Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση που βρήκε το πόνημα της περασμένης Κυριακής, συνεχίζουμε και αυτήν με περισσότερες «συμβουλές» που θα σας βοηθήσουν να προβείτε σε μια σωστή αγορά (αυτοκινήτου). Ετσι, μετά το χρώμα, το ηχοσύνολο, τις φούσκες και το αν «κόβεται απότομα πίσω», ο σωστός οδηγός πρέπει ακόμη να προσέξει τα παρακάτω σημεία:

Λάστιχα

Τα λάστιχα είναι αυτά τα μαύρα στρογγυλά αντικείμενα πάνω στα οποία κυλάει το «ΙΧ» μας. Με δύο τρόπους καταλαβαίνουμε αν ένα λάστιχο είναι καλό… Κλωτσώντας το στην έκθεση και ρωτώντας τον Βαγγέλη στο βουλκανιζατέρ. Η κλωτσιά στα λάστιχα μας δείχνει, πρώτον, αν είναι φουσκωμένα και, δεύτερον, αν είναι «γερά». Η τυφλή εμπιστοσύνη στη γνώμη του όποιου Βαγγέλη δείχνει πόσο μας ενδιαφέρει η ασφάλειά μας και η ασφάλεια των άλλων. Εκατοντάδες οδηγοί αγοράζουν λάστιχα δευτέρας η τρίτης διαλογής, με ληγμένες ημερομηνίες επειδή τους τα σύστησε ο «Βαγγέλης» της γειτονιάς τους.

Κινητήρας

Κανένας κανονικός οδηγός (και άνθρωπος) δεν πρέπει να ενδιαφέρεται για τον κινητήρα του αυτοκινήτου που αγοράζει. Αν μάλιστα κάποιος τον ρωτήσει τι κινητήρα έχει το αυτοκίνητό του, αυτός πρέπει να απαντήσει «εγώ το μόνο που ξέρω είναι να βάζω εμπρός, δεν ξέρω καν πού είναι η μηχανή». Η άγνοιά του αφενός επιτρέπει στους εμπόρους να του πουλάνε «φύκια για μεταξωτές κορδέλες» και αφετέρου τον οδηγεί στα νοσοκομεία και στα νεκροταφεία, αφού αγοράζει μεγάλα (σε μέγεθος και βάρος) αυτοκίνητα, τα οποία όμως διαθέτουν υποτονικούς κινητήρες, με αποτέλεσμα να μη διαθέτουν ενεργητική ασφάλεια.

Ενεργητική ασφάλεια

Ο εχθρός του οδηγού που «δεν είναι ραλίστας». Κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν πρέπει να ενδιαφέρεται για την ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου που αγοράζει. Χαρακτηριστικά όπως η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, η ακρίβεια της ανάρτησης, η ευστάθεια, η κατευθυντικότητα, η καλή απόκριση στις απότομες μεταβολές τροχιάς αλλά και η απόκριση των φρένων, η κλιμάκωση του κιβωτίου, η ορατότητα, η θέση οδήγησης και βέβαια η απόδοση του κινητήρα και οι επιδόσεις (επιτάχυνση 0-100 χλμ., επιτάχυνση εν κινήσει – ρεπρίζ) δεν πρέπει να τον απασχολούν διότι, όπως είπαμε, «δεν είναι ραλίστας».

Ενα αυτοκίνητο που δεν διαθέτει ισχυρό κινητήρα και καλές επιδόσεις (που «σέρνεται» δηλαδή) οδηγεί, με μαθηματική ακρίβεια, στις πιο θεαματικές (και πολύνεκρες) μετωπικές συγκρούσεις, αλλά αυτό δεν ενδιαφέρει τον «σοβαρό» οδηγό. Και αυτό επειδή αυτός «δεν πάει ποτέ πάνω από 100» (μια και τα 90 είναι αρκετά για να τσακιστεί).

Τόκοι – προκαταβολή

Παρά λίγο να ξεχάσουμε δύο από τα πιο σημαντικά κριτήρια για την αγορά του καινούργιου μας καταλυτικού, και αυτό διότι όσο πιο χαμηλός είναι ο τόκος και μικρή η προκαταβολή τόσο πιο καλό (και ασφαλές) είναι το αυτοκίνητο. Οι έρευνες μάλιστα έχουν δείξει ότι όσο πιο χαμηλό είναι το επιτόκιο τόσο πιο καλό είναι το αυτοκίνητο, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι τα κακά αυτοκίνητα έχουν υψηλό επιτόκιο. Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για την προκαταβολή. Πάλι οι έρευνες έχουν δείξει ότι αυτοκίνητα με 0 προκαταβολή και 0 επιτόκιο εμπλέκονται σε λιγότερα ατυχήματα από ό,τι αυτοκίνητα με 10% προκαταβολή και 1% επιτόκιο. Συμπέρασμα: οι υπεύθυνοι οδηγοί πρέπει να εξετάζουν προκαταβολές και επιτόκια, μια και από αυτά εξαρτάται η ασφάλεια των μελών της οικογενείας τους.

Αλλα σημεία

Ξέρω ότι γίνομαι κουραστικός, αλλά θα το επαναλάβω: μην αγοράσετε αυτοκίνητο αν δεν ρωτήσετε τον Γιάννη. Ο Γιάννης είναι ο φίλος που αγόρασε αυτοκίνητο ρωτώντας τον Θανάση, που αγόρασε αυτοκίνητο ρωτώντας τη Θάλεια, που πήρε αυτοκίνητο επειδή της είπε η Ράνια. Η οποία Ράνια πήρε αυτοκίνητο ρωτώντας την Ειρήνη που, με τη σειρά της, είχε ρωτήσει τον Γιάννη.

Η γνώμη του Γιάννη είναι καταλυτική, αφού πριν από έναν χρόνο αγόρασε το Εσκαργκό «Σουφλέ», που στο μόνο που διαφέρει από το προηγούμενο μοντέλο είναι οι πινελιές στις πόρτες. Και, όπως είπα, ο Γιάννης στη Ράνια, το Εσκαργκό «Σουφλέ» είναι καλύτερο από το Χαρακίρι «Φαν» που, με τη σειρά του, είναι καλύτερο από το Καρμπονάρα Τζι Ελ Αϊ.

Θα έχετε ίσως παρατηρήσει τον προβληματισμό που παρατηρείται στις συζητήσεις που γίνονται στα μπαλκόνια των διαμερισμάτων ιδιαίτερα τις καλοκαιρινές βραδιές. «Λέω να πάρω το Μπαντζάι», λέει ο Τάκης. «Αυτό δεν είναι που «κόβεται» από πίσω;», ρωτάει ο Τάκης. «Οχι αυτό είναι το Α10», λέει η Ράνια. «Καλέ τι λες. Το Α10 δεν κόβεται απότομα. Το Β52 κόβεται…».

«Α, αυτό δεν μου αρέσει, γιατί κόβεται εμπρός».

«Μα είναι καλό και ασφαλές αυτοκίνητο», λέει ο Νίκος. «Καλά… Εμένα δεν μου αρέσει», λέει η Καρακαλτάκα και όλοι μένουν σύμφωνοι να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο που να ταιριάζει με το φόρεμα της Νίκης και την κοινωνική θέση του Θανάση.

Και με αυτές τις «συμβουλές», νομίζω ότι κάλυψα πλήρως το θέμα. Από αύριο μπορείτε να επισκεφθείτε τις εκθέσεις και να «ψωνίσετε» αυτοκίνητο ακριβώς όπως ψωνίζετε καρέκλες και βάζα για το σαλόνι.

Αλλωστε δεν υπάρχουν διαφορές (ή μήπως υπάρχουν και δεν κάνετε τον κόπο να τις βρείτε;).

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.

%d