Εκείνοι που είχαν/έχουν την ευλογία να πετάνε ανεμόπτερα, αεροπλάνα και ελικόπτερα…
Που είχαν τη τύχη να περάσουν τη ζωή τους δίπλα σε καλούς δασκάλους…
Που δεν σέρνονται σαν σκουλίκια γλύφωντας και καρφώνοντας…
Θα χαρούν παρακολουθώντας την επίδειξη του SU35 στο Μπουρζέ
Πριν 10 χρόνια ο υποφαινόμενος είχε την ευκαιρία να μετάξει με το SU27 στο αεροδρόμιο Chkalovsky, στο Yuri Gagarin Astronaut Training Center έξω απ’ τη Μόσχα και να κάνει τους ίδιυς (σχεδόν) ακροβατικούς ελιγμούς που βλέπετε στο βίοντεο συμπεριλαμβανομένου και του cobra όπου, το αεροπλάνω σχεδόν “σταματάει” στον αέρα σε γωνία -60 μοιρών “καθισμένο” πάνω στους μετακαυστήρες. Αυτό που δεν δοκίμασα ήταν το …θεϊκό flat spin που μπορείτε να δείτε και να μείνετε …ξεροί!
Δείτε λοιπόν το video από το Bourget και μία-δύο φωτογραφίες απ’ τη πτήση μου με το 27 -και όχι 29 που γράφω συνέχεια λόγω και στραβομάρας…_Κ.Κ.
12 Comments
Εδώ η ίδια πτήση από άλλη κάμερα. Ιδίως το cobra φαίνεται πάρα πολύ ωραία:
Από την περασμένη Πέμπτη που πρωτοέβαλες το video, το βλέπω 2-3 φορές μέρα.
Στέλνουν οι Ρώσοι τους test pilots για εκπαίδευση στο Bolshoi;
Πόσο σίγουροι είμαστε οτι δεν ήταν ο Νureyev στο πιλοτήριο;
Μά αυτό δέν πετάει απλά.. Στρίβει, ”φρενάρει”, ”γυρίζει”σάν σέ Ε.Δ, ακόμη καί ”τέτ-ά-κέ” κάνει.. Τί νά πρωτοθαυμάσει κανείς.. Τό ”απρόβλεπτο” τής πετομηχανής αυτής, όπως λέει καί ό σχολιαστής, τήν τεχνολογία πού κρύβει, ή τίς ικανότητες τού χειριστή ;.. Κυριολεκτικά ένας άλλος κόσμος Κ.Κ.. Δέν χορταίνω νά τό βλέπω.. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.. Τυχερός πού τό έχεις ζήσει..
Προ’ι’δρυτικός
Υ.Γ. Εκείνο τό αυτοκόλητο 4Τ στό κράνος…
…από την εποχή που, οι 4Τ ήταν ακόμα ζωντανοί
Κ.Κ.. Όλοι ξέρουμε τί ήταν οί 4Τροχοί μέ εσένα, αλλά καί χωρίς εσένα.. Ήταν τό πνεύμα, ή ”λόξα”, τό ακούραστο, τό τίμιο,τό πρωτοπόρο, τό, τό.. Είμαι σίγουρος πώς ακόμη καί γιά….μπρατσάκια θαλάσσης, άν τό αποφασίσεις εσύ, νά…”γράψεις”, θά τό κάνεις top.. Τό σημαντικό, τό αξεπέραστο είναι ότι ”είσαι εδώ”.. Κεφάλαιο αυτό.. Τελεία..
Προ’ι’δρυτικός
@Προϊδρυτικός
όλα μαζί!
…διακρίνω φωτογραφική μηχανή η κάμερα, στην αριστερή τσέπη στο μηρό, λογικά πρέπει να τράβηξες και “γ@μώ” τις φωτογραφίες…..
με το su-27 είχατε πετάξει.
εικοσι-ΕΠΤΑ.Το πιο χαρακτηριστικο σύγχρονο μαχητικό της ΕΣΣΔ/Ρωσίας.
τo -29 είναι ένα εμβολοφόρο αεροπλανάκι με 360 ίππους.
σας το ξανάπα, η πολύ ενασχόληση με τον Ρούλη Κουκλεντέ βλάπτει.
το προχωρημένο της ώρας και η (απόλυτη) αηδία βλάπτει αγαπητέ..
Οι Αμερκάνοι φέτος έστειλαν … drones χαχαχα, στα πλαίσια – λένε – της περικοπής δαπανών (sequestration) ή μήπως προς αποφυγήν της ξεφτίλας συγκρίνοντας το SU-35 με την ιπτάμενη “ψόφια πάπια” (όπως αποκαλεί το F-35 ο σχεδιαστής του F-16 και του Α-10 Pierre Sprey στο Youtube post με τίτλο: “F-35 JOINT STRIKE FIGHTER IS A LEMON”);;;
πρώτον το F-35 δεν είναι αεροσκάφος με αντίστοιχο ρόλο με το Su-35 και δεν συγκρίνεται με αυτό,μέχρι και οι πέτρες το ξέρουν.Δεύτερον αφού σας αρέσει να είστε έξυπνος και να επικαλειστε τον pierre sprey,δεν μπορείτε να έχετε δυο μέτρα και δυο σταθμά και να αγνοείτε τι εχει πει για τα αχρηστα στη μάχη ακροβατικά των ρώσων.
http://www.warisboring.com/2009/02/10/russian-super-fighter-not-so-scary/
2. The spectacular maneuvers … are purely and simply airshow tricks, intended to wow the gullible. Not one of these maneuvers has any application to combat, because they can only be performed at speeds well under 150 knots. At that speed in a dogfight against any competent pilot, your life expectancy is measured in seconds.
Τι να σου πώ βρε Black Beauty…
Διαβασμένος σχετικά με μαχητικά δεν είμαι, αν και αεροδυναμική ξέρω λίγη (φυσικός + ιστιοπλόος).
Και μόνο δια γυμνού οφθαλμού, τα Su-27, Su-35, F16, F15, F14, F18 και κάμποσα ακόμα μου φαίνονται σαν κατασκευές ικανές για να πετάνε.
Το F35 μου φέρνει περισσότερο προς το Space Shuttle.
Επίσης, δεν χρειάζεται να είναι κανείς Ίκαρος για να καταλάβει οτι τα ακροβατικά στα airshows δεν είναι μανούβρες μάχης!
Φαντάζομαι οτι πρέπει να είναι ενδεικτικά των δυνατοτήτων των αεροπλάνων (ΟΚ, και των πιλότων). Άλλωστε, με τ’ ακροβατικά αυτά μπορεί να εντυπωσιαζόμαστε κάποιοι θεατές, αλλά στην τελική αυτοί που θα ψωνίσουν τα αεροσκάφη δεν θα ψωνίσουν μετά από γνωριμία με τον Pugachev!
Το είδα κι έχω χεστεί απ’ τα γέλια!
Είναι φανερό ότι, από το τέλος του ψυχρού πολέμου και μετά, οι Αμερικάνικες εταιρείες εφαρμόζουν απολύτως corporate principles για τα μαχητικά τους… Όπως όλες τις μεγάλες εταιρείες, τις κυβερνάνε λογιστάκοι (ελληνιστί beancounters). Βάζουν πρώτη προτεραιότητα τη μεγιστοποίηση του κέρδους αντί για την αρτιότητα του αποτελέσματος.