Λεζάντα: Στις φωτογραφίες μπορείτε να διακρίνεται τις φυσιογνωμίες ορισμένων από τους πρωταγωνιστές του Ελληνικού Δράματος και να βγάλετε τα συμπεράσματα σας -ως προς την θεραπεία που απαιτείται για την κάθε μία από τις περιπτώσει;. Και, που’ στε! Μη γράψετε τίποτα για μένα γιατί μπορεί να σας παρασύρει το ρεύμα της Ψυχοτόμπολας που κυβερνάει την Ελλάδα._Κ.Κ
Το κείμενο που ακολουθεί στάλθηκε με e-mail από τον κύριο που υπογράφει. Το αναρτώ γιατί μου θύμισε όχι “το τυρί που μου έβαζε η μάνα μου”, όπως λέει η διαφήμιση με τα χαζοχαρούμενα που κυνηγιόνται στον κάμπο, αλλά μία ακόμα υπόθεση για την οποία αφιέρωσα δεκάδες ώρες δουλειάς στον Δήμο Αθηναίων για να εισπράξω απ’ τα τρία το μακρύτερο επειδή τα συμφέροντα που κρύβονταν πίσω απ’ το εγκληματικό για το περιβάλλον τραμ ήταν 1 εκατομμύριο φορές πιο ισχυρά απ’ του Δήμου. Η πρόταση μου για ένα μικτό σύστημα (monorail και tram) απορρίφθηκε απ’ τα γιεσμενάκια του τότε Δημάρχου Τρίτση και, το αργό, επικίνδυνο για την οδική ασφάλεια τραμ επιλέχτηκε σαν η μόνη λύση.
Ποια ήταν η πρόταση του αιθεροβάμονος; Ένα μεταφορικό σύστημα που θα συνδύαζε το τραμ με το μετρό και τον προαστικό. Πως; Απλά χρησιμοποιώντας συρμούς ίδιου τύπου που θα
1. Θα μπορούσαν να κινούνται σε επίγειες σιδηροτροχιές
2. θα μπορούσαν να κινούνται στους πυλώνες του monorail που θα ήταν εγκατεστημένοι στις κεντρικές νησίδες των μεγάλων λεωφόρων (Συγγρού, Ποσειδώνος, Γλυφάδας-Σουνίου-Λαυρίου-αεροδρομίου, Κιάτου κλπ
3. θα μπορούσαν να καλύπτουν ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτιο που έχει “πουληθει επιπλωμένο” στα συμφέροντα των συνδικαλιστών και των μεγαλοεργολάβων
Επειδή έλεγα και έγραφα αυτά τα πράγματα όρμηξε ο Κάλαθος και άρπαξε εμένα -και από τις εφημερίδες που, τελικά, ΔΕΝ διευθύνονται από Κόκες, Λαμπρίες, Καραπαναγιώτηδες και Βλάχου αλλά, από…
Καλύτερα να προσθέσετε εσείς τους χαρακτηρισμούς…_Κ.Κ.
Αγαπητέ κ. Καββαθά,
θεωρώ εσφαλμένη την απόφαση του υπουργείου μεταφορών όσον αφορά την επέκταση του τραμ στην Αθήνα.Είναι να απορεί κανείς πώς σκέφτηκαν να συνδέσουν με τραμ το Ελληνικό με την Αργυρούπολη όταν από τον Ιούλιο του 2013 θα συνδέονται με μετρό.
Το ίδιο και για τον Πειραιά, ο οποίος αυτή τη στιγμή εξυπηρετείται από λεωφορεία, ηλεκτρικό, προαστιακό και στο άμεσο μέλλον και ο Πειραιάς από μετρό.
Πρόκειται για ένα αποτυχημένο, ζημιογόνο και χρεοκοπημένο μέσο, το επιβεβαιώνουν και τα παρακάτω άρθρα στους παρακάτω συνδέσμους:
Όπως χαρακτηριστικά λέει και ο συγκοινωνιολόγος κ. Ευάγγελος Ματσούκης (Αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών) ότ το κόστος μεταφοράς των επιβατών με ΤΡΑΜ είναι υψηλότερο ακόμη και εάν η μεταφορά τους πραγματοποιούνταν με ταξί!!!
Δεν μου προκαλούν καμία εντύπωση τα παραπάνω αφού έκτος ότι είναι υπερφορτωμένο με υπαλλήλους(με σχετικά υψηλούς μισθούς)κυρίως το βλέπω συνέχεια άδειο,τρεις και ο κούκος.
Έτσι όπως σχεδιάστηκε το τραμ στην Αθήνα (θέλουν κρέμασμα) δεν έχει καμία προοπτική και μέλλον, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί το μετρό (ούτε καν το λεωφορείο εξπρές) καθώς με το που θα φτάσει το μετρό στο Ελληνικό (και ίσως αργότερα στη Γλυφάδα) θα εξυπηρετεί όλα τα νότια προάστια. Π.χ. θα παίρνεις το μετρό από το Σύνταγμα σε 15 λεπτά θα έχεις φτάσει στο σταθμό του μετρό στο Ελληνικό θα μετεπιβιβάζεσαι στο λεωφορείο που θα σε περιμένει και σε πέντε λεπτά θα είσαι στη Γλυφάδα. Το ερώτημα που θα έχουμε να θέσουμε μετά είναι εάν οι ζημιές του τραμ
διπλασιαστούν,τριπλασιαστούν ή τετραπλασιαστούν; Τότε το τραμ θα είναι τελείως άχρηστο.
Οπότε η μόνη λύση είναι η πλήρη αναστολή της λειτουργίας του τραμ στην Αθήνα, ξήλωμα και μεταφορά του τραμ(μετά από διεθνή διαγωνισμό) σε περιοχή/πόλη της Ελλάδας όπου να λειτουργεί ομαλά και κερδοφόρα (τραμ με νέα τεχνολογία όπως το τραμ της Μπορντώ χωρίς τα αντιαισθητικά καλώδια απο πάνω,
(Εμφάνιση σύνδεσης)
Bordeaux Super-Tram
Subria380
Really smart Super-Trams seen in Bordeaux in August 2004
(Προεπισκόπηση) ). Υπάρχει ήδη έτοιμη μελέτη για την πόλη των Ιωαννίνων, αργότερα μπορεί να επεκταθεί και σε πόλεις όπως στην Πάτρα, Λάρισα, Βόλος κ.τ.λ.. Στα Ιωάννινα μάλιστα το τραμ θα μπορούσε στη συνέχεια να μετατραπεί σε επιφανειακό μετρό/τρένο που θα εξυπηρετεί το μέτσοβο,ζαγαροχώρια κλπ….(ομοίως στο Βόλο το Πήλιο),μια πρακτική που εφαρμόζεται σε πολλές γερμανικές πόλεις όπου πρώτα το τραμ εξυπηρετεί την πόλη και έπειτα λειτουργεί σαν τρένο που εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή της πόλης.Οι ελάχιστες ανάγκες που καλύπτει σήμερα το τραμ στην Αθήνα θα μπορούσαν να καλυφθούν με επιπλέον λεωφορεία express . Γενικότερα, θα πρέπει να μπουν πολλά περισσότερα λεωφορεία express με πολύ λιγότερες στάσεις, δεν νοείται π.χ. Αθήνα – Γλυφάδα 17 στάσεις, το πολύ 10 στάσεις.
Oι υπάρχουσες γραμμές του τραμ στην Αθήνα θα μπορούσαν με κονδύλια της Ε.Ε. να μετατραπούν σε ποδηλατόδρομους,θα είχαμε δηλαδή ένα καταπληκτικό δίκτυο ποδηλατδρόμων διπλής κατεύθυνσης, ένα δίκτυο που θα πρέπει μετά σταδιακά να επεκταθεί και προς τα ανατολικά / βόρεια / δυτικά προάστια.
Εκτός του ότι είναι σημαντικό να μπει στη ζωή του Έλληνα ξανά το ποδήλατο , θα έχει όφελος και για τον τουρισμό μας.Η Κύπρος π.χ. εξελίσσεται σε μέκκα του ποδηλατικού τουρισμού.Για φανταστέιτε λοιπόν ο τουρίστας να επισκέφτεται το κέντρο της Αθήνας και μετά να παίρνει το ποδήλατο και να διασχίζει την νότια Αθήνα βγαίνοντας στην παραλιακή και απολαμβάνοντας μπάνιο,θάλασσα,διασκέδαση κλπ…
Γενικά το επιβατικό έργο στην Αθήνα / Αττική πρέπει να το αναλάβουν ο προαστιακός, το μετρό και τα λεωφορεία (και φυσικά η χρήση ποδηλάτου, τα τρόλεϊ θα πρέπει να καταργηθούν και να αντικατασταθούν από λεωφορεία), που θα λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους και όχι ανταγωνιστικά. Λεωφορεία τελευταίας τεχνολογίας, λεωφορεία όλων των ειδών (μικρά, μεσαία, μεγάλα, δίπλα) ανάλογα με την επιβατική κίνηση, που θα κυκλοφορούν αποκλειστικά σε λεωφορειόδρομους που θα μπορούν να χρησιμοποιούν εν μέρει και τα ταξί, όπως συμβαίνει και στην υπόλοιπη
Ευρώπη.
Κάντε παρακαλώ μία έρευνα/ένα ρεπορτάζ για αυτό το αίσχος που ονομάζεται τραμ.
Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω ποια συμφέροντα κρύβονται πίσω από ένα τέτοιο έργο. Πρόκειται για ένα έργο σπατάλης, και δεν θα μείνουμε μόνο εκεί αφού θα συνεχίζουμε να πληρώνουμε τα συνεχώς αυξανόμενα ελλείμματα του.
Στείλτε σας παρακαλώ μια επιβεβαίωση οτι λάβατε το μύνημα και πείτε μου τις σκέψεις σας.Ευχαριστώ!!!
Φιλικά helios!!!
Υ.Γ. Πόσο δίκιο είχατε με την παρακάτω πρόταση:
Βέβαια τώρα με την εγκατάσταση και τις συνεχείς επεκτάσεις του μετρό και του προαστιακού είναι παρά πολύ αργά για ένα τέτοιο έργο (ίσως για κάποια άλλη ελληνική πόλη / περιοχή).
4 Comments
Δεν ξέρω αν θέλω να συνεχίσω να παρακολουθώ το κανάλι σου, pilot. Με πιάνει μια κατάθλιψη, με όλα όσα θα μπορούσαν να γίνουν κ δεν έγιναν – κ που μάλλον δεν θα γίνουν ποτέ.
Μπα, θέλω. Πες το μαζοχισμό, αλλά εσύ δεν βαρέθηκες να τα λες, θα βαρεθώ εγώ να τα διαβάζω;
Να έχουμε, όπως σωστά λες, κ κάτι να ελπίζουμε…
Δυστυχώς, όταν ακόμη και σήμερα ακούω από την τοπική αυτοδιοίκηση που σαμποτάρει όποια διάθεση αξιοποίησης πως το Ελληνικό οραματιζόμαστε να γίνει “εθελοντικός λαχανόκηπος” δεν βλέπω καμία αλλαγή στο φαγοπότι.
Και φυσικά ως συγκοινωνιολόγος από την αρχή ήμουν κατά του απαρχαιομένου μέσου που λέγεται ΤΡΑΜ.
Ο Καββαθάς είναι(με μέτριους υπολογισμούς) ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 50 χρόνια εμπρός και βάλε…
@Καρμίρης
Είμαι τόσο εμπρός ώστε, τους τελευταίους 6 μήνες έχασα τον εαυτό μου!