από το”ΒΗΜΑ”

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  00:43
Ο Δήμος Περάματος απαιτεί 8,6 εκατ. ευρώ από τον ΟΣΕ
Τυχόν δικαίωση του δήμου θα ανοίξει τον δρόμο για παρόμοιες αξιώσεις και από το Μετρό ( Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαίτας)
 
Η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής του Νέου Ικονίου και το διεθνές ενδιαφέρον που προκάλεσε η προοπτική της χρήσης της από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την COSCO και την Hewlett-Packard, φαίνεται ότι έφερε και τις πρώτες αντιδράσεις από την τοπική αυτοδιοίκηση.

Σύμφωνα με έγγραφο που βρίσκεται στη διάθεση του «Βήματος», ο δήμος Περάματος απαίτησε από την ΕΡΓΟΣΕ την καταβολή ετήσιου τέλους «δικαιωμάτων διέλευσης υπογείων δικτύων κοινόχρηστων χώρων», ύψους 8,6 εκατ. ευρώ! Μάλιστα, στις 28 Δεκεμβρίου 2012 δικαστικός επιμελητής παρέδωσε ατομική ειδοποίηση στην ΕΡΓΟΣΕ, με την οποία ενημερώνει ότι «τα ανωτέρω ποσά πρόκειτε (sic) να βεβαιωθούν σε χρηματικό κατάλογο εντός 30 ημερών».
Είχε προηγηθεί απόφαση του δημάρχου Περάματος, κ. Παντελή Ζουμπούλη, στις 26 Νοεμβρίου, σύμφωνα με την οποία, ο δήμος επιβάλλει «σύμφωνα με το νόμο εις βάρος της ΕΡΓΑ ΟΣΕ… για το έτος 2012 τέλος χρήσεως κοινόχρηστων χώρων στο υπέδαφος, ύψους 8,6 εκατ. ευρώ».
Στα «υπόψη» της απόφασης, περιλαμβάνονται διατάξεις νόμων περί προσόδων των δήμων, σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου «για την επιβολή και τον καθορισμό του ύψους των συντελεστών τελών χρήσεων κοινόχρηστων χώρων» κι έκθεση ελέγχου υπαλλήλων του δήμου Περάματος, «σύμφωνα με την οποία η Εταιρία Παροχής Αερίου Αττικής απελάμβανε για το έτος 2012 το υπέδαφος αυτών σε κυβικά μέτρα 38.400» και άλλα έγγραφα του δήμου προς την ΕΡΓΟΣΕ.
Στις 17 Οκτωβρίου 2012 «το συνεργείο επανελέγχου εκδοσης δημοτικών τελών και καταμέτρησης επιφανειών χρησιμοποιούμων κοινόχρηστων χώρων» του δήμου Περάματος τοποθετήθηκε «σχετικά με τα τέλη διέλευσης εδάφους της ΕΡΓΟΣΕ», απαντώντας σε αίτημα της οικονομικής υπηρεσίας του δήμου.
«Όσον αφορά το πλάτος των σιδηροδρομικών γραμμών καθώς και την διατομή του τούνελ από το οποίο διέρχονται οι σιδηροδρομικές γραμμές και μετά από αυτοψία μας, σας ενημερώνουμε ότι το πλάτος των γραμμών είναι 1,70 μέτρα, η συνολική διάμετρος εκσκαφής του τούνελ είναι 8,3 μέτρα και το συνολικό μήκος, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της ΕΡΓΟΣΕ, 3500 μέτρα» αναφέρεται στο έγγραφο.
«Συνεπώς η συνολική επιφάνεια που καταλαμβάνουν οι γραμμές είναι 3.500 μέτρα χ 1,70 μέτρα = 5.950 τ.μ. επιφάνεια διέλευσης σιδηροδρομικών γραμμών» σημειώνεται. Παράλληλα, το συνεργείο υπολόγισε συνολικό όγκο εκσκαφών 38.400 κυβικών μέτρων και παρέπεμψε τα νούμερα στην Οικονομική υπηρεσία του δήμου για «να ολοκληρωθεί η διαδικασία της επιβολής των τελών».
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΡΓΟΣΕ αρνείται να καταβάλλει το ποσό και θα προσβάλλει την απόφαση του δήμου στα δικαστήρια, αφού θεωρεί ότι έχει το νόμο μαζί της.
Ωστόσο, όπως αναφέρουν έμπειροι σιδηροδρομικοί δεν είναι η πρώτη φορά που δήμοι βρίσκουν ευκαιρία για να αντλήσουν «εύκολα χρήματα» από τον σιδηρόδρομο. Πριν από λίγα χρόνια, δήμοι της Αττικής είχαν επιχειρήσει να χρεώσουν τέλη ηλεκτροφωτισμού στον ΟΣΕ για την κατανάλωση του ρεύματος των σταθμών και των υποδομών του. Ωστόσο, αυτές οι αξιώσεις «απερρίφθησαν παταγωδώς στα δικαστήρια» σημειώνει πηγή του ΟΣΕ.
Πάντως, όπως παρατηρεί, σε περίπτωση που το αίτημα του Δήμου Περάματος δικαιωθεί στα δικαστήρια, θα ανοίξει ο δρόμος για την …οικονομική καταστροφή του Μετρό, καθώς οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης θα μπορούν να ζητήσουν από την Αττικό Μετρό την καταβολή τελών, αφού έχει στην κυριότητα της το υπόγειο δίκτυο των μητροπολιτικών σιδηροδρόμων, προκαλώντας «πονοκέφαλο» στη διοίκηση της εταιρίας.

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

6 Comments

  1. Επειδή πολλοί λένε ότι, τα άρθρα μου στο “1ο ΘΕΜΑ” δεν περιέχουν ειδήσεις και αποκαλύψεις παραθέτω απόσπασμα από το κείμενο της 25ης Νοεμβρίου του 11 για τη γραμμή Ικονίου… Enjoy!!!

    “…Μετά το Κατάρ θα πάω Πεκίνο αφού η COSCO μου ζήτησε να φτιάξω ένα αεροδρόμιο για cargo στη δυτική Αττική προκειμένου να μεταφέρει τα εμπορεύματα από το Θριάσιο στο κόσμο. Για να το κάνω όμως πρέπει η ΔΕΗ να δώσει ρεύμα στη γραμμή πράγμα που, όπως πληροφορούμαι αρνείται να κάνει επειδή το έργο δεν έχει άδεια από τις Πολεοδομικές υπηρεσίες των Δήμων Δραπετσώνας και Ασπροπύργου, ίσως και κάποιου άλλου που, αυτή τη στιγμή, μου διαφεύγει. Σε ερώτηση (αθέατου) δημοσιογράφου αν το έργο είναι …αυθαίρετο δεν μπόρεσα να απαντήσω αλλά, και αυτό το πρόβλημα θα λυθεί με προσφυγή στα δικαστήρια….”

    Υ.Γ Η αλήθεια είναι ότι, μου διέφυγε ο Δήμος Περάματος! Ντροπή μου

    1. Ιδρυτικός Αναγνώστης

      Εφ’ όσον υπάρχουν νόμοι που έτσι ορίζουν, καλώς κάνει ο όποιος Δήμος και απαιτεί αυτά που ο νόμος του δίνει… ΠΟΙΟΙ όμως έγραψαν/ψήφισαν τέτοιους νόμους;; οι ίδιοι που με νόμο έθεσαν εαυτούς υπεράνω των νόμων και άνευ ευθύνης ή άντε το πολύ με μόνον πολιτική ευθύνη… δηλ. “κατέστρεψα την χώρα, για τιμωρία μην με ξαναψηφίσετε, στείλτε με σπίτι μου να ζήσω μια χαρά με την βουλευτική σύνταξη ή/και όσα “έβαλα στην άκρη”… Α ρε μια 14η Ιουλίου (1789) που μας χρειάζεται να πέσουν από την γκιλοτίνα μερικά κεφάλια Λουδοβίκων και Μαρίας Αντουανέττας…

  2. Ανώνυμος

    Στο τελευταίο φύλλο του ΠΡΩΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ, αναφέρονται ορισμένοι αξιόλογοι απόφοιτοι του 2ου Γυμνασίου της “Βίλλας Αμαλίας” στους οποίους ο κ. Κ.Κ. δεν συμπεριλαμβάνεται!

    Προφανώς πρόκειται για ατυχή παράβλεψη του συντάκτη του άρθρου, καθ’ όσον ….. ακόμη και οι γάτες γνωρίζουν την προσφορά του κ. Κ.Κ. , γενικά στην Δημοσιογραφία αλλά ειδικώτερα στις νέες τεχνολογίες και στον τομέα του αυτοκινήτου.

    Το 1971-72, εργαζόμουν στο Εργοτάξιο της ΕΔΟΚ-ΕΤΕΡ της Μεγαλόπολης, όπου ένας Εργοδηγός, ιδιοκτήτης ενός Ford που διέθεται καρμπυρατέρ Weber, με εμύησε εις τους θρυλικούς 4 ΤΡΟΧΟΥΣ, οι οποίοι ήσαν και παραμένουν το καλλίτερο Ελληνικό περιοδικό της Αυτοκίνησης.

    Όσον αφορά την νέα σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Πειραιά με το Νέο Ικόνιο, πρόσφατα διάβασα πόσο σπουδαίο ρόλο θα διαδραματίσει αυτός για την χειμαζόμενη Ελληνική Οικονομία.

    Βέβαια, όπως φαίνεται, δεν μπορούν να λείψουν οι συνηθισμένες αήθεις “εμπλοκές” των διαφόρων φορέων οι οποίοι επιζητούν, τι άλλο, τον προσπορισμό χρημάτων.

    Φιλικά

    Ευμένης Καρδιανός

  3. Δημήτρης

    Φίλε για καλό και για κακό κάνε μια αίτηση και πάρε πρωτόκολλο από τον hern Fouhtel και αν την εγκρίνει η frau Mercel τότε προχώρα……..

  4. Εγω απο που πρέπει να ζητήσω αποζημίωση?
    1) Απο το γείτονα που μου έχτισε δίπλα απο τον κήπο μου πολυκατοικία που κρύβει τον ήλιο και δεν μπορώ να φτιάξω τομάτες πλέον,
    2)ή απο την πολεοδομία που επιτρέπει τη δόμηση πενταόροφων τεράτων δίπλα σε απλά σπίτια με ελάχιστη απόσταση 8 μέτρων χωρίς να λαμβάνει υπόψη οτι στερεί τον ήλιο.

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.

%d