του Κώστα Βαξεβάνη
Τελικώς όλο το πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα, στηρίζεται στο δόγμα Μητσοτάκη. Σε αυτό το “ποιός θα θυμάται τι έγινε σε 10 χρόνια;”. Ξεχνάμε σε λιγότερα από 10 χρόνια. Δύο έως τρία είναι αρκετά για να ξεχάσουμε τι έγινε, ποιός το έκανε και με ποιά επιχειρήματα το έκανε.Σήμερα, στα μονόστηλα του Τύπου, υπάρχει μια διαμαρτυρία των φορέων της Βόρειας Ελλάδας, για την κατάργηση δρομολογίων της Ολυμπιακής προς Θεσσαλονίκη. Απ ό,τι φαίνεται, θα υπάρξει κατάργηση δρομολογίων και προς το Ηράκλειο το επόμενο διάστημα. Ας θυμηθούμε λοιπόν, παρά τον κυνισμό του σοφού σε πολλά Επίτιμου, τί έγινε με την Ολυμπιακή, η οποία πέταγε σε όλο τον κόσμο, ένωνε την Ελλάδα με την Ομογένεια και εξυπηρετούσε και κοινωνικές, εκτός από οικονομικές, ανάγκες κάποιων επιχειρηματιών. Η Ολυμπιακή λοιπόν, όπως καλή ώρα η ΕΡΤ και όλα τα κομμάτια του Δημοσίου που οδεύουν προς κατάργηση, ιδιωτικοποιήθηκε από τον εραστή των αγορών και γκουρού του νεοφιλελευθερισμού, Κωστή Χατζηδάκη. Κατά την συνηθισμένη τακτική, αφού φόρτωσαν την Ολυμπιακή με τα ρουσφέτια τους, αφού πέταξαν με τα φτερά της προς τον πολιτικό εκμαυλισμό και τον δομημένο κομματικά συνδικαλισμό, αφού την υπερχρέωσαν με την αντίληψη πως το Δημόσιο είναι ο προσωπικός τους οίκος ανοχής, ξεκρέμασαν από τις πόρτες τα πράσινα και μπλε φανάρια της δηλωμένης έκδοσης και άρχισαν την “εξυγίανση”. Ο κ Χατζηδάκης έδωσε γι αυτή την “εξυγίανση” την Ολυμπιακή στον Αντρέα Βγενόπουλο, ο οποίος πραγματοποιούσε το άλλο θάυμα του νεοφιλελευθερισμού. Έπαιρνε λεφτά από μια τράπεζά του και τα έδινε σε φίλους επιχειρηματίες οι οποίοι έκαναν αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στις επιχειρήσεις του. Τα επιχειρήματα για την πώληση της Ολυμπιακής, ήταν πως το κράτος δεν μπορούσε να είναι επιχειρηματίας. Το γιατί το κράτος δεν μπορεί να είναι επιχειρηματίας ενώ μπορεί να είναι φοροεισπράκτορας ή οτιδήποτε άλλο, δεν το απαντά ως σήμερα καμιά ανάλυση των “αντικρατιστών”. Είναι σίγουρο πως το κράτος δεν πρέπει να είναι κακός επιχειρηματίας, να παίρνει δηλαδή τα λεφτά του κόσμου και να τα επενδύει λάθος. Για παράδειγμα, δεν μπορεί το κράτος να παίρνει τα λεφτά μου, να αγοράζει τρένα χωρίς γραμμές (για να πιάσουμε το αγαπημένο θέμα του κυρίου Χατζηδάκη) μόνο και μόνο για να πάρουν κάποιοι τις μίζες τους, ή να ανοίγει σήραγγες του ΟΣΕ στο βουνό πληρώνοντας τρεις φορές πάνω το κόστος σε εργολάβους. Εν ολίγοις πουθενά δεν έχει εντοπιστεί κάτι που να συνδέει αξιωματικά το κράτος με την κακή επιχειρηματικότητα. Με αυτή, το συνδέουν οι πολιτικές. Ή, για να το πούμε διαφορετικά, οι “καλοί” επιχειρηματίες της ελληνικής “αγοράς” θα ήταν αμφίβολο αν θα υπήρχαν χωρίς το «κακό» κράτος του Κωστή Χατζηδάκη, του Άδωνι Γεωργιάδη, και των κάθε λογής αντικρατιστών. Στο σημείο αυτό να σημειώσω μόνο πως ο αντικρατισμός του Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος εμφανίστηκε σε εκδήλωση των ΙΕΚ Ξυνή, να βρίζει τα ελληνικά πανεπιστήμια, τυχαία συμβάδισε με την απόφαση να καταργηθούν βαθμίδες της εκπαίδευσης την οποία αναλαμβάνει πλέον να προσφέρει ο αγαπητός κύριος Ξυνής ιδιωτικά. Την ώρα που ο Άδωνις και η κυβέρνησή του καταργούν κομμάτια της Δημόσιας Εκπαίδευσης, αυτό όλως τυχαίως εξυπηρετεί τον κ Ξυνή. Όπως έχει αποκαλύψει το HOT DOC και το koutipandoras.gr, ο κ Ξυνής είναι μεγάλη μορφή της επιχειρηματικότητας που θαυμάζει ο Άδωνις και η κυβέρνηση. Χρωστάει εκατομμύρια στο Δημόσιο, κλείνει και ανοίγει επιχειρήσεις για να αποφεύγει τα χρέη αλλά διατηρεί με νομική ρύθμιση το ίδιο όνομα στις οικογενειακές επιχειρήσεις και καταφέρνει να κάνει ρυθμίσεις οφειλών στο ΙΚΑ 400 ετών. Σε αυτές λοιπόν τις “υγιείς” επιχειρήσεις του Ομίλου Ξυνή, που φαντάζομαι είναι στον αντίποδα των κακών κρατικών, παρελαύνουν Υπουργοί και Πρωθυπουργοί, βουλευτές και πολιτευτές, κάνοντας συχνά-πυκνά τον dealer. Ας επιστρέψουμε όμως στην Ολυμπιακή. Ένας από τους λόγους ιδιωτικοποίησης ήταν το επιχείρημα ότι η ελεύθερη αγορά θα μειώσει τις τιμές μέσω του ανταγωνισμού. Όπως ακριβώς έγινε και με την βενζίνη, που έλεγαν πως αν απελευθερωνόταν ο ανταγωνισμός θα έπεφταν οι τιμές, τα αεροπορικά εισιτήρια όχι μόνο δεν έγιναν πιο φθηνά, αλλά οι δύο αντίπαλες εταιρείες έκαναν αίτηση για συγχώνευση. Δηλαδή, ο κ Χατζηδάκης, με το επιχείρημα πως έπρεπε να καταργηθεί το κρατικό μονοπώλιο, έφτιαξε με επιμέλεια ένα ιδιωτικό μονοπώλιο, που ανεβάζει όσο θέλει τις τιμές, μειώνει τις προσφερόμενες υπηρεσίες και τελευταία και τα δρομολόγια. Γιατί ο κάθε επιχειρηματίας να βάλει δρομολόγια που εξυπηρετούν μια περιοχή αφού μπορεί να βάλει κάποια άλλα που εξυπηρετούν την τσέπη του; Γιατί ο επιχειρηματίας να απολογηθεί στις ανάγκες της χώρας, της επαρχίας, της Ομογένειας; Η λογική του Χατζηδάκη και της κυβέρνησης που απλώς θα κάνει με όλο το Δημόσιο ό,τι έκανε στην Ολυμπιακή, δεν είναι η εξυπηρέτηση καμιάς αναγκαιότητας. Η αόριστη φρασεολογία “για να λειτουργήσουν οι αγορές” δεν είναι τίποτα άλλο από τον μετασχηματισμό της φράσης “για να λειτουργήσουν τα συμφέροντα”. Ένα κλασικό παράδειγμα είναι αυτό με τα διώροφα λεωφορεία που αγοράστηκαν πρόσφατα για να γίνονται περιηγήσεις στο κέντρο της Αθήνας. Αφού τα αγοράσαμε και πληρώσαμε, το υπουργείο αποφάσισε πως το κράτος απαγορεύεται να έχει τέτοια δραστηριότητα. Λειτουργία της αγοράς, προφανώς και είναι το δικαίωμα να παίρνει όποιος θέλει άδεια για μια δουλειά. Στην Ελλάδα μετατρέπεται στην απαγόρευση να πάρει όποιος δεν συμπεριλαμβάνεται στα οικεία συμφέροντα. Θα θυμάστε το 1992, όταν δόθηκαν οι άδεις κινητής τηλεφωνίας, που δια νόμου είχε απαγορευθεί το δικαίωμα αυτό να το έχει ο πιο ισχυρός πάροχος τηλεφωνίας στη χώρα, ο ΟΤΕ. Έτσι, οι ιδιωτικές εταιρείες χρησιμοποίησαν τις εγκαταστάσεις του ΟΤΕ για να αναπτύξουν την κινητή τηλεφωνία, αλλά αυτό το δικαίωμα δεν το είχε για χρόνια, ο ίδιος ο ΟΤΕ. Όσοι σήμερα κόπτονται για την “ελευθερία” της αγοράς, πρέπει ταυτόχρονα να αποδεικνύουν και πόσο πραγματικά ελεύθεροι είναι. Και εννοώ καθαρά, πρέπει να αποδεικνύουν πόσο η άποψή τους αυτή είναι ιδεολογία και πολιτική και όχι ταύτιση με συμφέροντα. μέσω Ramnousia |
18 Comments
Επειδή διαβάζοντας το έπαθα ένα ‘vertigo’, τελικά γιατί πούλησε την Ολυμπιακή ο Ωνάσης?
O Ωνασης πουλησε τις μετοχες του στην Ολυμπιακη στο Ελλ. δημοσιο ως ανταλλαγμα για τις οφειλες του προς το δημοσιο
@johncross
Κατανοητό… Το Δημόσιο την πούλησε στον Βγενόπουλο προκειμένου να συγχωνευτεί με την “Αεροπορία Αιγαίου” αλλά, η τελευταία “έκανε πίσω” όταν κατάλαβε ότι έπρεπε να “παντρευτεί” 4000 εργαζόμενους που είχαν προσληφθεί για να βγω βουλευτής εγώ και ο φίλος μου ο Τάκης…
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ (ΑΠΟ 4 ΕΩΣ 80 ΕΤΩΝ)
Μια φορα και εναν καιρο ενας νομοταγης φιλησυχος εργαζομενος που κοιμοταν τον υπνο του δικαιου ξυπναει αποτομα απο τις κλωτσιες ενος κλεφτη που ειχε εισβαλλει στο σπιτι του.
-Δωσε μου οτι εχεις στις τσεπες σου και σου υποσχομαι οτι δεν θα σε ξαναενοχλησω.
Ο πανικοβλημενος εργαζομενος βρηκε λογικη την προταση του και για να απαλλαγει το συντομοτερο αδειασε τις τσεπες του και τα εδωσε στον κλεφτη.
Μετα απο μια εβδομαδα περιπου η ιστορια επαναλαμβανεται:
-Δωσε μου οτι μετρητα εχεις στο σπιτι σου και σου υποσχομαι οτι δεν θα σε ξαναενοχλησω.
Ο πανικοβλημενος και εκνευρισμενος εργαζομενος βρισκομενος σε δυσκολη θεση και για να απαλλαγει το συντομοτερο του εδωσε ολα τα μετρητα που ειχε στο σπιτι.
Μετα απο μια εβδομαδα περιπου η ιστορια επαναλαμβανεται:
-Δωσε μου οτι χρυσαφικα εχεις στο σπιτι σου και σου υποσχομαι οτι δεν θα σε ξαναενοχλησω.
Ο πανικοβλημενος και αγανακτισμενος εργαζομενος μην εχοντας αλλη επιλογη και για να απαλλαγει το συντομοτερο του εδωσε ολα τα χρυσαφικα που ειχε στο σπιτι.
Μετα απο μια εβδομαδα περιπου η ιστορια επαναλαμβανεται:
-Βοηθησε με να μεταφερω στο φορτηγο μου ολες τις ηλεκτρονικες/ηλεκτρικες συσκευες που εχεις και σου υποσχομαι οτι δεν θα σε ξαναενοχλησω.
Ο πανικοβλημενος εργαζομενος σκεφτεται οτι μετα απο αυτο θα τον αφησει ησυχο αφου δεν θα εχει τιποτα πολυτιμο να παρει και για να απαλλαγει το συντομοτερο αρχισε να μεταφερει ολες τις συσκευες στο φορτηγο.
Μετα απο μια εβδομαδα περιπου η ιστορια επαναλαμβανεται:
-Βοηθησε με να μεταφερω στο φορτηγο μου ολα τα επιπλα που εχεις και σου υποσχομαι οτι δεν θα σε ξαναενοχλησω.
Ο πανικοβλημενος εργαζομενος σκεφτεται οτι μετα απο αυτο θα τον αφησει ησυχο αφου θα τα εχει παρει ολα και για να απαλλαγει το συντομοτερο αρχισε να μεταφερει ολα τα επιπλα στο φορτηγο.
Μετα απο μια εβδομαδα περιπου η ιστορια επαναλαμβανεται:
Ο κλεφτης ερχεται με παρεα και βρισκει τον εργαζομενο να καθεταιστο πατωμα και να κλαει.
-Μην στεναχωριεσαι σημερα ειναι η τελευταια φορα σε επισκεπτομαι .
Η παρεα του κλεφτη ειναι ενας συμβολαιογραφος, ενας δικηγορος, ενας αγοραστης και 2 αξιπιστοι μαρτυρες φιλοι του κλεφτη.
-Υπεγραψε αυτο το συμβολαιο που εχουμε ετοιμασει και σου υποσχομαι οτι δεν θα σε ξαναενοχλησω.
Ο εξαλος εργαζομενος σκεφτεται οτι μετα απο αυτο θα ειναι μεν φτωχος αλλα τουλαχιστον θα ειναι ζωντανος και υγιείς ετσι ωστε θα μπορει να δουλεψει και να δημιουργησει ξανα οτι εχασε και για να απαλλαγει το συντομοτερο υπεγραψε το συμβολαιο!.
-Σε συγχαιρω για την επιλογη σου σκεφτηκες πολυ λογικα, τωρα λοιπον θα ερθεις μαζι μου και δεν θα σε απασχολει τιποτα πλεον, θα εχεις δωρεαν στεγη και τροφη και θα εργαζεσαι χωρις αγχος και προβληματα στο εργοστασιο μου στη Konzentrationslager Dachau και για να μην βαριεσαι μερικες φορες θα δουλευεις στο αλλο εργοστασιο μου στο Bergen-Belsen.
Ξερω οτι εισαι φιλοτιμος και εργατικος και ειμαι σιγουρος οτι δεν θα με απογοητευσεις!!!
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%8C%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%BF_%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CE%AD%CE%BD%CF%84%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7%CF%82_%CE%9D%CF%84%CE%B1%CF%87%CE%AC%CE%BF%CF%85
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%8C%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%BF_%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CE%AD%CE%BD%CF%84%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7%CF%82_%CE%9C%CF%80%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%BA%CE%B5%CE%BD-%CE%9C%CF%80%CE%AD%CE%BB%CE%B6%CE%B5%CE%BD
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%8C%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%BF_%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CE%AD%CE%BD%CF%84%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7%CF%82_%CE%86%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B2%CE%B9%CF%84%CF%82
@johncross
Ξεχάσατε τη “μερσεντέ” 200 ¨κομπρέσορ” που ο φιλήσυχος εργαζόμενος είχε παρκάρει έξω απ’ το φτωχικό του…
Είτε η τελευταία παράγραφος εναφέρεται σε άλλη χώρα, είτε ο συντάκτης αιθεροβατεί. Δυστυχώς.
Πάντως εγώ ακόμη θυμάμαι την γκάφα του Βαξεβάνη που είχε πει όταν είχε βυθιστεί η πυραυλάκατος Κωστάτος.
Αγαπητέ κ. Καββαθά,
Να εξηγήσω εγώ στον ΚΚ;
Συγχωρέστε με, το ομολογώ, η πρώτη μου αντίδραση ήταν: «αν πρέπει να αναλύσω τον Βαξεβανισμό, στον ΚΚ, βράσε όρυζα». Ταυτόχρονα όμως, η σκεπτικιστική μου πλευρά, παρενέβη και είπε: «Μήπως κάνω λάθος και ο ΚΚ έχει δίκαιο;». Ή όπως είπε ο Dr. House:
• “Sometimes we can’t see why normal isn’t normal.”
• “Arrogance has to be earned.”
H «σχέση» μας, σαν αρχικός αναγνώστης των 4Τ, Πτήσης, κλπ, επιβάλλει λοιπόν ανάδραση και διαλεκτική.
Για να βάλω ένα πλαίσιο κοσμο-θεωρίας και βιωμάτων, συμφωνώ με τα όσα διαχρονικά έχει καταγράψει παλαιότερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος και οι 4-Τροχοί. Πιστεύω ότι και εσείς το ίδιο. Τι σχέση έχουν, με αυτές τις «αρχές» μας, ο Βαξεβάνης και το άρθρο του;
Εδώ έγκειται και η αντίδρασή μου στο RT σας.
Το σχετικό άρθρο Βαξεβάνη κρίνεται από εμένα σαν χαμηλού επιπέδου, γιατί:
1ον Είναι θέμα αισθητικής και ποιότητας (βλέπε Zen and the Art of Motorcycle Maintenance)
2ον Η κομματική «δημοσιογραφία» είναι πάντα απεχθής
3ον Η «λογική» του πάσχει (είναι ανύπαρκτη), στα επί μέρους θέματα.
4ον Ο συντάκτης δεν ξέρει τι προασπίζεται.
Τα 35 χρόνια κρατικισμού; Την πλήρη απελευθέρωση των αγορών; Την έλλειψη τεκμηρίωσης Δημοσίου Συμφέροντος; Την ελαχιστοποίηση του κόστους του Δημοσίου;
Καταγγέλλει τις πρακτικές της παλαιάς συστημικής φαυλοκρατικής διαπλοκής και βαράει τον νέο και φέρελπι υπουργό Άδωνι Γεωργιάδη; Ανάγει τη προσωπική του ψύχωση με τον ΑΓ, σε ιδεολόγημα;
Γιατί αφήνει στο απυρόβλητο και δεν κατονομάζει τους υπευθύνους της 35χρονης διακυβέρνησης;
Ο συντάκτης, δεν κατονομάζει το ΠΑΣΟΚ σαν 80% υπεύθυνο της κατάντιας, γιατί έτσι θα καταδίκαζε το 80% του κόμματός του, του πρώην ΣΥΡΙΖΑ και νυν ΣΥΡΙΖΟ-ΠΑΣΟΚ.
Απλά, κουτοπόνηρα, λαϊκίζει προς ψυχολογική υποστήριξη του κοινού του… το οποίο βρίσκεται σε διαρκή άρνηση (Denial) και σε αναζήτηση στόχων μεταβίβασης της δικής τους «συνευθύνης» και «ενοχών». Psychology 101!
Να συμφωνήσουμε, ότι η ιδιωτικοποίηση της ΟΑ, ήταν αποτυχία! Γιατί;
Επειδή δέχθηκε το κράτος να πληρώσει τους καταληψίες-εργαζομένους;
Επειδή η κυβέρνηση Καραμανλή, ήταν ανίκανη να δημιουργήσει συνθήκες προσέλευσης και άλλων υποψηφίων αγοραστών;
Να συμφωνήσουμε σε όλα τα ανωτέρω και πολλά ακόμα!
Γιατί δεν καταγγέλλει λοιπόν ο Βαξεβάνης, τις τότε επικρατούσες πολιτικές δυνάμεις και την τότε διακομματική διαπλοκή, που πάλευε πώς θα πάρουν πιο μεγάλες αποζημιώσεις και συντάξεις οι διορισμένοι της ΟΑ και οι «παροπλισμένοι» στην ΥΠΑ (με δανεικά από τη κακιά Μέρκελ και τους τοκογλύφους); Δεν ξέρει ο Βαξεβάνης τι συντάξεις παίρνουν σήμερα, ακόμα και μετά τις περικοπές, οι πρώην της ΟΑ, σαν πλέον ίσοι από τους ίσους, εμάς;; Σύνταξη αεροσυνοδού ΟΑ, μεγαλύτερη από σύνταξη Αρχηγού της ΠΑ;
Πότε ανακάλυψε, ο Βαξεβάνης, ότι «το Δημόσιο είναι ο προσωπικός τους οίκος ανοχής»;; Όταν ήταν συνεργάτης του συστήματος και εισέπραττε από την ΕΡΤ; Τότε ήταν καλό το Δημόσιο;
“Everything we do is dictated by motive.” Ποιά κίνητρα έχει ο Βαξεβάνης;
Κάθε αναφερόμενο θέμα, στο άρθρο, χρήζει ειδικής και εκτενούς ανάλυσης. Το φύρδην-μίγδην είναι φτηνός λαϊκισμός… και δεν μπορώ να αντικρούσω την έλλειψη νοήματος.
Ένα καλό άρθρο, είναι σαν ένα ποίημα! Θέλει δουλειά πολύ.
Όπως έλεγαν και οι δάσκαλοί μας, αν δεν καθορίσουμε το πρόβλημα, δεν πρόκειται ποτέ να βρούμε λύση.
Το άρθρο, μέσα σε 909 λέξεις, εμπλέκει 15-20 μεγάλα διαχρονικά θέματα: Ολυμπιακή, ΕΡΤ, Διώροφα λεωφορεία, κλπ… και τελικά, όπως επιβάλλει η Βαξεβάνιος εμμονή, ο Άδωνις Γεωργιάδης φταίει για όλα!
Τι να εξηγήσω;
Με εκτίμηση
@Phaedrus_L
Δεν χρειάζεται να εξηγήσεις τίποτε κλακαδόρε του Άδωνη!
Τα καταλάβαμε όλα!
Μας διέλυσες!
Σηκωθήκαμε από τους καναπέδες!
Σε ολόκληρο το άρθρο του κ. Βαξεβάνη δε βρήκα ούτε μία αναφορά στο γεγονός ότι η Ολυμπιακή Αεροπορία λίγο πριν την ιδιωτικοποίησή της ζημίωνε το Ελληνικό κράτος με ένα εκατομμύριο ευρώ την ημέρα!
@Θεοφάνης
Ενώ τώρα, που θα την αγοράζουν οι “Τουρκικές Αερογραμμές”, όλα θα πάνε καλά. Επιτρέψτε μου αλλά πόσες φορές πρέπει να επαναλάβω αυτό που γράφω από το 1969; Αυτοί που ζημίω σαν, έκλεψαν, διέλυσαν το “κράτος” δεν είναι οι όποιες ΔΕΚΟ αλλά, οι αλήτες που τις δημιούργησαν για να παρκάρουν τους κομματικούς τους στρατούς. Τι “φταίει” μία εταιρία αν, ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος είναι δοτά ή αυτόφωτα λαμόγια. Αν λειτουργούσαν κάποιες δομές όλοι οι αλήτες θα ήταν, εδώ και χρόνια, πίσω απ’ τα κάγκελα. Τώρα πια είναι αργά. Γι’ αυτό γελάω όταν ακούω διάφορα καρτούν να λένε πως, όταν θα αναλάβουν την εεξουσία, θα κάνουν το άλφα και το βήτα πράγμα…
Με ποιους ρε; Με ποιο επιστημονικό και τεχνικό δυναμικό τη στιγμή που, τα πάντα έχουν κολομπαριστεί; Η μόνη ελπίδα είναι μία Επανάσταση αλλά, ο Πρόεδρος Μάο πέθανε, ο Μπολιβάρ το ίδιο κι’ εγώ δεν αισθάνομαι καλά τελευταία…
“Αυτοί που ζημίωσαν, έκλεψαν, διέλυσαν το “κράτος” δεν είναι οι όποιες ΔΕΚΟ αλλά, οι αλήτες που τις δημιούργησαν για να παρκάρουν τους κομματικούς τους στρατούς.”
Οι οποίοι είναι ακριβώς οι ίδιοι με αυτούς που ψήφισαν (καλύπτοντας τον κ..λ.. τους) την βουλευτική ασυλία και την “μη ευθύνη υπουργών” για να μην πληρώσουν ποτέ τα εγκλήματά τους κατά του ελληνικού λαού/δημοσίου/κράτους/έθνους (π.χ. ποιοί υπέγραψαν την σύμβαση που αφήνεο την Hochtieff να μην πληρώνει ΦΠΑ ;)…
Είναι ακριβώς οι ίδιοι που μας λένε συνεχώς ότι ζούμε σε μια συντεταγμένη και ευνομούμενη πολιτεία όπου το νόμιμο, το δίκαιο, το ηθικό και το λογικό (της τόσο δυσεύρετης κοινής λογικής) απέχουν μεταξύ τους όσο το α-centauri από την Γη…
Οντως η μόνη ελπίδα είναι μια επανάσταση, αλλά που να σηκώνεσαι τώρα από τον καναπέ και την TVούλα…
Δεν αισθάνεσαι και συ καλά τελευταία…
Δεν βαριέσαι τώρα…Ωχ αδελφέ…
Αισθάνομαι άβολα όταν κάποιος δεν κατανοεί το χιούμορ… Ιδιαίτερα όταν με βάζω δίπλα στον …Μπολιβάρ-:)
Άλλο ένα παράδειγμα στο κεφάλαιο “αν λειτουργούσαν δομες”:
Αν λειτουργούσαν δομές (οποιεσδήποτε ρε γμτ) , δεν θα μπορούσε κάποιος να τοποθετηθεί στέλεχος ΔΣ κρατικών εταιρειών και να χρυσοπληρώνεται επί 8 χρόνια και μέχρι σήμερα με πλαστά πτυχία (βλπ σημερινό Εθνος). Και μετά μας λένε για υπεράριθμες καθαρίστριες κλπ.
Πρίν αρκετά χρόνια τα παιδίά μου διδάχτηκαν στο σχολείο το Τρελοβάπορο του Ελύτη. Παραθέτω την 1η και 3η στροφή:
Βαπόρι στολισμένο βγαίνει στα βουνά
κι αρχίζει τις μανούβρες “βίρα μάινα”
την άγκυρα φουντάρει στις κουκουναριές
φορτώνει φρέσκο αέρα κι απ’ τις δυο μεριές
……….
Έλα Χριστέ και Κύριε λέω κι απορώ
τέτοιο τρελό βαπόρι τρελοβάπορο
χρόνους μας ταξιδεύει δε βουλιάξαμε
χίλιους καπεταναίους τους αλλάξαμε.
Αναρωτήθηκα πότε γράφτηκε και βρήκα οτι δημοσιεύτηκε το 43. Πέρασαν 70 χρόνια και το Τρελοβάπορο έπεσε σε ξέρα.
Ισως γιατί ο Ηλιάτορας μετακόμισε κάπου στη Μάγχη…
Φαντάζεστε το στρατούλι ή το τζάκρι, το αλεξι ή το καψί να προσπαθεί να επιβάλει τους νόμους;
Για να προσπαθήσει, θα πρέπει να θέλει. Δεν θέλει, άρα γιατί να προσπαθήσει; 🙂
@jack
Συμφωνώ! Ράβδος εν γωνία άρα βρέχει
Καποιοι νεοκοποι σχολιαστες, καλο θα ηταν να πανε να…”διακοπιστουν”…
Σε συγχυση βρισκομαστε ΟΛΟΙ, μερικοι ομως εχουν ξεπερασει τον γνωστο ηρωα του Θερβαντες…….