Το META4Four έχει ως αντικείμενό του όλα τα θέματα που απασχολούν τους «ψαγμένους» αναγνώστες του ιστολόγιου, από την ενέργεια έως το διάστημα, από το Cern μέχρι την Τέχνη και από την κοινωνικοπολιτική και οικονομική πραγματικότητα έως την διαμόρφωση της προσωπικής δυναμικής όλων μας στις προκλήσεις του εικοστού πρώτου αιώνα, ψωρίς φυσικά να λείπει το αυτοκίνητο και γενικότερα η αυτοκίνηση ως η “πρώτη αγάπη και παντοτινή” …
Ο Κωνσταντίνος Καββαθάς, του Δημητρίου και της Ερασμίας, γεννήθηκε τον Μάρτιο του 1939 στην Αθήνα. Πέρασε τα πρώτα παιδικά του χρόνια στις γειτονιές του Νέου Κόσμου, της Δάφνης και της Ηλιούπολης, σε μια εποχή που, πρώτα η Γερμανική Κατοχή και μετέπειτα τα Δεκεμβριανά και ο Εμφύλιος έκαναν τη ζωή δύσκολη και την καθημερινότητα απίστευτα σκληρή. Ο πατέρας του, που ασκούσε το λειτούργημα του δικηγόρου, ήταν ο άνθρωπος που του ενέπνευσε πρώτος ιδανικά και αξίες, οι οποίες από τότε τον ακολουθούν.
Το ενδιαφέρον του συγκέντρωσαν από νωρίς η ευρηματικότητα και τα επιτεύγματα στους τομείς της μηχανολογίας, της αεροπορίας και του διαστήματος που τον έκαναν να ξεπερνά τον εαυτό του και να βρίσκεται πάντα μπροστά απ’ την εποχή του
Το δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’50 αποδείχθηκε καθοριστικό για το μέλλον καθώς ανέπτυξε έντονη δραστηριότητα και στους δύο αυτούς τομείς: συμμετείχε στην γένεση και την ανάπτυξη του Αεραθλητισμού στην Ελλάδα, ενώ σπουδάζοντας στην Αγγλία γνώρισε από κοντά τους ανθρώπους και τα αυτοκίνητα που πρωταγωνιστούσαν στο διεθνές αγωνιστικό σκηνικό.
Στο επάγγελμα του δημοσιογράφου αφιερώθηκε πλήρως από το 1966. Παράλληλα, συμμετείχε στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου της εποχής (δεξιοτεχνίες, αναβάσεις, σιρκουί και ράλλυ), οδηγώντας Peugeot 204 αρχικά και στη συνέχεια ΝSU TT. Γρήγορα έδειξε ότι μπορούσε να κάνει το διαφορετικό στον Ειδικό Τύπο, που στη χώρα μας τότε βρισκόταν σε πρώιμη φάση και ζούσε ακόμη στην «ερασιτεχνική» του εποχή. Η εξειδίκευση και η προσήλωσή του στο χώρο της Τεχνολογίας της Αυτοκίνησης έφερε συνεργασίες με όλα σχεδόν τα περιοδικά εκείνων των χρόνων, ενώ ήταν από τους πρώτους επαγγελματίες που ξεκίνησαν συνεργασία σε θέματα αυτοκινήτου με τον ημερήσιο τύπο.
Τον Φεβρουάριο του 1968 παντρεύτηκε τη Σοφία Λ Μπλέτσα, ενώ λίγο αργότερα ανέλαβε αρχισυντάκτης στο περιοδικό «Αuto Eξπρές». Το καλοκαίρι του επόμενου χρόνου περιέγραψε ζωντανά, με τον Ιάσονα Μοσχοβίτη από την Ελληνική Τηλεόραση (ΕΙΡΤ) που είχε μόλις γεννηθεί, το επιτυχημένο ταξίδι του «Απόλλων 11» στη Σελήνη. Τον Οκτώβριο του 1970 εξέδωσε μαζί με τη σύζυγό του το περιοδικό «4ΤΡΟΧΟΙ»
Η Εταιρία «Τεχνικές Εκδόσεις ΕΠΕ» δημιούργησε το δεύτερό μηνιαίο έντυπο το 1973, το «ΗΧΟΣ &HiFi”. Ως τα τέλη εκείνης της δεκαετίας οι «4Τροχοί» είχαν ξεχωρίσει αισθητά, κερδίζοντας την αγάπη και την αναγνώριση του αναγνωστικού κοινού. Το περιοδικό για την δεύτερη μεγάλη αγάπη του, τα αεροπλάνα κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1982 με τίτλο –τι άλλο;- «Πτήση & Διάστημα»». Ύστερα από δύο χρόνια έγινε μέλος της Επιτροπής «Car Of The Year», στις ψηφοφορίες της οποίας συμμετείχε συνεχώς μέχρι το 2004. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 εξελέγη δημοτικός σύμβουλος της Αθήνας, με επικεφαλής τον αείμνηστο Αντώνη Τρίτση. Πολυάριθμες ήταν τότε οι προτάσεις που έφερε στην επικαιρότητα, προσπαθώντας να συμβάλει στην ανάπτυξη των μαζικών μεταφορών και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη. Όλες όμως αγνοήθηκαν.
Λίγο αργότερα και για μεγάλο σχετικά διάστημα έκανε εκπομπή για το αυτοκίνητο στο κανάλι «MEGA», για την οποία χρησιμοποιήθηκε το όνομα της πρώτης του εκδοτικής προσπάθειας («Τροχοί & Δρόμοι»). Αντίστοιχα, ο ραδιοσταθμός «Εν Λευκώ» των Τεχνικών Εκδόσεων ΑΕ, άρχισε να εκπέμπει για πρώτη φορά το 1998.
Η δραστηριότητα του Κώστα Καββαθά στο χώρο της έντυπης δημοσιογραφίας ξεκίνησε το 1959 από το περιοδικό «Ταχύτης», που είχε ως αντικείμενό του τους αγώνες αυτοκινήτου. Εκδόθηκε για λίγο καιρό από την «Ecurie Eρμής», έναν από τους παλαιότερους συλλόγους φίλων της Αυτοκίνησης που ιδρύθηκαν στην Ελλάδα.
Το 1963 ξεκίνησε η συνεργασία του με την εφημερίδα «Μεσημβρινή», στην οποία κράτησε τη στήλη του αυτοκινήτου για τρία περίπου χρόνια.
Το 1966 δούλεψε στο εβδομαδιαίο περιοδικό επικαιρότητας «Άλφα» του Κωστή Μπαστιά, το πρώτο στα εγχώρια χρονικά του Τύπου που, στην ύλη του, είχε σελίδες αφιερωμένες στην αυτοκίνηση.
Λίγο αργότερα χρονολογείται η πρώτη προσπάθεια να εκδώσει δικό του περιοδικό, με τον Γιάννη Μπαρδόπουλο, το «Τροχοί+Δρόμοι», που όμως διακόπηκε λίγο πριν το τυπογραφείο! Από την πρώτη απόπειρα σώζονται λίγες φωτογραφίες που υπάρχουν σ’ αυτό το ιστολόγιο
Μετά από σύντομο πέρασμα από το «Νέο Αυτοκίνητο» των αδελφών Αντώνη και Μιχάλη Γρατσία, εντάχθηκε στο επιτελείο του περιοδικού «Αuto Eξπρές» του Σπύρου Γαλαίου, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1967. Σύντομα ανέλαβε τη θέση του αρχισυντάκτη, διαδεχόμενος τον Κυριάκο Κορόβηλα.
Τον Οκτώβριο του 1970 ίδρυσε, με τη σύζυγό του Σοφία, το περιοδικό «4ΤΡΟΧΟΙ» και, όπως ήταν λογικό, έριξε εκεί το βάρος της αρθρογραφίας του. Στις δεκαετίες που ακολούθησαν από την Εταιρία «Τεχνικές Εκδόσεις Α.Ε»Παρ’ εκδόθηκαν πάνω από 30 τίτλοι περιοδικών και ειδικών εκδόσεων. Παράλληλα μ’ όλα αυτά βρήκε χρόνο να γράφει στο εβδομαδιαίο περιοδικό «Επίκαιρα», που όλοι οι παλιοί γνωρίζουν και που θεωρείται –ακόμη και σήμερα που εκδόθηκε άλλο με τον ίδιο τίτλο- σαν το καλύτερο του είδους που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα.
“Technical Press S.A”. 1970-2006. Published some 3o special interest magazines i.e “4Whells”, “Sound & HiFi”, “Flight % Space”, “2Wheels”, “Analog”, “Traveling”, “RAM, “Video Inn”. “www.techlink.gr” (1994), “97.7 FM” and many other magazines, books and digital editions
Τα άρθρα του Κ.Κ. στα “Ε” είναι αναρτημένα σε αυτό το ιστολόγιο.
Άρθρα του δημοσιεύτηκαν επίσης στην εφημερίδα «Το Βήμα» από το 1991 ως το 1998, καθώς και για ένα μικρό διάστημα στην «Καθημερινή». Εκτός από τα περιοδικά των «Τεχνικών Εκδόσεων», ο Κώστας Καββαθάς αρθρογράφησε στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», από το πρώτο της φύλλο μέχρι την ημέρα που απολύθηκε χωρίς εξήγηση
Στο ενεργητικό του συμπεριλαμβάνονται -μέχρι στιγμής- δύο βιβλία: «Porsche, ο άνθρωπος και τα αυτοκίνητα» του Richard von Frankenberg, που μετέφρασε στα ελληνικά το 1972 μαζί με δύο ακόμη συναδέλφους του και «Το βιβλίο του Πραγματικού Οδηγού».
Τα κείμενά του, έντονα συναισθηματικά, περιέχουν σχεδόν τα πάντα: περιγραφές από διεθνείς κι ελληνικούς αγώνες, ιστορίες από τα παλιά χρόνια του αυτοκινήτου, συνεντεύξεις από σημαντικά στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών και συμπεράσματα από τις εξαντλητικές δοκιμές των εκάστοτε νέων μοντέλων, κοινωνική κριτική και σχόλια για τα καλώς ή τα κακώς κείμενα της χώρας και των ανθρώπων της.
Στα πρώτα χρόνια των «4Τροχών» έγραφε και τεχνικά άρθρα, καθώς και “συμβουλές” για την ασφαλή και ασφαλή και γρήγορη οδήγηση. Με το πέρασμα των δεκαετιών όμως αφ’ ενός το ενδιαφέρον μετατοπίστηκε σε άλλους τομείς (αεροπορία, διάστημα, επιστήμες και τεχνολογία, υπολογιστές, πληροφορική και, γενικά ότι είχε/έχει σχέση με τον κόσμο που ανατέλλει
Το 2009 ο Κώστας Καββαθάς συμπλήρωσε 50 χρόνια δημοσιογραφικής και 40 εκδοτικής ζωής αν και η τελευταία δεν είναι ακριβώς όπως την οραματιζόταν για λόγους που αναφέρονται σε άλλες σελίδες του ιστολογίου
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ