Main Entry: rap·proche·ment 
Pronunciation: \ˌra-ˌprōsh-ˈmäⁿ, –ˌprȯsh-; ra-ˈprōsh-ˌ\
Function: noun
Etymology: French, from rapprocher to bring together, from Middle French, from re- +approcher to approach, from Old French aprochier, from Late Latin appropiare — more atapproach
Date: 1809
: establishment of or state of having cordial relations
(Πηγή: Merriam-Webster On Line)

Πριν λίγες ημέρες άκουγα τον Πρωθυπουργό να μιλάει σε κάποιο διεθνές forum για την πολιτική που είχε ακολουθήσει ως ΥΠΕΞ στις κυβερνήσεις Σημίτη. Εκτός απ’ ότι θαύμασα his grasp of English τον άκουσα να ομιλεί γαι την “επιτυχμένη πολιτική προσέγγισης” με την Τουρκία με τέτοια ζέση που, για μία στγμή, αισθάνθηκα τύψεις που σαν δημοσιογράφος βλέπω επιθετικότητα και νεο-οθωμανισμό. Στην ομιλία του χρησιμοποίησε πολλές φορές τον όρο Raproσhεment (δείτε την εξήγηση πιο πάνω στα αγγλικ.ά). Πριν λίγο στις ειδήσεις άκουσα ότι, 8 τουρκικά μαχητικά έστησαν καρτέρι και “υποδέχτηκαν” το αεροπλάνο του Γ.Α.Π στη Μυτιλίνη, αλλά και το ελικόπτερο του Cool Hand Δρούτσα στο Αγαθονήσι. Για να μη κατηγορηθώ για κινδυνολογία παραθέτω το σημερινό δημσιεύμα της εφημερίδας “Τα ΝΕΑ”:

“…Για δεύτερη φορά απο τα Χριστούγεννα παραβίασαν οι Τούρκοι το μνημόνιο για τα μέτρα εμπιστοσύνης, στέλνοντας στο Αιγαίο μαχητικά αεροσκάφη ανήμερα της εορτής των Φώτων.
Συγκεκριμένα, και παρά την απαγόρευση των μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης που ισχύουν απο το 1988, σύμφωνα με τα οποία απαγορεύονται πτήσεις για ασκήσεις στο Αιγαίο κατά τις μεγάλες εθνικές και θρησκευτικές εορτές των δυο χωρών, η τουρκική αεροπορία έστειλε σήμερα δυο σχηματισμούς με συνολικά 16 αεροσκάφη εντός του FIR Aθηνών.
Τα αεροσκάφη, που δεν είχαν υποβάλλει σχέδια πτήσεως, παραβίασαν έξι φορές τον εθνικό εναέριο χώρο. Τα αεροσκάφη της τουρκικής αεροπορίας, τέσσερα εκ των οποίων ήταν οπλισμένα, αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν από ελληνικά αεροσκάφη επιτήρησης. Εμπλοκές δεν σημειώθηκαν.
Ωστόσο θα πρέπει να επισημανθεί ότι η πρώτη οκτάδα των τουρκικών αεροσκαφών μπήκε στο FIR Αθηννών απο την περιοχή μεταξύ Χίου και Σάμου μια ώρα αφότου είχε προσγειωθεί στη Λέσβο ( 9: 30 π.μ) το κυβερνητικό αεροσκάφος GulfStream – 5. το οποίο μετέφερε στο νησί τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, για την εορτή των Θεοφανίων. Επίσης εκείνη την ώρα (9: 40 πμ) είχε προσγειωθεί στο Αγαθονήσι το ελικόπτερο SUPER PUMA με το οποίο μετέβη στο νησί ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Δρούτσας.
Πιο προκλητική ήταν η είσοδος της δεύτερης τουρκικής οκτάδας που έγινε γύρω στη μια και τριάντα το μεσημέρι καθώς αυτό συνέβη ενώ οι Τούρκοι γνώριζαν ότι μόλις είχαν απογειωθεί και βρίσκονταν στον αέρα το κυβερνητικό αεροσκάφος με τον Πρωθυπουργό και το ελικόπτερο με τον αναπληρωτή υπουργό, απο τη Λέσβο και το Αγαθονήσι αντίστοιχα. Τα τουρκικά αεροσκάφη μπήκαν αυτή τη φορά απο την περιοχή μεταξύ Λήμνου και Λέσβου με κατευθυνση νοτιοδυτική.
Το κυβερνητικό αεροσκάφος με τον κ. Παπανδρέου, συγκεκριμένα, είχε απογειωθεί απο τη Λέσβο 12 λεπτά πριν τα τουρκικά αεροσκάφη μπουν στο FIR Αθήνας. Το ελικόπτερο με τον κ. Δρούτσα απογειώθηκε απο το Αγαθονήσι περίπου την ώρα που τα τουρκικά αεροσκάφη εξέρχοντο προς την Τουρκία.
Πηγές της αεροπορίας ανέφεραν ότι δεν υπήρξε καμία προσέγγιση ή απειλή των τουρκικών μαχητικών με τα συγκεκριμένα αεροσκάφη. Σε καμία περίπτωση, έλεγαν οι ίδιες πηγές, τα τουρκικά F 16 δεν είχαν μικρότερη απόσταση απο 40 μίλια απο το κυβερνητικό GulfStream – 5, ενώ η απόσταση τους απο το ελικόπτερο με τον κ. Δρούτσα ήταν περίπου 25 μίλια.
Πάντως σύμφωνα με έγκυρες στρατιωτικές πηγές η ελληνική αεράμυνα η οποία ήταν παρούσα στην περιοχή κατά την δεύτερη είσοδο των τουρκικών αεροσκαφών με δύο F-16 block 52 plus και δυο mirage 2000-5, καθυστέρησε με συγκεκριμένο σχέδιο και τακτικές την πορεία των τουρκικών αεροσκαφών. Σε επιφυλακή άμεσης απογείωσης ήταν και άλλα ζεύγη αεροσκαφών της ελληνικής αεράμυνας σε διάφορες βάσεις στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα. Παραβίαση των μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης την ημέρα των Θεοφανίων είχε να γίνει απο το 1998. Την παραμονή των Φώτων είχε μεταβεί στο Αγαθονήσι με ελικόπτερο Σινούκ ο Αρχηγός ΓΕΣ αντιστράτηγος Φραγκούλης Φράγκος χωρίς να σημειωθεί καμία τουρκική δραστηριότητα.
Τα περασμένα Χριστούγεννα οκτώ τουρκικά αεροσκάφη είχαν μπει απροειδοποίητα και σπάζοντας τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης στο Αιγαίο, έκαναν πολλές παραβιάσεις για πρώτη φορά, ανήμερα τέτοιας εορτής, μετά απο 12 χρόνια (1997).
Τότε ο Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας, αντιπτέραρχος Ιωάννης Πατσαντάρας, κάλεσε απο τη Λάρισα στο τηλέφωνο τον τούρκο ομόλογο του Κορκάν Πουλατσού, στο Εσκί Σεχίρ, και του επεσήμανε την πρόκληση που έκαναν ανήμερα τα Χριστούγεννα, και πριν καλά καλά τελειώσει ο εκκλησιασμός, οι Τούρκοι. Ο Τούρκος Αρχηγός τακτικής αεροπορίας κάνοντας ότι δεν καταλαβαίνει του ευχήθηκε «Καλά Χριστούγεννα» και στις συνεχείς επισημάνσεις του κ. Πατσαντάρα περιορίστηκε στη συνέχεια να πει ότι επρόκειτο για μια συνήθη ημέρα πτήσεων….
Η Αθήνα προέβη σε διπλωματικές ενέργειες και ενημέρωσε τους εταίρους στο ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι συνεχιζόμενες και κλιμακούμενες προκλήσεις των Τούρκων στο Αιγαίο προβληματίζουν την Αθήνα παρ΄ότι η Ελληνική αεροπορία είναι ιδιαίτερα προσεκτική. Μάλιστα στην τελευταία μεγάλη θρησκευτική εορτή των Τούρκων κράτησε, όπως λένε αξιωματούχοι του ελληνικού Πενταγώνου, όλα όσα προβλέπονται στο έπαρκο στο Μνημόνιο για τα μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης.
Τα στοιχεία που δείχνουν, σύμφωνα με αξιωματούχους του ΓΕΕΘΑ, την αύξηση της προκλητικότητας της τουρκικής αεροπορίας, την οποία η ηγεσία του υπουργείου Άμυνας αντιμετωπίζει με στρατηγική ψυχραιμία, αποτελούν η ποιοτική αναβάθμιση ορισμένων δεικτών της τουρκικής αεροπορικής δραστηριότητας. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά το 2009 οι υπερπτήσεις ελληνικών νησιών έφτασαν τις 51, ενώ οι ίδιοι τόνιζαν ότι πολύ περισσότερες φορές οι σχηματισμοί αεροσκαφών που μπαίνουν στο Αιγαίο χωρίς προειδοποίηση έχουν επιθετικά χαρακτηριστικά.
Είναι αρκετές οι φορές, πρόσθεταν, ιδίως τελευταία που έχουν μπει σε πεδία βολών που είτε είναι ενεργοποιημένα και δεσμευμένα, είτε ακόμα βρίσκονται εκείνη την ώρα ασκήσεις και βολές εν εξελίξει.
Τις ημέρες των εορτών, για πρώτη φορά, οι Τούρκοι «ειδοποίησαν» μέσω ασυρμάτου ελληνικό στρατιωτικό μεταγωγικό αεροσκάφος C130 που είχε απογειωθεί απο τη Ρόδο με προορισμό τη Κω μεταφέροντας αδειούχους στρατιωτικούς ότι δήθεν παραβιάζει τον τουρκικό εναέριο χώρο!
Στην επικινδυνότητα ιδίως των υπερπτήσεων ελληνικών νησιών έχουν αναφερθεί και δημόσια αμερικανοί αξιωματούχοι…”
Κατόπιν τούτου I rest my case!

ΥΓ Πολλοί αναγνώστες ερωτούν γιατί χρησιμοποιώ αγγλικές εκφράσεις. Θα απαντήσω επαναλαμβάνοντας α. μία παλαιά διαπίστωση του Θ. Πάγκαλου που είχε πεί ότι στο ΤΠΕΞ “ακούς μόνο αγγλικά” και β. διότι η πολιτική του Raproσhεmet
απαιτεί πιεστικά τη χρήση της αγγλικής!

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

4 Comments

  1. Anonymous

    Και κ.Καββαθά εκτός των αεροπορικών παραβιάσεων έχουμε και την μεταφορά με τουρκικά μεταγωγικά πλοία λαθρομεταναστών τους οποίους η Αθήνα πρόκειται να κάνει Έλληνες…περαστικά μας με ψυχραιμία(…) και πάλι!Χ.Κ.

  2. Anonymous

    Όσων αφορά τους μετανάστες υπάρχει μια απίστευτη λογοκρισία στο Opengov.gr9 στα 10 σχόλια ¨κόβονται¨Επειδή η ιθαγένεια είναι μια από τισ βασικές δεσμεύσεις του ΓΑΠ προς τα αφεντικά του και επειδή το θέμα δε παίζεται καθόλου απο τα ΜΜΕ, πιστεύω πως πρέπει να κάτι να κάνουμε να το βγάλουμε στην επιφάνεια.Στις ιδέες είστε παντα καλός οπότε περιμένω προτάσεις οι οποίες δεν θα μπορούν να καπελωθούν από τους "ρολίστες" το ΛΑΟΣ κλπ.

  3. ΚΩΣΤΑΣ Δ. ΚΑΒΒΑΘΑΣ

    Δεν υπάρχουν "μαγικές" λύσεις. Copy-paste είναι, από άλλες χώρες που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα. Η Ελλάδα, η Ιταλία, η Γαλλία, η Αγγλία ή Καποτία, η Κραουτία ή η όποια "ισχυρή" χώρα τέλος πάντων, κρατάει τις ειδικότητες εργασίας που χρειάζεται και μπορεί να αντέξει η οικονομία της και όχι κάθε πονεμένο που, επειδή δεν υπάρχει έλεγχος ή οι πάντες χρηματίζονται, μπαίνει απ' όποιο "παράθυρο" βρει ανοιχτό. Αν η (πρώην) Ελλάδα -μια και μου είναι δύσκολο να την αναγνωρίσω έτσι που την έκαναν οι ΄Άγιες Οικογένειες- χρειάζεται μηχανικούς πληροφορικής (λέμε τώρα) αυτούς κρατάει ή και προσκαλεί. Αν χρειάζεται "δούλους" για να δουλεύουν στα χωράφια και στα κτήματα ενώ ο περιούσιος λαός (εμείς) ρουφάμε φραπόγαλο στις καφετέριες, τότε να εισάγει είλωτεςΑυτό όμως ίσχυε μέχρι πριν 10 χρόνια. Τώρα τα σύνορα το δυτικού κόσμου γκρεμίζονται με ταχύ ρυθμό καθώς, οι κυνηγημένοι, οι βομβαρδισμένοι, όλοι που δεν συμφωνούν με τον "our way of life" που έλεγε και ο Πρόεδρος Πίθηκας Μπους, βαδίζουν βόρεια! Σε λίγα χρόνια η Παλαιά Ευρώπη θα έχει υποκύψει στον "εχθρό", που, στηνν ουσία, είναι και η μόνη της ελπίδα να επιζήσειΓιατί, αγαπητοί αναγνώστες, φαντάζεστε μία κοινωνία που θα αποτελείται από μερσεντέ, καγιές και ρεϊντζ ρόβερ για να μην αναφερθώ στην Μπέντλι που είδα να οδηγεί σήμερα ένας μαλάκας στη Κηφισιά…΄Ποία η πρότασή μου; Αφήστε όλα τα λουλούδια ν' ανθίσουν. Τα ωραιότερα και ισχυρότερα θα επικρατήσουν.

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.