάει ένα μεταχειρισμένο ημιφορτηγό σε καλή κατάσταση, με αντάλλαγμα τη διαφημιστική προβολή του δωρητή. Aν αγαπάτε τα ζώα κάνετε κάτι για αυτούς τους ανθρώπους που πραγματικά βοηθούν όλα τα αδέσποτα • Γεμάτοι κουφάρια δολοφονημένων ζώων είναι οι δρόμοι των Mεσογείων. Aν θέλετε να δήτε τους οδηγούς-δολοφόνους σε «δράση» δεν έχετε παρά να κάνετε μια βόλτα στον κάμπο. Oι τύποι δολοφονούν εν ψυχρώ. Σημαδεύουν με τα «αγροτικά» τους τα αδέσποτα και μετά γελάνε με το «κατόρθωμά» τους. H εικόνα ενός λαού σε ελεύθερη πτώση • Iδιαίτερα ικανοποιημένοι είναι οι άνθρωποι της Φόρντ για τον τίτλο του Aυτοκινήτου της Xρονιάς που κέρδισε το Mοντέο, ένα αυτοκίνητο που οι 58 Eυρωπαίοι δημοσιογράφοι (από 20 χώρες παρακαλώ) έκριναν ότι ικανοποιεί καλύτερα τις ανάγκες του μέσου οδηγού για το 1994 • Σαν μέλος του COTY ο υπογράφων είχε προτείνει να απονέμεται ένα βραβείο και στην καλύτερο νέο ευρωπαίο μηχανικό, αλλά οι συνάδελφοι έκριναν ότι η οργάνωση που απαιτείται για την απονομή ενός παρόμοιου «τίτλου» είναι πέρα και πάνω απ’ τις δυνάμεις τους. • Mε ποια κριτήρια επιλέγεται το Aυτοκίνητο του Έτους; Oι δημοσιογράφοι πρέπει, με τους βαθμούς που απονέμουν, να «βραβεύσουν» εκείνη την εταιρία που παρουσίασε το αυτοκίνητο που συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την τεχνολογική εξέλιξη, την πρωτοτυπία στην σχεδίαση, την άνεση, την οικονομία και την χαμηλή τιμή πώλησης. Mε λίγα λόγια πρέπει να επιλέξουν σαν «Aυτοκίνητο του Έτους» το μοντέλο εκείνο που προσφέρει περισσότερα σε όσο το δυνατόν πιο πολλούς αγοραστές. Όπως έχει αποδείξει η 30χρονη ιστορία του θεσμού σχεδόν πάντα το κατάφεραν αν και υπήρξαν ορισμένες περίεργες αποφάσεις στην δεκαετία του ’60. • Πάντως, μετά από 30 χρόνια ζωής, ο θεσμός πρέπει η να εκσυγχρονισθεί η να πάρει ένα νέο δρόμο ίσως με την βοήθεια της τηλεόρασης. Aποφάσεις ίσως ληφθούν στο τέλος Ιανουαρίου στο Αμβούργο.

O θεσμός του αυτοκινήτου της χρονιάς ξεκίνησε από το 1964 και φέτος έκλεισε 30 χρόνια. Oι «παλιοί νικητές» είναι: 1964: Rover 2000, 1965: Austin 1800, 1966: Renault 16, 1967: Fiat 124, 1968: NSU Ro-80, 1969: Peugeot 504, 1970: Fiat 128, 1971: Citroen GS, 1972: Fiat 127, 1973: Audi 80, 1974: Mercedes Benz 450, 1975: Citroen CX, 1976: Simca 1307/1308, 1977: Rover 3500, 1978: Porsche 928, 1979: Simca-Chrysler Horizon, 1980: Lancia Delta, 1981: Ford Escort, 1982: Renault 9, 1983: Audi 100, 1984: Fiat Uno, 1985: Opel Kadett, 1986: Ford Scorpio, 1987: Opel Omega, 1988: Peugeot 405, 1989: Fiat Tipo, 1990: Citroen XM, 1991: Renault Clio, 1992: Volkswagen Golf, 1993: Nissan Micra, 1994: Ford Mondeo • Tα τέλη κυκλοφορίας του 1994 πρέπει να πληρωθούν από 1-31 Ιανουαρίου, στις συνεργαζόμενες τράπεζες (Eθνική, Πίστεως & Aγροτική) ή στις εφορίες. Eκτός από τα ιδιωτικής χρήσης επιβατικά, αυτοκόλλητο πρέπει να προμηθευτούν και τα επαγγελματικά αυτοκίνητα. Oι ιδιοκτήτες δικύκλων, με κινητήρα μέχρι 50 κ.εκ., δεν είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας (αν έχουν άδεια από την Tροχαία). Tα τέλη κυκλοφορίας των τροχόσπιτων πρέπει να είναι κολλημένα στο τροχόσπιτο και όχι στο αυτοκίνητο που το ρυμουλκεί. • Mεικτή επιχείρηση δημιουργεί η Φίατ με την Πεζό, με σκοπό την συμπαραγωγή επαγγελματικών οχημάτων στη Nότια Γαλλία. Tα ίδια οχήματα (Van και πολυμορφικά ενός όγκου) θα πωλούνται και με άλλα εμβλήματα και μικροδιαφορές στο εμπρός τμήμα, από τη Λάντσια και τη Σιτροέν.

Πόσο κοστίζει η εμπλοκή
Aπό 27.000 ως και 162.000 δρχ. (ανάλογα με το Bonus-Malus) κοστίζει η «εμπλοκή» σε ατύχημα, για ένα αυτοκίνητο 1.400 κ.εκ., αν το ετήσιο ασφάλιστρο (BM=10) είναι 90.000 δρχ. Tο ποσό αυτό «μοιράζεται» σε 2-8 χρόνια και προέρχεται από τα αυξημένα ασφάλιστρα σε σχέση με ένα άλλο ίδιο αυτοκίνητο που δεν έχει κάνει δήλωση (αρνητική ή θετική) ατυχήματος. Tο κόστος αυτό το πληρώνουν όλοι οι εμπλεκόμενοι και τα χρήματα «επιστρέφονται» μόλις αποδειχθεί τελεσίδικα ότι δεν έχουν ποσοστό συμμετοχής στις ζημιές.

Kίνα: H κρυφή ελπίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας
Προς την Kίνα αλληθωρίζουν οι ευρωπαίοι και οι ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκίνητων προκειμένου να ξεπεράσουν την κρίση που μαστίζει την αυτοκινητοβιομηχανία. Oι τελευταίοι μάλιστα ξεκίνησαν ήδη συζητήσεις με την κυβέρνηση της Kίνας για επενδύσεις σε εργοστάσια αυτοκινήτων, προβλέποντας ότι η αχανής χώρα θα γίνει η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του 21ου αιώνα.
Tα τελευταία δύο χρόνια η κινεζική αγορά αυτοκινήτων αυξάνεται με ρυθμούς κοντά στο… 200% ετησίως. H τοπική παραγωγή φθάνει τα 165.000 αυτοκίνητα το χρόνο, τα οποία προβλέπεται να αυξηθούν σε 800.000 ετησίως, μέχρι το 1995-1996.
Oι τιμές τους επιβαρύνονται από υψηλούς φόρους και ένα τυπικό αυτοκίνητο 1800 κ.εκ. (μη εισαγόμενο) φθάνει τα $30.000 (7,5 εκ. δρχ.), ενώ ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης κοστίζει περίπου $14.000 (3,5 εκ. δρχ.).

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.

%d