Αξίζει να διαβαστεί από το ιστολόγιο “Σοφοκλέους 10-Οικονομία”
Τετάρτη, 10 Μάρτιος 2010 01:50
Οι ιδιοκτήτες της TOYOTA που υποστηρίζουν ότι οι μαζικές ανακλήσεις ασφάλειας προκαλούν κατακόρυφη πτώση στην αξία των οχημάτων τους έχουν γεμίσει ήδη ένα αρχείο με τουλάχιστον 89 δίκες που θα μπορούσαν να κοστίσουν στον ιαπωνικό γίγαντα αυτοκινήτων $3 δισεκατομμύρια ή και περισσότερα, σύμφωνα με μια σχετική επισκόπηση tου Associated Press, νομικών προηγούμενων και των συνεντεύξεων με τους εμπειρογνώμονες.
Αυτές οι εκτιμήσεις δεν περιλαμβάνουν πιθανές αποζημιώσεις για τις δίκες που έγιναν μετά από πρόκληση θανάτου και τραυματισμών, οι οποίες θα μπορούσαν να φθάσουν στα δεκάδες εκατομμύρια η κάθε μια. Ακόμα, ο καθαρός όγκος των περιπτώσεων που αφορά τους ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ της TOYOTA και που απαιτούν τη χαμένη αξία — 6 εκατομμύρια ή περισσότερο — θα μπορούσε να αποδειχθεί πολύ δαπανηρότερος, προσθέτοντας τις απώλειες σε δισεκατομμύρια για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Τέτοιες δίκες «είναι πιο τρομαχτικές» για την TOYOTA από τις περιπτώσεις όπου οι άνθρωποι πράγματι τραυματίστηκαν,” λέει ο Tom Baker, καθηγητής στο πανεπιστήμιο νομικής στην Πενσυλβάνια. “Ένας μεγάλος τραυματισμός θα κόστιζε περί τα $20 εκατομμύρια. Αλλά θα μπορούσαν να υπάρχουν εκατομμύρια μεμονωμένων ιδιοκτητών αυτοκινήτων που θα μπορούσαν (κάθε ένας) να ωφεληθούν $1.000. Εάν ήμουν η TOYOTA, περισσότερο θα ανησυχούσα για εκείνες τις περιπτώσεις.”
Δεδομένου ότι η TOYOTA συνεχίζει να εξετάζει τις ανακλήσεις και τη διστακτική εμπιστοσύνη του κόσμου στην ασφάλεια των οχημάτων της, η μεγαλύτερη οικονομική μάχη της μπορεί να είναι στο δικαστήριο. Μια καθοριστική απόφαση θα μπορούσε να έρθει στην ακρόαση δίκης στις 25 Μαρτίου στο Σαν Ντιέγκο, όπου μια επιτροπή ομοσπονδιακών δικαστών θα αποφασίσει εάν πρόκειται να παγιώσει περιπτώσεις που ξεφυτρώνουν σε μια ενιαία δικη.
Μετά από αυτό, ένας δικαστής θα αποφασίσει εάν όλες οι αξιώσεις που έχουν κατατεθεί από τους ιδιοκτήτες της TOYOTA σε εθνικό επίπεδο μπορούν να ενωθούν σε μια ενιαία νομική δράση — γνωστή ως “πιστοποιώντας μια κατηγορία” — και εάν οι αξιώσεις έχουν νομική βάση ώστε να πάνε είτε σε δίκη είτε σε συμβιβασμό.
Οι ιδιοκτήτες της TOYOTA που μηνύουν την εταιρεία υποστηρίζουν ότι η αξία των οχημάτων έχει μειωθεί λόγω των ανακλήσεων και ότι η TOYOTA ήξερε όλα τα προβλήματα ασφάλειας αλλά τα έκρυψε από τους αγοραστές. Δείχνουν στοιχεία όπως η απόφαση του μπλε βιβλίου Kelley όπου μειώνεται αυτό το μήνα η αξία μεταπώλησης αυτοκινήτου Toyota σε ανάκληση, κατά μέσο όρο 3.5%, που κυμαίνεται από $300 λιγότερο για ένα Corolla ως $750 λιγότερο για ένα Sequoia.
Οι δίκες άρχισαν να εμφανίζονται στο πολιτειακό και τις ομοσπονδιακό επίπεδο πέρσι το φθινόπωρο, όταν η TOYOTA άρχισε να ανακαλεί τα περίπου 8 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως λόγω των επίμονων καταγγελιών για την ξαφνική επιτάχυνση. Η εθνική διοίκηση ασφάλειας κυκλοφορίας εθνικών οδών αναφέρει ότι 52 άνθρωποι έχουν πεθάνει σε συντριβές εξαιτίας της.
Το AP διεύθυνε μια εκτενή αναθεώρηση των ομοσπονδιακών δικαστικών αρχείων και συνολικά 89 δίκες που αρχειοθετήθηκαν αποκαλύφτηκαν σε εθνικό επίπεδο από τη Δευτέρα. Οι δικηγόροι της TOYOTA είπαν την προηγούμενη εβδομάδα σε ένα δικαστήριο ότι η εταιρεία γνωρίζει 82 τέτοιες υποθέσεις.
Ένας δικηγόρος , ο Tim Howard, καθηγητής Δικαίου στο Northeastern University είπε ότι ο αριθμός ιδιοκτητών που απαιτούν οικονομικές ζημίες λόγω των ανακλήσεων θα μπορούσε να φθάσει σε 6 εκατομμύρια. Εάν σε κάθε ένα απονεμήθηκε το ποσό των $500 — πιθανά με συντηρητική εκτίμηση — η TOYOTA θα έπρεπε να έχει μόνο από αυτές τις οικονομικές ζημίες πάνω από $3 δισεκατομμύρια.
Αυτό δεν περιλαμβάνει πιθανές αποζημιώσεις σε αδικαιολόγητες περιπτώσεις θανάτου ή τραυματισμών καθώς επίσης και τις δίκες που έχουν ήδη γίνει από τους μετόχους που απαιτούν τις απώλειες από τις τιμές μεριδίου που έχουν πέσει περισσότερο από 16% από τον Ιανουάριο. Οι εταιρίες προτιμούν συχνά να διακανονίζουν τις μεγάλες υποθέσεις παρά να διακινδυνεύσουν ένα ακόμα μεγαλύτερο ποσό σε περίπτωση δίκης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στο παρελθόν είχαν αναγκαστεί να πληρώσουν ιδιοκτήτες οχημάτων για τη χαμένη αξία λόγω των προβλημάτων ασφάλειας. Παραδείγματος χάριν, η Ford συμφώνησε το 2008 να αποζημιώσει 800.000 ιδιοκτήτες μοντέλου Explorer, που τη μήνυσαν λόγω των κινδύνων ανατροπής. Αυτός ο συμβιβασμός παρείχε στους ιδιοκτήτες voucher μεταξύ $300 και $500 για να αγοράσουν τα νέα προϊόντα της Ford.
Σε αυτήν την περίπτωση, οι δικηγόροι έλαβαν περίπου $25 εκατομμύρια σε αμοιβές και έξοδα, και η περίπτωση της TOYOTA θα μπορούσε να καταλήξει σε παρόμοιο αναπάντεχο κέρδος για τους δικηγόρους. Μια μελέτη από το Ομοσπονδιακό Δικαστικό Κέντρο συμπέρανε ότι οι δικηγόροι σε αυτές τις δίκες παίρνουν αμοιβές μεταξύ 27% και 30% του ποσού που επιδικάζουν-κάτι που θα μπορούσε να φθάσει σε $1 δισεκατομμύριο αν πρόκειται για συμβιβασμό $3 δισεκατομμυρίων.
Η TOYOTA θα μπορούσε να καταλήξει σε μια ακόμα μεγαλύτερη εξόφληση εάν ένας δικαστής αποφασίσει ότι οι αμοιβές των δικηγόρων πρέπει να προστεθούν στη δαπάνη των εναγόντων.

Μοιραστείτε το Άρθρο

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

6 Comments

  1. Αναγνώστης

    Έχω μια απορία . Δεν είναι αρκετά παράξενο το γεγονός οτι όλο αυτό το πρόβλημα με την ΤΟΥΟΤΑ εμφανίστηκε την συγκεκριμένη χρονική περίοδο ; Η ΤΟΥΟΤΑ κατάφερε να γινει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο και να ξεπεράσει σε πωλήσεις στην Αμερική ακόμα και την GM . Μήπως δηλαδή πρόκειται για ένα σχέδιο λασπολογίας ενάντια στην ΤΟΥΟΤΑ ωστε να χάσει την αξιοπηστία της και παράλληλα να κερδίσουν έδαφος οι ζημιωμένες Αμερικανικές ; Να προσθεσω επίσης οτι αν δεν κάνω λαθος τα ατυχήματα εχουν προκληθεί μόνο στην Αμερική αλλα ανακάλεσαν μοντέλα και σε Ευρώπη . Κάτι δεν παει καλά στην όλη υπόθεση …

  2. ΑΡΚΑΣ

    Κάτι μυρίζει εδώ. Μήπως λέω μήπως, πρέπει η ΤΟΥΟΤΑ να “ελέγξει” καλύτερα και πιο βαθιά τον εξωτερικό της προμηθευτη για σαμποτάζ ή αμέλεια?.

  3. Σπύρος

    Ο Δαρβίνος στη διασταύρωση της εξέλιξης ή πως να την επιταχύνεις με τον φυσικότερο τρόπο.
    Τοποθετείς το ίδιο εξάρτημα στο ίδιο μοντέλο αυτοκινήτου με μια διαφορά, το μοντέλο είναι πράγματι ίδιο δεν συμβαίνει το ίδιο με το εξάρτημα το οποίο διαφέρει όχι λόγο διαφορετικού κατασκευαστή μόνο αλλά της εξελικτικής διαδικασίας καθαυτής!
    Κάρολος Ροβέρτος Δαρβίνος…
    The Real Prince!

  4. Σπύρος

    Ο κόσμος είναι πάντα σύνθετος, μπορεί!
    By the way φανταστική τοποθεσία για βάση η Okinawa απέναντι όσο το ο,6% του Ιαπωνικού εδάφους για το 75% των Αμερικανικών δυνάμεων επί αυτού.
    Παρακολούθησα ολόκληρη την ανάκριση του Mr. Toyota και του επικεφαλής της εταιρείας στην Αμερικανική ήπειρο πάνω από δίωρο μέσω CNN international και κατέληξα στο συμπέρασμα ότι η εταιρεία έχει πρόβλημα στο management μεγάλο, απέχει από τα δυτικά (πάντα) πρότυπα δηλαδή τμήματα καλύπτουν το ένα το άλλο και δεν επικοινωνούν μεταξύ τους, σαν να έμεινε πίσω στη δεκαετία του ’80.
    Προσοχή όχι στα R&D τμήματα.
    Θυμήθηκα κάποια άρθρα που διάβαζα για την Sony (και εν γένει τις Ιαπωνικές επιχειρήσεις) για την μη χρησιμοποίηση γραφομηχανών παρά χειρόγραφων, για παραγγελία πχ. χαρτιού κάθε γραφείο και διαφορετικό προμηθευτή φαντάσου ένα κτήριο με 50 τμήματα άλλοι τόσοι προμηθευτές κτλ. άντε να κάνεις οικονομίες κλίμακας όταν βασιλεύουν προσωπικές σχέσεις πατερναλιστικού τύπου. Τι να βάλεις να δουλέψει CRM! Αντικατέστησε τη Sony με τη Brother αδιανόητες πρακτικές* που όμως πουλούν όσο τα πράγματα είναι ομαλά**
    Γιατί να διαφέρει ολοκληρωτικά το εξάρτημα του Prius made in USA και το αυτό εξάρτημα made in JAPAN, γιατί να πληρώνει δύο φορές το ίδιο πράγμα, εδώ γίνετε συμπαραγωγή ολόκληρων κινητήρων !
    Με την τεράστια παραγωγή πλέον οι επιμέρους σχεδιασμοί των προμηθευτών τους ήταν ότι πρέπει για την απώτερη σχεδίαση μελλοντικών εξαρτημάτων ποιοτικά ανώτερων, ίσως.
    Βέβαια σκάλωσε η δουλειά στο ένα από τα εκατομμύρια που; στην Αμερική!

    Το τι επακολούθησε είναι γνωστό εγκληματική αφέλεια των υπευθύνων της εταιρείας για τα περιστατικά τους θανάτους ξεπέρασαν τους 50 στην κυριολεξία σύρθηκαν από τις εξελίξεις.
    *Όπως η κ. Τζαβέλα ανέφερε σε εκπομπή της ΕΤ3 γέμιζαν τα Airbus για Dubai sun beach paradise από τη νέα μεσαία τάξη.
    **Εν Ελλάδι ομαλά σήμαινε μπούκωμα δανεικών. Ομαλότητα σημαίνει 200 βουλευτές και 22 ευρωβουλευτές άνευ ουσιαστικού οικονομικού σχεδιασμού.

Απάντηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΡΘΡΩΝ
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Εγγραφή στο Ιστολόγιο μέσω Email

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.