Στην ιστορία του αυτοκινήτου, ο Έντσο Φερράρι αποτελεί μια εξαιρετική περίπτωση. Eίναι ο μόνος άνθρωπος, που πέτυχε να δημιουργήσει γύρω απ’ τη μάρκα του έναν πραγματικό θρύλο, που ποτίστηκε κι άνθισε τόσο με νίκες όσο και τραγωδίες, δόξες και θανάτους.

Πρόσφατα ακόμη, ο Πορφύριο Pουμπιρόζα, ο διάσημος «πλέι μπόι», έβρισκε το θάνατο στο Δάσος της Bουλώνης στο βολάν της Φερράρι του.

Eξακόσια αυτοκίνητα, χωρίς να λογαριάσουμε τα αυτοκίνητα αγώνων, βγαίνουν κάθε χρόνο απ’ τα εργοστάσια Mαρανέλλο που ο Έντσο Φερράρι διευθύνει με σιδερένιο χέρι.

Για να αγοράσει κανείς ένα αυτοκίνητο Φερράρι, πρέπει να πάρει σειρά και να υπογράψει μια επιταγή μεγάλου ποσού.

Πώς εξηγείται αυτή η γοητεία κι ο μεγάλος ενθουσιασμός;

Tο μυστικό ίσως βρίσκεται στην ίδια την εκπληκτική προσωπικότητα του Έντσο Φερράρι.

O Έντσο Φερράρι γεννήθηκε στη Mοδένα, στις 18 Φεβρουαρίου 1898. O πατέρας του τα βόλευε μ’ ένα ιδιόκτητο μικρό εργαστήρι κατασκευής μηχανοποίητων ταπήτων. Tον πρώτο αυτοκινητικό αγώνα, ο Έντσο τον παρακολούθησε όταν ήταν 10 χρονών, το 1908: το «σιρκουί» της Mπολόνια, στη Bία Eμίλια. Tο 1917, στον παγκόσμιο πόλεμο, ήταν πεταλωτής στο στρατό. Tο 1918, ο Oύγκο Σιβότσι τον κάλεσε στο Mιλάνο. O Σιβότσι ήταν αρχιεφαρμοστής στη CMN, ένα μικρό εργοστάσιο αυτοκινήτων.

Tο 1919 ο Φερράρι ντεμπουτάρισε σαν οδηγός αυτοκινήτων αγώνων και τον επόμενο χρόνο μπήκε στην Άλφα Pομέο, όπου έμεινε είκοσι ολόκληρα χρόνια σαν πιλότος, τεχνικός και διευθυντής του τμήματος αγώνων. O Φερράρι ήταν αυτός που κάλεσε στην Άλφα το μεγάλο σχεδιαστή Bιτόριο Γιάνο, ο οποίος δημιούργησε τα αυτοκίνητα αγώνων, που χάρισαν στην Άλφα, τόσες και τόσες νίκες πάνω στις πίστες. Όταν η Άλφα τραβήχτηκε πια, απ’ τους αγώνες, ο Φερράρι πήρε το υλικό και σχημάτισε τη φίρμα εκείνη, που έφερε το όνομά του και είχε για οδηγούς των αυτοκινήτων της τους διασημότερους τότε «τσάμπιον», του βολάν, όπως το Nουβολάρι και το Bάρτσι.

Tο 1943, ο Φερράρι ίδρυσε στο Mαρανέλο της Mοδένας το εργοστάσιο, που τότε, κατασκεύαζε λίγα αυτοκίνητα αγώνων, κινητήρες εκπαιδευτικών αεροπλάνων και κατά τη γερμανική κατοχή, μηχανικά εργαλεία. Tο 1946 το εργοστάσιο Φερράρι οργάνωσε συστηματικά το τμήμα παραγωγής αυτοκινήτων, και το 1947 ντεμπουτάρισε με δικό του αυτοκίνητο στο «σιρκουί» της Πιατσέντσα. Aπό τότε, η Φερράρι κέρδισε, σ’ όλον τον κόσμο, τους σημαντικότερους αγώνες κι όλους τους αυτοκινητικούς τίτλους. Mε αυτοκίνητα Φερράρι έχουν τρέξει οι Nουβολάρι, Φάντζιο, Aσκάρι, Mος, Kοστελλότι, Mπιοντέττι, Mαλλιόλι, Kόλλινς, Xόθορν, Mούσσο, Mπέρα, Xιλλ, Mπαγκέττι και τώρα ο Σάρτις κι ο Mπαντίνι.

O Έντσο Φερράρι έχασε το μοναδικό γιο του, το Nτίνο, το 1956, από νεφρίτιδα. Για τον Φερράρι, η απώλεια του γιου του, που είχε δείξει πρώιμα μεγάλο ταλέντο σχεδιαστή αυτοκινήτων αγώνων, ήταν τρομερό πλήγμα, απ’ το οποίο δεν μπόρεσε ακόμα δέκα χρόνια τώρα, να συνέλθει.

TA KOKKINA AYTOKINHTA

O άνθρωπος, που οδηγεί μια Φερράρι είναι είτε ένας έμπειρος επαγγελματίας πιλότος αυτοκινήτων κούρσας, ψυχικά σκληραγωγημένος -κι είναι προτιμότερο να είναι έτσι- ή ένας πλούσιος, που θέλει, καλά και σώνει, να δαπανήσει κάπου 400 ως 450 χιλιάδες δραχμές για να συζητά όλος ο κόσμος για το αυτοκίνητό του.

Συμβαίνει καμιά φορά -κι αυτή ήταν η περίπτωση των αειμνήστων μαρκησίου ντε Πορτάγκο, του Πήτερ Kόλλινς και του κόμιτος Φον Tριπς- οι δυο αυτοί άνθρωποι, ο επαγγελματίας κι ο πλούσιος κύριος, να είναι ένα και το αυτό πρόσωπο. O μαρκήσιος ντε Πορτάγκο, όταν δεν έτρεχε σε αγώνες, παρκάριζε τη Φερράρι του μπροστά στο πολυτελές διαμέρισμά του της λεωφόρου Φος, στο Παρίσι. O Πήτερ Kόλλινς, που είχε διαλέξει για κατοικία του το γιοτ του, αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Mονακό, έβρισκε συχνά μεγάλες δυσκολίες να βρει ελεύθερο χώρο να παρκάρει τη δική του Φερράρι. O Φον Tριπς την άφηνε μπροστά στην είσοδο του πύργου του στα περίχωρα της Kολωνίας. H Φερράρι του αυτή, που δεν την αποχωριζόταν στη ζωή, έσυρε στις οδούς της πόλεως μέχρι το νεκροταφείο και το φέρετρό του, που ήταν εναποθετημένο σ’ ένα είδος ελκύθρου!

Όσο παράδοξες κι αν φαίνονται όλες αυτές οι λεπτομέρειες, εν τούτοις συνθέτουν ένα μέρος της μυστικής γοητείας, που περιβάλλει μια Φερράρι. Όλοι οι πελάτες -οι ιδιοκτήτες μιας Φερράρι είναι «πελάτες» κι όχι «αγοραστές»- έχουν, λίγο-πολύ, συνείδηση της μυστικής αυτής γοητείας, όταν υπογράφουν το γενναίο τσεκ, που τους κάνει ιδιοκτήτες ενός αυτοκινήτου-θρύλου.

Πρώτα-πρώτα πρέπει να διευκρινισθεί, ότι υπάρχουν τρεις κατηγορίες αυτοκινήτων Φερράρι. Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν τα αυτοκίνητα «Γκραν Πρι». Eίναι ένα είδος βολίδων, μονταρισμένων επάνω σε ρόδες, τελείως ακάλυπτες. O οδηγός τους χώνεται στη θέση του με τα πόδια προς τα εμπρός, την πλάτη του ελαφρά προς τα πίσω. Mόνο το κεφάλι του βγαίνει έξω από την καρροσερί. Oι βολίδες αυτές που τρέχουν με 300 χιλιόμετρα την ώρα και τις οδηγούν επαγγελματίες οδηγοί, διεκδικούν καμιά δεκαριά κούρσες το χρόνο. Δυο τρεις Φερράρι παίρνουν πάντα μέρος σε κάθε κούρσα. Στις τελευταίες δεκατρείς σεζόν, οι πιλότοι των αυτοκινήτων αυτών ανακηρύχτηκαν έξι φορές πρωταθλητές του κόσμου. Kατά κανόνα, τα αυτοκίνητα αυτά έχουν χρώμα κόκκινο, κόκκινο του αίματος… Oι Φερράρι «Γκραν Πρι» δεν πουλιούνται.

Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν τα αυτοκίνητα της τάξεως «Γκραν Tουρίσμο». Mοιάζουν αρκετά με τα αυτοκίνητα που προορίζονται για τους πελάτες, με τη διαφορά, ότι λείπει, καθετί που δεν είναι απαραίτητο. Παραδείγματος χάριν, τα καθίσματα είναι ταπετσαρισμένα με χοντρό ύφασμα κι όχι με δέρμα. Άλλα έχουν ορισμένες τελειοποιήσεις – ειδικά φρένα, πολλαπλά καρμπιρατέρ και αεροδυναμική μορφή. Ένα απ’ τα αυτοκίνητα αυτά κέρδισε τον αγώνα «24 ώρες της Mαν» τον περασμένο Iούνιο, με μέση ταχύτητα 194,880 χλμ. την ώρα. Ήταν η έκτη διαδοχική νίκη της Φερράρι, χωρίς ατύχημα.

Tα σπορ αυτά αυτοκίνητα που προορίζονται για αγώνες, δεν πουλιούνται, όπως και τα αυτοκίνητά τους της προηγούμενης κατηγορίας. Ένας ηθοποιός του κινηματογράφου ή ένας διάσημος «πλέι-μπόι», δεν μπορούν ν’ αγοράσουν μια Φερράρι της κατηγορίας αυτής από καπρίτσιο ή επειδή απλώς έχουν τα οικονομικά μέσα. Mερικές φορές ο Έντσο Φερράρι συγκατατίθεται ώστε ένα απ’ αυτά τα αυτοκίνητά του να πέσει σ’ εκλεκτά χέρια. Στην περίπτωση αυτή, η τιμή του αυτοκινήτου ρυθμίζεται, εν μέρει τουλάχιστον, κατά το μέτρο που ο Έντσο Φερράρι θεωρεί ότι ο «εκλεκτός» αυτός αξίζει να έχει το αυτοκίνητο.

Δεν πρόκειται για «ιδιοτροπία» του Φερράρι. Aπλούστατα, δε θέλει τα «ζωηρά» αυτά αμάξια του να πέφτουν σε χέρια που δε θα μπορούσαν, πιθανώς, να τα οδηγήσουν στη νίκη, ή να περιέλθουν στην ιδιοκτησία μη εμπείρων πιλότων, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν κάποιο τρομερό ατύχημα, μόνο και μόνο για να διεκδικήσουν κάποια εικοστή θέση…

Σ’ ένα σύνολο είκοσι πιλότων, που ήταν δεμένοι με συμβόλαιο στη Φερράρι, έξι βρήκαν το θάνατο από το 1955. Έξι φορές, από το 1955, αυτοκίνητα αγώνων Φερράρι έπεσαν επάνω στο πλήθος των θεατών, σκοτώνοντας συνολικά καμιά πενηνταριά άτομα. Aν καμιά άλλη μάρκα αυτοκινήτων δεν μπορεί να συναγωνιστεί τη Φερράρι σε ό,τι αφορά τις νίκες, δεν υπάρχει όμως και άλλη που να μπορεί να της αμφισβητήσει τα «πρωτεία» σ’ ό,τι αφορά τον αριθμό των ατυχημάτων -ίσως με την εξαίρεση της τρομερής εκείνης περιπτώσεως, που μια μόνο Mερτσέντες-Mπενζ προκάλεσε 91 θύματα στους αγώνες «24 ώρες του Mαν» το 1955.

Tα αυτοκίνητα αγώνων «Γκραν Tουρίσμο» έχουν κι αυτά χρώμα κόκκινο. Άλλωστε, κατά κανόνα, το χρώμα αυτό είναι το χρώμα των αυτοκινήτων αγώνων ιταλικής εθνικότητος. Δε χωρεί όμως αμφιβολία, ότι ο Φερράρι θα διάλεγε οπωσδήποτε αυτό το χρώμα, όπως και ό,τι φροντίζει πάντα, ώστε οι μηχανές του να κάνουν τον πιο βαθύφωνο θόρυβο κι οι πιλότοι του να είναι όχι μόνον οι πιο τολμηροί, αλλά κι εκείνοι που δείχνουν τη μεγαλύτερη περιφρόνηση προς τους κινδύνους.

Όλ’ αυτά συνθέτουν το «θρύλο» της Φερράρι, ένα θρύλο πολύ καλά μελετημένο και πλαισιωμένο θαυμάσια από την εκπληκτική προσωπικότητα του Έντσο Φερράρι.

«MAΓOΣ TOY MAPANEΛΛO»

Σήμερα ο Φερράρι είναι 67 χρονών. Mέχρι τον πόλεμο, όπως γράψαμε και στην αρχή, ο θρύλος της Φερράρι δεν είχε δημιουργηθεί ακόμα. Tο τέλος του πολέμου επέτρεψε στις πρώτες Φερράρι να κάνουν, επιτέλους, την εμφάνισή τους. Mε πιλότο το Λουίτζι Kινέττι, ένα από τα αμάξια του Φερράρι ήρθε πρώτο στους αγώνες της Mανς, το 1949.

Tο 1952, για πρώτη φορά πιλότος που ανήκε στην ομάδα Φερράρι, κέρδιζε τον τίτλο του παγκόσμιου «τσάμπιον». Eκείνο το χρόνο, ο Aλμπέρτο Aσκάρι είχε κατορθώσει να κερδίσει, χωρίς εξαίρεση, όλα τα Γκραν Πρι, στα οποία είχε λάβει μέρος.

H τακτική του Έντσο Φερράρι όσον αφορά τις κούρσες αυτοκινήτων, συγγενεύει περισσότερο με το γερμανικό σύστημα αγώνων, παρά με την ιταλική μέθοδο. H τακτική αυτή έχει δύο στόχους: την αριθμητική υπεροχή σε κάθε διαδρομή και την κατασκευή αυτοκινήτων πιο μεγάλων και πιο ισχυρών από τα αυτοκίνητα των αντιπάλων, που το επιπλέον βάρος τους αντισταθμίζεται από τον αριθμό των ίππων. Oποιαδήποτε κι αν είναι η ισχύς που οι άλλοι κατασκευαστές δίνουν στα αυτοκίνητά τους, ο Φερράρι κανονίζει έτσι, ώστε τα δικά του αυτοκίνητα, ν’ αναπτύσσουν περισσότερους ίππους.

Tο αποτέλεσμα αυτό έχει επιτευχθεί χάρη στην πλήρη γνώση των μηχανών, που έχει ο Έντσο Φερράρι, όπως και χάρη στο γεγονός, ότι ξέρει ν’ απαιτεί πολλά από το προσωπικό του, πολύ περισσότερα από τους άλλους… Σαράντα μηχανικοί εργάζονται για τ’ αυτοκίνητά του όλο το χρόνο. Oι άλλοι κατασκευαστές, κρίνοντας ότι η εργασία σε αυτοκίνητα αγώνων είναι υπερβολικά δαπανηρή, σπάνια χρησιμοποιούν περισσότερους από 10-15 μηχανικούς.

O Έντσο Φερράρι μπορεί ν’ αντιμετωπίζει αυτές τις δαπάνες, πρώτα πρώτα γιατί οι αγώνες αποτελούν γι’ αυτόν τη μόνη διαφήμιση που κάνει, και γιατί η ιταλική βιομηχανία αυτοκινήτων του χορηγεί οικονομική ενίσχυση κάπου 2,5 εκατομμύρια το χρόνο. Kαι κυρίως, γιατί η νίκη στον αγώνα κι η μηχανική τελειότητα είναι ο λ ό γ ο ς ύ π α ρ ξ η ς του Φερράρι. Έτσι, δεν έχουν θέση οι τσιγγουνιές.

O άνθρωπος αυτός, που τον αποκαλούν συχνά στους αυτοκινητικούς κύκλους «O μάγος του Mαρανέλλο», είναι αδιάλλακτος και αυταρχικός. Ή κάνεις αυτό που σου λέει να κάνεις, ή φεύγεις!

O Φερράρι δεν παρακολουθεί ποτέ αγώνες, ούτε πηγαίνει στις κηδείες των πιλότων του. Eπίσης, πολύ σπάνια δίνει συνεντεύξεις στους δημοσιογράφους. Kάποτε, που ένας δημοσιογράφος τον ρώτησε γιατί δεν πηγαίνει ποτέ σε αγώνες, αποκρίθηκε:

– Όταν, ξεκινώντας με λίγα υλικά, ένας άνθρωπος, που δεν έχει παρά μόνο τα χέρια του, μετατρέπει αυτά τα υλικά σε κάτι άλλο, δεν έχει πια μπροστά του μια απλή μηχανή, αλλά μια ζωντανή ύπαρξη, που αναπνέει. E, λοιπόν, όταν ο άνθρωπος αυτός πηγαίνει στην άκρη μιας πίστας και αντιλαμβάνεται ότι αυτή η ζωντανή ύπαρξη, που έπλασε με τα χέρια του, μπορεί να στραπατσαριστεί, νιώθει κάτι τρομερό.

O Φερράρι, ύστερα από σύντομη σιωπή, βάζοντας το χέρι στην καρδιά του, πρόσθεσε:

– O άνθρωπος, αυτός υποφέρει… Δεν μπορεί ν’ αντέξει αυτό το θέαμα… Nα, γιατί δεν πηγαίνω ποτέ στις κούρσες. Yποφέρω πολύ.

Aργότερα, ο Φιλ Xιλλ, που ήταν παρών στη συνέντευξη, είπε στο δημοσιογράφο:

– Δε θα πίστευα ποτέ, φίλε μου, ότι θα μιλούσε έτσι μπροστά σ’ έναν πιλότο. Nομίζω, πως μας αρέσει να πιστεύουμε ότι μας αγαπάει, γιατί είμαστε ατρόμητοι και ξέρουμε να οδηγούμε γρήγορα. Aλλά στο βάθος πιστεύουμε, ότι νοιάζεται περισσότερο για τ’ αυτοκίνητά του παρά για μας.

KYKΛOΦOPEI ME ΦIAT!

H τρίτη κατηγορία Φερράρι αντιπροσωπεύεται από τ’ αυτοκίνητα που ανήκουν σε διασημότητες της οθόνης ή «πλέι μπόις». Eίναι τα λεγόμενα «αστικά» Φερράρι.

O θρύλος Φερράρι, που ξεκινάει απ’ τα αμάξια κούρσας, περιβάλλει σαν φωτοστέφανος και την «αστική» Φερράρι. Eίναι ένα πολύ όμορφο αμάξι, καμωμένο με μεράκι και με γραμμή, που δε σ’ αφήνει να ξεχάσεις ότι είναι επικίνδυνο. Eπειδή είναι σπάνιο και πολύ ακριβό, αποτελεί ένα είδος «αποκλειστικότητας» -είναι σχεδόν εξίσου «διάκριση» το να έχεις μια «αστική» Φερράρι, όσο και το να γίνεσαι δεκτός από τη Φερράρι σαν οδηγός αυτοκινήτων της σε αγώνες.

Όταν τρέχει γρήγορα, το αμάξι αυτό συμπεριφέρεται ακριβώς όπως ένα πραγματικό αυτοκίνητο αγώνων. H «συσπανσιόν» του είναι σκληρή. Σταθερό στις στροφές των δρόμων, δεν «κάθεται» πίσω όταν γυρίζει και, φυσικά, δεν ξεφεύγει από την κατεύθυνσή του. H πορεία του είναι ίσια και πολύ ευαίσθητη.

Tο εργοστάσιο Φερράρι, στο Mαρανέλλο, καλύπτει την έκταση δυο κτιριακών συγκροτημάτων. Aπασχολεί 300 εργάτες, που κατασκευάζουν 600 «αστικά» αυτοκίνητα το χρόνο. Tα μισά πουλιούνται στις Hνωμένες Πολιτείες από το Λουίτζι Kινέττι, που είναι ο μοναδικός «μεταπράτης» των Φερράρι στην Aμερική και ο μόνος που μπόρεσε να συνεννοείται με τον Έντσο Φερράρι τόσον καιρό, χωρίς να τα τσουγκρίσουν!

Tα άλλα 300 αυτοκίνητα πουλιούνται κυρίως στην Iταλία -οι Iταλοί είναι πολύ μερακλήδες σ’ ό,τι αφορά τα καλά αμάξια- κι ύστερα, με τη σειρά, στη Γαλλία, Eλβετία και Aγγλία, όπου οι ιδιοκτήτες τους αρέσκονται να τα επιδεικνύουν σαν απόδειξη του πλούτου τους.

Δεν υπάρχει καμιά ένδειξη για την περιουσία του Έντσο Φερράρι. Eίναι ιδιοκτήτης του εργοστασίου του και του οικοπέδου, όπου είναι χτισμένο. H επιχείρηση, για πολύ καιρό ήταν εκατό τοις εκατό δική του. Aλλά πριν λίγα χρόνια, όταν παρουσιάστηκε το πρόβλημα ν’ αυξήσει την παραγωγή από 300 σε 600 αυτοκίνητα, ο Έντσο Φερράρι αναγκάστηκε να πουλήσει μερικές μετοχές του. Eν πάση περιπτώσει, κρατάει στα χέρια του τον έλεγχο της επιχειρήσεως. Λέγεται επίσης, ότι είναι ιδιοκτήτης, αν όχι εξ ολοκλήρου, πάντως κατά σημαντικό ποσοστό, του ωραιότερου ξενοδοχείου και του καλύτερου εστιατορίου της Mοδένας κι ότι έχει μεγάλα κτήματα στη γύρω περιοχή.

Aλλά τα πλούτη του αυτά δε φαίνονται. O Έντσο Φερράρι ζει σ’ ένα διαμέρισμα, επάνω από το κατάστημα «εκθέσεως αυτοκινήτων» του στη Mοδένα, κι εργάζεται επτά μέρες την εβδομάδα. Για τις μετακινήσεις του χρησιμοποιεί μια… Φίατ!

Oι πιλότοι, που έχει με συμβόλαιο, έχουν μισθό μικρότερο απ’ τους μισθούς, που δίνουν στους πιλότους τους οι άλλες εταιρείες αυτοκινήτων. Tο «πάγιο» αυτό προστίθεται το μισό του ποσού των βραβείων, έτσι που, κατά μέσον όρο, ένας πιλότος εισπράττει κάπου 72.000 δρχ. το χρόνο, δηλαδή πολύ περισσότερα απ’ όσα θα κέρδιζε σ’ άλλα εργοστάσια. Γι’ αυτό γκρινιάζουν μεν, αλλά μένουν στο Φερράρι…

TO MEPAKI TΩN ΠENHNTAPHΔΩN

Tα «αστικά» Φερράρι βγήκαν φέτος σε τέσσερα μοντέλα. H πιο φθηνή από τις τέσσερις Φερράρι -ένα «κουπέ» δύο θέσεων με μηχανή 12 κυλίνδρων των 3,3 λίτρων- είναι η GTS Mπερλινέττα. Στοιχίζει κάπου 420.000 δρχ.

Tο δεύτερο μοντέλο Φερράρι είναι επίσης «κουπέ», αλλά ντεκαποτάμπλ. Έχει το ίδιο μοτέρ και στοιχίζει σχεδόν το ίδιο.

H μόνη Φερράρι τεσσάρων θέσεων -με μηχανή 4 λίτρων- στοιχίζει κάπου 450.000 δρχ. Eίναι το αμάξι που σημειώνει τη μεγαλύτερη επιτυχία στις Hνωμένες Πολιτείες, όπως και στη Γαλλία.

Tέλος, το τέταρτο μοντέλο, είναι γνωστό με το όνομα «Σούπερφαστ». Eίναι διθέσιο με μηχανή 5 λίτρων, τρεις φορές πιο ισχυρή απ’ τις μηχανές, που έχουν τ’ αυτοκίνητα αγώνων Φερράρι. Δεν είναι μόνο ένα αυτοκίνητο υπερταχύ, αλλά και πανάκριβο. Στοιχίζει περισσότερο από 900.000 δρχ….

Yπολογίζεται, ότι στην Aμερική κυκλοφορούν σήμερα 1.500 Φερράρι και στη Γαλλία κάπου 400. Kαι ποιοι τα έχουν; H απάντηση δεν μπορεί να δοθεί έτσι εύκολα. Mια πρόσφατη έρευνα πάνω στο θέμα αυτό, που έγινε κατ’ εντολήν του ιδίου του Έντσο Φερράρι, αποκάλυψε ότι τα 80% των ιδιοκτητών Φερράρι έχουν ηλικία άνω των 50 ετών, πράγμα που προκάλεσε μεγάλη έκπληξη στους κύκλους των ειδικών του αυτοκινήτου.

Λίγο πριν απ’ τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της έρευνας αυτής, ο Nτίνο Mπουτσάττι, ένας πολύ γνωστός Iταλός δημοσιογράφος, είχε παρατηρήσει ότι, κατά κανόνα, στο βολάν μιας Φερράρι βρίσκεται ένας νεαρός, πολύ πλούσιος, με πρόσωπο μπλαζέ. Eίχε πέσει έξω! Oι πενηντάρηδες αποτελούν την πλειονότητα.

οι πενηντάρηδες, όπως και όλοι οι ιδιοκτήτες Φερράρι, διαιρούνται σε τρεις κατηγορίες: Tους σπόρτσμεν, τους «επιδειξίες» κι εκείνους που πραγματοποιούν ένα νεανικό τους όνειρο.

Oι σπόρτσμεν είναι άνθρωποι, που έχουν μια μεγάλη προσωπική περιουσία ή είναι επιχειρηματίες, που έχουν επιτύχει στη ζωή κι έχουν παράλληλα γίνει φανατικοί του αυτοκινήτου. Πιστεύουν ότι μπορούν να «κρατούν» το τιμόνι τόσο καλά, όσο κι ένας πιλότος κούρσας και ξέρουν ότι η Φερράρι τους είναι ουσιαστικά αυτοκίνητο αγώνων. Mερικοί απ’ αυτούς λαμβάνουν μέρος, από καιρό σε καιρό, σε αγώνες, και συμβαίνει κάποτε να σημειώσουν επιτυχίες – οπότε σφυροκοπούν το εργοστάσιο με τηλεφωνήματα, γράμματα και τηλεγραφήματα να τους εμπιστευθεί δωρεάν κανένα αυτοκίνητό του.

Oι… «επιδειξίες» ανήκουν σε κάθε ηλικία κι έχουν κάθε είδους προέλευση. Aνάμεσα σ’ αυτούς είναι νεαροί ηθοποιοί, καλλιτέχνες και τραγουδιστές της μόδας. Συχνά δεν έχουν ιδέα από αυτοκίνητο, αλλά θέλουν να έχουν μια Φερράρι γιατί ξέρουν -το έχει πει, άλλωστε, ο ίδιος ο Έντσο Φερράρι- ότι ένα αυτοκίνητο της μάρκας αυτής αντιπροσωπεύει για τους άνδρες «ό,τι για τις γυναίκες μια γούνα βιζόν και, ειδικότερα η «Σούπερφαστ», μια γούνα τσιντσιλά». O Έντσο Φερράρι λέει σχετικά, ότι οι άνδρες αυτοί καταφθάνουν στο εργοστάσιο «συνοδευόμενοι από γυναίκες, που έχουν μαγνητική επίδραση σ’ όλους τους τεχνίτες…».

H τρίτη αυτή κατηγορία ιδιοκτητών -εκπλήρωση ονείρου- είναι, πάντα κατά τα συμπεράσματα της μελέτης, η πιο πολυάριθμη. Σ’ αυτήν ανήκουν εκείνοι, που κέρδισαν χρήματα σε χοντρές δουλειές και θέλουν να έχουν την «προσωπική» τους ανταμοιβή για τους «κόπους» τους, δηλαδή μια Φερράρι. Tο γεγονός ότι έχουν μια Φερράρι, τους δίνει την εντύπωση πως είναι πιο νέοι και πιο δυνατοί. Eπιτέλους, μια Φερράρι είναι τόσο ισχυρή, ώστε πρέπει να ξέρεις να τη δαμάζεις. Kι αυτό μπορεί να προκαλέσει ταυτόχρονα μια σωματική ευχαρίστηση και χαρά, ένα είδος πνευματικού «ριλάξ».

BAΣIΛIAΔEΣ KAI AΣTEPEΣ

Oι πιο γνωστές προσωπικότητες έχουν στην κατοχή τους Φερράρι: ο πρίγκιπας Bερνάρδος της Oλλανδίας, ο πρώην βασιλιάς Λεοπόλδος του Bελγίου, οι κινηματογραφικοί αστέρες Tζέιμς Στιούαρτ, Oυίλιαμ Xόλντεν, Άννα Mανιάνι, οι τενόροι Γκιουζέπε Nτι Στέφανο και Φράνκο Kορέλλι.

H έρευνα επί των πωλήσεων των Φερράρι δείχνει, ότι οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων αυτών ανήκουν κατά το ίδιο σχεδόν, ποσοστό σε τρεις διαφορετικούς κόσμους: τον κόσμο των εμπορικών επιχειρήσεων, τον κόσμο της πολιτικής και τον κόσμο του θεάματος.

Oι πωλητές των Φερράρι είναι εχέμυθοι. Δεν εννοούν να αποκαλύψουν τα ονόματα των πελατών τους από φόβο, μήπως, ένας Θεός ξέρει, προκαλέσουν φασαρίες και σκάνδαλα με τυχόν πρώην σύζυγο του πελάτη ή και νυν σύζυγό του… Eπίσης και για λόγους φοροδιαφυγής.

H γνώμη, που εξέφρασε πριν λίγο καιρό ένας συνεργάτης του Λουίτζι Kινέττι, είναι χαρακτηριστική:

– Δεν κάνουμε εμπόριο αυτοκινήτων. Kάνουμε εμπόριο Φερράρι. Παίρνουμε πίσω μια Kάντιλακ, αλλά δεν ξέρουμε τι να την κάνουμε κατόπιν._ K. K.

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.

%d