Χαρακτηριστικό άρθρο για το Ελληνικό που, βέβαι, κανένα από τα κομματόσκυλα που έπαιξαν διάφορους ρόλους στις κυβερνήσεις των “δύο μεγάλων κομμάτων” δεν έλαβαν υπ’ όψη -προφανώς επειδή δεν ήταν …καλόγραμμένα
Ο όρος «ήπια οικιστική ανάπτυξη», που χρησιμοποιεί το ΥΠΕΧΩΔΕ για να περιγράψει το μέλλον του αεροδρομίου Ελληνικού, με κάνει να χαμογελάω. Κι’ αυτό γιατί, πίσω απ’ αυτή, την αφόρητα πολιτικά ορθή φράση, βλέπω το μεγάλο φαγοπότι των εργολάβων, των νεόπλουτων και των αρπακτικών γης, που κρύβονται πίσω ακόμα και από τις πιο ειλικρινείς προθέσεις. Επειδή, η δική μου «φωνή» στο NetDaily δεν έχει σχεδόν καμία αξία (είναι άλλο να γράφεις σε εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας), δεν μπορεί να τους εμποδίσει να κλείσουν το αεροδρόμιο και να καταβροχθίσουν το φιλέτο της αττικής γης. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να επαναλαμβάνω τη θέση ότι, πουθενά στο κόσμο δεν έχει κλείσει αεροδρόμιο για τον απλό λόγο ότι είναι από εξαιρετικά δύσκολο ως αδύνατο να ανοίξει νέο, λόγω των αντιδράσεων των αποκαλούμενων «οικολόγων». Γιατί αναφέρομαι τόσο απαξιωτικά σε αυτή τη κατηγορία; Διότι, τα αεροδρόμια, όπως και τα λιμάνια και οι σταθμοί τρένων και λεωφορείων είναι απαραίτητα για τη ζωή μας σε αυτή τη συγκεκριμένη περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας. Πιο απλά, όσο και να τσιρίζουν οι ανησυχούντες πολίτες και οι οικολογικές οργανώσεις ένα αεροδρόμιο σαν αυτό του Ελληνικού προσφέρει πολύ περισσότερα στη ποιότητα ζωής (κανονικές και έκτακτες μεταφορές, αποστολές έρευνας και διάσωσης κλπ) απ’ όσα αφαιρεί. Λένε, και αυτό με κάνει να γελάω ακόμα περισσότερο, ότι όταν κλείσει το Ελληνικό ένα τμήμα του φιλέτου θα πωληθεί σε ιδιώτες (για βίλες και ιδιωτικούς χώρους πλατσουρίσματος) και το μεγαλύτερο θα γίνει πάρκο αναψυχής. Για το πρώτο δεν χρειάζεται να πούμε περισσότερα. Όλοι γνωρίζουμε τι πρόκειται να συμβεί μόλις αποχαρακτηριστεί το πρώτο, ακόμα και μικρό τμήμα της έκτασης. Σε λίγα χρόνια θα έχει μεταβληθεί σε νέα «Γλυφάδα», με τις δεκάδες καταστήματα, μπαρ, καφενεία, ελληνάδικα και, γενικώς, όλα τα καλά του μεταπρατικού μας «πολιτισμού». Αυτό το τεράστιο αλισβερίσι σημαίνει λευκά και μαύρο χρήμα για μερικές εκατοντάδες άτομα που δεν θα το έβλεπαν αν το αεροδρόμιο παρέμενε εκεί που είναι. Μα, λένε οι «ορθολογιστές», η Ελλάδα έχει αναλάβει (στη σύμβαση με τη Χοχτιφ) την υποχρέωση να κλείσει το Ελληνικό μόλις αρχίσει να λειτουργεί το Ελευθέριος Βενιζέλος. Ε, και λοιπόν; Ας την αλλάξει. Τα επιχειρήματα είναι πολλά και ισχυρά. Εκτός από πτήσεις για έκτακτες ανάγκες στο Ελληνικό μπορούν (και ΠΡΕΠΕΙ) να στεγαστούν όλες οι Αερολέσχες, Τι; Δεν ξέρετε τι είναι; Δεν πειράζει. Πηγαίνετε στη Τουρκία να δείτε πως το κράτος ενισχύει τον αεραθλητισμό. Η Αερολέσχη Πειραιώς, Αθηνών καθώς και τα δεκάδες ιδιωτικά αεροπλάνα που θα διωχθούν από το αεροδρόμιο του Μαραθώνα όταν γίνει το Κωπηλατοδρόμιο για τους Ολυμπιακούς. Αν, σήμερα υπάρχουν ζώα (γιατί μόνο ζώα μπορούν να αδιαφορούν για τον Αεραθλητισμό) που δεν ξέρουν το έργο που προσφέρουν οι Αερολέσχες, Ανεμολέσχες και Λέσχες Αλεξιπτωτιστών καλό είναι να ζητήσουν να το πληροφορηθούν από τους ανθρώπους που το ξέρουν. Αν δεν το κάνουν είναι ακατάλληλοι για τις θέσεις που κατέχουν.
Βέβαια, κανείς δεν πρέπει να ξεχνάει ότι εκτός από τις πτήσεις έκτακτης ανάγκης, τις αερολέσχες και τον αεραθλητισμό υπάρχει και η Πολεμική Αεροπορία η οποία με τίποτα δεν εγκρίνει τα σχέδια των «αναβαθμιστών» της περιοχής αφού εκεί, εκτός του ότι διαθέτει ένα από τα παλαιότερα εργοστάσια βάσης, ξέρει πόσο απαραίτητο μπορεί να είναι ένα αεροδρόμιο σε καιρό πολέμου. Τι είπατε; Δεν θα γίνει πάλι πόλεμος; Το ίδιο έλεγαν το 1930, αλλά οι φασίστες και οι ναζί ανέτρεψαν τα σχέδια και τις ελπίδες των «προοδευτικών» της εποχής.
Βλέπετε τι συμβαίνει; Επειδή γνωρίζω καλά το θέμα (χίλιες φορές καλύτερα από τους συμβούλους του κ. ΥΠΕΧΩΔΕ) χρησιμοποιώ βαρείς χαρακτηρισμούς οι οποίοι όμως είναι ήπιοι μπροστά στο έγκλημα που ετοιμάζεται. Έτσι, το μόνο που μπορώ να ελπίζω είναι ότι, αυτή η εφήμερη στήλη (δεν «ζει» όπως εκείνες των εφημερίδων στο «σώμα», αλλά μόνο στη CPU του δικού μου επεξεργαστή) μπορεί να τη διαβάσει κάποιος που μπορεί να επηρεάσει τις εξελίξεις. Αυτός ο κάποιος μπορεί να είναι ένας από τους υπουργούς που είναι (ακόμα) κοντά στον πρωθυπουργό, κάποιος εξ απορρήτων σύμβουλος ή, η «σιδηρά κυρία» των Ολυμπιακών Αγώνων, Γιάννα Αγγελοπούλου. Όλοι πρέπει να θυμούνται αυτό που γράφω πιο πάνω: μέχρι σήμερα κανένα αεροδρόμιο δεν έχει κλείσει σε καμία χώρα του κόσμου. Αν κλείσει στη δική μας, για μία ακόμα φορά θα αποδειχτεί ότι δεν ζούμε στην Ελλάδα, αλλά στη …Τζουτζία!_Κ.Κ. (pilot@techlink.gr)