Παρουσίαση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στα Σκόπια, με το βλέμμα στον ανταγωνισμό…
Παρουσίαση των δυνατοτήτων και των υπηρεσιών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε, σήμερα, σε κεντρικό ξενοδοχείο των Σκοπίων.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), Στυλιανός Αγγελούδης, κατά την παρουσίαση, αναφέρθηκε διεξοδικά στα πλεονεκτήματα του λιμανιού, σημειώνοντας ότι η γεωστρατηγική θέση του λιμανιού το καθιστά ελκυστικό για τις εταιρίες των γειτονικών χωρών.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Αγγελούδης έκανε ειδική αναφορά στη μεγάλη έκταση, τους αποθηκευτικούς χώρους και τις διεθνείς πιστοποιήσεις (πιστοποιητικά ISO), που διαθέτει το λιμάνι.
Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ο κ. Αγγελούδης συμπεριέλαβε τη σύνδεσή του με το ευρωπαϊκό και σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ παρουσίασε και τη νέα τιμολογιακή πολιτική του ΟΛΘ που ισχύει από την 1η Ιουλίου (μείωση τιμολογίων τόσο για τη διακίνηση των in transit εμπορευματοκιβωτίων, όσο και στα τέλη επιβίβασης ή διέλευσης επιβατών κρουαζιέρας), καθώς και τη νέα υπηρεσία για τακτοποίηση των οικονομικών υποχρεώσεων των χρηστών του λιμανιού, μέσω των συστημάτων του e-banking.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ ανήγγειλε επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα διετίας, για τον εκσυγχρονισμό και προμήθεια νέου εξοπλισμού του λιμανιού και σημείωσε ότι σε ένα χρόνο, που θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την πρόσληψη προσωπικού, το λιμάνι θα λειτουργεί πλήρως, με τρεις βάρδιες, ακόμη και τα Σαββατοκύριακα.
Στρατηγικοί στόχοι
Ο κ. Αγγελούδης αναφέρθηκε και στους στρατηγικούς στόχους που έχει χαράξει η διοίκηση του λιμανιού σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο και οι οποίοι είναι:
* η προκήρυξη του διαγωνισμού, μέχρι το τέλος του 2010, για την επέκταση του 6ου προβλήτα,
* η κατασκευή και λειτουργία εμπορευματικού κέντρου, σε έκταση 200 με 300 στρέμματα, που θα γίνει με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, και
* η πλήρης αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Στην εκδήλωση μίλησαν και εκπρόσωποι εταιριών από την ΠΓΔΜ, που χρησιμοποιούν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, χαρακτηρίζοντάς το ως την καλύτερη επιλογή, λόγω της κοντινής απόστασης και του καλού οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου.
Οι ανταγωνιστές
Ωστόσο, ανέφεραν ότι οι απεργίες που έγιναν το 2008 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ανάγκασαν αρκετές εταιρίες από την ΠΓΔΜ να στραφούν προς τα λιμάνια του Δυρραχίου, στην Αλβανία και του Μπαρ, στο Μαυροβούνιο. Πρόσθεσαν, όμως, ότι τον τελευταίο χρόνο, με την εξομάλυνση της κατάστασης, οι εταιρίες της ΠΓΔΜ προτιμούν και πάλι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Αγγελούδης διαβεβαίωσε τους εκπροσώπους εταιριών από την ΠΓΔΜ που χρησιμοποιούν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για τη διακίνηση των εμπορευμάτων τους, ότι έχει την εξουσιοδότηση και των τεσσάρων σωματείων εργαζομένων του λιμανιού να διαμηνύσει προς όλες τις κατευθύνσεις ότι, η εργασιακή ειρήνη αποτελεί επιλογή όλων των εμπλεκόμενων πλευρών του λιμανιού, διότι, όπως σημείωσε, το λιμάνι δεν πρέπει να πληρώσει άλλο καταστάσεις, που το υποβάθμισαν και έπληξαν τους πελάτες του.
Εκπρόσωποι των εταιριών από την ΠΓΔΜ επισήμαναν ακόμη την ανάγκη για απλοποίηση των τελωνειακών διαδικασιών και των ελέγχων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς και για αποτελεσματικότερη λειτουργία των σιδηροδρόμων, με στόχο να γίνεται έγκαιρα η παραλαβή και η αποστολή των εμπορευμάτων τους και να μειωθούν τα έξοδα των εταιριών τους.
Ο κ. Αγγελούδης ανέφερε ότι στους στόχους της νέας διοίκησης του ΟΛΘ είναι η ικανοποίηση αρκετών αιτημάτων, τα οποία επισημαίνονται από το σύνολο σχεδόν των εταιριών που χρησιμοποιούν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Τέλος, ο Αντώνης Πέσεβ, από το οικονομικό επιμελητήριο της ΠΓΔΜ, σημείωσε ότι η οικονομική συνεργασία μεταξύ της Ελλάδας και της ΠΓΔΜ πρέπει να λειτουργεί καθαρά στη βάση οικονομικών και εμπορικών κριτηρίων και δεν πρέπει να επηρεάζεται από πολιτικές διαφορές και αποχρώσεις.
agelioforos.gr
One comment
Σημειώστε αυτή την είδηση και παρακολουθδείστε τις γεωπολιτικές εξελίξεις μέχρι το …2014!