Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Ελευθεροτυπία

Κυκλοφοριακές… αναταράξεις σε ολόκληρο το δακτύλιο θα φέρει η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, που προωθείται πλέον με γοργούς ρυθμούς από τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Υποδομών.

Σε σύσκεψη που έγινε χθες, με την παρουσία της Τίνας Μπιρμπίλη και του Δημήτρη Ρέππα, αποφασίστηκε η συγκρότηση δεκαμελούς επιτροπής αποτελούμενης από εκπροσώπους των συναρμόδιων υπουργείων και του Δήμου Αθηναίων.

Το πρώτο βήμα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα γίνει μέσα στον Μάιο με την προκήρυξη διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού που προβλέπεται να ολοκληρωθεί ώς τα τέλη του χρόνου και χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης των έργων το 2014. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθεί ο ανάδοχος που θα αναλάβει την πεζοδρόμηση της Β. Ολγας, που θα ενοποιήσει το Ζάππειο με τους στύλους του Ολυμπίου Διός.

Ο μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» πάντως, είναι το κυκλοφοριακό για ένα δρόμο με ημερήσια κυκλοφορία 80-100 χιλιάδων οχημάτων. Εχει αποφασιστεί η δημιουργία δύο κυκλοφοριακών βρόχων, ώστε να δημιουργηθεί μια εκτεταμένη ζώνη για πεζούς, τραμ και ποδήλατα με βασικό κορμό την Πανεπιστημίου. Συγκεκριμένα:

* Η κίνηση των οχημάτων προς το κέντρο θα γίνεται μέσα από τη διαδρομή Πειραιώς-Σταδίου-Φιλελλήνων, που θα παραμείνουν ως έχουν.

* Η αντίθετη κίνηση θα εξασφαλίζεται μέσω της Β. Σοφίας-Ακαδημίας-Χαλκοκονδύλη-3ης Σεπτεμβρίου. Για να εξασφαλιστεί αυτή η διαδρομή θα αλλάξουν κατεύθυνση η Ακαδημίας και η Χαλκοκονδύλη, που παράλληλα ως κάθοδοι θα βελτιώσουν και την εκπομπή καυσαερίων. Για κυκλοφοριακούς λόγους, θα αλλάξει η κίνηση στην Αγίου Κωνσταντίνου. Υπό εξέταση είναι η Αχαρνών, που ενδέχεται να παραμείνει ως έχει.

* Ξεκινούν κατά προτεραιότητα οι μελέτες για την επέκταση της γραμμής του τραμ, με ευθύνη τής Αττικό Μετρό.

Η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου συνδέεται με σημαντικές αλλαγές στην περιοχή του κέντρου:

* Διακόπτονται οι διαμπερείς γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ. Μάλιστα, παρά τις αρχικές σκέψεις, τα τρόλεϊ δεν θα κινούνται στη λωρίδα της Πανεπιστημίου. Θα διατηρηθούν, αλλάζοντας διαδρομές, οι ιστορικές γραμμές Πατήσια-Αμπελόκηποι και Κυψέλη-Παγκράτι, καθώς και η περιμετρική μέσω λεωφόρου Αλεξάνδρας. Οι υπόλοιπες γραμμές θα προσεγγίζουν το κέντρο, θα κάνουν στάση και θα επιστρέφουν στις αφετηρίες τους.

* Διατηρούνται ανοιχτές για όλα τα οχήματα οι οδοί Μπενάκη και Αμερικής, που θα διακόπτουν την πεζοδρομημένη Πανεπιστημίου, ώστε να εξυπηρετούνται οι γειτονιές γύρω από τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι. Ειδικά για τα μέσα μεταφοράς θα υπάρχει διάδρομος μέσω των οδών Ομήρου και Σίνα, ενώ θα εξασφαλίζεται μικρός οδικός δακτύλιος για την εξυπηρέτηση των ξενοδοχείων και τον εφοδιασμό των επιχειρήσεων.

* Διαπλατύνονται τα πεζοδρόμια προς την πλευρά του Εθνικού Κήπου κατά μήκος της Αμαλίας. Η λεωφόρος σήμερα διαθέτει οκτώ λωρίδες κυκλοφορίας, αλλά θα μειωθούν σε τέσσερις, αφού προβλέπεται να εξυπηρετούν μόνον το τραμ και τα λεωφορεία-τρόλεϊ. Το ίδιο θα γίνει σε ένα μικρό τμήμα της Β. Σοφίας, αφού θα πάψουν να χρησιμοποιούνται οι τρεις λωρίδες στο ρεύμα προς Ομόνοια, ανάμεσα στην Ακαδημίας και την Πανεπιστημίου.

«Δεν σχεδιάζουμε ένα πεζόδρομο-τιμωρό, αλλά έναν αστικό άξονα που θα αναβαθμίσει το κέντρο», δήλωσε στην «Ε» ο καθηγητής Γιάννης Πολύζος, πρόεδρος του Οργανισμού Αθήνας, που παραδέχεται ότι υπάρχουν δύσκολα σημεία που πρέπει να αντιμετωπιστούν, όπως το ενδεχόμενο να «μεταναστεύσουν» τα προβλήματα παραβατικότητας που χαρακτηρίζουν την περιοχή της Ομόνοιας και κυρίως το κυκλοφοριακό.

Για την εξασφάλιση της 24ωρης ζωής στην περιοχή εξετάζεται πρόταση να αξιοποιηθούν τα κενά ακίνητα, από τα οποία 50% ανήκουν στο Δημόσιο. Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στο ζωντάνεμα της πλατείας Δικαιοσύνης. Το κλειστό κτίριο ανήκει σε ασφαλιστικό ταμείο, όμως στον ελεύθερο χώρο μπορεί να λειτουργήσει αναψυκτήριο. *

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

0 Comments

  1. Έλενα

    Κι όλα αυτά για να έχουν αρκετό χώρο να απλώνουν την πραμάτεια τους οι πωλητές με τα σεντόνια. Γιατί για τέτοια αναβάθμιση νομίζω πως μιλάμε….

  2. Σοφία

    Μπερδέυτηκα με τις διαδρομές και τους δρόμους, είμαι επαρχιώτισσα βλέπετε, αλλά μετά το κατάλαβα:

    “εξετάζεται πρόταση να αξιοποιηθούν τα κενά ακίνητα, από τα οποία 50% ανήκουν στο Δημόσιο. Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στο ζωντάνεμα της πλατείας Δικαιοσύνης. Το κλειστό κτίριο ανήκει σε ασφαλιστικό ταμείο, όμως στον ελεύθερο χώρο μπορεί να λειτουργήσει αναψυκτήριο.”

  3. Σε καιρο κρισης αυτα ειναι εγκληματα εναντιον των Ελληνων.
    Αναπτυξη δεν φερνουν αυτες οι αηδιες που σχεδιαζουν.
    Το μονο που θα καταφερουν ειναι να ξοδεψουν πολυτιμο ζεστο χρημα σε καποιους εργολαβους και εργατες αλλοδοπους.

  4. Αργυρης Ροκας

    Ντροπη και Αισχος! Για πολλους, προφανεις και αυτονοητους λογους, αντιληπτους δυστυχως μονον απο διαθετοντες στοιχειωδη εντιμοτητα, ευθυκρισια και κοινωνικη ευαισθησια…

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.